Jump to content

Jouw eerste computer

Recommended Posts

• Reacties 80
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• PowerPats

7

• Amfetamientje

4

• FerryN

3

• d0m1n4t0r

3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

VROEGER

125 mhz,

128mb ram

2GB hdd (later is dr nog 10GB bij ingekomen)

windows me

mijn favoriete games: Midtown madness 1 en midtown madness 2

dat was 8jaar geleden.

video kaart weet ik niet meer

het was wel een zelf gebouwde door me pa

NU

2x 2.30 MHZ (DUAL CORE)

2x 1 gb ddr2

320 GB hdd

windows Media Center Edition 2005 SP3

mijn favoriete games: Far cry 2, Call of duty 2 en 4 en 5, en voor de rest klik »»HIER««

Geforce 9500 GT 1gb 550 mhz

door mijzelf gebouwd.

Geplaatst:

Dat was een Windows 3.11 pc. De specs herinner ik me niet meer, maar het was geen al te sterk dingetje. Ik speelde er erg veel Keen op, maar ik herriner me er niet zoveel mee van.

Geplaatst:
Dat was een Windows 3.11 pc. De specs herinner ik me niet meer, maar het was geen al te sterk dingetje. Ik speelde er erg veel Keen op, maar ik herriner me er niet zoveel mee van.

Commander Keen FTW!

Doet me denken aan me jeugd op de basisschool :puh:

Geplaatst:

Een computer met een voor mij onbekend OS. Een beeld dat alleen zwart met wit was, je kon er teksten op typen en we hadden er ook een printer voor. Daarnaast kon je er ook op schaken. Hij was in ieder geval zo oud dat er floppy's van 8 inch in moesten. Toen later in '98 een monster voor die tijd: een Pentium 3 van vobis, 128mb RAM en een hardeschijf van niet minder dan 10GB. Draaide op Windows 98, favoriete spellen waren toch wel de originele Prince of Persia en later ook spellen als Midtown Madness en Motorcross Madness.

En nu heb ik een core i7 systeem :engel: .

Geplaatst:

Onze eerste was een MSX. Voor die tijd ehel wat. Zaten best geinige spelletjes bij (als je er zo over terugdenkt.)

Toen kregen we er later een andere MSX bij. Deze had een dubbele floppy-drive. Dat was wat!!

Vroeger.... :7

Geplaatst:

Mijn eerste computer dat was een Windows 98 met niet al te hoge mhz. Vond het toen een snel dingetje en ik heb hem nog steeds ^_^

Nu: Vista - 4x2.33 Ghz - 4GB Ram - 512 MB Videokaart - 640GB Hardeschijf :D

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb mijn eerste pc nog.

intel celeron 888 mhz

3 gb hdd

voorderest weet ik niks ervan.

aleen dat iej draait op windows 95

ik wou ooit us xp instaleren maar de hdd was te klein xD

verder heb ik nog een pentium 3 gehad

Nu doe ik mijn ding op een pentium IV

draait erg soepel

En natuurlijk heb ik een betere pc met duo core

Bewerkt: door j0uk3
Geplaatst:

Ik was ongeveer 3 toen wij de eerste pc kregen dus ik weet echt niet veel meer. Het was een pc met DOS en 20mb hdd dat is het.

We speelden er altijd spelletjes op zoals een Mario game waarin je alleen level 1,2,4 en 6 had.

We hadden ook een spel: ROAD dan moest je met een ruimte schipje over allemaal dingen heen rijden die uit de diepte op je af kwamen.

En in 2000 kregen wij onze windows 98 pc met

Proccessor: intel pentium III 833 mhz

Geheugen: 128mb later 256 mb

hdd: eerst 5GB(gecrasht) daarna 10GB(gecrasht) nu 60GB

ik speelde er inderdaad ook altijd Freddie fish en pyjama Sam op. Mijn moeder was op die pc echt verslaafd aan rollercoaster tycoon(ze had het originele spel en de eerste uitbreiding helemaal uit gespeelt, met de tweede was ze aardig op weg)

Geplaatst:

Mijn eerste pc was een Windows XP met GTAIII

Ik weet er helemaal niks meer over, alleen dat mijn vader een stuk uit de computerkast heeft gezaagd en er glas in heb gezet zodat je naar binnen kon kijken :*D

Geplaatst:

Als goed is was dat een Windows 95 :puh: Oud ding, maar werkte toen prima. Daarna een Millenium en XP. Nooit Vista gehad, vanaf XP ben ik namelijk overgestapt naar Mac. Nooit meer windows..

de eerste pc die mijn ouders hadden was een windows 95 volgens mij.en MIJN eigen was een XP,heb nu vista

Bewerkt: door thegodfather91

Dit zijn de specs van de eerste PC in dit huis. :puh:

Heb hem laatst kapot gerost (want hij was gecrasht en had niets te doen). Wel de specs even onthouden.

Windows 95, later geupgradet naar Windows 98

Processor:

Pentium Processor met 100 MHz

Geheugen:

24 MB RAM

Hardeschijf:

1,1 GB (laatste keer dat hij heet deed nog 15 MB vrij :7)

Videokaart:

Diamond Stealth64 met 2 MB

Hij stond vol met Putt-Putt, Pingu, Freddy Fish, Howie's Woordavontuur, RollerCoaster Tycoon en RedCat. :puh:

Heeft iemand het programma "PPT Postcodeboek 1995", die had ik eigenlijk willen bewaren. :(

Mvg,

Flitskikker

Bewerkt: door Flitskikker
Geplaatst:

Moet ik toch even nadenken alweer een tijdje terug.

Of we hadden er al een zolang als ik me kan herinneren, maar geloof dat we er een kregen rond de tijd dat ik

ergens tussen de 5 á 8 jaar was.

Ik weet niet wat er allemaal in zat maar het was een simpel ding, en denk wel een windows 95, maar wat ik echt niet weet ik of er al internet op zat, maar ik geloof het niet dat was jaren later.

We deden er wel heel wat jaren mee maar daarna wisselde we wel van computers, en zeker jaren erna echt veel problemen gekregen met computers er was altijd wel wat.

De spelletjes die ik me kan herinneren die ik er op deed waren dacht ik:

- Hocus Pocus

-Pajama Sam

-Freddi Fish

-jazz jackrabbit

-De leeuwenkoning

-Een van de eerste gta's londen of gta 2 ofzoiets, heb ze toch allemaal.

Verder weet ik niet echt meer.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...