Mania-92 Geplaatst: 3 juni 2009 Rapport Geplaatst: 3 juni 2009 Maakt het iets uit hoe je ze noemt nee dus! alien is gewoon afkorting, en dat fiction begrijp ik ook wel dat is nu teminste nog tot we ze ooit ''ontmoeten''.Maar ik haal me ideen of baseer ze nou niet precies op die serie/films, maar die zijn nou eenmaal t dichtsbij en geeft onze kijk erop dus noem ik die. M'n argumenten zullen vast wel ergens staan er zijn meer alien topics. We zullen nooit de volkeren uit star trek ontmoeten, vulcans bestaan niet, klingons evenmin en ook de borg zijn puur fictie. Als we leven vinden zal dat waarschijnlijk niet eens intelligent zijn, of leven dat totaal niet aansluit bij ons idee daarvan. Overigens liggen series als Star Trek mijlenver van de werkelijkheid, explosies in de ruimte horen (of enig ander geluid) is onmogelijk! De warp techniek? Theoretisch gezien sluit het aan bij einstein's RT maar zie jij ruimte-tijd al door de mens gebogen worden? Reageren
Cabyon Geplaatst: 3 juni 2009 Rapport Geplaatst: 3 juni 2009 Ik ben wat rond gaan google over het ontstaan van het leven en heb wat informatie genuttigd.op veel planeten heb je de zelfde bouwstenen voor het ontstaan van leven, je moet alleen nog de goede condities hebben. De planeet moet op een gunstige afstand van zijn zon staan, zodat er een gematigde temperatuur heerst. Als je op die planeet een atmosfeer hebt waarin een mengsel van methaan, waterstof, ammoniak en water voorkomt en elektrische ontladingen door bliksem dan kunnen er spontaan aminozuren ontstaan. Daaruit kan zich leven ontwikkelen zoals bijv algen. Nou acht ik die kans redelijk groot, als we er vanuit gaan dat het heelal oneindig is, dat er ongetwijfeld wel een planeet is die ook op een gunstige plek staat... Tevens zijn er zijn net zoveel zonnen in het heelal als zandkorrels op aarde, kan ietsje meer of minder zijn (volgens astronomen). Dan zijn er vast wel een paar zonnen met een planeet dat net op een gunstige afstand staat om leven te doen ontstaan toch? .NF, de kans dat er leven bestaat in op een andere wereld is één op de zesentwintigduizendmiljoen. We weten wat dat betreft zeer weinig, dus een kans berekening met getalletjes maken is toch onmogelijk? Weliswaar omdat je niet met zekerheid kan zeggen of er wel of niet buitenaards leven is, zo zijn ook lang niet alle planeten ontdekt. Dit is dan ook tot nu toe nog niet bewezen. Al vind ik het heel aannemelijk bij de gedachte van een heelal dat oneindig is, er wel ergens anders ook leven moet zijn ^^ Maargoed hoe kom je eigenlijk aan het feit dat de kans op buitenaards leven ''één op de zesentwintigduizendmiljoen'' is? Heb ik gelezen in een in de KIJK gepubliceerd NASA rapport. Oja, ik las in de KIJK dat er theorieën bestaat dat bactieriën van Mars zouden komen, doordat er kometen zouden ingeslagen zijn die bacteriën zou bevatten. Maar het zo zeer waarschijnlijk zijn dat bacteriën vanuit de aarde zouden zijn gekomen, omdat de meteoriet waarmee deze theorie werd gepubliceerd van Mars afkomstig is. Reageren
