.NightFlower Geplaatst: 1 juni 2009 Rapport Geplaatst: 1 juni 2009 Ik acht de kans nu eenmaal aanwezig, dat er ergens anders ook leven mogelijk is. Een kans is altijd aanwezig. Alleen hoe groot die kans is blijft giswerk. De kans dat er op een planeet leven is kan 1 * 10^-999999999999999999999999999999999 zijn maar ook 1 * 10^-2 (wat relatief groot is). Daar is verder geen touw aan vast te knopen Idd het is ook giswerk, maar toch blijf ik volhouden dat de kans aanwezig is en in mijn optiek misschien wel aardig groot is gezien de grote van het universum (ja dat denk ik lekker, of je het daar nou mee eens bent of niet Wat dat betreft kun je het tegendeel in deze discussie ook niet met volle zekerheid bewijzen). Iig een planeet moet op een gunstige afstand van zijn zon staan, zodat er een gematigde temperatuur heerst. Of daar nou een geheel levend en denkend wezen uit ontstaat, misschien niet nee. Wie weet is het slecht een bacterie, maar ook dat wordt verstaan onder ''leven''. Dat heb ik niet gezegd, daarom vroeg ik ook wat we precies onder leven verstaan? Met leven worden over het algemeen organismen aangeduid die kunnen groeien en/of zich kunnen vermenigvuldigen. Wie weet hebben we over honderden jaren zulke telescopen en technische trucjes waardoor je gigantisch ver kan kijken. Wat voor ons weer een stukje zichtbaarheid van het heelal laat zien en de planeten. Wie weet wat je dan nog tegen kan komen. Of wat we allemaal niet tegenkomen.. Met de hedendaagse technologie kunnen we nu al ettelijke miljarden andere melkwegstelsels waarnemen. Dus met technologische ontwikkelingen weet ik bijna wel zeker dat we in de toekomst nog méér kunnen waarnemen, dan dat we nu doen Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 1 juni 2009 Rapport Geplaatst: 1 juni 2009 Ook al zouden we met een zeer sterke telescoop een andere beschaving vinden, dan kan het zijn dat die al lang verdwenen is. Aangezien je feitelijk in het verleden kijkt. Reageren
Mania-92 Geplaatst: 1 juni 2009 Rapport Geplaatst: 1 juni 2009 Idd het is ook giswerk, maar toch blijf ik volhouden dat de kans aanwezig is en in mijn optiek misschien wel aardig groot is gezien de grote van het universum (ja dat denk ik lekker, of je het daar nou mee eens bent of niet Wat dat betreft kun je het tegendeel in deze discussie ook niet met volle zekerheid bewijzen). Maar dat is dan gebaseerd op je gevoel, je gezond boerenverstand. Maar dat is vaak niet de waarheid. Vraag iemand zonder enige natuurkundige achtergrond of ruimte en tijd absoluut zijn, deze persoon zal op zo'n boerenverstand antwoorden van wel terwijl het tegendeel waar blijkt te zijn. Iig een planeet moet op een gunstige afstand van zijn zon staan, zodat er een gematigde temperatuur heerst. Waarom? Of daar nou een geheel levend en denkend wezen uit ontstaat, misschien niet nee. Wie weet is het slecht een bacterie, maar ook dat wordt verstaan onder ''leven''. Of er ontstaat helemaal niets, wie weet? Met de hedendaagse technologie kunnen we nu al ettelijke miljarden andere melkwegstelsels waarnemen. Dus met technologische ontwikkelingen weet ik bijna wel zeker dat we in de toekomst nog méér kunnen waarnemen, dan dat we nu doen Zonder twijfel. We zullen in de toekomst nog fascinerende ontdekkingen doen omtrent het heelal. Maar of we leven vinden, who knows? Ook al zouden we met een zeer sterke telescoop een andere beschaving vinden, dan kan het zijn dat die al lang verdwenen is. Aangezien je feitelijk in het verleden kijkt. Dat maakt toch niet uit? Of deze beschaving nog bestaat of niet is niet belangrijk. Het belangrijkste is dat we het bestaan van buitenaards leven aangetoond hebben. Overigens moet dat wel een bad-ass telescoop zijn wil je op zo'n schaal planeten kunnen bekijken. Reageren
