Jump to content

Jouw eerste computer

Recommended Posts

Geplaatst:

Een of andere grijze pc van DELL met Pentium 1 en harddisk van 10 gb ofzo xD Speelde er makkelijk Roller Coaster Tycoon 1 op en Putt Putt spelletjes die ik leende uit de bibliotheek.

• Reacties 80
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• PowerPats

7

• Amfetamientje

4

• FerryN

3

• d0m1n4t0r

3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Idd. Dàt was mijn favoriete spel vroeger, als ik op de computer ging en ik wou een spel spelen was het altijd dat spel xD . Vond het wel leuk, maar de diskette ging dan kapot (te veel gebruikt)? En dan de computer ook, ik geraakte ook nooit ver in dat spel, maar nu kan je het gewoon op internet spelen dus misschien probeer ik het nog eens.

Geplaatst:
Oehh verkeerde code ingevuld hier :

haha ja dat herinner ik ook me ook nog wel, alleen vond het toen de tijd iets te moeilijk :7

Geplaatst: (bewerkt)

Ik speelde dat spel vroeger ook vaak, maar vond het erg moeilijk. en vond het toendertijd als kleine jongen eng uitzien als die persoon in die spikes terechtkwam. :7

spellen die ik vaker speelde was Commander Keen en jazz jackrabbit en nog veel meer titels waarvan ik de naam niet meer weet. eentje was zo een ninja spel en de ander zo een snowboard spel. wolvenstein speelde ik ook vaak, samen met een andere shooter dat je in een tank zit en monsters moest doodmaken en scientists bevrijden.

O ik ben er achter gekomen dat het spel ski or die heette. hier een filmpje ervan. Vond ik echt een heel vet spel. maar nu ik het nu zo terug kijk...

Bewerkt: door PowerPats
Geplaatst:

Ach, die goeie oude tijd. Mijn eerste computer? Dat weet ik eigenlijk niet meer. volgens mij was het een windows 98'je. ;)

Geplaatst:

ik heb nu pas mijn eerst pc, ben ook pas 13 :duh: Een Packard Bell met 22'' scherm, en 3 gb werkgeheugen, 360 gb hdd, en een dual processor :duh:

Geplaatst:

Toen ik klein was kreeg ik een oude computer een Windows 94 of 98 erop of weet ik veel herinner ik me niet meer. Later kreeg ik een computer die een van de snelle computers was van die tijd die was van Fujitsu Siemens maar die is kapot gegaan en in deze tijd zijn dat de computers van 750 GB enzo.

Geplaatst:
ik heb nu pas mijn eerst pc, ben ook pas 13 :duh: Een Packard Bell met 22'' scherm, en 3 gb werkgeheugen, 360 gb hdd, en een dual processor :duh:

Zelfs mijn kutlaptop is nog beter dan dat klotedingetje. Mijn eerste computer was een Windows 2000 met 512 KB werkgeheugen (tering wat was dat ding sloom zeg), en een tv als beeldscherm :puh:. HD!!

Onze eerste PC was er een met iets wat op Windows leek, maar dan in DOS (met muisaanwijzer, wat een rechthoek was). We hadden geen internet toen, maar wat heb ik me vermaakt met Doom en Mario :D

Tweede was een ouwe Windows 95 bakkie, daar heb ik kennis gemaakt met GTA :D We hadden toen ook internet, inbelverbinding. Dat toontje vind ik nog steeds vet. Tik-tik-tik-tak-tik-tok. Hehe

Onze derde computer, daar werd ik slim van. Allemaal technische zooi enzo. Pentium 4 @ 3.2GHz uit 2004. 5 jaar geleden al. Nog steeds in gebruik, en kan Crysis en GTA IV op laag. Hehehe

Vierde is van mij nu.

Ohja, 4GB HDD is gigantisch. :')

Bewerkt: door ikt
Een Olivetti PCS 33. Hij heeft tijden tussen allemaal andere troep gestaan, maar ik heb 'm onlangs weggegooid. Omdat ik de doos voor het opbergen van oude boeken gebruik weet ik de specs nog. Een stel floppy's met Windows 3.1 moet ook nog ergens rondzwerven.

• Microprocessor: 80386SX, 25 MHz
  • Geheugen: 2MB, uit te breiden tot maar liefst 10MB
  • Harde schijf: 40MB
  • Grafische kaart: VGA (256 kleuren) of VGA-PLUS (16 kleuren)
  • Disk drive: 3.5" en 5.25" floppy drive
  • Software: MS-DOS 5.0, MS Windows 3.0 (later vervangen met 3.1)
  • Afmetingen: 297 x 90 x 365 mm
  • Gewicht: 6.1 kg
  • Made in: Singapore
  • Draait op: alles, inclusief zwakstroom, diesel en steenkolen.

post-536-1240417945.jpg

Wat een pwnpc vergeleken met de ZX81, die ik nog steeds in bezit heb(En die nog steeds werkt!) :puh: Die had maar liefst 1 kb aan hardeschijf! Met cassetebandjes als cd X)

me eerst PC was een Adam coleco system 256kb Memory 4 colors mono screen met 11 mb hd en Windowss 3.11 (32 floppy's)

Aha Windows 3.11 op 32 Floppy's? Ik dacht dat windows 3.11 alleen op diskette is uitgegeven :puh:?

Bewerkt: door Wrieh

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...