Jump to content

danz' nieuwe pc


danz

Recommended Posts

  • Reacties 74
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • danz

    23

  • Sprunk

    13

  • TaartJJ~!

    10

  • .Senne

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Je moet een AM2+ mobo, anders past de processor niet. Die processor is namelijk AM2+ en dat mobo is AM2. ^_^

Maar die 7750 is toch de beste Athlon processor? Dan ik het dus gewoon een high-end processor.

gast kijk nu eens verder dan je neus lang is, ja het is de op een na beste athlon processor ( 7850 is net uitgekomen als ik het goed heb ) maar dat ding is gewoon het meeste " bang for buck " atm, ongeveer ~60 euro voor een proc waarmee je echt nog een tijdje mee vooruit kan is gewoon geen geld. waarom dan genoegen nemen met een pc die minstens 2x zo slecht is als je voor ~100 euro alweer een dubbel zo snelle hebt? Daarom raadt ik de TS ook gewoon aan dingen te pakken met de grootste " bang for buck ", hoop btw dat je dat zinnetje ook daadwerkelijk snapt.

Was je ook nog van plan iets NUTTIGS te posten? :duh:

Wat ik heb gedaan is een PC samengesteld, met de eisen van de topicstarter. Hij wilde een PC om muziek af te spelen, te MSN'en, en een paar keer SA te spelen. Ook wilde hij een redelijk geluid uit goede speakers. Ik heb dus een redelijk goede 2.1 set erbij gedaan, en dus zijn de componenten in de PC iets minder. Dan kan jij wel weer aan komen kakken met "en je moet dit", "en je verder sparen" etc. Maar als hij nou heeft wat hij wil (een PC die die dingen kan doen die hij wil), dan is het toch gewoon goed. Dat die Athlon voor jou/mij niet meer voldoet is omdat wij gamers teveel verwend zijn met Dualcore's en Quadcore's. Je moest de lach op het gezicht van mijn broertje eens zien toen hij een oude Sempron laptop kreeg. Die was 2x zo snel als zijn 800Mhz Celeron. Hij vind zijn laptop echt snel. Maar omdat hij niet gewent is aan krachtige processoren, mist hij ook niks. Dat verhaal geldt ook voor de topic starter.

Een met het oog op eventuele upgrade's moet je ook niet met een Athlon X2 komen. Over een jaartje of 2 worden die dingen ook alweer als oud omschreven.

Je snapt het meeste "bang for buck"dus duidelijk niet, dit houdt in dat je gewoon de dingen pakt waarbij je het meeste prestaties voor je geld krijgt, ben je misschien wat minder goedkoop uit maar heb je wel de beste prestaties terug voor je geld.

Voorbeeld bijv met een hardeschijf, je pakt gewoon de hardeschijf waarbij je het meeste aantal gb's krijgt per euro.

Hoop dat je nu mijn idee doorhebt :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Dus de case, DVD en graka heb je al? of ga je draaien op de onboard chip?

Maar voor de niet veel eisende internepper is het een goed systeem. Goedkoper en beter dan zo'n Intel Atom bagger PC, waar je soms 400 euro voor betaald om mee te internetten.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn budget is natuurlijk niet altegroot ^_^

maar ik wil toch echt supergraag een budget pctje aan schaffen,

voor onder andere als een soort media center, voor muziek dus en msn internet etc.

ik zit overal nog steeds rond te kijken en wil het echt,

wat ik aan ga schaffen is het volgende:

een voeding van een A-Merk rond de 400w

een hardeschijf van 500gb

en 2gb ddr2 en een goedkoop moederboard en een amd processor.

Toestenboord, beeldscherm boxen OS etc heb ik allemaal al,

ik kom dan uit op zoiets?

1242582433-850.jpg

wat is er te verbeteren denken jullie?

Voor alleen MIJ dan he? ^_^

want ik heb het idee dat ik niet meer nodig heb, en voor meer ddr2 ofzo kan ik sparen en voor een videokaar ook,

ik doe het tot dan met de Onboard 8200

zou dit lekker vloeiend lopen met windows xp vista 32bit en met msn en alles? :tu:

Ik wil het heel graag bestellen zo'n confrugatie, maar ik weet nooit voor welk moederboard ik moetgaan :7

Ik bedoel de basis van voeding hardeschijf en geheugen is wel zeker,

de processor is ook wel bijna zeker, alleen twijfel ik altijd over dat moederboard?

Ik wou eerst een ipod touch kopen zodat ik op mijn eigen kamer ook kon internetten enzo en in bed etc ^_^

maar voor bijna hetzelfde geld heb ik een pctje?

graag reacties :D

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens Tom's Hardware presteert de 6000+ beter in games dan de 7750 :Y

dat zal vast wel maar dat heeft geen enkel nut als je geen spel kan starten, met een on board chip ga je san andreas ook niet opgestart krijgen hoor.

De Atom zou idd wel een optie kunnen zijn, achterlijk goedkope processors en als je gewoon een beetje wilt internetten en muziek erop luisteren is die echt meer als zat. Je hebt al zulke upgrade sets(mobo+cpu) voor 100 euro geloof ik of zles minder

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...