Cabyon Geplaatst: 3 juni 2009 Rapport Geplaatst: 3 juni 2009 We weten wat dat betreft zeer weinig, dus een kans berekening met getalletjes maken is toch onmogelijk? Weliswaar omdat je niet met zekerheid kan zeggen of er wel of niet buitenaards leven is, zo zijn ook lang niet alle planeten ontdekt. Dit is dan ook tot nu toe nog niet bewezen. Al vind ik het heel aannemelijk bij de gedachte van een heelal dat oneindig is, er wel ergens anders ook leven moet zijn ^^ Maargoed hoe kom je eigenlijk aan het feit dat de kans op buitenaards leven ''één op de zesentwintigduizendmiljoen'' is?En de lichtjaren die we moeten reizen.. Dan zullen er wel verschillende generaties in één ruimte schip verblijven. Tja, misschien wordt buitenaards leven wel nooit ontdekt, wat dat betreft weet je het niet. Aan de andere kant staat de techniek niet stil, wie weet wat voor uitvindingen ze in de komende 10 tallen jaren (of op langer termijn) nog zullen doen, over het onderzoek naar buitenaards leven. Reageren
Cabyon Geplaatst: 3 juni 2009 Rapport Geplaatst: 3 juni 2009 <Excuses voor deze dubbelpost, gelieve te verwijderen. Bij voorbaat dank.> Reageren
.NightFlower Geplaatst: 3 juni 2009 Rapport Geplaatst: 3 juni 2009 Maakt het iets uit hoe je ze noemt nee dus! alien is gewoon afkorting, en dat fiction begrijp ik ook wel dat is nu teminste nog tot we ze ooit ''ontmoeten''. In mijn ogen maakt dat wel uit, het beeld Alien wordt meestal gekoppeld aan ruimte mannetjes. Maargoed als jij dat liever gebruikt, geen man over boord hoor het is even het punt dat ik je niet helemaal volgde Maar ik haal me ideen of baseer ze nou niet precies op die serie/films, maar die zijn nou eenmaal t dichtsbij en geeft onze kijk erop dus noem ik die. Tja, volgens mij ben jij oud en wijs genoeg om te weten dat enige betrekking op sciencefiction films geen enkel beeld van de waarheid kunnen tonen, het is puur verzonnen en gebaseerd op onwerkelijke gebeurtenissen. Bovenal het geeft ons totaal geen kijk op buitenaards leven. Als je dan toch graag in ''buitenaards leven'' wilt verdiepen doe dan onderzoek in wat er tot nu toe is onderzocht door verschillende wetenschappers.... M'n argumenten zullen vast wel ergens staan er zijn meer alien topics. Als je in een discussie betreed, is het wel een beetje raar als je dan roept dat jou argumenten nog wel ergens in andere topics staat. Neem dan tenminste de moeite om ze op te noemen... Anders kun je toch net zo goed dit onderwerp links laten liggen? Reageren
FerryN Geplaatst: 3 juni 2009 Rapport Geplaatst: 3 juni 2009 Maakt het iets uit hoe je ze noemt nee dus! alien is gewoon afkorting, en dat fiction begrijp ik ook wel dat is nu teminste nog tot we ze ooit ''ontmoeten''.Maar ik haal me ideen of baseer ze nou niet precies op die serie/films, maar die zijn nou eenmaal t dichtsbij en geeft onze kijk erop dus noem ik die. M'n argumenten zullen vast wel ergens staan er zijn meer alien topics. Dus je gaat je 'kijk' leggen op een serie die puur is gemaakt voor geld en dikke sciencefiction is en met tjappies erin die eruit zien alsof ze onder de trein zijn gekomen met hun spitse oren? Volgens mij ren je thuis rond met 'Darth Vaders' helm en lightsaber. Get real dude! Reageren
Forever GTA Geplaatst: 6 juni 2009 Rapport Geplaatst: 6 juni 2009 (bewerkt) Maakt het iets uit hoe je ze noemt nee dus! alien is gewoon afkorting, en dat fiction begrijp ik ook wel dat is nu teminste nog tot we ze ooit ''ontmoeten''.Maar ik haal me ideen of baseer ze nou niet precies op die serie/films, maar die zijn nou eenmaal t dichtsbij en geeft onze kijk erop dus noem ik die. M'n argumenten zullen vast wel ergens staan er zijn meer alien topics. We zullen nooit de volkeren uit star trek ontmoeten, vulcans bestaan niet, klingons evenmin en ook de borg zijn puur fictie. Als we leven vinden zal dat