Jump to content

[PSP]Ik wil er eentje kopen

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Ik ga de komende mei-vakantie zegmaar full-time werken (ja 42 uur :$) en ik verdien er rond de 240 á 250 euro mee. Ik ben van plan om een PSP te kopen. Maar waarom zou ik net speciaal voor een PSP moeten kiezen? Wat zijn de soorten PSP's? Is er een speciale PSP-Editie?

En daarom dit topic. Waar mensen mij kunnen helpen naar een PSP.

Zammy

Geplaatst:

Je hebt (nog) 3 Psp's: De Psp-1000 , ook wel bekend als de PSP Fat. Dit is de eerste PSP. Hij is niet meer in de winkels te koop. Hij is hackbaar, wat betekend dat er een costum firmware op gezet kan worden (sorry, daar mag ik niet meer info over geven)

Deze heb ik BTW.

Dan de, hoe zal het ook anders, PSP-2000 (ook wel PSP Slim of PSP Slim and Lite). Deze PSP bied vele voordelen ten opzichte van de PSP-1000:

-Hij is 30% dunner

-16% (?) lichter

-Is wat sneller, heeft oa meer ram geheugen.

-Heeft een helderer scherm.

-ondersteund Skype en Navigatie

Deze PSP is ook hackeble. Hi is niet meer in de winkels te koop, maar je kan hem, net als de PSP-1000, nog gewoon op tweedehandsite's vinden.

En als laatste: De PSP-3000.

Voordelen ten opzichte van psp-2000:

-heeft weer een verbeterd scherm, dat oa weer helderer is, maar ook niet last heeft van reflectie in de zon (daar hebben de psp 2000 en 1000 wel last van)

-Heeft ingebouwd microfoontje, voor oa Skype, of bijv. socomgames.

-Nog weer een tikkeltje krachtiger (?)

-andere PS-button :puh:

De PSP-3000 is NIET hackeble zover ik weet. Omdat er een ander moederbord inzit. Dit is de PSP die je in de winkels ziet.

Sony is al een beetje loslippig geweest over de PSP-4000. Hij komt wel, maar hier zijn nog geen details over bekend.

Klik HIER voor meer informatie over de PSP. En HIER voor de officiële website.

Hopen dat je hier wat aan hebt. Gefeliciteerd met je baan trouwens! :tu:

Groetjes Jarno/gta master 1,

Geplaatst:

Of je een psp wilt hangt volledig af van waarvoor je hem wilt gaan gebruiken, en vooral ook waar. Als jij nooit met de bus oid reist en thuis een goede pc hebt staan zou ik je afraden een PSP te kopen, hij beland dan toch alleen maar in de kast. En als je een nieuwe koopt zou ik voor de PSP 3000 gaan. De nieuwere 2000's zijn toch al niet meer te hacken, dus koop dan meteen een hele mooie. Overingens Ise de PSP 3000 praktisch hetzelfde als de 2000 (op het uiterlijk na) en zijn alle drie de PSP's op het RAM na precies hetzelfde, qua hardware.

Geplaatst:
Of je een psp wilt hangt volledig af van waarvoor je hem wilt gaan gebruiken, en vooral ook waar. Als jij nooit met de bus oid reist en thuis een goede pc hebt staan zou ik je afraden een PSP te kopen, hij beland dan toch alleen maar in de kast. En als je een nieuwe koopt zou ik voor de PSP 3000 gaan. De nieuwere 2000's zijn toch al niet meer te hacken, dus koop dan meteen een hele mooie. Overingens Ise de PSP 3000 praktisch hetzelfde als de 2000 (op het uiterlijk na) en zijn alle drie de PSP's op het RAM na precies hetzelfde, qua hardware.

Ik zou de 3000 niet nemen. Die heeft last van scanlines en Sony heeft al aangegeven hier niets aan te kunne doen.

Geplaatst: (bewerkt)
Ik zou de 3000 niet nemen. Die heeft last van scanlines en Sony heeft al aangegeven hier niets aan te kunne doen.

Waar de PSP 3000 scanlines hebben, hebben de overige twee vage plekken, een soort van loopsporen. Het is maar net wat je beter vind...

Bewerkt: door KillerZero86
Geplaatst:

Waar de PSP 3000 scanlines hebben, hebben de overige twee vage plekken, een soort van loopsporen. Het is maar net wat je beter vind...

Loopsporen? Ik heb geen idee wat het is maar ik heb in ieder geval nog nooit vage plekken op mijn PSP Slim & Lite gehad.

Geplaatst:
Loopsporen? Ik heb geen idee wat het is maar ik heb in ieder geval nog nooit vage plekken op mijn PSP Slim & Lite gehad.

Het komt hier in het kort op neer: als je beelden te snel gaan zal het vorige nog even blijven staan terwijl de nieuwe er overheen geplakt word. Op een 1000 & 2000 worden dit vage plekken, op de 3000 scanlines.

• 4 weken later...
Geplaatst:

Het komt hier in het kort op neer: als je beelden te snel gaan zal het vorige nog even blijven staan terwijl de nieuwe er overheen geplakt word. Op een 1000 & 2000 worden dit vage plekken, op de 3000 scanlines.

Weinig last van gehad, de 3000 kan trouwens weer beter tegen de zon: De 1000 en 2000 hebben erg veel reflectie in het scherm wat het in daglicht bijna onspeelbaar maakt. Bij de 3000 is dit opgelost.

Geplaatst:

Klopt, bij mijn eerste versie van de PSP heb ik daar op vakantie heel erg veel last van. Dus het is maar wat je wilt, Scanlines+goed beeld in de zon of Vage plekken+geen beeld in de zon.

Geplaatst:

De PSP-3000 heeft helemaal geen scanlines...Althans, ik heb er geen last van..En als je er last van hebt, je hebt garantie op je PSP hoor, je krijgt echt wel een nieuwe als je dit probleem hebt..

Geplaatst: (bewerkt)
De PSP-3000 heeft helemaal geen scanlines...Althans, ik heb er geen last van..En als je er last van hebt, je hebt garantie op je PSP hoor, je krijgt echt wel een nieuwe als je dit probleem hebt..

Dit is een probleem dat in ieder PSP-3000 scherm zit, dus een nieuwe geven is nutteloos en repareren zal ook wel onmogelijk zijn.

Bewerkt: door KillerZero86
Geplaatst:
Kan je me eens zeggen waar die scanlines zitten? Ik zie ze niet hoor.. :N

Die scanlines zitten er niet, die ontstaan. Ze ontstaan op het moment dat het beeld ongelofelijk snel ververst word en verdwijnen weer als de vernieuwingsferquetie omlaag gaat.

Geplaatst:

Ik heb er nooit last van, is dat tijdens het gamen dat je dat hebt? Ik speel nochtans Gta en van die spelletjes..

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...