Jump to content

Ik wil een site maken.

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo! :D

Ik ben een grote Zelda fan (zie sig) en de enigste grote zelda site in het Nederlands die ik ken is niet meer online. Ik wil dus graag een eigen website gaan maken.

Ik heb wel eerder wat sites en forums gehad, maar die sloegen niet aan. Deze keer wil ik het echt heel goed gaan doen. Ik wil nu betalen voor hosting en een domeinnaam. Maar ik heb een aantal vragen:

- Wat is een goede en goedkope host waar je niet alleen je site upload, maar waar je ook gelijk een domeinnaam bij krijgt/kan kopen. Het liefst wil ik alles onder één dak.

>>> Door Thundercover: Aangezien er geld mee gemoeid is, begint het te veel op reclame te lijken. Voor antwoord op deze vraag kan je gewoon Google gebruiken.<<<

- Waar vind ik goede tutorials voor het maken van website's met behulp van Photoshop. Dus met het slicen en coderen van je afbeeldingen.

- Wat kan ik doen om te zorgen dat de site aan zal slaan?

Ik wil misschien ook gaan werken aan een wiki, maar dat zal wel een vermogen aan geld en tijd kosten, dus laat ik dat achter wegen (voorlopig). :Y

Bewerkt: door Thundercover
  • Reacties 39
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Sprunk

20

• Thundercover

6

• Think

2

• NickyHendriks

2

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

- Aangezien er geld om gaat met dit hosten en ik er eentje post het een soortvan reclame is zal ik niet zo uitgebreid zijn. Maar zelf gebruik ik Antagonist. Ze hebben goede service en is niet duur.

- Zoek op google 'Slice coding Tutorial' ;) Dan kom je denk ik heel erg ver.

- Je zou een forum kunnen zetten en daarnaast een website. Als je een systeem ziet en je twijfelt kun je het beste kiezen tussen IPB 2.3x/3.0x of vBulletin. Ik ken IPB erg goed en kan je vertellen dat het een hele fijne software is. IPB naar vBulletin is heel erg wennen maar het is wel mogelijk. Je zou ook kunnen proberen een IPB forum op te zetten en als het niet lukt het te converteren naar vBulletin (ja dit is mogelijk :)).

- Wiki.... Je zou een subdomein kunnen aanschaffen bij je eigen domein 'http://wiki.jedomeinnaam.nl' (voorbeeld). Dan kun je het daar hosten. Een voordeel is dat WikiMedia gratis is. Ik wil je best helpen met de wiki opzetten maar ik weet niets van zelda :N

Geplaatst:
- Aangezien er geld om gaat met dit hosten en ik er eentje post het een soortvan reclame is zal ik niet zo uitgebreid zijn. Maar zelf gebruik ik Antagonist. Ze hebben goede service en is niet duur.

Dankje wel, ik zal eens informeren!

- Zoek op google 'Slice coding Tutorial' ;) Dan kom je denk ik heel erg ver.

Gelijk heb je! maar ik dacht er er misschien wel iemand voorbij zou komen hoppelen die toevallig een heel goede weet. Maar ik heb op Google al wat gevonden.

- Je zou een forum kunnen zetten en daarnaast een website. Als je een systeem ziet en je twijfelt kun je het beste kiezen tussen IPB 2.3x/3.0x of vBulletin. Ik ken IPB erg goed en kan je vertellen dat het een hele fijne software is. IPB naar vBulletin is heel erg wennen maar het is wel mogelijk. Je zou ook kunnen proberen een IPB forum op te zetten en als het niet lukt het te converteren naar vBulletin (ja dit is mogelijk :) ).

Ik heb gehoord dat IPB best duur is. Ik wil voorlopig eerst mezelf helemaal richten op de site, en daarnaa begin in met IPB1.3.00 van Invisionfree. Ik investeer pas in een forum als dat ook de moeite waard is.

- Wiki.... Je zou een subdomein kunnen aanschaffen bij je eigen domein 'http://wiki.jedomeinnaam.nl' (voorbeeld). Dan kun je het daar hosten. Een voordeel is dat WikiMedia gratis is. Ik wil je best helpen met de wiki opzetten maar ik weet niets van zelda

Wiki had ik iets te snel gepost, zonder te realiseren dat het enrom veel tijd kost. WikiGTA is ook niet op een zondagmiddag gemaakt... ^_^

Geplaatst:

Je kunt ook een forum-systeem zoeken die je zelf moet hosten :Y Dan blijft je toch nog beetje zeker over je bestanden en mods installeren is ook mogelijk.

Zelf ben ik ook een GROTE Zelda fan, dus ik zou je eventueel wel willen helpen met een wiki :Y

EDIT: Ik heb zelf een Wii, en een paar Zelda games. En de Zelda games die ik niet heb leen ik gewoon van mijn andere GROTE Zelda fans :)

Bewerkt: door djmaddox
Geplaatst:

Ik weet/wist wel ongeveer hoe ik moet slicen. Mijn site is ook op die manier gemaakt ongeveer. Het is alleen wel een tijdje geleden en dus weet ik het niet allemaal even goed meer. En anders was er ook nog een lid die het me toen had uitgelegd omdat ik het eerst ook niet snapte. Er waren wel genoeg tuts alleen die waren altijd hartstikke onduidelijk en dan begreep ik ze weer niet. :7

Geplaatst:

Ik denk dat ik een IPB 2.3 forum neem, en daar ook gelijk formatie op plant d.m.v. pinned topic's ofzo. Met een forum kun je sowieso meer dan alleen een site.

