Jump to content

Start To Run

Conditie  

13 leden hebben gestemd

1. 1. Hebben jullie een goede conditie?

• Ja, tuurlijk
      5
    • Bwa, niet echt
      5
    • Zeker niet
      0
    • Ben eraan bezig
      2

Recommended Posts

Geplaatst:
Ik dacht dat er ook een boek was van start to run misschien moet je daarvoor is kijken. :Y

Ik zal er geen extra geld aan verspillen terwijl ik al die info al krijg door de lieve leden ^_^

• Reacties 36
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• RobbieB

10

• Wesley

5

• Miek

4

• MegaPilot

4

Top Posters In This Topic

Geplaatst: (bewerkt)
Hallo beste sporters!

Ik heb er over nagedacht wanneer ik zou sporten:

Woensdag: 14U tot 15U: Fietsen

Zaterdag: 10U30 tot 11U30: Lopen

Dagelijks ga ik ook altijd met de fiets naar school: Van m'n huis tot school is het 1,25 KM.

Volgend jaar, als ik in een andere school zit, moet ik met de fiets naar het station: Ongeveer 2,20 KM

Ik ben ook van plan om meer te slapen. Per nacht in de week (van maandag tot vrijdag) slaap ik ongeveer 9 uur.

Ik ga proberen dit te veranderen naar 10 uur per nacht.

Ook een verandering: i.p.v. frisdrank en al die zoetigheden zal ik water drinken.

Dit allemaal zal ik uitoefenen tot ik 43 KG. weeg.

Toen ik echt een überconditie had, dronk ik lekker veel cola enzo(nu ben ik weeral geblesseerd). Maakte echt geen verschil hoor. Voordat je gaat sporten drink je wel best water, dat deed ik ook. Owja, 2,20 Kilometer fietsen heeft echt wel géén nut, als je een kilometer loopt moet je een kilomter of 20-30 fietsen om hetzelfde effect te hebben. Ergens gelezen in de krant. Dus kan je beter lopen.

Bewerkt: door MegaPilot
Geplaatst:
Toen ik echt een überconditie had, dronk ik lekker veel cola enzo(nu ben ik weeral geblesseerd). Maakte echt geen verschil hoor. Voordat je gaat sporten drink je wel best water, dat deed ik ook. Owja, 2,20 Kilometer fietsen heeft echt wel géén nut, als je een kilometer loopt moet je een kilomter of 20-30 fietsen om hetzelfde effect te hebben. Ergens gelezen in de krant. Dus kan je beter lopen.

Dat is true, voordat je gaat sporten kun je het beste gewoon wat mineralen naar binnen werken (water dus). En mja gewoon in het hedendaagse leven verder kun je best gewoon cola drinken of koffie of wat voor andere drankjes dan ook, maar onthoud te veel is nooit goed. En drink ook niet echt onnodig, is ook niet goed als je met afvallen bezig bent.

(P.S. drink wel veel water als je erge last hebt van spierpijn, maar dat zal bij rennen niet veel voorkomen)

Geplaatst:

Goed schema! :tu: Ik vind Start to Run een heel leuk initiatief, omdat ik ook die Evy Gruyaert wel lekker vind :$.

Maar MegaPilootje, heb ik ooit gezegd dat ik het beter weet dan die oude vent zoals je zegt met een hoog diploma? :? Beslist niet, en ik zou het ook niet kunnen beter weten. Heb ik daarnet in m'n post gezegt dat hij maar die oefeningen na zijn 'tocht' moet doen? Jepz. Dan moet jij niet gaan beweren dat ik het beter weet dan die knobbel en nu weet je ook dat Robin maar die oefeningen achteraf moet doen. Het is in ieder geval mijn methode van werken om mijn spieren los te krijgen en in vorm te krijgen. Ik vind deze oefeningen zelfs meer ontspanning dan inspanning. Zeker die heupbewegingen kunnen relaxt aanvoelen. Overigens heb ik nooit gezegd dat je vanaf je buitenkomt moet beginnen stretchen! Het is beter eens eerst wat beginnen loslopen, dat doe ik altijd, naast mijn huis is er een terrein, loop ik een paar rondjes, zachtjes, relaxed en daarna begin ik op de houten palletten te stretchen.

Maar zoals ik zei, Robin, zou je beter gewoon doen wat Wesley zegt en daarna mijn oefeningen uitvoert, als je deze niet doet krijg je gegarandeerd spierpijn. En Pilootje, lees eerst wat beter posts door voor je begint te oordelen ;).

Geplaatst:
Overigens heb ik nooit gezegd dat je vanaf je buitenkomt moet beginnen stretchen! Het is beter eens eerst wat beginnen loslopen, dat doe ik altijd, naast mijn huis is er een terrein, loop ik een paar rondjes, zachtjes, relaxed en daarna begin ik op de houten palletten te stretchen.

Dan bied ik mijn excuses aan. :) Ik heb waarschijnlijk over dat loslopen gelezen, maar ik wou even attenderen dat stretchen zonder opwarming eeerg slecht is. En als je opwarmt Robbie, doe het altijd goed, slechte opwarming en je kan blessures krijgen! ;)

Geplaatst:
Overigens heb ik nooit gezegd dat je vanaf je buitenkomt moet beginnen stretchen! Het is beter eens eerst wat beginnen loslopen, dat doe ik altijd, naast mijn huis is er een terrein, loop ik een paar rondjes, zachtjes, relaxed en daarna begin ik op de houten palletten te stretchen.

