Miek Geplaatst: 23 april 2009 Rapport Geplaatst: 23 april 2009 (bewerkt) Beste graphicussen, ' Zoals gewoonlijk heb ik weer eens jullie hulp nodig. Onze scholengroep organiseert jaarlijks een fotowedstrijd. Het doel is om foto's te nemen en ze bewerken met een foto bewerkingsprogrammaatje. Na de uitleg zei iedereen van me klas: 'hé, straks start ik Paint' of 'Ja, ik ga dat doen met Photofiltre'. Aangezien ik en Nikita actief zijn met Photoshop (en niemand van m'n klas kent Photoshop behalve ons, ze kennen alleen Photofiltre en Paint ). voel ik een enorme voorsprong. Ik ben al gevorderd en kan al goed de functies vinden, maar zonder jullie hulp ben ik niets. Het thema dit jaar is contrast. Ik heb een foto genomen en ik zou graag hebben dat jullie zouden kunnen vernoemen welke effecten ik het best zou kunnen toevoegen om deze foto een beauty te maken. Ik had al even geklutst met een Gradient Map, zodat de afbeelding oranje word en ik gom alles behalve de lucht uit en zet het op overlay, leek alles net of de zon echt de lucht vulde. Maar nogmaals: zonder jullie sta ik nergens! Jullie kunnen mij helpen met mij tips te geven en elke handige tip zal ik uitvoeren en de afbeelding posten. Is dit duidelijk genoeg? Ik heb dus de foto genomen, 20 minuten geleden bij zonsondergang. Hier is hij: Ik heb alleen nog maar de foto genomen, nog niets bewerkt. Ik heb de afbeelding alleen een beetje scherper gemaakt met Photoshop. Ik sta nog nergens, niet is er nog aan die foto toegevoegd. Dus vraag ik jullie om hulp en aub, post een tip en ik pas die toe en ik zal dan de bewerkte afbeelding posten! Alvast bedankt!! Bewerkt: 1 mei 2009 door Miek Reageren
Arthis Geplaatst: 24 april 2009 Rapport Geplaatst: 24 april 2009 Beste graphicussen, ' Graphicussen? Graphici Ik denk dat het toch gewoon uit jezelf moet komen. Wij kunnen je wel allemaal tips maar jij moet het toch echt doen. En ik vind het ook een beetje oneerlijk tegenover de andere uit je klas Reageren
De Stofzuiger Geplaatst: 26 april 2009 Rapport Geplaatst: 26 april 2009 Nog een tip. Je kan contrast letterlijk nemen,dus gebruik maken van kleur contrasten. Maar je kan het ook niet niet letterlijk nemen,een contrast kan ook zijn arm-rijk,oud-nieuw,traag-snel e.d. Reageren
RobbieB Geplaatst: 28 april 2009 Rapport Geplaatst: 28 april 2009 (bewerkt) Beste graphicussen, 'Zoals gewoonlijk heb ik weer eens jullie hulp nodig. Onze scholengroep organiseert jaarlijks een fotowedstrijd. Het doel is om foto's te nemen en ze bewerken met een foto bewerkingsprogrammaatje. Na de uitleg zei iedereen van me klas: 'hé, straks start ik Paint' of 'Ja, ik ga dat doen met Photofiltre'. Aangezien ik en Nikita actief zijn met Photoshop (en niemand van m'n klas kent Photoshop behalve ons, ze kennen alleen Photofiltre en Paint ). voel ik een enorme voorsprong. Ik ben al gevorderd en kan al goed de functies vinden, maar zonder jullie hulp ben ik niets. Het thema dit jaar is contrast. Ik heb een foto genomen en ik zou graag hebben dat jullie zouden kunnen vernoemen welke effecten ik het best zou kunnen toevoegen om deze foto een beauty te maken. Ik had al even geklutst met een Gradient Map, zodat de afbeelding oranje word en ik gom alles behalve de lucht uit en zet het op overlay, leek alles net of de zon echt de lucht vulde. Maar nogmaals: zonder jullie sta ik nergens! Jullie kunnen mij helpen met mij tips te geven en elke handige tip zal ik uitvoeren en de afbeelding posten. Is dit duidelijk genoeg? Ik heb dus de foto genomen, 20 minuten geleden bij zonsondergang. Hier is hij: Ik heb alleen nog maar de foto genomen, nog niets bewerkt. Ik heb de afbeelding alleen een beetje scherper gemaakt met Photoshop. Ik sta nog nergens, niet is er nog aan die foto toegevoegd. Dus vraag ik jullie om hulp en aub, post een tip en ik pas die toe en ik zal dan de bewerkte afbeelding posten! Alvast bedankt!! Sorry dat ik het zeg, Miek: Maar op het eerst zicht zie je daar geen contrast in. Een goed voorbeeld van contrast: Rijk en arm Bewerkt: 28 april 2009 door RobbieB Reageren
