Jump to content

PC samenstelling


GTAFreak007

Recommended Posts

http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelma...ct%5B72104%5D=1

SPECS:

HD4850X2 1GB VRAM.

AMD Phenom X4 955 @ 3,2Ghz.

4GB OCZ Platinum Dual Channel@ 1000Mhz/

500GB Schijf.

600Watt Voeding.

DVD Brander.

Cooler Master Elite.

Subtotaal: 792,63

M'n tweede. Heb ik ook bij mn eerste gezet.

Nu allemaal blij ik heb er 4GB ingedaan en nu er niet meer over zeuren.

Bewerkt: door djmaddox
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 33
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Djmaddox

    8

  • Sprunk

    5

  • Limbolander

    4

  • MegaPilot

    4

Top Posters In This Topic

Niet met vista erop. Zet er dan gewoon 4 gig bij, dan zit 't toch nog steeds onder 800 euro. :puh:

EDIT: nvm, qua hardware ben ik niets in samenstellen. Maar ik zou dit doen:

GTX275 met Core 2 Quad (Q6600, Q9400)

HD4890 1 gig met AMD Phenom II X4 940

En voor beiden een voeding van Antec Earthwatts 650 watt voor 70 euro.

Deze heb ik ook, en is lekker stil. :)

Bewerkt: door senneken
Link to comment
Delen op andere websites

Jezus, wie gebruikt er nu 2 GB VRAM? :bonk: 1 GB VRAM is genoeg voor 22 inch PC's(en meer), hoe wil je dan 2 GB VRAM volkrijgen? 2 GB RAM voor Vista is zeker en vast niet ruim hoor. 4 GB RAM is zeker en vast standaard geworden sinds Vista.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet waar iedereen die onzin vandaan haalt dat 2 GB niet genoeg is voor Vista. Dat is gewoon niet waar. Ik heb zelfs een hele tijd op 1GB gedraaid met Vista. En je kunt nog beter 2 GB in Dual-Channel hebben dan 3 GB in Single-Channel. (want bij 32 bit word er maar 3 GB gebruikt, en een beetje) Want die 1 GB extra scheelt echt niet veel, en 2 GB in Dual-channel is sneller. 512MB, dat is wel aan de krappe kant voor Vista, maar 2 GB echt niet hoor.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

*Tekst*

Heeft U ooit gehoord van 3 GB in Triple Channel? Mits je moederbord dat ondersteund natuurlijk, maar de meeste doen dat toch. Maarja, we dwalen wat af, als je nog wat te zeggen hebt op deze post wil ik gerust verder gaan in dat discussietopic. :) 512 MB RAM en je krijgt Vista amper opgestart, nou, ik wil de man die dat kan toch wel eventjes feliciteren! :)

@ hieronder: Dat filmpje had ik al gezien, opstarten kan al amper en ermee werken is ook onmogelijk. Ik heb 1 GB en het ging al zéér traag. XP FTW!

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

*Tekst*

Heeft U ooit gehoord van 3 GB in Triple Channel? Mits je moederbord dat ondersteund natuurlijk, maar de meeste doen dat toch. Maarja, we dwalen wat af, als je nog wat te zeggen hebt op deze post wil ik gerust verder gaan in dat discussietopic. :) 512 MB RAM en je krijgt Vista amper opgestart, nou, ik wil de man die dat kan toch wel eventjes feliciteren! :)

EDIT @ hierboven: wel, je had 't over opstarten, en dat kan ie dus wel degelijk. Dus feliciteer 'm maar.

Aniewee, 2 gb vind ik persoonlijk weinig, zeker voor een game pc. GTA IV slorpt namelijk al 1 gig ram, en als je dan nog wat dingen open hebt staan afgezien van het OS..

Bewerkt: door senneken
Link to comment
Delen op andere websites

*Tekst*

Heeft U ooit gehoord van 3 GB in Triple Channel? Mits je moederbord dat ondersteund natuurlijk, maar de meeste doen dat toch. Maarja, we dwalen wat af, als je nog wat te zeggen hebt op deze post wil ik gerust verder gaan in dat discussietopic. :) 512 MB RAM en je krijgt Vista amper opgestart, nou, ik wil de man die dat kan toch wel eventjes feliciteren! :)

Triple channel is toch alleen voor nieuwe Socket 1366 en AM3 moederborden? Dat is wat ik dacht althans. Evenals Quad-Channel volgens mij ook alleen voor die moederborden is. Ik kan natuurlijk fout zitten. So, correct me if i am failing. :D

In dat geval raad ik hem 3 GB in Triple Channel aan als hij 2 GB te weinig vind. :Y

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Besteed wat meer aandacht aan je RAM en niet aan 2 GB VRAM, al heb je een 25 inch scherm, je bent er niks mee, met die 2 GB. Je hebt aan 1 GB RUIM voldoende. Aan je RAM ben je heel zuinig bezig en aan je videokaart zit je veel te veel geld te besteden dat eigenlijk geen prestatieverschil zal geven. Nogal nutteloos, dunkt me.

Dat Triple Channel gedoe is volgens mij iets voor dat discussietopic, Sprunk, aangezien ik dacht dat het op de meeste moederborden werkt. :$

Link to comment
Delen op andere websites

Dus wat moet er nog veranderd worden? Alleen de videokaart? Geef dan gelijk even suggesties.
Besteed wat meer aandacht aan je RAM en niet aan 2 GB VRAM, al heb je een 25 inch scherm, je bent er niks mee, met die 2 GB. Je hebt aan 1 GB RUIM voldoende.

Daar kun je toch wel uithalen dat een Radeon HD4870 1 GB een goede kaart is?

Zo niet...

De ATI Radeon HD4870 1 GB is een goede optie. :Y

Óf een HD4850X2 al weet ik uit mijn hoofd niet of dat in het budget past.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...