Cabyon Geplaatst: 27 mei 2009 Rapport Geplaatst: 27 mei 2009 Ik ben wat rond gaan google over het ontstaan van het leven en heb wat informatie genuttigd.op veel planeten heb je de zelfde bouwstenen voor het ontstaan van leven, je moet alleen nog de goede condities hebben. De planeet moet op een gunstige afstand van zijn zon staan, zodat er een gematigde temperatuur heerst. Als je op die planeet een atmosfeer hebt waarin een mengsel van methaan, waterstof, ammoniak en water voorkomt en elektrische ontladingen door bliksem dan kunnen er spontaan aminozuren ontstaan. Daaruit kan zich leven ontwikkelen zoals bijv algen. Nou acht ik die kans redelijk groot, als we er vanuit gaan dat het heelal oneindig is, dat er ongetwijfeld wel een planeet is die ook op een gunstige plek staat... Tevens zijn er zijn net zoveel zonnen in het heelal als zandkorrels op aarde, kan ietsje meer of minder zijn (volgens astronomen). Dan zijn er vast wel een paar zonnen met een planeet dat net op een gunstige afstand staat om leven te doen ontstaan toch? .NF, de kans dat er leven bestaat in op een andere wereld is één op de zesentwintigduizendmiljoen. En de lichtjaren die we moeten reizen.. Dan zullen er wel verschillende generaties in één ruimte schip verblijven. Reageren
.NightFlower Geplaatst: 27 mei 2009 Rapport Geplaatst: 27 mei 2009 Ik ben wat rond gaan google over het ontstaan van het leven en heb wat informatie genuttigd.op veel planeten heb je de zelfde bouwstenen voor het ontstaan van leven, je moet alleen nog de goede condities hebben. De planeet moet op een gunstige afstand van zijn zon staan, zodat er een gematigde temperatuur heerst. Als je op die planeet een atmosfeer hebt waarin een mengsel van methaan, waterstof, ammoniak en water voorkomt en elektrische ontladingen door bliksem dan kunnen er spontaan aminozuren ontstaan. Daaruit kan zich leven ontwikkelen zoals bijv algen. Nou acht ik die kans redelijk groot, als we er vanuit gaan dat het heelal oneindig is, dat er ongetwijfeld wel een planeet is die ook op een gunstige plek staat... Tevens zijn er zijn net zoveel zonnen in het heelal als zandkorrels op aarde, kan ietsje meer of minder zijn (volgens astronomen). Dan zijn er vast wel een paar zonnen met een planeet dat net op een gunstige afstand staat om leven te doen ontstaan toch? .NF, de kans dat er leven bestaat in op een andere wereld is één op de zesentwintigduizendmiljoen. We weten wat dat betreft zeer weinig, dus een kans berekening met getalletjes maken is toch onmogelijk? Weliswaar omdat je niet met zekerheid kan zeggen of er wel of niet buitenaards leven is, zo zijn ook lang niet alle planeten ontdekt. Dit is dan ook tot nu toe nog niet bewezen. Al vind ik het heel aannemelijk bij de gedachte van een heelal dat oneindig is, er wel ergens anders ook leven moet zijn ^^ Maargoed hoe kom je eigenlijk aan het feit dat de kans op buitenaards leven ''één op de zesentwintigduizendmiljoen'' is? En de lichtjaren die we moeten reizen.. Dan zullen er wel verschillende generaties in één ruimte schip verblijven. Tja, misschien wordt buitenaards leven wel nooit ontdekt, wat dat betreft weet je het niet. Aan de andere kant staat de techniek niet stil, wie weet wat voor uitvindingen ze in de komende 10 tallen jaren (of op langer termijn) nog zullen doen, over het onderzoek naar buitenaards leven. Reageren
