Jump to content

buitenaards leven

Recommended Posts

Geplaatst:

Omdat er miljarden planeten in het heelal zijn is de kans groot dat er op een andere planeet ook leven is gevormd.

Maar de kans dat het leven daar zo intelligent is als wij zijn, en dat ze ufo's hebben en daarmee naar aarde komen vliegen, weinig kans. Terwijl de meeste mensen buitenaardse wezens juist als superintelligente wezens zien :7

Dat is gewoon niet waar.. Er zijn 6 miljard aardbewoners waarvan er één geboren is met een pik op z'n rug die naar verwijdering weer aangroeide, het is dan gewoon lomp om aan te nemen dat de kans groot is dat meer mensen dat hebben..

Vergelijk het maar met een ziekte, een ziekte die bij 1 op de 20 miljard voorkomt.

Er zal er dus maar 1 persoon op aarde zijn met die ziekte, maar de kans dat er binnen 100 jaar nog een komt is 50 procent ofzo.

Kans dat er leven op een planeet is waarschijnlijk heel erg klein, maar omdat er zo veel planeten zijn, is de kans toch aanwezig, en misschien wel heel erg groot dat er op andere planeten ook leven is.

Die kans is juist heel erg groot, als t heelal echt oneindig is, zijn de planeten ook oneindig. Dus steeds verder in t heelal kom je steeds meer bewoonbare planeten tegen... En anders kunnen ze nog bewoonbaar worden, net als de aarde. Dat was lang geleden ook alleen een bol met giftig gas.. Tot Planeet Thea er tegen aan botste en de aarde samenvoegde met Thea, en zo bewoonbaar werd..

Dat is gewoon niet waar.. Als je de kans op leven in het heelal wilt berekenen heb je aan één geval niet genoeg om die kans in de verste verte te benaderen..

Vergelijk het met een ziekte op aarde, er is één iemand die deze ziekte heeft. Dan kun je zeggen dat de kans 1 op 10 miljard is dat je deze ziekte krijgt maar een ander kan zeggen 1 op 10^999999999 miljard.. Wie heeft er gelijk? Waarschijnlijk allebei niet. De patien kan namelijk die ene op 10 miljard zijn maar ook die ene op 10^999999999 miljard, maar voor hetzelfde geld de ene op 20 miljard.. Daar is geen touw aan vast te knopen..

De wet van de grote getallen zegt in de wiskunde dat hoe meer je een experiment uitvoert (dus hoe meer uitkomsten je hebt) hoe beter het gemiddelde van die uitkomsten de werkelijke kans gaat benaderen.

Als je dus één planeet met leven kent kun je niets zeggen over de kans op leven op andere planeten, als je 10 planeten met leven kent zal je benadering al een stuk preciezer zijn.

• Reacties 121
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Mania-92

25

• .NightFlower

14

• FerryN

7

• -eend-

6

Geplaatst:

Het hoeft ook niet per se zo groot te zijn als wezens op de aarde. Iedereen denkt bij buitenaards leven aan wezens die ongeveer even groot zijn als mensen. Maar dit hoeft niet. Op mars zijn er bijvoorbeeld bacteriën gevonden.

Dat is ook buitenaards leven. Dus er moet wel buitenaards leven zijn. Het is haast niet voor te stellen dat wij de enige zijn.

Geplaatst:

Ik denk wel dat er buitenaards leven bestaat ja, want ik heb niet echt het idee dat wij de enigste levensvorm in het universum zijn, ik denk dat wij al bézocht zijn door buitenaardse levensvormen.

Geplaatst:

ik weet zeker dat ergens in het heelal leven is naast de aarde. Willen jullie een klein voorbeeldje?

De Ka'aba is het centrale heiligdom van de moslims. Daarin is de zwarte steen(al-Hajar-ul-Aswad). Er zijn veel onderzoeken geweest wat voor steen dit is, maar er is niks aangetoond. Van alle materialen op aarde komt dit materiaal geen ene keer voor! Onderzoekers gaan er van uit dat buitenaards leven ooit(duizenden of miljoenen jaren geleden) op aarde kwam en deze steen achter liet. Ik ben het zelf hier mee eens, want dit is mogelijk. Ik weet dat het net een sprookje lijkt, maar het klinkt zo gek nog niet. Ik heb ook eens gelezen(heb helaas geen bron) dat er grotschilderingen zijn gevonden van duizenden jaren oud met vreemde wezens met helmen op. Ik denk persoonlijk dat dat het beeld van buitenaards leven was. Dat zij in die tijd veel meer ontwikkeld waren dan ons.

Geplaatst:
Er zijn veel onderzoeken geweest wat voor steen dit is, maar er is niks aangetoond. Van alle materialen op aarde komt dit materiaal geen ene keer voor! Onderzoekers gaan er van uit dat buitenaards leven ooit(duizenden of miljoenen jaren geleden) op aarde kwam en deze steen achter liet.

Of het was een komeet die lang geleden op aarde terecht is gekomen, klinkt iets logischer in mijn ogen.

