Jump to content

Jouw eerste computer


PowerPats

Recommended Posts

Ik weet het nog als de dag van gisteren. Ik zat als een klein kind in de woonkamer, en mijn vader kwam terug van zijn werk met een grote apparaat in zijn armen. Ik helemaal nieuwsgierig wat het was natuurlijk. En het was de eerste computer die we ooit hadden. Ik was helemaal enthousiast. Er was natuurlijk geen internet nog in die tijd. Maar hij had ook een doos bij zich vol met DOS spelletjes. met allerlei toppers zoals Commander Keen, Wolvenstein 3d, Doom enz Hij had al deze dingen van zijn kantoor gekregen. Ik heb me echt vermaakt met al die DOS games. Er zaten nog beel meer toppers bij maar de naam weet ik niet meer. Ik was maar 6 of 7 in die tijd. maar nu jaren later. heb ik de allermooiste herinneringen met computers nog steeds aan windows 95. _O_ mooie nostalgie

Wat was jou eerste computer.

(ik weet het ik moet eigenlijk ook de naam van de fabrikant en de naam van de computer en het computerbeeldscherm hebben. maar ik kan me het echt niet meer herinneren.) :7

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 80
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • PowerPats

    7

  • Amfetamientje

    4

  • FerryN

    3

  • d0m1n4t0r

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mijn eerste PC was er ook een met windows 95. Overigens is het boot screen van Windows 95 anders dan in je filmpje, namelijk zo:

klik

En hij had maarliefst 128MB RAM!!!! en een 4 GB HDD :dans: Processor weet ik niet, was geen snelle iig.

Link to comment
Delen op andere websites

Dit was trouwens mijn favorietste game op de computer vroeger. een simpele 2d platform shooter. maar zoveel beter dan alle hedendaagse games qua replayvalue en spelgenot. _O_

heb er echt jaren mee gedaan. En ik was ook een beetje de held van de buurt met zo een computer in je huis. was toch wel speciaal :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet nog dat mijn vader de computer van mijn oom over mocht nemen (ik dacht dat dat ook Windows 95 was). Daar konden nog van die grote zwarte floppy's in, ik heb alleen geen flauw idee hoe je die noemt en wat voor spelletjes erop stonden. Ik heb trouwens nog wel een paar ''gewone'' floppy's gevonden in mijn kast met de spelletjes:

- Hocus Pocus

hocuspoc1.jpg

-Transport Tycoon

transporttycoondeluxe2.png

- Keen

- Indiana Jones Heartlight, was vooral een klik spelletje.

Link to comment
Delen op andere websites

Onze eerste pc was een 75 mhz met volgens mij iets van 32 mb ofzo geheugen, en nog niet eens 1 gb hardeschijf.

Mijn eigen eerste pc was een 300mhz met 64 of 128 mb geheugen, 4mb onboard graka, en een 4gb hardeschijf :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een mc-DOS geloof ik. Hij was nog zwart-wit ook! :7 Maar er zaten wel keigave spelletjes op. Vooral verslavend. Ik speelde altijd 'Charlie the Duck'. :) Als je in die computer GTA2 zou stoppen crasht hij meteen al denk ik. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

De eerste pc die we hadden heb ik nooit opgezeten, ik was toen 5 fzo. Op m'n 7 hebben we dan een beest van een pc gekocht (in die tijd), met windows 2000 erop. Er zaten een boel games bij, die er erg goed uitzagen. Bijvoorbeeld Fifa 2000, Championship rally 2000 en flight simulator 2000. Die games heb ik toen kapot gespeeld, en in 2006 fzo hebben we dan 2 nieuwe pc's gekocht, waarvan ik net eentje heb laten upgraden.

Maar m'n allereerste waarop ik dus gespeeld heb had een Pentium IV, voor de rest weet ik niet. Hij was van packard bell. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn eerste PC? Die gebruik ik nu nog steeds :7 Pentinum 3 863 MHZ, harde schijf van 18 GB (later had mijn vader nog een schijf van 40 GB ingebouwd, deze zit er nu nog steeds in) en Windows 2000 Professional wat inmiddels al is vervangen door XP Professional. Ben al blij dat de videokaart geen onboard stuff is. Draait GTA III prima! :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

mijn eerste pc was een windows 95. Hij was heel erg traag, maar ik vond hem toch cool. Alleen mocht ik er nooit op van mijn ouders. We hadden er dan ook geen spelletjes voor. Ik speelde vroeger meer spelletjes op de gameboy.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...