Pietje II Geplaatst: 27 mei 2009 Rapport Geplaatst: 27 mei 2009 Ik doe helemaal geen uitspraken over het al dan niet bestaan van buitenaards leven. Ik geef aan dat met onze beperkte kennis van het heelal (inclusief mezelf) we geen conclusies kunnen trekken als "de kans op buitenaards leven is groot" alsmede "de kans op buitenaards leven is klein". We weten het gewoonweg niet en het is daarom gewoon giswerk als je met zo'n conclusies komt. Ja oké, in die zin ben ik het wel met je eens ja. Toch vind ik wel, dat het heelal zó groot is dat de kans op meer leven dan alleen hier op aarde stukke groter is dan de kans dat er verder totaal geen leven in het heelal is. Ach ja wat is het heelal eigenlijk als je verder nadenkt? Ik ben wat rond gaan google over het ontstaan van het leven en heb wat informatie genuttigd.op veel planeten heb je de zelfde bouwstenen voor het ontstaan van leven, je moet alleen nog de goede condities hebben. De planeet moet op een gunstige afstand van zijn zon staan, zodat er een gematigde temperatuur heerst. Dat is een mythe, ook bij hogere temperaturen is leven goed mogelijk. Zo zijn er bijvoorbeeld thermofielen (bacteriën die het goed doen bij hoge temperaturen) aangetroffen bij temperaturen tot wel 121 graden celcius. Ja idd dat vind ik ook altijd zo'n bullshit, dat ze stellen dat er alléén maar leven mogelijk is bij bepaalde specifieke eisen zoals hier op aarde te vinden, like zuurstof en shizzle. Hoe weten ze dat nou Misschien bestaan er wel levensvormen die leven van methaangas, weten wij veel. Als er één ding is wat je moet doen m.b.t. het heelal is nooit nooit zeggen. Reageren
Mania-92 Geplaatst: 27 mei 2009 Rapport Geplaatst: 27 mei 2009 (bewerkt) Ja idd dat vind ik ook altijd zo'n bullshit, dat ze stellen dat er alléén maar leven mogelijk is bij bepaalde specifieke eisen zoals hier op aarde te vinden, like zuurstof en shizzle. Hoe weten ze dat nou Misschien bestaan er wel levensvormen die leven van methaangas, weten wij veel. Als er één ding is wat je moet doen m.b.t. het heelal is nooit nooit zeggen. Indeed, het leven op aarde is gebaseerd op koolstof. Er zijn echter ook bindingen zoals silicium die vergelijkbare eigenschappen hebben. Leven op basis van bijvoorbeeld silicium is daarom nog niet eens ondenkbaar. It is also possible that silicon compounds may be biologically useful under temperatures or pressures very different from the surface of a terrestrial planet, either in conjunction with or in a role less directly analogous to carbon. Bewerkt: 27 mei 2009 door Mania-92 Reageren
candesco Geplaatst: 27 mei 2009 Rapport Geplaatst: 27 mei 2009 Tja, ik geloof niet in buitenaards leven, dat er dus ergens marsmannetjes rondlopen. Vind dat van de vliegende schotels ook flauwekul. Soms denk ik dat mensen een beetje teveel star-trek, star-wars, babylon 5 of ander soort SF- series hebben gekeken. Net als dat hele gedoe met Area 51. Wordt ook zo opgeklopt en daarvan wordt beweerd dat er buitenaards leven daar is. maar natuurlijk; het amerikaanse leger houdt marsmannetjes gevangen. Reageren
Forever GTA Geplaatst: 31 mei 2009 Rapport Geplaatst: 31 mei 2009 Zulke topics zijn er al maar afijn... Aliens die zullen echt wel bestaan we zijn niet de enige, wanneer ze komen is niet zeker of waarom ze komen zijn zoveel redenen. Maar ze kunnen er zijn in verschillende soorten en maten, misschien zelfs als de mens. Toevallig ook dat alleen maar in amerika aliens komen, en nergens anders en dan al dat geheimhouderij/complotten en plekken waar je niet mag komen. Ze houden iets verborgen of maken/onderzoeken dingen. Maar ergens heb ik wel t idee dat aliens misschien hier al zijn, als je al die mensen ziet en wat voor raars er allemaal uitkomt... Reageren