Maar zoals ik al zei, de kans is volgens mij best groot dat er buitenaards leven is, maar het is wel jammer dat films etc. er voor zorgen dat iedereen denkt dat dit buitenaards leven intelligenter is als wij, dat ze ruimteschepen hebben en hiermee de aarde bezoeken, om een steen neer te leggen :7

Geplaatst:

Het zou best kunnen, en het zou ook best kunnen dat er al contact gemaakt is. Maar dan geld precies hetzelfde als komeet inslagen: Als er aliens zijn en als daarmee contact gemaakt is, dan weet alleen NASA daar vanaf, en niemand anders.

Geplaatst:

De ruimte is oneindig groot..

er zijn vast wel meer "Mensen"

2.000000.00000000.00000000000.00000000. lichtjaren verderop

Geplaatst:
ik weet zeker dat ergens in het heelal leven is naast de aarde. Willen jullie een klein voorbeeldje?

De Ka'aba is het centrale heiligdom van de moslims. Daarin is de zwarte steen(al-Hajar-ul-Aswad). Er zijn veel onderzoeken geweest wat voor steen dit is, maar er is niks aangetoond. Van alle materialen op aarde komt dit materiaal geen ene keer voor! Onderzoekers gaan er van uit dat buitenaards leven ooit(duizenden of miljoenen jaren geleden) op aarde kwam en deze steen achter liet. Ik ben het zelf hier mee eens, want dit is mogelijk. Ik weet dat het net een sprookje lijkt, maar het klinkt zo gek nog niet. Ik heb ook eens gelezen(heb helaas geen bron) dat er grotschilderingen zijn gevonden van duizenden jaren oud met vreemde wezens met helmen op. Ik denk persoonlijk dat dat het beeld van buitenaards leven was. Dat zij in die tijd veel meer ontwikkeld waren dan ons.

darthvader.jpg

Leek hij hierop?

Maar die steen kan toch ook ergens uit de ruimte komen? hoeft toch niet perse van aliens af te komen?

Geplaatst:

Voor mijn gevoel zijn alle video's, plaatjes die we totnutoe gezien hebben nep.

Buiten dat denk ik echter dat de kans op buitenaars leven relatief groot is, aangezien we in een (best wel heel groot :7 ) heelal leven waar het grootste deel nog niet verkent is.

En waarom zou alleen de Aarde de enigste, bewoonbare planeet in zo'n groot universum zijn?

Apple-Mac

Geplaatst:
Voor mijn gevoel zijn alle video's, plaatjes die we totnutoe gezien hebben nep.

Buiten dat denk ik echter dat de kans op buitenaars leven relatief groot is, aangezien we in een (best wel heel groot :7 ) heelal leven waar het grootste deel nog niet verkent is.

En waarom zou alleen de Aarde de enigste, bewoonbare planeet in zo'n groot universum zijn?

Apple-Mac

Ok voor de 4de keer ofzo zal ik maar weer even uitleggen waarom je onmogelijk kunt stellen dat de kans relatief "groot" is dat er buitenaards leven is.

Stel ik neem één punaise, deze gooi ik in de lucht en hij komt op de kop neer (even onbelangrijk wat "op de kop" hier precies betekent). Wat kan ik dan zeggen over de kans? Juist ja niets! Aangezien het praktisch onmogelijk is om de kans theoretisch te berekenen dat een punaise op de kop land moeten we hier een empirisch kansexperiment uitvoeren. Dat betekent dat we met punaises gaan gooien en alles noteren. Op het eind delen we het aantal maal dat de punaise op de kop gevallen is door het totaal aantal gooien en we hebben een empirische kans, eigenlijk een benadering van de werkelijke kans.

Hoe vaker we het experiment uitvoeren (oftewel hoe vaker we de punaises gooien) hoe dichter deze benadering bij de werkelijkheid komt, hetzelfde als bij dobbelstenen: gooi 6 dobbelstenen en je zal zien dat je bijna nooit 1 t/m 6 gooit, gooi daarentegen 1.000.000.000.000 dobbelstenen en je zal zien dat 1 bij benadering 1/6de keer voorkomt, 2 1/6de keer... enz. Dat is de wet van de grote getallen.

Aangezien het onmogelijk is de kans op buitenaards leven theoretisch te berekenen (zowaar nog onmogelijker dan de kans dat een punaise op de kop land) zal dit empirisch moeten gebeuren. Laten we zeggen dat we 3/4 planeten écht goed kennen en dat we daar met zekerheid kunnen zeggen of er wel of geen leven is. Daarvan is er 1 waarop zich leven bevind (de aarde).

Ik gooi nu 3x met een dobbelsteen en ik gooi een 5 en twee 2'en dan zou je kunnen concluderen dat de kans op 5 en 2 bij het gooien met een dobbelsteen respectievelijk 1/3 en 2/3 is. Dit klopt van geen kanten en is ook niet nauwkeurig, je zult toch echt veel vaker met een dobbelsteen moeten gooien om een benadering van de "echte" kans te krijgen.

Zo zullen we ook duizenden, zo niet miljoenen planeten moeten onderzoeken voordat we de kans op buitenaards leven op een planeet enigszins kunnen benaderen.

M'n voorbeeld sluit trouwens niet geheel naadloos aan maargoed om m'n punt te bewijzen is het prima.

Conclusie, stellen dat de kans op buitenaards leven groot is is volkomen incorrect en lomp.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...