Jump to content

live update


razz

Recommended Posts

Ik heb er last van als het regent.

Ik heb geen framedrop o.i.d., maar ik merk gewoon dat alles gaat stotteren. Het ziet er volgens mij dus ook naar uit dat de verhouding engine met cpu een beetje verslechterd is.

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien overbodig, maar ik wil hier toch even bij vermelden dat het hierbij niet gaat om een update/patch voor GTA IV. Het gaat om een update voor Games for Windows LIVE. Behalve in-game is deze ook te downloaden via MicroSoft: klik. (Daar is nog geen Nederlandse beschrijving beschikbaar op het moment dat deze post is gemaakt.)

De link van Dutchy3010 gaat naar een druk bezocht topic op GTAForums.com, aangezien dat een engels forum is zal ik proberen om een korte samenvatting te geven:

Deze patch schijnt GTA IV (PC) heel erg traag te maken, sommige leden daar hebben nu de helft van de FPS als dat ze hadden voor deze update. Veel problemen zijn: stotteren / freeze en zoals gezegd een lage FPS. Het schijnt dat andere spellen die gebruik maken van GFW-LIVE hiervan geen last hebben. Daarnaast schijnt het downloaden en installeren van deze update via GTA IV nogal traag te verlopen, zie daarom ook de bovenstaande link voor direct downloaden.

De vraag is nu of het wel verstandig is om deze update te downloaden, aangezien het (hoofdzakelijk) problemen oplevert voor GTA IV. Echter kan zonder deze update geen gebruik worden gemaakt van de MultiPlayer functie, aangezien dit verloopt via GFW-LIVE. Een optie schijnt de 'xliveless' mod te zijn, maar daar heb ik geen ervaring noch kennis van. Het is dus nu wel duidelijk dat deze update problemen geeft voor GTA IV spelers, ik ben eigenlijk wel benieuwd of er ook leden zijn die juist géén problemen hebben met deze update, misschien dat zij voor oplossingen kunnen zorgen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb niet de helft van m'n fps, en het is ook niet dat de FPS naar beneden gaan. Deze blijven constant, maar af en toe stottert het beeld gewoon heel erg, alsof het lijkt of er teveel zware programma's openstaan.

In de stad zelf is het erger bij mij, dan laggt het even om de 5 seconden. Maar het is lagg die niets met de FPS te maken heeft bij mij. Bij benchmark haal ik meestal 30-40 FPS, deze keer 35. Niets abnormaals, alleen maakt het IV dus traag zoveel keer per minuut.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb geestelijk eens verder zitten voortboorduren op dit probleem en bedacht me toen dat dit misschien aan harde schijf performance zou kunnen liggen, met name de video editor. Zelf ben ik best wel een F2-fetesjist en heb ook al ~60GB aan clips op mijn HDD'tjes staan.

Ik weet niet of anderen ook zoveel hebben en ofdat ze uberhaupt recording wel aan hebben staan, maar met de "flikker het maar ergens neer" mentaliteit van Windows wil dit al snel je HDD performance minimaliseren. Ik heb nog niet echt verzonnen hoe ik het aan de update zou kunnen linken, maar het zou een verschil kunnen zijn in handling van de videofunctie.

Tijd om het in de praktijk te testen.

Na mijn harde schijven (raid0) ongeveer een klein maandje geleden te hebben gedefragmenteerd, heb ik net opnieuw een analyse uit laten voeren. Mijn fragmentatiegehalte bleek al weer op 44% te zitten, wat bij mij sneller dan normaal is.

Als mijn pc klaar is met defragmenteren zal ik nog wel testen of het effect heeft gehad.

Link to comment
Delen op andere websites

Inmiddels is er weer een nieuwe update voor Games For Windows LIVE, met deze update zou het stotteren weer verleden tijd moeten zijn en zou GTA IV het weer moeten doen zoals je gewend was. [ook hier te downloaden]

PS Ik heb 'm inmiddels gedownload en geïnstalleerd en zelfs ik heb nergens last van op een Pentium D - 3GHz. :D

Bewerkt: door _KoE_Mzungu
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...