Jump to content

buitenaards leven

Recommended Posts

Geplaatst:

Er is wel degelijk IETS maar of het egt buitenaardse wezens zijn :puh:

En ik denk dat als we ze ooit gaan ontmoeten wij dat niet meer meemaken :N

• Reacties 121
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Mania-92

25

• .NightFlower

14

• FerryN

7

• -eend-

6

Geplaatst: (bewerkt)
want dat iets oneindig is dat kan gewoon niet...

Het heelal is voor de menselijke hersenen niet te bevatten. Dus ook ''oneindig lang'' kunnen wij niet begrijpen, heeft met onze hersenen te maken, het is ook niet voor te stellen.

En met die muur is t zelfde, wat zit er dan achter die muur :{

Die vraag richte ik juist naar jou toe, omdat je zei dat oneindig niet kan. Als oneindig niet kan dan stopt het ergens. Maar wat moet daar dan weer achter zitten?

Ik denk dat het zich gewoon telkens herhaald (vraag me niet hoe)

Dat klinkt ook wel erg raar, maar goed wat klinkt nou niet raar aan het heelal. Het is gewoon frustrerend als je er lang over nadenkt, omdat je niet weet hoe het nou zit. Tja wie weet werkt het heelal wel het zelfde als de aarde. Daarmee bedoel ik als je ergens begint en je maakt een rondje dat je weer op het zelfde punt eindigt als waar je begonnen was...

Bewerkt: door .NightFlower

Heeft iemand een idee of er een einde aan t heelal is? Ik zit er nu de hele tijd aan te denken ._.''

Tja wie weet werkt het heelal wel het zelfde als de aarde. Daarmee bedoel ik als je ergens begint en je maakt een rondje dat je weer op het zelfde punt eindigt als waar je begonnen was...

Daar zouden we dan nooit achter komen.. t heelal is gewoon te lang om een rondje te kunnen maken, maar dit heeft weer t zelfde verhaal, wat is er buiten dat rondje.. Bij de aarde kom je dan in t heelal, maar waar kom je als je t heelal ''uit'' gaat..

Bewerkt: door -eend-

Je moet sowieso een onderscheid maken tussen het waarneembaar heelal en het "echte" fysisch heelal. Zelfs als er op 13,8 miljard lichtjaar nog heelal is dan kunnen wij die niet waarnemen omdat het licht ons nog niet heeft kunnen bereiken (even aangenomen dat het heelal 13,7 miljard jaar oud is). Dat betekent dus dat als je met een grote telescoop zou kijken je niet verder zou kunnen kijken dan 13,7 miljard lichtjaar en dat daar dus ook de grens van het waarneembaar heelal ligt). Of daarachter nog wat is en of dat eindig of oneindig is blijft giswerk.

Het waarneembaar heelal is trouwens niet precies 13,7 lichtjaar omdat het heelal uitdijt maar dat is verder niet zo belangrijk.

Bewerkt: door Mania-92
Geplaatst:
Je moet sowieso een onderscheid maken tussen het waarneembaar heelal en het "echte" fysisch heelal. Zelfs als er op 13,8 miljard lichtjaar nog heelal is dan kunnen wij die niet waarnemen omdat het licht ons nog niet heeft kunnen bereiken (even aangenomen dat het heelal 13,7 miljard jaar oud is). Dat betekent dus dat als je met een grote telescoop zou kijken je niet verder zou kunnen kijken dan 13,7 miljard lichtjaar en dat daar dus ook de grens van het waarneembaar heelal ligt). Of daarachter nog wat is en of dat eindig of oneindig is blijft giswerk.

Ja, maar dan heb je zoals je zei, weer de zelfde vraag, wat zit er achter. En dat zal vast de vraag zijn die nooit beantwoord wordt?

Geplaatst:

Ja, maar dan heb je zoals je zei, weer de zelfde vraag, wat zit er achter. En dat zal vast de vraag zijn die nooit beantwoord wordt?

Hoezo zou die vraag nooit beantwoord worden? Als ik in 2000 vc had gezegd dat men ooit "foto's" van elkaar zou kunnen nemen en dat er gebouwen waren die tot aan de hemel reikte hadden ze me ook voor gek verklaard.

Geplaatst:

Ik weet het niet, ik bedoel het heelal is zo groot er kan dus heel ver weg toch leven zijn. Of het nou gaat over cellen of molecuulen of misschien alliens. Ik weet het niet.