Dan bied ik mijn excuses aan. :) Ik heb waarschijnlijk over dat loslopen gelezen, maar ik wou even attenderen dat stretchen zonder opwarming eeerg slecht is. En als je opwarmt Robbie, doe het altijd goed, slechte opwarming en je kan blessures krijgen! ;)

Die had jij toch? :7

OT: Overigens loop ik elke dag 20min tegen 11Km/h en daarna doe ik powertraining. Ik eet veel en kom eindelijk bij. Niet van vet maar van spieren. Zorg gewoon dat je rond de 10% - 15% vet zit dan kweek je snel spieren bij.

Geplaatst:
Ik dacht dat er ook een boek was van start to run misschien moet je daarvoor is kijken. :Y

Ik zal er geen extra geld aan verspillen terwijl ik al die info al krijg door de lieve leden ^_^

Bibiotheek?

Maar als jij ons liev vindt. :$

Geplaatst:
OT: Overigens loop ik elke dag 20min tegen 11Km/h en daarna doe ik powertraining. Ik eet veel en kom eindelijk bij. Niet van vet maar van spieren. Zorg gewoon dat je rond de 10% - 15% vet zit dan kweek je snel spieren bij.

Wa's da nou weer voor kul dat je ''hoog'' in vetpercentage moet zitten om spiermassa aan te zetten? :7

Wa's da nou weer voor kul dat je ''hoog'' in vetpercentage moet zitten om spiermassa aan te zetten? :7

Hij zegt helemaal niet dat je een hoog vetpercentage moet hebben. Hij zegt dat hij meer spiermassa krijgt. En hij zegt dat een vetpercentage van rond de 10% - 15% goed is. 15% is niet hoog hoor. Volgens mij is 15 tot 25% een goede waarde.

Verder is hardlopen niet alleen nuttig voor je vetpercentage of conditie, het is ook nog eens een leuke bezigheid. :)

@hieronder: leg uit dan, schobbejak!

Bewerkt: door TomHagen
Hij zegt helemaal niet dat je een hoog vetpercentage moet hebben. Hij zegt dat hij meer spiermassa krijgt. En hij zegt dat een vetpercentage van rond de 10% - 15% goed is. 15% is niet hoog hoor. Volgens mij is 15 tot 25% een goede waarde.

Think again.

Edit: vooruit dan, voor jou schatje!

20+ bodyfat is gewoon obesitas, dus vandaar dat je opnieuw mag gaan denken wat volgens jou een ''goed'' vetpercentage is. 15% kan IMO nèt, maar flubberig is het wel.

Wat ik echt bedoel is dat spiermassa aanzetten geen enkel verband heeft met de hoogte van je vetpercentage. Supercompensatie wordt bereikt door het beschadigen van de spiervezels, en die kunnen alleen hersteld worden mits er genoeg energie (calorieën uit voedsel) in je lichaam aanwezig is.

Bewerkt: door Pietje II
Geplaatst:

Zorg ook dat je motivatie hebt. Neem een MP3 mee, of ga samen met iemand lopen. Dan lijkt het al iets makkelijker. Loop ook op leuke plekken. Op een weggetje dat door een weiland loopt, valt niks te zien. Ga bijvoorbeeld door het centrum lopen.

Geplaatst:
Zorg ook dat je motivatie hebt. Neem een MP3 mee, of ga samen met iemand lopen. Dan lijkt het al iets makkelijker. Loop ook op leuke plekken. Op een weggetje dat door een weiland loopt, valt niks te zien. Ga bijvoorbeeld door het centrum lopen.

Dit vind ik persoonlijk maar een slechte tip hoor ''Forumrunner''. Op het harde asfalt rennen is namelijk niet echt fijn voor je enkelgewricht, het geeft namelijk voor geen meter mee (met goede hardloopschoenen kun je dit wel compenseren, maar toch is het verre van ideaal). Ga juist bij voorkeur op een landweggetje hardlopen, onverhard: dat veert goed mee en je lichaam zal beter moeten stabiliseren aangezien zo'n weggetje zelden netjes recht loopt. Of op een grasveld, ook erg goeie keuze. Zelfs de hedendaagse loopband heeft goeie schokdempers zodat je niet je enkelgewrichten (die zeker bij absolute beginners en 9 van de 10 keer mensen met overgewicht niet echt stevig zijn) verneukt. Enne... ik weet niet hoe het bij jou zit maar als je efficiënt wilt hardlopen is het niet echt handig als je steeds moet stoppen door het een en ander (zoals oversteken en zo). Ik vind zéker het centrum echt niet handig om te hardlopen hoor.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Hallo allemaal,

ik heb een domme vraag:

Is trampolinespringen ook goed voor de conditie?

Hallo allemaal,

ik heb een domme vraag:

Ja. En zo dom is die vraag ook niet xD.

Bewerkt: door phantom
Geplaatst:
Hallo allemaal,

ik heb een domme vraag:

Ja. En zo dom is die vraag ook niet xD.

Touwtjespringen!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...