Jump to content

Jouw eerste computer


PowerPats

Recommended Posts

  • Reacties 80
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • PowerPats

    7

  • Amfetamientje

    4

  • FerryN

    3

  • d0m1n4t0r

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Een Olivetti PCS 33. Hij heeft tijden tussen allemaal andere troep gestaan, maar ik heb 'm onlangs weggegooid. Omdat ik de doos voor het opbergen van oude boeken gebruik weet ik de specs nog. Een stel floppy's met Windows 3.1 moet ook nog ergens rondzwerven.

  • Microprocessor: 80386SX, 25 MHz
  • Geheugen: 2MB, uit te breiden tot maar liefst 10MB
  • Harde schijf: 40MB
  • Grafische kaart: VGA (256 kleuren) of VGA-PLUS (16 kleuren)
  • Disk drive: 3.5" en 5.25" floppy drive
  • Software: MS-DOS 5.0, MS Windows 3.0 (later vervangen met 3.1)
  • Afmetingen: 297 x 90 x 365 mm
  • Gewicht: 6.1 kg
  • Made in: Singapore
  • Draait op: alles, inclusief zwakstroom, diesel en steenkolen.

post-536-1240417945.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Ik was een jaar of 5 toen mijn broer een oude PC meenam van zijn werk, omdat ze die niet meer gebruikten mocht ik hem hebben. :D

Specs:

Processor: 133 Mhz

Geheugen: 64 MB

Harde schijf: 10 GB

Videokaart: 4 MB

Ik weet alleen de waarde omdat het al een lange tijd geleden is. :7

Grtz RD :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

pfff hoe weten jullie al die dingen nog. :7 ik was nog zo klein ten tijde van onze eerste computer. waarschijnlijk wist ik niet eens, wat specs inhielden. voor mij was een computer destijds gewoon een apparaat waar ik gave spelletjes op kon spelen. ^_^ jammer dat we hem niet meer hebben. verlang toch een beetje terug naar die tijd.

Link to comment
Delen op andere websites

Een computer met ms dos, dus nog voor dat windows 95 er was (maar dat weet natuurlijk iedereen allang hier). Maar die computer gebruikte mijn vader alleen. Eerste computer die ik gebruikte was volgens mij met windows 98. En leuke spelletjes als putt putt konden daaraan natuurlijk ook niet ontbreken. :dans:cardog.jpg

Bewerkt: door Donald-Duck
Link to comment
Delen op andere websites

Mijn eerste pc was een windows 98. Zo'n oud kut ding van Packard bell.

64Mb ram

Geen videokaart

4Gb Hdd fzo

EN processor was een Intel Celeron nog iets.. :7

Geen videokaart?? Zal wel een onboard zijn geweest want zonder videokaart kan een computer geen monitor aansturen :puh:

Anyway, wij hadden een Mac OS computer :puh: Weer eens wat anders dan Windows 95. Met een 3d spel, Nanosaur 8) Met een verpletterende 1GB harddisk...

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn eerste pc was een hele oude Amiga Commandore A500+. Damn, daar heb ik goede tijden aan beleeft. Mijn pa had toen een nieuwe pc met windows 95 gekocht en die oude Amiga kreeg ik toen ik ± 6 jaar oud was. Op dat ding speelde ik vooral spelletjes (geen paint, daar had ik 4 diskettes voor nodig :7 ) zoals

,
,
en
.

Voor de mensen die dit ding niet meer kennen. De pc zat eigenlijk vast in het toetsenbord. Daarom is dat ding ook zo idioot lang. Aan de rechter kant kon je er een floppy in stoppen. Ik had daar ook nog een 2e kasje bij waar je een 2e floppy in kon stoppen. (er waren spelletjes waar je 16 diskettes voor nodig had, dat was veel swappen :puh: ) Ook had ik nog een kast onder de monitor staan waar je iets op op kon slaan. Dan ding is nog groter dan een dvd en vhs recorder in één. :7 Je had ook nog een cd-drive die je er op aan kon sluiten. Helaas heeft mijn vader die nooit gekocht. :cry:

Ook heb ik nog een hele stapel tijdschriften van het 'Amiga Magazine' waar bij iedere bijlage een diskette met demo's zat. Leuk als je daar in kijkt dat de duurste spellen toen der tijd $20,- koste. (het was een amerikaans tijdschrift, dus geen gulden prijzen) Ook staan er nog reclame in van een SEGA console. Die heeft de afgelopen 10 jaar geen console meer gemaakt!