waarschijnlijk niet eens intelligent zijn, of leven dat totaal niet aansluit bij ons idee daarvan. Overigens liggen series als Star Trek mijlenver van de werkelijkheid, explosies in de ruimte horen (of enig ander geluid) is onmogelijk! De warp techniek? Theoretisch gezien sluit het aan bij einstein's RT maar zie jij ruimte-tijd al door de mens gebogen worden? Zeg nooit nooit, zo leer ik onderhand. Maar dat klopt wel er is geen geluid enzo in de ruimte, dus die dingen zijn idd niet echt. En misschien bestaan idd die wezen van star trek en dergelijke niet (ze laten we een boel zien), en zijn er weer andere. Maar goed hier wat argumenten, (waar overigens ik met iemand op me werk totaal niet mee kan praten die wuift alles weg) -Ons vernietigen -Ons helpen -Bronnen zoeken om te overleven kan van alles zijn. -Kennis maken En zoveel meer redenen, maar je hebt gelijk we kunnen ook bactieren vinden of niet intelligent leven. Maar ik haal me ideen of baseer ze nou niet precies op die serie/films, maar die zijn nou eenmaal t dichtsbij en geeft onze kijk erop dus noem ik die. Tja, volgens mij ben jij oud en wijs genoeg om te weten dat enige betrekking op sciencefiction films geen enkel beeld van de waarheid kunnen tonen, het is puur verzonnen en gebaseerd op onwerkelijke gebeurtenissen. Bovenal het geeft ons totaal geen kijk op buitenaards leven. Als je dan toch graag in ''buitenaards leven'' wilt verdiepen doe dan onderzoek in wat er tot nu toe is onderzocht door verschillende wetenschappers.... Ja oké dat klopt maar hebben hun het ook altijd goed dan? want ik hoor me toch dingen de laatste tijd. Telkens tegenstrijdig, dan is dit gevaarlijk dan weer niet, dit gebeurt, oh nee toch niet. Maakt het iets uit hoe je ze noemt nee dus! alien is gewoon afkorting, en dat fiction begrijp ik ook wel dat is nu teminste nog tot we ze ooit ''ontmoeten''.Maar ik haal me ideen of baseer ze nou niet precies op die serie/films, maar die zijn nou eenmaal t dichtsbij en geeft onze kijk erop dus noem ik die. M'n argumenten zullen vast wel ergens staan er zijn meer alien topics. Dus je gaat je 'kijk' leggen op een serie die puur is gemaakt voor geld en dikke sciencefiction is en met tjappies erin die eruit zien alsof ze onder de trein zijn gekomen met hun spitse oren? Volgens mij ren je thuis rond met 'Darth Vaders' helm en lightsaber. Get real dude! Nee kijk niet alleen daar naar. Hahahaha je zit er niet ver naast ik heb niet zo'n pak en doe het niet thuis.. ken je de elf fair. Bewerkt: 6 juni 2009 door Forever GTA Reageren
GTA Haas Geplaatst: 8 juni 2009 Rapport Geplaatst: 8 juni 2009 Ik denk wel dat er buitenaarde leven is, de ruimte word steeds groter en dus meer kans dat we buitenaards leven ontdekken. Maar op één moment word de ruimte kleiner en dan onstaat er weer zo'n Big Bang (nu wijk ik wel erg van het onderwerp af.) Maar ik denk dat er buitenaards leven is. Reageren
frankyyguy Geplaatst: 8 juni 2009 Rapport Geplaatst: 8 juni 2009 (bewerkt) Tja... Al die verhalen geloof ik niet en zijn meestal erg onwaarschijnlijk. Ik geloof wel in buitenaards leven. Ik zie geen reden waarom de aarde de enige planeet in het hele grote universum is waar leven zou zijn. Op mars is vroeger ook leven geweest. Niet veel natuurlijk, aangezien er geen water is of iets wat zorgt voor leven. Wie weet zijn er wel duizenden bewoonde planeten geweest voor het onstaan van de aarde. De aarde is oud, maar hoe oud is de rest van het universum? Wat was de eerste planeet ooit?! Misschien is dat wel 100000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 jaar geleden. Wie weet? Sta ik niet bij stil, aangezien er geen antwoord voor is. Bewerkt: 8 juni 2009 door frankyyguy Reageren