.NightFlower Geplaatst: 31 mei 2009 Rapport Geplaatst: 31 mei 2009 Toevallig ook dat alleen maar in amerika aliens komen, en nergens anders en dan al dat geheimhouderij/complotten en plekken waar je niet mag komen. Ze houden iets verborgen of maken/onderzoeken dingen. Maar ergens heb ik wel t idee dat aliens misschien hier al zijn, als je al die mensen ziet en wat voor raars er allemaal uitkomt... Waarom verschijnen ufo's dan alleen maar bij vreemde vogels en krankzinnigen? Volgens mij is het gewoon aandacht trekken wat die Amerikanen doen :O En mensen moet je natuurlijk ook niet altijd serieus nemen, wat dat betreft zijn we ook heel goed in onrust zaaien. Toen Columbus Amerika ontdekten hield hij zich toch ook niet schuil voor de indianen die daar leefde? Lijkt me sterk dat er aliens onder de grond of in de bosjes verstopt zitten, vooral als je een nieuwe wereld ontdekt. Volgens mij heb je dan teveel sciencefiction gezien... Reageren
Mania-92 Geplaatst: 31 mei 2009 Rapport Geplaatst: 31 mei 2009 Aliens die zullen echt wel bestaan we zijn niet de enige Waarom? Heb je nog argumenten om dat te ondersteunen? Of is het gewoon uit de lucht gegrepen? Reageren
NickOwnage Geplaatst: 31 mei 2009 Rapport Geplaatst: 31 mei 2009 Aliens die zullen echt wel bestaan we zijn niet de enige Waarom? Heb je nog argumenten om dat te ondersteunen? Of is het gewoon uit de lucht gegrepen? Denk jij dat wij de enige zijn, in het miljarden-miljarden-miljarden-miljarden grotere heelal (Vergeleken bij Sterrenstelsel van de aarde) Reageren
Mania-92 Geplaatst: 31 mei 2009 Rapport Geplaatst: 31 mei 2009 Aliens die zullen echt wel bestaan we zijn niet de enige Waarom? Heb je nog argumenten om dat te ondersteunen? Of is het gewoon uit de lucht gegrepen? Denk jij dat wij de enige zijn, in het miljarden-miljarden-miljarden-miljarden grotere heelal (Vergeleken bij Sterrenstelsel van de aarde) Ik weet het niet. Niemand weet het, of heb jij argumenten of het al dan niet wel zo zou zijn? Reageren
.NightFlower Geplaatst: 1 juni 2009 Rapport Geplaatst: 1 juni 2009 Inderdaad, er is geen bewijs dat er buitenaards leven bestaat, maar er is ook geen bewijs dat wij slechts de enige levende wezens zijn. Toch in mijn optiek vind ik het aannemelijk genoeg te geloven, dat er wel ergens anders ook iets van buitenaards leven moet zijn. Dit baseer ik dan puur op gezien de omvang van ons universum en de enorme hoeveelheid melkwegstelsels, waar wij nog niet eens 0.0000001% van verkend hebben. Overigens bestaan alle organismen op aarde voor grote delen uit koolstof, wij dus ook en voor koolstof-organismen is water nodig en energie. Het is dus goed mogelijk dat er misschien ergens anders organismen wel uit andere structuren zijn opgebouwd. Reageren
NickOwnage Geplaatst: 1 juni 2009 Rapport Geplaatst: 1 juni 2009 Waarom zouden net wij de enigsten in het grote heelal zijn? Ik kun jij die UFO's verklaren dan? En in Amerika Area 54 geloof ik, daar weten ze veel meer. Maar dat mogen wij niet weten. Reageren
Mania-92 Geplaatst: 1 juni 2009 Rapport Geplaatst: 1 juni 2009 Inderdaad, er is geen bewijs dat er buitenaards leven bestaat, maar er is ook geen bewijs dat wij slechts de enige levende wezens zijn. Toch in mijn optiek vind ik het aannemelijk genoeg te geloven, dat er wel ergens anders ook iets van buitenaards leven moet zijn. Dit baseer ik dan puur op gezien de omvang van ons universum en de enorme hoeveelheid melkwegstelsels, waar wij nog niet eens 0.0000001% van verkend hebben. Overigens bestaan alle organismen op aarde voor grote delen uit koolstof, wij dus ook en voor koolstof-organismen is water nodig en energie. Het is dus goed mogelijk dat er misschien ergens anders organismen wel uit andere structuren zijn opgebouwd. Dat is echt een aanname van het niveau badjas. Het kan zijn dat er nog meer leven (wat verstaan we eigenlijk onder leven?) in het heelal is maar voor hetzelfde geld is er gewoon helemaal niets en zijn wij de enigen. Daar is geen touw aan vast te knopen. De aarde is relatief gezien ook groot wat betreft de bevolkingshoeveelheid. 