.Senne Geplaatst: 28 april 2009 Rapport Geplaatst: 28 april 2009 @ robbie: Dat is heus niet het soort contrast dat men bedoelt bij deze wedstrijd denk ik. Het is een fotowedstrijd, en als ik daarbij contrast hoor, denk ik eerder aan kleurcontrast, contrast door middel van een heleboel verschillende kleuren. En dat is totnogtoe al vrij goed aan te treffen in mieks foto, met de blauw/geel/oranje lucht. Helaas had de voorgrond ook erg gecontrasteerd kunnen zijn door de bruine aarde en groene vegetatie, maar het was daarvoor al net iets te donker. Dat zou ik dus wat bijwerken met photoshop, en misschien de hemel nog wat meer effect geven. Alleszins mooie foto om mee te starten in photoshop. Reageren
RobbieB Geplaatst: 28 april 2009 Rapport Geplaatst: 28 april 2009 @ robbie: Dat is heus niet het soort contrast dat men bedoelt bij deze wedstrijd denk ik. Het is een fotowedstrijd, en als ik daarbij contrast hoor, denk ik eerder aan kleurcontrast, contrast door middel van een heleboel verschillende kleuren. En dat is totnogtoe al vrij goed aan te treffen in mieks foto, met de blauw/geel/oranje lucht. Helaas had de voorgrond ook erg gecontrasteerd kunnen zijn door de bruine aarde en groene vegetatie, maar het was daarvoor al net iets te donker. Dat zou ik dus wat bijwerken met photoshop, en misschien de hemel nog wat meer effect geven. Alleszins mooie foto om mee te starten in photoshop. Mijn soort van contrast hoort erbij: De mevrouw die zich verantwoordelijk stelt voor onze school, toonde een voorbeeld van een handje van een baby, aan de hand van een volwassene. Ze had hem zelf gemaakt en wat bewerkt met grijze tinten. Reageren
De Stofzuiger Geplaatst: 29 april 2009 Rapport Geplaatst: 29 april 2009 @ robbie: Dat is heus niet het soort contrast dat men bedoelt bij deze wedstrijd denk ik. Het is een fotowedstrijd, en als ik daarbij contrast hoor, denk ik eerder aan kleurcontrast, contrast door middel van een heleboel verschillende kleuren. En dat is totnogtoe al vrij goed aan te treffen in mieks foto, met de blauw/geel/oranje lucht. Helaas had de voorgrond ook erg gecontrasteerd kunnen zijn door de bruine aarde en groene vegetatie, maar het was daarvoor al net iets te donker. Dat zou ik dus wat bijwerken met photoshop, en misschien de hemel nog wat meer effect geven. Alleszins mooie foto om mee te starten in photoshop. Juist daarom is dat van Robbie beter. Het is een foto wedstrijd,dat is kunst. De meesten zullen een kleurcontrast gebruiken,maar dat is dan niet origineel. Daarom denk ik dat je met een creatiever iets dan kleurcontrast een grotere kans hebt om te winnen. Reageren
Miek Geplaatst: 30 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 30 april 2009 (bewerkt) Hey, zoals jullie zien is de deadline onherroepelijk overschreden en heb ik gisteren de 3 ontwerpjes ingezonden. Jammer genoeg kon ik niet op erg bruikbare hulp rekenen, daarom heb ik de hulp van onze lieve Matthijs ingeropen. Ik heb de originele opgestuurd, daarna eentje waarbij Matthijs me heeft geholpen in zwart - wit, waarbij het contrast er erg goed uitziet, vervolgens nog eentje samen met Nikita gemaakt... De deadline is overschreden... Lock the topic, please... Bewerkt: 1 mei 2009 door Miek Reageren
Galiorix Geplaatst: 9 mei 2009 Rapport Geplaatst: 9 mei 2009 Hey, zoals jullie zien is de deadline onherroepelijk overschreden en heb ik gisteren de 3 ontwerpjes ingezonden. Jammer genoeg kon ik niet op erg bruikbare hulp rekenen, daarom heb ik de hulp van onze lieve Matthijs ingeropen. Ik heb de originele opgestuurd, daarna eentje waarbij Matthijs me heeft geholpen in zwart - wit, waarbij het contrast er erg goed uitziet, vervolgens nog eentje samen met Nikita gemaakt...De deadline is overschreden... Lock the topic, please... Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de uiteindelijke inzendingen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.