FerryN Geplaatst: 9 juni 2009 Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 (bewerkt) Ik denk wel dat er buitenaarde leven is, de ruimte word steeds groter en dus meer kans dat we buitenaards leven ontdekken. Maar op één moment word de ruimte kleiner en dan onstaat er weer zo'n Big Bang (nu wijk ik wel erg van het onderwerp af.) Maar ik denk dat er buitenaards leven is. De kans word niet groter, die kans blijft even groot, aangezien we nog niet eens weten hoe groot de kans is dat we buitenaards leven tegen komen, we weten niet eens of ze bestaan. 100ste post in deze topic Bewerkt: 9 juni 2009 door FerryN Reageren
frankyyguy Geplaatst: 10 juni 2009 Rapport Geplaatst: 10 juni 2009 (bewerkt) Ik las gisteren dat NASA via een satelliet een UFO had ontdekt. Zal wel weer vals alarm zijn, zoals altijd. Nog een duistere foto die ik op een site tegen kwam: Bewerkt: 10 juni 2009 door frankyyguy Reageren
Wrieh Geplaatst: 13 juni 2009 Rapport Geplaatst: 13 juni 2009 Was wss destijds gewoon een schilderfout :') of de inkt was een beetje uitgelekt.... Reageren
.NightFlower Geplaatst: 18 juni 2009 Rapport Geplaatst: 18 juni 2009 Maar goed hier wat argumenten, (waar overigens ik met iemand op me werk totaal niet mee kan praten die wuift alles weg)-Ons vernietigen -Ons helpen -Bronnen zoeken om te overleven kan van alles zijn. -Kennis maken En zoveel meer redenen, maar je hebt gelijk we kunnen ook bactieren vinden of niet intelligent leven. Ik vind het wel een aparte beagrumentatie hoor, zonder enige onderbouwing... Je noemt slecht steekwoorden op. Lijkt mij wat interessanter en duidelijker, als je een mening/argumentatie beschrijft en onderbouwd. Ja oké dat klopt maar hebben hun het ook altijd goed dan? want ik hoor me toch dingen de laatste tijd.Telkens tegenstrijdig, dan is dit gevaarlijk dan weer niet, dit gebeurt, oh nee toch niet. Tegen argumenten heb je altijd of dat nou met wetenschappers is of met gewone burgers. Wat dat betreft zijn er altijd wel mensen die het tegenovergestelde proberen aan te tonen. Maar dan nog, lijkt mij nog altijd beter dan de dingen toewijden aan sciencefiction films... Daarvan weetje zeker dat je niks kan aannemen. Puur omdat deze films gebaseerd zijn op een dosis fantasie @frankyyguy, ziet er bijna humoristisch uit Weet je de website nog van die afbeelding? Reageren
Nissan Geplaatst: 18 juni 2009 Rapport Geplaatst: 18 juni 2009 Ik las gisteren dat NASA via een satelliet een UFO had ontdekt. Zal wel weer vals alarm zijn, zoals altijd. Nog een duistere foto die ik op een site tegen kwam: Zeg blinde kip. Dat is de hoed van een opzichter. Als je goed kijkt zit er namelijk gewoon een mensenhoofd onder. Reageren
frankyyguy Geplaatst: 26 juni 2009 Rapport Geplaatst: 26 juni 2009 Ik las gisteren dat NASA via een satelliet een UFO had ontdekt. Zal wel weer vals alarm zijn, zoals altijd. Nog een duistere foto die ik op een site tegen kwam: Zeg blinde kip. Dat is de hoed van een opzichter. Als je goed kijkt zit er namelijk gewoon een mensenhoofd onder. Ik kwam het maar tegen. Ik zeg ook niet dat het meteen echt is. Ik zie alleen geen mensenhoofd.. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.