danz Geplaatst: 25 april 2009 Rapport Geplaatst: 25 april 2009 Hallo, ik ben nu echt van plan om een nieuwe pc aan te schaffen, ik heb eindelijk een beetje goed rond gekeken en wat ik eigenlijk wil. voor mij geen game pc, ik game liever op mijn xbox dus nu wil ik gewoon een simpel pctje voor mezelf maar dat toch goed kan internetten en msnen muziek luisteren etc. mijn budget is niet meer zo groot maar ook aangezien omdat mijn mobiel laatst stuk was ik wil dan denk ik zoiets: Philips SPA1210 - Multimedialuidsprekers € 9,87€ Maxtor DiamondMax 21 250gb - Vaste schijf - € 39,14 AOpen Z400-08FC - Voeding 400w ( intern ) -€ 32,38 OCZ Value - Geheugen - 4 GB ( 2 x 2 GB )PC2-6400 € 40,97 AMD Black Edition -X2 7750 / 2.7 GHz -€ 56,23 ASRock ALiveNF6G-GLAN - € 38,92 Is dit een slimme keuze of niet? het totaal bedrag is 237,25 en ik wil eigenlijk liever ook niet hoger komen, ik heb al os en beeldscherm en kast etc. is dit goed of kan iemand iets beters samenstellen voor dezelfde prijs? Reageren
Sprunk Geplaatst: 25 april 2009 Rapport Geplaatst: 25 april 2009 Dit is echt wel behoorlijk budget, budget hoor. Ik zelf heb dit voor je samengesteld: Een Athlon X2 processor, een een moederbord met onboard GeForce 7050 kaart. Echt behoorlijk budget, maar voor minder krijg je echt heel slecht spul. Ik zou even door sparen als ik jou was. Reageren
danz Geplaatst: 30 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 30 april 2009 (bewerkt) het inderdaad niet een mega budget maar de pc word vooral gebruikt voor muziek afspelen en misschien internet en msn, ik zit te twijfelen, ik heb geen eigen pc maar ik kan hier wel gewoon bijna altijd msnen etc. maar het gaat mij vooral om mooi muziek af te spelen en ook best wel hard ik heb een versterker en cd speler en een klein radio torentje maar ik heb liever ook geen draadje om via mijn versterker mijn mp3 af te spelen ofzo, wat is een mooie oplossing wat niet te duur is. een soort mediacenter zegmaar? het liefst wil ik dan ook mooie speakerset ofzo? wat is slim? eigenlijjk is een klein simpel pctje wel goed maar, het is ook wel budget en alsnog best duur:P Bewerkt: 30 april 2009 door danz Reageren
Amigo48 Geplaatst: 30 april 2009 Rapport Geplaatst: 30 april 2009 ik draai ook AMD lekker snel voor IV Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 30 april 2009 Rapport Geplaatst: 30 april 2009 ik draai ook AMD lekker snel voor IV Het gaat niet of nauwelijks om het merk maar om het type processor. Ik heb een AMD sempron 2800+. Een AMD dus, maar die maakt geen schijn van kans als hij ooit iets met GTA 4 wil gaan doen. Reageren
wesley123 Geplaatst: 30 april 2009 Rapport Geplaatst: 30 april 2009 om voor 250 euro iets te doen is echt veel te weinig, daar kan je vrijwel niks mee, ik dnek dat sprunks systeem zo ongeveer wel het maximale is. houd er sowieso rekening mee da t je er geen game op kan spelen omdat je gene grafische kaart maar chip hebt en dat is zelfs net gwnoeg om vista te kunnen weergeven. Reageren
.Senne Geplaatst: 30 april 2009 Rapport Geplaatst: 30 april 2009 (bewerkt) Hij zegt toch ook dat hij gamet op z'n 360, en z'n pc enkel als media center (muziek, films misschien) wil gebruiken.. En simpele programma's als msn en andere kan het sowieso draaien. Dus mij lijkt een 250 euro pc'tje perfect voor hem, en Sprunks set is voor dat budget vrijwel 't beste. De harde-schijfgrootte is misschien nog wat klein, maar als je 't voor niets anders gebruikt kom je er best mee toe. of je kiest de hdd uit de hoofdpost, die kost evenveel en heeft 250 gig capaciteit. EDIT: Ik heb dit samengesteld: AM2+ Moederbord met betere onboard grafische kaart (nvidia 8200) Iets betere processor AM2+ socket Grotere HDD (die uit hoofdpost) En voor de rest zo goed als hetzelfde totaal: 257 euro, misschien net over je budget, maar goed. PS: dit is een van m'n eerste samengestelde systemen, dus als het niet klopt, feel free to correct me. :$ EDIT 2: oops, teveel ram-geheugen, voor een versie met maar 2 gig ram, klik hier. Dan kost het nog 238 euro. Bewerkt: 30 april 2009 door senneken Reageren