Geplaatst:

Is dit niet gewoon een regelrecht aftreksel van het ''Bestaan UFO's'' topic? Om toch even ontopic wat te vertellen, ik wil het eerst zien voor ik het geloof. Ik denk wel dat wij niet de enige zijn in het heelal.

Geplaatst:

Ik geloof dat er meer is. Maar dat is gebaseerd op een geloof. Wat er allemaal op internet verschijnt vind ik soms moeilijk te geloven. Toch staan er wel eens rare dingen op internet, maar dat wil natuurlijk niet gelijk zeggen dat het ''echt'' is. Toch ben ik dus ook daarom van mening dat wij als mensen niet de enigste levensvorm zullen zijn in het universum, maar omdat te bewijzen moet de technologie van de mens nog een beetje meer uitgebreid worden. Wij als mensen kunnen ook niet jaren achter elkaar in de ruimte vliegen, omdat de botten van een mens snel verkalken in de ruimte en je dus gewoon in elkaar zak als een puddinkje

Omdat er miljarden planeten in het heelal zijn is de kans groot dat er op een andere planeet ook leven is gevormd.

Maar de kans dat het leven daar zo intelligent is als wij zijn, en dat ze ufo's hebben en daarmee naar aarde komen vliegen, weinig kans. Terwijl de meeste mensen buitenaardse wezens juist als superintelligente wezens zien :7

Dat is gewoon niet waar.. Er zijn 6 miljard aardbewoners waarvan er één geboren is met een pik op z'n rug die naar verwijdering weer aangroeide, het is dan gewoon lomp om aan te nemen dat de kans groot is dat meer mensen dat hebben..

Vergelijk het maar met een ziekte, een ziekte die bij 1 op de 20 miljard voorkomt.

Er zal er dus maar 1 persoon op aarde zijn met die ziekte, maar de kans dat er binnen 100 jaar nog een komt is 50 procent ofzo.

Kans dat er leven op een planeet is waarschijnlijk heel erg klein, maar omdat er zo veel planeten zijn, is de kans toch aanwezig, en misschien wel heel erg groot dat er op andere planeten ook leven is.

Bewerkt: door Gta-killer
Geplaatst:
Vergelijk het maar met een ziekte, een ziekte die bij 1 op de 20 miljard voorkomt.

Er zal er dus maar 1 persoon op aarde zijn met die ziekte, maar de kans dat er binnen 100 jaar nog een komt is 50 procent ofzo.

Kans dat er leven op een planeet is waarschijnlijk heel erg klein, maar omdat er zo veel planeten zijn, is de kans toch aanwezig, en misschien wel heel erg groot dat er op andere planeten ook leven is.

Als er maar 1 persoon is kun jij nooit inschatten dat het 1 op 20 miljard is..

Het kan zijn dat 1 van de 100 planeten leven bevat het kan ook zijn dat 1 op de 10^999999999 planeten leven bevat, dat er één planeet is die leven bevat wil totaal niks zeggen..

Geplaatst:

In de KIJK stond een keer in de vaste rubriek ''Complot!'' een artikel dat er een buitenaards wezen wérkelijk op aarde heeft geleefd.

Omdat er miljarden planeten in het heelal zijn is de kans groot dat er op een andere planeet ook leven is gevormd.

Maar de kans dat het leven daar zo intelligent is als wij zijn, en dat ze ufo's hebben en daarmee naar aarde komen vliegen, weinig kans. Terwijl de meeste mensen buitenaardse wezens juist als superintelligente wezens zien :7

Dat is gewoon niet waar.. Er zijn 6 miljard aardbewoners waarvan er één geboren is met een pik op z'n rug die naar verwijdering weer aangroeide, het is dan gewoon lomp om aan te nemen dat de kans groot is dat meer mensen dat hebben..

Die kans is juist heel erg groot, als t heelal echt oneindig is, zijn de planeten ook oneindig. Dus steeds verder in t heelal kom je steeds meer bewoonbare planeten tegen... En anders kunnen ze nog bewoonbaar worden, net als de aarde. Dat was lang geleden ook alleen een bol met giftig gas.. Tot Planeet Thea er tegen aan botste en de aarde samenvoegde met Thea, en zo bewoonbaar werd..

Bewerkt: door -eend-

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...