Jump to content

danz' nieuwe pc


danz

Recommended Posts

Dan koop je beter voor 40 euro meer het systeem van Sprunk of mij op de vorige pagina, en spaar je daarna nog even door voor een geluidsset van 50 euro fzo. Want met een single core kun je na een tijdje echt niets meer. :N

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 74
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • danz

    23

  • Sprunk

    13

  • TaartJJ~!

    10

  • .Senne

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Als je mooi geluid wilt, moet je echt niet die speakers van 11 euro gaan halen.

Doorsparen voor een bv. fatsoenlijke Logitech systeem bijvoorbeeld of een andere goed en degelijk merk, hiervoor betaal je wel wat, maar het is ook zeker de moeite waard.

(Ikzelf ga binnenkort waarschijnlijk de Z-2300 halen, kost ongeveer 120 a 140 euro, maar dan heb je ook een systeem die verdomd hard gaat :puh: )

En die 2.1 systeem van 11 euo dat je zei, heeft een 6 watt subwoofer, geloof me, ik had een 10rms(ja, je moet naar de rms kijken, niet naar de watts(watts zijn altijd hoger dan de RMS) en mijn 10RMS subwoofer ging al heel snel lelijk geluid geven, en bij deze zal dat nog veel sneller gebeuren.

Denk dat je beter even kan doorsparen, zowel voor je pc als je speakerset.

Link to comment
Delen op andere websites

voor ~60 euro heb je al de amd 7750 BE 2x 2.7ghz, die single die je nu hebt is gewoon oud grofvuil wat overpriced is..

pak gewoon het meeste bangforbuck voor een budget van 200-300 euro, want al dat oude vuil kopen is ook geldverspilling :)

tevens kost fatsoenlijk geluid idd geld, een goede set heeft ook weer een goede geluidskaart nodig etc, aanrader is een Creative x-fi music ( NIET x-fi audio pakken, is een nep x-fi die bijna hetzelfde als een audigy SE is ( heb zelf de audigy SE met modded x-fi audio drivers. ) X-fi gamer ook een afrader, schijnt goedkope rotzooi te gebruiken en music heeft meer instellingen ).

Qua sets weet ik niet zoveel ben meer into headsets, goede headsets voor muziek is bijvoorbeeld de sennheiser hd555.

Link to comment
Delen op andere websites

voor ~60 euro heb je al de amd 7750 BE 2x 2.7ghz, die single die je nu hebt is gewoon oud grofvuil wat overpriced is..

pak gewoon het meeste bangforbuck voor een budget van 200-300 euro, want al dat oude vuil kopen is ook geldverspilling :)

tevens kost fatsoenlijk geluid idd geld, een goede set heeft ook weer een goede geluidskaart nodig etc, aanrader is een Creative x-fi music ( NIET x-fi audio pakken, is een nep x-fi die bijna hetzelfde als een audigy SE is ( heb zelf de audigy SE met modded x-fi audio drivers. ) X-fi gamer ook een afrader, schijnt goedkope rotzooi te gebruiken en music heeft meer instellingen ).

Qua sets weet ik niet zoveel ben meer into headsets, goede headsets voor muziek is bijvoorbeeld de sennheiser hd555.

Maar waarom meer kopen dan nodig? Een Athlon64 kan gewoon doen wat hij wilt: MSN'en, muziek luisteren e.d. Dan kun je wel weer 30 euro meer uitgeven voor een Dual-core, maar dat is pas zonde van het geld.

Link to comment
Delen op andere websites

Je moet een AM2+ mobo, anders past de processor niet. Die processor is namelijk AM2+ en dat mobo is AM2. ^_^

Maar die 7750 is toch de beste Athlon processor? Dan ik het dus gewoon een high-end processor.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

zou ik dan voor deze gaan http://www.alternate.nl/html/product/Moede...3=Socket+AM2%2B ? die heeft wel maar 2 ddr2 sloten maar ik ga denk ik nooit meer dan 4gb gebruiken en als ik dat wel ga gebruiken koop ik dan wel een nieuwe mobo :puh: ik kan ook voor deze gaan http://www.alternate.nl/html/product/Moede...3=Socket+AM2%2B maar die heeft maar een max datarate van 2.000 MT/s dus ik gan dan voor die 1e,

is het dan goed?

Link to comment
Delen op andere websites

Je moet een AM2+ mobo, anders past de processor niet. Die processor is namelijk AM2+ en dat mobo is AM2. ^_^

Maar die 7750 is toch de beste Athlon processor? Dan ik het dus gewoon een high-end processor.

gast kijk nu eens verder dan je neus lang is, ja het is de op een na beste athlon processor ( 7850 is net uitgekomen als ik het goed heb ) maar dat ding is gewoon het meeste " bang for buck " atm, ongeveer ~60 euro voor een proc waarmee je echt nog een tijdje mee vooruit kan is gewoon geen geld. waarom dan genoegen nemen met een pc die minstens 2x zo slecht is als je voor ~100 euro alweer een dubbel zo snelle hebt? Daarom raadt ik de TS ook gewoon aan dingen te pakken met de grootste " bang for buck ", hoop btw dat je dat zinnetje ook daadwerkelijk snapt.