5/6 miljard mensen en daar is er maar één van die 2 piemels op z'n rug had groeien. Is dit uniek of gaat dit nog vaker voorkomen? Dat is niet te zeggen. Waarom zouden net wij de enigsten in het grote heelal zijn? Waarom niet? Jij beweert dat we niet de enigsten zijn, dan ligt bij jou de bewijslast. Ik kun jij die UFO's verklaren dan? Makkelijk. "unidentified flying object" m.a.w. een vliegtuig waarvan jij niet ziet dat het een vliegtuig is, of een geheim militair toestel, of gewoon de fantasie van iemand.. Reageren
.NightFlower Geplaatst: 1 juni 2009 Rapport Geplaatst: 1 juni 2009 (bewerkt) Dat is echt een aanname van het niveau badjas. En bedankt Het kan zijn dat er nog meer leven (wat verstaan we eigenlijk onder leven?) in het heelal is maar voor hetzelfde geld is er gewoon helemaal niets en zijn wij de enigen. Daar is geen touw aan vast te knopen. De aarde is relatief gezien ook groot wat betreft de bevolkingshoeveelheid. 5/6 miljard mensen en daar is er maar één van die 2 piemels op z'n rug had groeien. Is dit uniek of gaat dit nog vaker voorkomen? Dat is niet te zeggen. Ik acht de kans nu eenmaal aanwezig, dat er ergens anders ook leven mogelijk is. Trouwens wie zegt dat buitenaards leven ''humanoids'' zijn. Voor het zelfde geld is er ergens een planeet met intelligente insecten of andere rare levensvormen... 600 jaar geleden was iedereen ervan overtuigd dat de aarde plat was, look now... Daarmee wil ik alleen zeggen, je weet het niet en net zo goed je niet weet hoe groot de kans is dat het er niet is. Wie weet hebben we over honderden jaren zulke telescopen en technische trucjes waardoor je gigantisch ver kan kijken. Wat voor ons weer een stukje zichtbaarheid van het heelal laat zien en de planeten. Wie weet wat je dan nog tegen kan komen. Bewerkt: 1 juni 2009 door .NightFlower Reageren
Mania-92 Geplaatst: 1 juni 2009 Rapport Geplaatst: 1 juni 2009 (bewerkt) Ik acht de kans nu eenmaal aanwezig, dat er ergens anders ook leven mogelijk is. Een kans is altijd aanwezig. Alleen hoe groot die kans is blijft giswerk. De kans dat er op een planeet leven is kan 1 * 10^-999999999999999999999999999999999 zijn maar ook 1 * 10^-2 (wat relatief groot is). Daar is verder geen touw aan vast te knopen Trouwens wie zegt dat buitenaards leven ''humanoids'' zijn. Voor het zelfde geld is er ergens een planeet met intelligente insecten of andere rare levensvormen...Dat heb ik niet gezegd, daarom vroeg ik ook wat we precies onder leven verstaan?600 jaar geleden was iedereen ervan overtuigd dat de aarde plat was, look now... Daarmee wil ik alleen zeggen, je weet het niet en net zo goed je niet weet hoe groot de kans is dat het er niet is. Dat is mijn punt, je weet het niet. Hoe kun je je dan aan de volgende uitspraak wagen: Toch in mijn optiek vind ik het aannemelijk genoeg te geloven, dat er wel ergens anders ook iets van buitenaards leven moet zijn. Wie weet hebben we over honderden jaren zulke telescopen en technische trucjes waardoor je gigantisch ver kan kijken. Wat voor ons weer een stukje zichtbaarheid van het heelal laat zien en de planeten. Wie weet wat je dan nog tegen kan komen. Of wat we allemaal niet tegenkomen.. Bewerkt: 1 juni 2009 door Mania-92 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.