Maar hoe werkt dat dan? Gewoon de IPB software uploaden op je host, en dan klaar? En wat als nou je host vol raakt? Dan kan men niet meer posten. :schater:

Hoeveel dataverkeer heb je nodig voor een gemiddeld forum? Ik zie aanbiedingen met 5 en 10 GB etc. Maar voor hetzelfde geld gebruikt een forum wel 50GB aan dataverkeer.

@djmaddox. Voegt me maar toe op MSN (zie profiel), dan mag je mij altijd helpen ermee. Ik heb namelijk TW nog nooit gespeeld. (Winnenkort wel ^_^ )

Geplaatst:

Bump :puh:

Ik heb nu een host met 3GB schijfruimte en 60GB dataverkeer. Is dat genoeg voor een forum en een site? forum zal niet zo groot worden als dit forum. Maar ik hoop op zo'n 100 bezoekers per dag toch ofzo.

Ik vind 60GB wel veel klinken, maar weet niet of het genoeg is. BTW, ik heb die van zamg0d1 genomen. ^_^

Geplaatst:

Volgens mij is je eerste grote zorg, je site/forum oprichten en daarna verwezelijken.

Die posts worden niet van de eerste dag zomaar geplaatst.

Verder lijkt me 60GB wel goed

Volgens mij is je eerste grote zorg, je site/forum oprichten en daarna verwezelijken.

Die posts worden niet van de eerste dag zomaar geplaatst.

Verder lijkt me 60GB wel goed

Ja, dat snap ik wel.

Maar het is toch knap lastig als je forum het over een paar jaar niet meer doet omdat je dataverkeer op is. :7

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:
Maar het is toch knap lastig als je forum het over een paar jaar niet meer doet omdat je dataverkeer op is. :7

Dan kan je nog altijd overstappen naar een ander bedrijf. Tegenwoordig vind je vele bedrijven die je onbeperkt dataverkeer geven.

Geplaatst:

60GB aan dataverkeer per maand is meer dan genoeg, zeker voor een beginnend forum. Houd het dataverkeer de eerste maanden maar eens in de gaten, dan merk je dat je daarmee echt wel lang vooruit kan. Pas als je echt heel veel downloads of iets dergelijks erop gaat zetten of duizenden bezoekers per dag, heb je meer dataverkeer nodig. Nu nog echt niet. :puh:

Zorg er overigens ook maar eens voor dat je een beetje naamsbekendheid krijgt, want dat lukt echt niet zomaar even in de eerste maanden. Het beste kun je gewoon klein beginnen, zonder al die poespas als fora en weet ik veel wat. Krijg een mooie site, overzichtelijk en niet te druk. Forceer mensen niet om overal naartoe te gaan en plaats eerst gewoon wat informatie.

Trouwens, waarom zou je meteen voor een IPB 2.3 forum gaan? Je hebt een licentie nodig, al behoorlijk duur, en denk ook nog eens aan je site zelf. Voordat je er geld in gaat steken, realiseer je wel dat het ook een grote flop kan worden.

Bewerkt: door VWO-er
Geplaatst:
Trouwens, waarom zou je meteen voor een IPB 2.3 forum gaan? Je hebt een licentie nodig, al behoorlijk duur, en denk ook nog eens aan je site zelf. Voordat je er geld in gaat steken, realiseer je wel dat het ook een grote flop kan worden.

Ben ik het eigenlijk ook mee eens. Het lijkt mij verstandiger om met een gratis forumsysteem te beginnen. Natuurlijk kun je ook illegaal IPB 2.3 nemen, maar dat levert uiteindelijk alleen maar problemen op, dus... Misschien is PhpBB iets? Al heeft dat veel minder mogelijkheden dan IPB. ;)

Tevens als ik nu zo op je site kijk, kom ik gelijk uit op een forum. Is het misschien niet een beter idee om gewoon een homepage te maken, waarop je allerlei informatie over Zelda etc. hebt staan? Natuurlijk ook een link naar het forum. ;)

Ik geef maar wat ideetjes, dus wat je er mee doet is geheel aan jou. Het is jouw forum! :)

Geplaatst:

Bedankt voor de tips!

Ik heb niet zo goed in het maken van websites. Ik heb weinig geen kennis van HTML of welke taal dan ook. En een site met Publisher is meestal een fail. En MS Frontpage vind ik ook behoorlijk fucked-up werken.

Ik doe denk ik alles in één. Informatie komt dan te staan in pinned topic's ofzo. Verder ga ik hier niet meer over zeggen, ik wil namelijk geen reclame maken.

Ik had nog wel een vraag: Hoe zet ik mijn site op google? Ik wil wel gevonden worden natuurlijk. ^_^

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...