.NightFlower Geplaatst: 1 juni 2009 Rapport Geplaatst: 1 juni 2009 Idd het is ook giswerk, maar toch blijf ik volhouden dat de kans aanwezig is en in mijn optiek misschien wel aardig groot is gezien de grote van het universum (ja dat denk ik lekker, of je het daar nou mee eens bent of niet Wat dat betreft kun je het tegendeel in deze discussie ook niet met volle zekerheid bewijzen). Maar dat is dan gebaseerd op je gevoel, je gezond boerenverstand. Maar dat is vaak niet de waarheid. Vraag iemand zonder enige natuurkundige achtergrond of ruimte en tijd absoluut zijn, deze persoon zal op zo'n boerenverstand antwoorden van wel terwijl het tegendeel waar blijkt te zijn. Inderdaad, dat is ook deels mijn gevoel maar.... (staat in 2de quote) Iig een planeet moet op een gunstige afstand van zijn zon staan, zodat er een gematigde temperatuur heerst. Waarom? Omdat het dier- leven waarschijnlijk is begonnen in water. En wij ook voor 80% uit water bestaan, dus moet je een temperatuur hebben waarbij het water vloeibaar is. Boven de 100 graden Celsius is water gas- vormig, onder de 0 graden is het ijs. En in beiden situaties kan geen leven ontstaan. Kijk maar naar Venus en Mars. Bij Venus is het meer dan 100 graden Celsius en bij Mars is het meestal beneden de 0 graden en soms boven 0. Daarom is op Mars misschien leven mogelijk geweest, maar het water is verdwenen hoe? We don't know. Ook staan die planeten niet gunstig ten opzichte van de zon (de een te dichtbij de andere planeet té ver weg), en de Aarde staat wel op een gunstige afstand ten opzichte van de zon. Reageren
FerryN Geplaatst: 1 juni 2009 Rapport Geplaatst: 1 juni 2009 Iig een planeet moet op een gunstige afstand van zijn zon staan, zodat er een gematigde temperatuur heerst. Waarom? Omdat het dier- leven waarschijnlijk is begonnen in water. En wij ook voor 80% uit water bestaan, dus moet je een temperatuur hebben waarbij het water vloeibaar is. Boven de 100 graden Celsius is water gas- vormig, onder de 0 graden is het ijs. En in beiden situaties kan geen leven ontstaan. Kijk maar naar Venus en Mars. Bij Venus is het meer dan 100 graden Celsius en bij Mars is het meestal beneden de 0 graden en soms boven 0. Daarom is op Mars misschien leven mogelijk geweest, maar het water is verdwenen hoe? We don't know. Ook staan die planeten niet gunstig ten opzichte van de zon (de een te dichtbij de andere planeet té ver weg), en de Aarde staat wel op een gunstige afstand ten opzichte van de zon. Ik denk dat Mania bedoelt, misschien zijn er wel andere wezens, maar zijn ze uit andere dingen opgebouwd, voor zelfde geld moeten die juist onder -0 ontstaan zijn/leven of juist boven 100 graden, dat weten wij niet, en wij bestaan voor 80% uit water, misschien zij wel uit 80% gas of vuur of weet ik veel wat, en of we het te weten komen, dat weten wij ook niet. Reageren
Mania-92 Geplaatst: 1 juni 2009 Rapport Geplaatst: 1 juni 2009 (bewerkt) Omdat het dier- leven waarschijnlijk is begonnen in water. En wij ook voor 80% uit water bestaan, dus moet je een temperatuur hebben waarbij het water vloeibaar is. Boven de 100 graden Celsius is water gas- vormig, onder de 0 graden is het ijs. En in beiden situaties kan geen leven ontstaan. Kijk maar naar Venus en Mars. Bij Venus is het meer dan 100 graden Celsius en bij Mars is het meestal beneden de 0 graden en soms boven 0. Daarom is op Mars misschien leven mogelijk geweest, maar het water is verdwenen hoe? We don't know. Ook staan die planeten niet gunstig ten opzichte van de zon (de een te dichtbij de andere planeet té ver weg), en de Aarde staat wel op een gunstige afstand ten opzichte van de zon. Ja maar nu heb je het over mensachtigen en leven zoals wij hier op aarde kennen. Levensvormen opgebouwd uit silicium (ipv koolstof) zullen bijvoorbeeld andere 'eisen' hebben, mits zo'n levensvorm überhaupt mogelijk is natuurlijk. Of thermofielen bijvoorbeeld gedijen prima bij een temperatuur van meer dan 100 graden celcius. Bewerkt: 1 juni 2009 door Mania-92 Reageren
