Jump to content

Niet alle geheugen wordt gebruikt

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb net 2 GB extra RAM in mijn computer geduwd, waardoor ik op een totaal van 4 kom. Probleem: Hij gebruikt maar 3582 MB (3,5 GB), terwijl ik er zeker 4 in heb. Ik ken het probleem dat er zonder Vista SP1 maar 3372 MB (of iets in die richting) wordt gebruikt, maar ik heb Vista SP1, die 4 GB zou moeten gebruiken als het er in zit. Is hier een oplossing voor of moet ik gewoon met 3,5 GB blijven?

Geplaatst:

Hoogstwaarschijnlijk heb je een 32-bit besturingssysteem. 32-Bits besturingssystemen zijn niet in staat om meer dan deze 3,5 GB RAM te gebruiken. Als je de volledige 4 GB wilt gebruiken moet je overstappen op een 64-bits besturingssysteem.

Geplaatst:

Windows Vista SP1 (32 BIT) zal ook geen 4GB benutten maar max 3,5GB. Ik heb zelf Windows 7 32Bit en die gebruikt ook maar 3,5GB. Hiervoor had ik Windows Vista Ultimate SP1 (32bit) en die gebruikte ook maar 3,5. SP1 laat alleen zien dat er daadwerkelijk 4GB inzit en niet 3,5GB. Tenminste, dat is wat ik mij er nog van kan herinneren.

Geplaatst:

Jammer, ook al geeft dxdiag een mooie 3582 MB bij mijn geheugen.

Toch bedankt!

Geplaatst:
Windows Vista SP1 (32 BIT) zal ook geen 4GB benutten maar max 3,5GB. Ik heb zelf Windows 7 32Bit en die gebruikt ook maar 3,5GB. Hiervoor had ik Windows Vista Ultimate SP1 (32bit) en die gebruikte ook maar 3,5. SP1 laat alleen zien dat er daadwerkelijk 4GB inzit en niet 3,5GB. Tenminste, dat is wat ik mij er nog van kan herinneren.

Dat klopt perfect hoor, tevens maakt het niet uit wat voor OS je ook hebt, 32bit zal nooit meer als 3.5gb kunnen gebruiken.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...