Jump to content

Krijg onboard audio drivers niet geinstalleert.

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Beste menschen,

In deze computer zat eerst een Sound Blaster Audigy, maar die wil ik graag in mijn nieuwe computer stoppen. Dus dacht ik op deze even mooi de onboard crap geluidskaart te installeren. Maar offcourse, dat pokke ding wil niet meewerken. :duh: Bij de installatie zegt ie namelijk: Can't find the Audio Device (oid). Het is zo'n Realtek dingetje. Mijn moederbord is een MSI VIA P4M890/900M2. Anyone helps? Google kon ik niet veel nuttigs vinden. :(

Edit: Opgelost! :)

Bewerkt: door ArticLight
Geplaatst:

realtek is veel beter dan soundblaster geloof me!

>>> Door Thundercover: Als je niets nuttigs te melden hebt, post dan gewoon niet.<<<

Geplaatst:
realtek is veel beter dan soundblaster geloof me!

Heb nooit problemen gehad met Soundblaster, en het klinkt veel beter dan onboard geluid. Maar dat was niet mijn vraag... Hij detecteert op de een of andere manier mijn onboard geluidskaart niet. En ja, in de BIOS zie ik hem wel en staat hij Enabled. :?

Geplaatst:

verwijder alle drivers van beide audigy en realtek, check dan nogeens je BIOS, of nog radicaler, zet je bios eens op fabrieksinstellingen en probeer het dan nogeens.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...