HA5H Geplaatst: 28 april 2009 Rapport Geplaatst: 28 april 2009 Beste Mensen, ik ben aan de gang gegaan met de Actor spawn tutorial van Dutchy en ik maakte daar vervolgens netjes een Cleo3 bestand van: {$CLEO .CS} // Load models 0247: load_model #BFYST 038B: load_requested_models :MODEL_LOAD 00D6: if 8248: not model #BFYST available 004D: jump_if_false @MODEL_SPAWN 0001: wait 0 ms 0002: jump @MODEL_LOAD :MODEL_SPAWN 10@ = Actor.Create(CIVFEMALE, #BFYST, 2493.5649, -1680.2937, 13.338) //Hier komt wat je met je actor wilt doen 0249: release_model #BFYST 0A93: end_custom_thread De naam van het bestand is actorspawn.cs en ik heb het bestand gewoon in de cleo map gestopt (SannyBuilder installeerde automatisch cleo3). Maar als ik nu mijn savegame wil laden of gewoon een hele nieuwe game start (in GTA:SA v1.0) dan crasht m'n spel na het laden van het hele balkje, dan sluit gta sa af en kom ik weer op mijn bureaublad. Dus wat doe ik fout? :o Reageren
PatrickW Geplaatst: 28 april 2009 Rapport Geplaatst: 28 april 2009 Zo op het eerste gezicht is er niets mis mee. Weet je zeker dat SA nog wel goed opstart als je deze cs-file niet in de CLEO map hebt staan ? Reageren
HA5H Geplaatst: 28 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 28 april 2009 (bewerkt) Zo op het eerste gezicht is er niets mis mee.Weet je zeker dat SA nog wel goed opstart als je deze cs-file niet in de CLEO map hebt staan ? Jep, dan start GTA wel gewoon op, dus ik begrijp niet wat het probleem is. Ook als ik het script gewoon in een stripped main.scm van SannyBuilder zelf zet, het opsla als main.scm en vervang met de normale main.scm dan doet het spel het ook niet. Ik heb alles gedaan, cleo goed geinstalleerd en alles werkt goed, behalve als ik mijn script in de map Cleo zet. Moet ik soms in de code {$CLEO} doen ipv {$CLEO .CS}? Bewerkt: 28 april 2009 door -Haakon- Reageren
HA5H Geplaatst: 28 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 28 april 2009 (bewerkt) Ik heb alles gedaan, cleo goed geinstalleerd en alles werkt goed, behalve als ik mijn script in de map Cleo zet. Moet ik soms in de code {$CLEO} doen ipv {$CLEO .CS}? Edit: Oops, sorry voor doublepost :/ Bewerkt: 28 april 2009 door -Haakon- Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 28 april 2009 Rapport Geplaatst: 28 april 2009 Ik heb het getest, en het werkt gewoon. Reageren
HA5H Geplaatst: 28 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 28 april 2009 (bewerkt) Ik heb het getest, en het werkt gewoon. Ik begrijp het echt niet. Wanneer ik actorspawn.cs niet in de cleo map heb staan doet 'ie het wel. En als ik hem erin heb staan dan crasht GTA aan het einde van het laden van het spel? Bewerkt: 28 april 2009 door -Haakon- Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 28 april 2009 Rapport Geplaatst: 28 april 2009 In de bijlage zie je de cleo file die ik heb. Plaats die in de CLEO map, en kijk of hij het doet. Doet hij het niet? Dan is CLEO verkeerd geïnstalleerd. Doet hij het wel, tsja, dan heb je het niet goed gecompiled ofzo. actorspawn.rar Reageren
HA5H Geplaatst: 28 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 28 april 2009 (bewerkt) In de bijlage zie je de cleo file die ik heb. Plaats die in de CLEO map, en kijk of hij het doet. Doet hij het niet? Dan is CLEO verkeerd geïnstalleerd. Doet hij het wel, tsja, dan heb je het niet goed gecompiled ofzo. Yay bedankt Dutchy! Hij werkt eindelijk! Ik had namelijk gewoon een .txt bestand aangemaakt. Daarin het script gezet en vervolgens heb ik alles weer actorspawn.cs genoemd. Ik schaam me nu een beetje :$ Maar ik hier komt vraag 2 alweer! Want ik heb nu dus de volgende tutorial gevolgd, namelijk het geven van wapens aan de actor. Ik heb nu netjes deze cleo code gemaakt: {$CLEO .CS} // Load models 0247: load_model #SBFYSTR 0247: load_model #rocketla 0247: load_model #desert_eagle 0247: load_model #m4 038B: load_requested_models :MODEL_LOAD 00D6: if or 8248: not model #SBFYSTR available 8248: not model #rocketla available 8248: not model #desert_eagle available 8248: not model #m4 available 004D: jump_if_false @MODEL_SPAWN 0001: wait 0 ms 0002: jump @MODEL_LOAD :MODEL_SPAWN 10@ = Actor.Create(CIVFEMALE, #SBFYSTR, 2493.5649, -1680.2937, 13.338) actor.WeaponAccuracy(10@)= 90 actor.Health(10@) = 2000 0350: toggle_actor 10@ maintain_position_when_attacked 1 05E2: AS_actor 10@ kill_actor $PLAYER_ACTOR //Hier komt wat je met je actor wilt doen 0249: release_model #SBFYSTR 0A93: end_custom_thread //Geef de Speler een Desert Eagle en Rocket-Launcher 01B2: give_actor $PLAYER_ACTOR weapon 35 ammo 10 // Load the weapon model before using this 01B2: give_actor $PLAYER_ACTOR weapon 24 ammo 30000 // Load the weapon model before using this 01B9: set_actor $PLAYER_ACTOR armed_weapon_to 24 //Geef de Actor een M4 01B2: give_actor 10@ weapon 31 ammo 30000 // Load the weapon model before using this 01B9: set_actor 10@ armed_weapon_to 31 repeat wait 0 ms until actor.Dead(10@) 0394: play_music 1 01E3: show_text_1number_styled GXT 'M_PASS' number 10000 time 5000 style 1 // MISSION PASSED!~n~~w~$~1~ Player.Money($PLAYER_CHAR) += 6000000 0249: release_model #SBFYSTR 0249: release_model #rocketla 0249: release_model #desert_eagle 0249: release_model #m4 end_thread Ik heb gekeken en de dame in kwestie word netjes gespawnd, heeft een hoge accuracy (naar mijn idee) en blijft me aanvallen als ik haar 1 keer heb aangevallen. Probleem is alleen dat zij en ook ik allebei geen wapen hebben terwijl dit wel in het script staat? Bewerkt: 28 april 2009 door -Haakon- Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 28 april 2009 Rapport Geplaatst: 28 april 2009 0A93: end_custom_thread Na dit stopt het spel met het lezen van de code, dit moet je dus achteraan zetten. Het spel komt dus niet bij het geven van de wapens. Reageren
HA5H Geplaatst: 29 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 29 april 2009 0A93: end_custom_thread Na dit stopt het spel met het lezen van de code, dit moet je dus achteraan zetten. Het spel komt dus niet bij het geven van de wapens. Jep, hij doet het Heel erg bedankt voor je hulp Ik heb trouwens ook al het car spawn gedeelte gevolgd dus ik zal zo screens posten in het Show je screens topic Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.