Jump to content

Start To Run

Conditie  

13 leden hebben gestemd

1. 1. Hebben jullie een goede conditie?

• Ja, tuurlijk
      5
    • Bwa, niet echt
      5
    • Zeker niet
      0
    • Ben eraan bezig
      2

Recommended Posts

• Reacties 36
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• RobbieB

10

• Wesley

5

• Miek

4

• MegaPilot

4

Top Posters In This Topic

Geplaatst:

Om ook maar even over die poll te beginnen, ik ren 10km in ongeveer 50min. Dus ik vind dat ik een redelijke conditie heb.

Ik doe ook al een ruime tijd aan conditie training by the way.

Geplaatst:
Hallo allemaal,

ik heb een domme vraag:

Is trampolinespringen ook goed voor de conditie?

Ja. En zo dom is die vraag ook niet xD.

OK.

Dankje phantom

Geplaatst:
Hallo allemaal,

ik heb een domme vraag:

OK.

Dankje phantom

Ze zeggen dat één kwartier aan een stuk springen envengoed is voor je conditie dan 60 minuten rennen maar het is wel zwaar. :Y

Geplaatst:
Hallo allemaal,

ik heb een domme vraag:

OK.

Dankje phantom

Ze zeggen dat één kwartier aan een stuk springen envengoed is voor je conditie dan 60 minuten rennen maar het is wel zwaar. :Y

Ik zal het eens proberen morgen.

Geplaatst:
Hallo allemaal,

ik heb een domme vraag:

OK.

Dankje phantom

Ik zal het eens proberen morgen.

Succes! ;)

Want het is best wel zwaar als je net zo('n heel goede conditie hebt. :Y

Geplaatst:
Ik betwijfel het of je lessen kunt downloaden, maar ik zou gewoon langzaam aan beginnen. Het is alvast heel goed van je dat je zelf aan je conditie wilt werken. Ik ga samen met m'n pa elke twee dagen 7 km gaan lopen, wat voor mij al weegt, dus denk ik dat je best voorzichtig begint.

Doe eerst en vooral lichte kledij aan waarin je je comfortabel voelt. Voor je loopt raad ik je ook aan op te warmen. Dat doe ik als volgt:

• Hoela hoep (draaien met heupen, doe dit naar links en naar rechts)
  • Leg je been gestrekt op een voorwerp ten hoogte van je heup en beweeg je voet 10 seconden naar links en 10 seconden naar rechts, doe dit ook met je andere been.
  • Raak met je vinger je tenen aan, zo raken je kuitspieren in vorm.

Voor je begint te lopen kan je 50 meter wandelen en dan wat beginnen joggen. Adem door je neus in, uitademen uit je mond. Ik weet het, in het begin is het moeilijk, maar je went eraan. Het laat je adem besparen zodat je langer kunt lopen, op de laatste kilometer adem ik gewoon weer in via m'n mond. Belangrijk: hou je duim in je vuist! Dit is een middeltje zodat je geen zeer krijgt in je mild. In jouw geval, als ik je mag geloven, zou ik gewoon beginnen met een kilometer lopen, dat is in jouw geval ongeveer van je huis tot aan je kerk. Doe er elke dag zo'n 250 meter bij (dat is ongeveer tot aan bakkerij Hoornaert) , de volgende dag kan je lopen tot aan basisschool 'Het Beverbos'. Dit doe je best in één ruk, ook al denk je dat je niet meer kunt, ik heb dat ook soms en dan is de enige oplossing doorzetten. Maar ik denk dat 1 kilometer zeker nog niet zo moeilijk is om vol te houden. :7

In ieder geval: succes met het lopen en als je iets moet extra weten, je weet me te vinden ;).

Hou maar op met je "lief" gedoe.

Op school negeer je me, scheld uit,...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...