Jump to content

Progamma progameren [HELP]

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik wil zo een eigen progamma maken, dus ik open een html editor (heb veel verstand van html) en maak dan in html hoe het eruit moet zien!

Kan ik hem dan opslaan als exstensie .exe en dan gewoon openen?

Geplaatst:

OMGWTF... HTML in een EXE? Dat is een leuke :7 Als jij denkt dat dat kan, heb je echt niet veel verstand van HTML.

EXE zijn uitvoerbare programma's, geen opmaak pagina's. EXE's zijn meestal opgebouwd uit de taal C++, HTML in HTML. Een website is een website, een programma is een programma. Dus als jij een .HTML omzet in .EXE zal je constant de melding krijgen dat Windows de structuur niet begrijpt of iets dergelijks.

Wil jij programma's maken in een EXE formaat, zal je dat nooit lukken met HTML. Hiervoor kan je wel Visual Basic(o.i.d.) gebruiken om maar mee te beginnen.

Geplaatst:

Dan moet je een programmeertaal als pascal, c, of c++ leren. Dat maak je dan in kladblok. Met een compiler kun je die vervolgens in een uitvoerbaar bestand omzetten. Ik weet zelf niet hoe dit moet, ik weet dit ook maar van een vriend die programmeert.

Geplaatst:

Lowl!

Ik vind dat die visual basic langzaam instaleert al heeft me C: schrijf nog iets van 113 gb

Heb je daar een verklaaring voor?

Geplaatst:
Lowl!

Ik vind dat die visual basic langzaam instaleert al heeft me C: schrijf nog iets van 113 gb

Heb je daar een verklaaring voor?

Veel programma's aan staan? Hoog percentage vol van je harde schijf?

Geplaatst:

Visual Basic installeert langzaam, omdat het van Microsoft is. Dat betekent dat je er ook gelijk een hoop zooi bij krijgt die je helemaal niet wil en dat er vanalles gecheckt wordt dat ook overbodig is. De installatie wordt op deze manier irritant groot.

Visual Basic raad ik als programmeertaal om mee te beginnen overigens af. Het verschilt namelijk best wel wat van andere programmeertalen en daarmee is kennis van VB niet gelijk toepasbaar op andere programmeertalen. Dit is iets wat je met name in het begin eigenlijk wel wilt hebben, daar je een bepaalde manier van denken moet ontwikkelen om goed te leren programmeren.

Je moet ook goed kijken naar wat je eigenlijk wilt. Voor reken-achtige programma's is Python bijvoorbeeld een hele mooi taal om mee te beginnen. Wil je relatief eenvoudig een Win32 GUI applicatie maken, dan zul je misschien toch naar Visual Basic moeten kijken. Wil je kleine games ontwikkelen voor Windows, dan kun je bijvoorbeeld eens naar C++ kijken (overigens raad ik Microsofts Visual C++ af, kies een andere lichtere compiler). Kies je voor OOP, dan is Java echter misschien makkelijker (en beter) om mee te beginnen.

Er zijn in elk geval een heleboel talen, en je moet er natuurlijk wel eentje kiezen die je leuk vind. Bekijk er eens een paar, kijk naar waar de talen voor bedoeld zijn en naar welke je jezelf het beste in zou kunnen gaan verdiepen.

Voor elke taal zijn wel een hoop tutorials te vinden op internet en hele handleidingen. Tenminste, mits je een beetje een bekende taal kiest. Als ik jou was zou ik voor één van bovenstaande talen kiezen en eventueel kun je daar nog Haskell, Delphi, BASIC, C, C#, Perl en Assembly aan toevoegen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...