Misschien klikt dit voor sommige als een hoop oude crap, maar het was echt fantastisch! Dat besturingssysteem was gewoon geweldig. Je kon diskettes er tijdens het spelen uit rukken maar dat ding crashte nooit. Als Amiga nog besturing's systemen zou maken dan waren zowel Windows als Mac nooit zo groot geworden.

Update: Wil ik net dat ding weer op mijn kamer zetten om er op te gamen, blijkt mijn vader die monitor weg gegooit te hebben. :muur:

Bewerkt: door Flashingdemon666
Link to comment
Delen op andere websites

me eerst PC was een Adam coleco system 256kb Memory 4 colors mono screen met 11 mb hd en Windowss 3.11 (32 floppy's) met de eerst racestuur , box handschoenen voor het spel (rocky) rollerbal controller voor het spel slitters , en 2 joysticks met 12 toetsten voor diverse games (wargames enzzz) , het was toen nog in samen werking met atari 2600 games ,

en ook de c64 was in die tijd een pctje

c64screennl0.gif

de pc fototje heb ik niet meer maar word samen met deze console verkocht in die tijd 29 jaar+ terug :)

medalcolecmn4.jpg

Bewerkt: door Medal_Crusader
Link to comment
Delen op andere websites

Mijn eerste pc was een hele oude Amiga Commandore A500+. Damn, daar heb ik goede tijden aan beleeft. Mijn pa had toen een nieuwe pc met windows 95 gekocht en die oude Amiga kreeg ik toen ik ± 6 jaar oud was. Op dat ding speelde ik vooral spelletjes (geen paint, daar had ik 4 diskettes voor nodig :7 ) zoals
,
,
en
.

commodore_amiga_500.jpg

Voor de mensen die dit ding niet meer kennen. De pc zat eigenlijk vast in het toetsenbord. Daarom is dat ding ook zo idioot lang. Aan de rechter kant kon je er een floppy in stoppen. Ik had daar ook nog een 2e kasje bij waar je een 2e floppy in kon stoppen. (er waren spelletjes waar je 16 diskettes voor nodig had, dat was veel swappen :puh: ) Ook had ik nog een kast onder de monitor staan waar je iets op op kon slaan. Dan ding is nog groter dan een dvd en vhs recorder in één. :7 Je had ook nog een cd-drive die je er op aan kon sluiten. Helaas heeft mijn vader die nooit gekocht. :cry:

Ook heb ik nog een hele stapel tijdschriften van het 'Amiga Magazine' waar bij iedere bijlage een diskette met demo's zat. Leuk als je daar in kijkt dat de duurste spellen toen der tijd $20,- koste. (het was een amerikaans tijdschrift, dus geen gulden prijzen) Ook staan er nog reclame in van een SEGA console. Die heeft de afgelopen 10 jaar geen console meer gemaakt!

Misschien klikt dit voor sommige als een hoop oude crap, maar het was echt fantastisch! Dat besturingssysteem was gewoon geweldig. Je kon diskettes er tijdens het spelen uit rukken maar dat ding crashte nooit. Als Amiga nog besturing's systemen zou maken dan waren zowel Windows als Mac nooit zo groot geworden.

Update: Wil ik net dat ding weer op mijn kamer zetten om er op te gamen, blijkt mijn vader die monitor weg gegooit te hebben. :muur:

die Amiga 500 kan je ook op gewoon tv aansluiten :) of met een (amiga/tv) scartkabel en de amiga had wel een besturing systems Os Warp 4 alleen in die zelfde tijd ging amiga kapot en opzich die Os warp is voorganger van en voor de apple system en opzich zelfs windows 95 in 1 (ik moet een zoeken in me foto;s ervan) en hellaas kwam de amiga 1400 en amiga 1500 te laat dat was toen de laatse amiga met 2 moederenboarden opties enekant was de amiga en de andere kant was de pc kant toen...

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...