.NightFlower Geplaatst: 1 juni 2009 Rapport Geplaatst: 1 juni 2009 Ja maar nu heb je het over mensachtigen en leven zoals wij hier op aarde kennen. Levensvormen opgebouwd uit silicium (ipv koolstof) zullen bijvoorbeeld andere 'eisen' hebben, mits zo'n levensvorm überhaupt mogelijk is natuurlijk. Of thermofielen bijvoorbeeld gedijen prima bij een temperatuur van meer dan 100 graden celcius. Dat zou inderdaad kunnen, dat misschien andere levensvormen weer andere ''eisen'' hebben dan wij mensen en dieren. Dus eigenlijk geef je al met deze uitspraak aan, dat de kans alleen maar groter wordt op buitenaards leven. Maar om even terug te komen op mijn beredenering over menselijk en dierlijk leven hier op aarde. Er zijn zo verschrikkelijk veel andere planeten, zonnestelsels en melkwegen, dat het zomaar zou kunnen dat er nou net één is die ook op een gunstige afstand van de zon staat. Ik kan er met mijn gezond verstand er niet bij dat buitenaards leven uitsluitend is, in een heelal wat zo enorm groot is dat wij met onze brein er niet meer bij kunnen, dat iets gewoon ontelbaar groot is. Idem voor alle planeten, zonnestelsels en melkwegen... Reageren
Nissan Geplaatst: 1 juni 2009 Rapport Geplaatst: 1 juni 2009 Ja maar nu heb je het over mensachtigen en leven zoals wij hier op aarde kennen. Levensvormen opgebouwd uit silicium (ipv koolstof) zullen bijvoorbeeld andere 'eisen' hebben, mits zo'n levensvorm überhaupt mogelijk is natuurlijk. Of thermofielen bijvoorbeeld gedijen prima bij een temperatuur van meer dan 100 graden celcius. Ja natuurlijk is dat mogelijk. Misschien is er aan de andere kant van het heelal nu net zo'n gast als jij die zegt: Misschien is er aan de andere kant van het heelal wel een ras dat opgebouwd is uit koolstof, ipv silicium. Er is altijd een kans dat een ander ras uit andere materialen bestaat. Mania, let nu goed op. Ik zeg een kans, dus kom nu niet weer met je Wiskundige shit aan, want daar snap ik niks van . Reageren
Mania-92 Geplaatst: 1 juni 2009 Rapport Geplaatst: 1 juni 2009 (bewerkt) Dat zou inderdaad kunnen, dat misschien andere levensvormen weer andere ''eisen'' hebben dan wij mensen en dieren. Dus eigenlijk geef je al met deze uitspraak aan, dat de kans alleen maar groter wordt op buitenaards leven.Mits het mogelijk is. Maar een kans van 1 * 10^999999999999999999999999999999999999999999999999 die 1 * 10^99999999999999999999999999999999999999999999999 wordt schiet ook niet erg op.Maar om even terug te komen op mijn beredenering over menselijk en dierlijk leven hier op aarde. Er zijn zo verschrikkelijk veel andere planeten, zonnestelsels en melkwegen, dat het zomaar zou kunnen dat er nou net één is die ook op een gunstige afstand van de zon staat. Ik kan er met mijn gezond verstand er niet bij dat buitenaards leven uitsluitend is, in een heelal wat zo enorm groot is dat wij met onze brein er niet meer bij kunnen, dat iets gewoon ontelbaar groot is. Idem voor alle planeten, zonnestelsels en melkwegen... Ik beweer niet dat het niet kan, ik laat het in het midden. Misschien is er buitenaards leven, misschien niet. Daar is geen touw aan vast te knopen. Ja natuurlijk is dat mogelijk. Misschien is er aan de andere kant van het heelal nu net zo'n gast als jij die zegt: Misschien is er aan de andere kant van het heelal wel een ras dat opgebouwd is uit koolstof, ipv silicium. Er is altijd een kans dat een ander ras uit andere materialen bestaat. Mania, let nu goed op. Ik zeg een kans, dus kom nu niet weer met je Wiskundige shit aan, want daar snap ik niks van . Een kans, maar die kans kan bij benadering 0 zijn, die kans kan 0.5 zijn die kans kan 0.325343563563523523582989342834289 zijn. Weet jij het? Nee! Weet ik het? Nee! Daarom zijn uitspraken daarover puur giswerk. Bewerkt: 1 juni 2009 door Mania-92 Reageren
.NightFlower Geplaatst: 1 juni 2009 Rapport Geplaatst: 1 juni 2009 Ik beweer niet dat het niet kan, ik laat het in het midden. Misschien is er buitenaards leven, misschien niet. Daar is geen touw aan vast te knopen. Dan laten we het (voor nu) lekker in het midden Overigens is dat laatste stukje tekst niet van mij maar van Cuban Gangster Wel altijd even checken hé voordat je iets post ^^ Reageren
Mania-92 Geplaatst: 1 juni 2009 Rapport Geplaatst: 1 juni 2009 Overigens is dat laatste stukje tekst niet van mij maar van Cuban Gangster Wel altijd even checken hé voordat je iets post ^^ Oh ja, had die quotecode van jou nog onder m'n ctrl + v.. Reageren