Link to comment
Delen op andere websites

Je moet een AM2+ mobo, anders past de processor niet. Die processor is namelijk AM2+ en dat mobo is AM2. ^_^

Maar die 7750 is toch de beste Athlon processor? Dan ik het dus gewoon een high-end processor.

gast kijk nu eens verder dan je neus lang is, ja het is de op een na beste athlon processor ( 7850 is net uitgekomen als ik het goed heb ) maar dat ding is gewoon het meeste " bang for buck " atm, ongeveer ~60 euro voor een proc waarmee je echt nog een tijdje mee vooruit kan is gewoon geen geld. waarom dan genoegen nemen met een pc die minstens 2x zo slecht is als je voor ~100 euro alweer een dubbel zo snelle hebt? Daarom raadt ik de TS ook gewoon aan dingen te pakken met de grootste " bang for buck ", hoop btw dat je dat zinnetje ook daadwerkelijk snapt.

Was je ook nog van plan iets NUTTIGS te posten? :duh:

Wat ik heb gedaan is een PC samengesteld, met de eisen van de topicstarter. Hij wilde een PC om muziek af te spelen, te MSN'en, en een paar keer SA te spelen. Ook wilde hij een redelijk geluid uit goede speakers. Ik heb dus een redelijk goede 2.1 set erbij gedaan, en dus zijn de componenten in de PC iets minder. Dan kan jij wel weer aan komen kakken met "en je moet dit", "en je verder sparen" etc. Maar als hij nou heeft wat hij wil (een PC die die dingen kan doen die hij wil), dan is het toch gewoon goed. Dat die Athlon voor jou/mij niet meer voldoet is omdat wij gamers teveel verwend zijn met Dualcore's en Quadcore's. Je moest de lach op het gezicht van mijn broertje eens zien toen hij een oude Sempron laptop kreeg. Die was 2x zo snel als zijn 800Mhz Celeron. Hij vind zijn laptop echt snel. Maar omdat hij niet gewent is aan krachtige processoren, mist hij ook niks. Dat verhaal geldt ook voor de topic starter.

Een met het oog op eventuele upgrade's moet je ook niet met een Athlon X2 komen. Over een jaartje of 2 worden die dingen ook alweer als oud omschreven.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk hier persoonlijk van dat de topicstarter beter eerst een goede pc koopt waarmee hij nog even verder kan voor 250 euro, in plaats van een minder goede pc van 200 euro die over een jaartje alweer is afgeschreven, single core is zelfs nu al verouderd.

Dan zou dat zijn:

Mobo AM2+ met nvidia 8200 chip

Processor AM2+ Athlon X2

HDD 250/500 gb

2 gig ram

Voeding 400 watt

Als je minder gaat dan dat, kan je je pc over een jaartje alweer de deur uitwerpen. Je koopt dus nu beter voor 50 euro meer een (nog steeds goedkoop) systeem waarmee je langer meekan, en spaart dan nog even door voor een geluidsset van 50 euro fzo. Dan heb je voor 300 euro weer een paar jaar plezier aan je pc.

Tot daar mijn (en ik hoop ook danz') idee. :puh:

:cya:

Link to comment
Delen op andere websites

ahaa bedantk voor jullie snelle hulp etc.

en het idee van deze pc is eigenlijk ook gewoon een beginnetje,

dat ik later altijd kan upgraden naar phenom II of weetikveel,

maar dat ik zeg maar al een basis heb, en wat jullie omschrijven is dan ook ongeveer wat ik nodig heb.!

alleeen op de site van alternate staat dat de Asus M3N78 SE geen onboard videoheeft? maar hij heeft wel een 8200chipset? :7 zal ik dan voor de ASRock K10N78FullHD-hSLI R3.0 gaan? veel mensen hebben niet zoveel met asrock maar voor mij is het wel voldoende hoor;), en er zit ook een 8200 op en na een bios update is hij voor later ook am3 ready. maar wat betekent precies het fullhd?

dan word dit het resultaat? 1241259931-480.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

ahaa bedantk voor jullie snelle hulp etc.

en het idee van deze pc is eigenlijk ook gewoon een beginnetje,

dat ik later altijd kan upgraden naar phenom II of weetikveel,

maar dat ik zeg maar al een basis heb, en wat jullie omschrijven is dan ook ongeveer wat ik nodig heb.!

alleeen op de site van alternate staat dat de Asus M3N78 SE geen onboard videoheeft? maar hij heeft wel een 8200chipset? :7 zal ik dan voor de ASRock K10N78FullHD-hSLI R3.0 gaan? veel mensen hebben niet zoveel met asrock maar voor mij is het wel voldoende hoor;), en er zit ook een 8200 op en na een bios update is hij voor later ook am3 ready. maar wat betekent precies het fullhd?

dan word dit het resultaat?

Enigste basis die je dan hebt is alleen een kast en casecoolers, want als je gaat upgraden moet je alles weer opnieuw kopen.

Daarom raad ik je zelf aan om door te sparen, maar ik weet niet hoeveel geld je per maanden krijgt en of je een baantje hebt, want ikzelf krijg maar 10 :7 euro per maand dus mijn spaargedrag is niet echt veel te noemen :puh: dus als ik een dikke pc wou kopen kon ik 3 jaar wachten xD

Maar wat je nu geüpload hebt is toch een leuk begin te noemen, en als je later een andere videokaart erin stampt kun je er nog best veel mee :Y.

En Sprunk, idd, het is net wat je gewent bent, me moeder deed het eerst altijd met een Celeron die op 1600mhz draaide, en die noemde iedereen traag behalve me moeder, maar ze was niks anders gewent, en toen ze me oude AMD pc overnam vond ze die juist weer heel snel, en dat is ie opzich ook, nu ben ik zelf een AMD X2 gewent, maar die pc is opzich voor hun dingen snel genoeg.

Bewerkt: door FerryN
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...