danz Geplaatst: 30 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 30 april 2009 @senneken, ik kan ook voor 4gb ram gaan hoor, alleen als ik dan 32bit os heb herkent hij maar iets van 3,345 ofzo maar het systeempje samenstellen gaat nog wel, maar ik wil vooral mooi geluid, ik heb een versterker die ik er wel op aan kan sluiten en 2 best wel oude boxen, ik wil er graag ook een mooi geluidje bij kopen, ik zit alleen over na te denken wat, bij voorbeeld zoiets? http://www.azerty.nl/8-1070-95259/sweex-2-...system-125.html erbij kopen Reageren
Sprunk Geplaatst: 30 april 2009 Rapport Geplaatst: 30 april 2009 @senneken,ik kan ook voor 4gb ram gaan hoor, alleen als ik dan 32bit os heb herkent hij maar iets van 3,345 ofzo maar het systeempje samenstellen gaat nog wel, maar ik wil vooral mooi geluid, ik heb een versterker die ik er wel op aan kan sluiten en 2 best wel oude boxen, ik wil er graag ook een mooi geluidje bij kopen, ik zit alleen over na te denken wat, bij voorbeeld zoiets? http://www.azerty.nl/8-1070-95259/sweex-2-...system-125.html erbij kopen Voor 11 euro? ken nooit goed spul zijn. Voor een beetje redelijk geluid zit je toch wel aan 40+ Reageren
.Senne Geplaatst: 30 april 2009 Rapport Geplaatst: 30 april 2009 Ik wou gewoon voor je budget een iets beter systeempje plaatsen, en door enkel het mobo te vervangen is het al een stuk beter, met die onboard videokaart kan je GTA SA nog spelen. Maar misschien kan je best eerst je pc kopen, het doen met de speakers die je hebt, en dan wat doorsparen voor een mooiere geluidsinstallatie? Want speakers van onder de 20 euro gaan niet zo kwaliteitsvol zijn, en al zeker niet wanneer je lekker luid wil afspelen. Reageren
danz Geplaatst: 30 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 30 april 2009 (bewerkt) maar ik kan dan toch wel gewoon die erbij halen, dan zet ik het niet zo hard maar dan alsnog, gewoon als luidsprekertjes, en ik kan dan ook mijn versterker er op aansluiten, en dan kan ik later altijd doorsparen edit: dan kan ik ze eigenlijk net zo goed niet meteen kopen maar meteen doorsparen voor iets goeds Bewerkt: 30 april 2009 door danz Reageren
Sprunk Geplaatst: 30 april 2009 Rapport Geplaatst: 30 april 2009 Goedkoop is duurkoop. Als je nu voor 250 euro een PC wilt kopen, met boxen erbij, en dan ook nog eens mooi geluid verwacht, heb je best veel pech. Voor 250 euro kun je amper een PC samenstellen. Als er dan ook nog boxen bij moeten die mooi geluid produceren, ken je het echt wel vergeten. Kijk eens op markplaats voor een 2e hands PC. Daar vind je voor 200 euro beter PC's dan die je nieuw krijgt voor dit geld. Reageren
danz Geplaatst: 1 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 1 mei 2009 Ooh oke, ik was net even op marktplaats aan het kijken maar kan niet echt iets goeds vinden voor rond de 200euro? of moet ik gewoon ergens op bieden? wat is dan echt iets moois voor dat geld>? Reageren
Sprunk Geplaatst: 1 mei 2009 Rapport Geplaatst: 1 mei 2009 (bewerkt) Als je de PC écht alleen gaat gebruiken voor muziek af te spelen, te MSN'en, te internetten en heel misschien SA, kun je ook dit kopen: Zit een mooi 2.1 geluidsysteem bij, dus met lekkere bassen en mooie hoge tonen. Helaas is de processor wel een singe core, maar zelfs voor SA voldoet een Athlon64 nog prima. En een Geforce 7050, dus kan IV op low/medium. Je kan alleen géén IV spelen. Bewerkt: 1 mei 2009 door Sprunk Reageren
danz Geplaatst: 1 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 1 mei 2009 Is zoiets ook al niet voldoende? en dan kan ik later altijd een nieuwe processor en geluidinstalatie en moederboard etc halen zal dit lekker werken? vooral snel met internet msn muziek etc. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.