Danoontje_nl Geplaatst: 23 april 2009 Rapport Geplaatst: 23 april 2009 Hallo,ik heb gister alles ingebouwd.Maar nu herkend hij de schijf en de dvd speler niet in de Bios.Soms staat er ''A new device has been detected.please reboot.''Als ik dan de pc opnieuw start staat er dat hij weer niks herkend.De kabels zitten er goed in.Alvast bedankt! D_Nl Reageren
.Senne Geplaatst: 23 april 2009 Rapport Geplaatst: 23 april 2009 Misschien een domme vraag, maar was je moederbord ook nieuw, of al ouder? Zo ja, heb je dan de laatste versie van je bios? Reageren
Danoontje_nl Geplaatst: 24 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 24 april 2009 Misschien een domme vraag, maar was je moederbord ook nieuw, of al ouder? Zo ja, heb je dan de laatste versie van je bios? Mijn moederbord is nieuw. Reageren
RHochstenbach Geplaatst: 24 april 2009 Rapport Geplaatst: 24 april 2009 Als ie het soms wel herkend en soms niet, dan is er een verbindingsprobleem. Heb je beide apparaten op 1 kabel zitten (brede lap met veel draden erin), of heb je elk apparaat met een afzonderlijke kabel verbonden? Als alles op 1 kabel is aangesloten, dan moet je eens een andere kabel proberen. Anders kan het aan het moederbord liggen (fabrikagefout bij de IDE/SATA controller). Reageren
Limbolander Geplaatst: 24 april 2009 Rapport Geplaatst: 24 april 2009 (bewerkt) Nakijken of je BIOS ook de goede versie is, kan zijn dat het nog een verouderde versie is die bepaalde apparaten dus nog niet ondersteunt. Bewerkt: 24 april 2009 door Scrtz Reageren
Danoontje_nl Geplaatst: 24 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 24 april 2009 (bewerkt) Ik heb bios v 02.62.Het mooie nieuws is dat hij nu wel de dvd speler herkend. EDIT:Als ik niet die bios in duik krijg ik dit:Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press any key. Bewerkt: 24 april 2009 door danoontje_nl Reageren
Limbolander Geplaatst: 24 april 2009 Rapport Geplaatst: 24 april 2009 check bij bootpriorities dat je hardeschijf als nr1 bootdevice staat, anders probeert die via je dvdspeler/floppydisk of wat anders te booten. Reageren
Danoontje_nl Geplaatst: 24 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 24 april 2009 ben erachter gekomen dat hij alleen de primary IDE master pakt,de primary ide slave werkt dus niet.Nu had ik ergens gelezen dat je jumpers moet plaatsen dan ofzo?Hoe moet dat? Reageren
Limbolander Geplaatst: 24 april 2009 Rapport Geplaatst: 24 april 2009 heb je nu IDE hdd('s) of SATA? Reageren
Danoontje_nl Geplaatst: 24 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 24 april 2009 heb je nu IDE hdd('s) of SATA? IDE HDD en IDE DVD/RW speler. Reageren
RHochstenbach Geplaatst: 25 april 2009 Rapport Geplaatst: 25 april 2009 (bewerkt) ben erachter gekomen dat hij alleen de primary IDE master pakt,de primary ide slave werkt dus niet.Nu had ik ergens gelezen dat je jumpers moet plaatsen dan ofzo?Hoe moet dat? Aan de achterkant van elk apparaat zit een blokje op 2 pinnen. Die moet je in de juiste positie zetten. Bovenop elk apparaat zit een sticker met de juiste instelling. 1 drive moet Master zijn en de ander op Slave. Je kan ze ook allebei op Cable Select zetten. Bij een DVD drive is de Master de 2 pinnen aan de rechterkant. Slave zijn de 2 pinnen in het midden en Cable Select zit links. Bij harde schijven is dit meestal verschillend. Als je het niet weet, zet dan alleen een jumper op de Slave van de DVD drive (de 2 pinnen in het midden), en laat die van de harde schijf gewoon zitten. De jumper zit op deze plaats. Bewerkt: 25 april 2009 door RHochstenbach Reageren
Danoontje_nl Geplaatst: 25 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 25 april 2009 Het is me gelukt!Bedankt. Nu zit ik met het volgende probleem.Ik krijg namelijk geen geluid.Heb naar drivers gezocht maar drivers helpt ook niet.Het is een onboard Geluidskaart. geluidskaart: Analog Devices AD1980 @ Intel 82801EB ICH5 - AC'97 Audio Controller [A-2/A-3] PCI Reageren
RHochstenbach Geplaatst: 25 april 2009 Rapport Geplaatst: 25 april 2009 Het is me gelukt!Bedankt.Nu zit ik met het volgende probleem.Ik krijg namelijk geen geluid.Heb naar drivers gezocht maar drivers helpt ook niet.Het is een onboard Geluidskaart. geluidskaart: Analog Devices AD1980 @ Intel 82801EB ICH5 - AC'97 Audio Controller [A-2/A-3] PCI Heb je al op de CD van het moederbord gekeken? Zit meestal in de map Drivers > Audio. Reageren
Danoontje_nl Geplaatst: 25 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 25 april 2009 Het is me gelukt!Bedankt.Nu zit ik met het volgende probleem.Ik krijg namelijk geen geluid.Heb naar drivers gezocht maar drivers helpt ook niet.Het is een onboard Geluidskaart. geluidskaart: Analog Devices AD1980 @ Intel 82801EB ICH5 - AC'97 Audio Controller [A-2/A-3] PCI Heb je al op de CD van het moederbord gekeken? Zit meestal in de map Drivers > Audio. Helaas is dat mijn oude moederbord en die is naar me broertje,hij heeft dus geen CD. Reageren
RHochstenbach Geplaatst: 25 april 2009 Rapport Geplaatst: 25 april 2009 (bewerkt) Het is me gelukt!Bedankt.Nu zit ik met het volgende probleem.Ik krijg namelijk geen geluid.Heb naar drivers gezocht maar drivers helpt ook niet.Het is een onboard Geluidskaart. geluidskaart: Analog Devices AD1980 @ Intel 82801EB ICH5 - AC'97 Audio Controller [A-2/A-3] PCI Heb je al op de CD van het moederbord gekeken? Zit meestal in de map Drivers > Audio. Helaas is dat mijn oude moederbord en die is naar me broertje,hij heeft dus geen CD. De drivers staan op deze pagina Bewerkt: 25 april 2009 door RHochstenbach Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.