Forever GTA Geplaatst: 2 juni 2009 Rapport Geplaatst: 2 juni 2009 Aliens die zullen echt wel bestaan we zijn niet de enige Waarom? Heb je nog argumenten om dat te ondersteunen? Of is het gewoon uit de lucht gegrepen? Zoiets heb ik wel een keer opgenoemd, maar er zijn zoveel redenen waarom... zul je zien als je star trek en dergelijke series/films kijkt. Voor andere denk eens uit de doos, zo'n alien kan ook uit energie/licht, water of insecten etc... bestaan, t hoeft niet per se uit de dingen te bestaan zoals ons. Reageren
.NightFlower Geplaatst: 2 juni 2009 Rapport Geplaatst: 2 juni 2009 Zoiets heb ik wel een keer opgenoemd, maar er zijn zoveel redenen waarom... zul je zien als je star trek en dergelijke series/films kijkt. De logica ontgaat mij een beetje als ik dit lees. Je denkt dus dat de reden voor aliens in de films en series van Star trek zit en ander dergelijke sciense fiction films? Als dat zo is, dat soort films heten niet voor niets sciense fiction, oftewel fictie betekend ''verzonnen verhalen''. Als je dan toch met een serieus argument wilt komen, dan kan je beter even een wetenschappelijk boek pakken of wat rond gaan google, maar films zijn meestal gebaseerd op pure fantasie Voor andere denk eens uit de doos, zo'n alien kan ook uit energie/licht, water of insecten etc... bestaan, t hoeft niet per se uit de dingen te bestaan zoals ons. Volgens mij bedoel jij ''buitenaardse wezens'' en geef jij dat standaard de naam ''alien''? Naja iig Alien wordt meestal verstaan onder zo'n apart marsmannetje zoiets als E.T. Dus ik denk dat als jij de benaming alien voor elk buitenaards leven gebruikt, dat dat voor enige verwarring zorgt. Iig wel bij mij, want ik volg je even niet meer Reageren
Mania-92 Geplaatst: 2 juni 2009 Rapport Geplaatst: 2 juni 2009 Zoiets heb ik wel een keer opgenoemd, maar er zijn zoveel redenen waarom... zul je zien als je star trek en dergelijke series/films kijkt. Meen je dit nou serieus? Jij haalt je kosmologische ideeën uit star strek? Voor andere denk eens uit de doos, zo'n alien kan ook uit energie/licht, water of insecten etc... bestaan, t hoeft niet per se uit de dingen te bestaan zoals ons. Leven bestaat uit insecten? Reageren
Forever GTA Geplaatst: 3 juni 2009 Rapport Geplaatst: 3 juni 2009 Zoiets heb ik wel een keer opgenoemd, maar er zijn zoveel redenen waarom... zul je zien als je star trek en dergelijke series/films kijkt. De logica ontgaat mij een beetje als ik dit lees. Je denkt dus dat de reden voor aliens in de films en series van Star trek zit en ander dergelijke sciense fiction films? Als dat zo is, dat soort films heten niet voor niets sciense fiction, oftewel fictie betekend ''verzonnen verhalen''. Als je dan toch met een serieus argument wilt komen, dan kan je beter even een wetenschappelijk boek pakken of wat rond gaan google, maar films zijn meestal gebaseerd op pure fantasie Voor andere denk eens uit de doos, zo'n alien kan ook uit energie/licht, water of insecten etc... bestaan, t hoeft niet per se uit de dingen te bestaan zoals ons. Volgens mij bedoel jij ''buitenaardse wezens'' en geef jij dat standaard de naam ''alien''? Naja iig Alien wordt meestal verstaan onder zo'n apart marsmannetje zoiets als E.T. Dus ik denk dat als jij de benaming alien voor elk buitenaards leven gebruikt, dat dat voor enige verwarring zorgt. Iig wel bij mij, want ik volg je even niet meer Zoiets heb ik wel een keer opgenoemd, maar er zijn zoveel redenen waarom... zul je zien als je star trek en dergelijke series/films kijkt. Meen je dit nou serieus? Jij haalt je kosmologische ideeën uit star strek? Maakt het iets uit hoe je ze noemt nee dus! alien is gewoon afkorting, en dat fiction begrijp ik ook wel dat is nu teminste nog tot we ze ooit ''ontmoeten''. Maar ik haal me ideen of baseer ze nou niet precies op die serie/films, maar die zijn nou eenmaal t dichtsbij en geeft onze kijk erop dus noem ik die. M'n argumenten zullen vast wel ergens staan er zijn meer alien topics. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.