Snowdog Geplaatst: 28 april 2009 Rapport Geplaatst: 28 april 2009 (bewerkt) Hallo, Dit is de enige redelijk populaire Nederlandse forum die ik ken dus ik vraag het maar hier. Ik wil binnenkort mijn 1e auto kopen, ik ben bereid ca. 250 max. te betalen per maand voor belasting en verzekering ( alleen WA), misschien ietsje meer voor een droomauto . Wat ik ervan wil: Relatief comfortabel, niks kleiner dan een subcompact dus, ford focus/golf size MINIMAAL, ik houd niet van kleine autotjes. Snelheid: voorral in een rechte lijn maar ook in de bocht. Minstens 100pk/ton. Sedan/coupe/station/Hatchback ( als hij niet te klein is.) Ok er uit zien, maar hoeft niks speciaals te zijn, ik wil dus geen bijvoorbeeld civic uit ''88, liever ook niets ouder dan een E36 bmw. Dus 1991-1992 minimaal liefst. Maar een E36 bmw of een E100 corolla of een laguna uit 95 is oke. Heb een voorkeur naar japanse en duitse auto's ivm. betrouwbaarheid. Liefst geen Fransen maar ik kan er over nadenken, sowiezo geen italiaanse auto's. Liefst ook geen slecht getunede motors zoals VW's, een 1.6l motor mag dus niet minder dan bv. 110pk geven. Liefst niet te nieuw, wil graag mijn auto zelf onderhouden/fixen voor zo ver het kan met bijv. het boek ''vraagbaak'' ( garages& dealers = gierige struikrovers). Benzine. Maakt niet uit: Verbruik: maakt niet uit, zal in principe alleen gebruikt worden voor 3km heen en 3km terug naar mijn werk elke dag en dan eens per week een extra ritje van 50-100 km ofzo. Zolang het niet slechter dan gemiddeld is: wegligging. Budget: 1000-1500, minder mag natuurlijk. Extra's zijn altijd leuk ( cruise control, leder, etc...) Heb even op marktplaats gekeken en ik zie 2 mooie Honda Preludes 2.3l ( ik denk vtec, iig. 160pk) 4ws uit 1992 voor rond de 1250€ staan, met bijna een vol jaar apk... Wat voor alternatieven zijn er, ze hoeven niet precies zo snel te zijn als de preludes maar het is natuurlijk wel leuk. Ford mondeo's lijken mij ook leuk maar de prijzen zijn vgl. met Groot Brittanie echt schandalig, daar heb je voor 2500 pond een mk2 2002 mondeo, hier heb je een mk1 facelift als je geluk hebt. Zelfde geld voor bmw 3 series eigenlijk. Je hebt veel te veel van die 316i's hier, in de VK kan je voor veel minder een 328i met leren bekleding krijgen dan een werkende 316i hier... Maarja, kijkend naar een prelude 2.3l voor 1250€, is er iets beters op de markt ? Sorry als er spelfouten inzitten, heb atm alleen een engelse spellcheck op me browser zitten. Thanks voor de reacties alvast. Bewerkt: 28 april 2009 door Snowdog Reageren
Timske Geplaatst: 28 april 2009 Rapport Geplaatst: 28 april 2009 Hoeveel heb je totaal? Want ik ken iemand die voor tussen de 10/20 duizend euro Mercedes Benz's verkoopt. Reageren
Snowdog Geplaatst: 28 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 28 april 2009 Hoeveel heb je totaal? Want ik ken iemand die voor tussen de 10/20 duizend euro Mercedes Benz's verkoopt. Heb je mijn post gelezen ? 1250€, of in de omgeving ervan. Reageren
pitbul Geplaatst: 29 april 2009 Rapport Geplaatst: 29 april 2009 (bewerkt) is dit iets voor je mis. bmw 3 serie kost 1000 euro of deze bmw 5 serie kost 1250 euro Bewerkt: 29 april 2009 door pitbul Reageren
Snowdog Geplaatst: 29 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 29 april 2009 Die 3 serie is iets te oud en langzaam voor mijn liking. Die 5 serie ziet er wel netjes uit maar met een 2.0 motor voor zo'n grote wagen vraag ik mij af of dat wel zo lekker rijdt... Verder wel een leuke wagen. Heb dan liever een Honda Prelude voor dat geld denk ik. Reageren
pitbul Geplaatst: 29 april 2009 Rapport Geplaatst: 29 april 2009 Die 3 serie is iets te oud en langzaam voor mijn liking.Die 5 serie ziet er wel netjes uit maar met een 2.0 motor voor zo'n grote wagen vraag ik mij af of dat wel zo lekker rijdt... Verder wel een leuke wagen. Heb dan liever een Honda Prelude voor dat geld denk ik. ok deze dan: honda prelude kost 1250 euro Reageren
Snowdog Geplaatst: 29 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 29 april 2009 Ja maar dan eerder zo iets zoals deze 2 : http://link.marktplaats.nl/238042184 http://link.marktplaats.nl/247681858 De 2.3l versie ipv de 2.0... Maar wat ik mij afvraag is, is er iets snellers/beters voor het geld ? Reageren
Sentasi Geplaatst: 29 april 2009 Rapport Geplaatst: 29 april 2009 Waarom wil je zo graag voor zo weinig mogelijk geld een zo snel mogelijke auto? Ik weet niet wat je budget per maand is, maar ik denk dat zo'n 2.3 aardig wat benzine lust, en daarbij, beginnend bestuurder+snelle auto=dure verzekeringspremie. Ik rij zelf een golfII 1.8, lichtjes getuned (ongeveer 100-110pk), en geloof me, ik betaal me scheel aan benzine. Als je een beetje goed zoekt, vind je voor 1250,- ook wel bijvoorbeeld een nette golf en ben je volgens mij per maand een stuk goedkoper uit, alleen zul je het moeten doen met een paar pk minder, maar is dat nou echt zo extreem belangrijk? Reageren
pitbul Geplaatst: 29 april 2009 Rapport Geplaatst: 29 april 2009 Waarom wil je zo graag voor zo weinig mogelijk geld een zo snel mogelijke auto? Ik weet niet wat je budget per maand is, maar ik denk dat zo'n 2.3 aardig wat benzine lust, en daarbij, beginnend bestuurder+snelle auto=dure verzekeringspremie. Ik rij zelf een golfII 1.8, lichtjes getuned (ongeveer 100-110pk), en geloof me, ik betaal me scheel aan benzine. Als je een beetje goed zoekt, vind je voor 1250,- ook wel bijvoorbeeld een nette golf en ben je volgens mij per maand een stuk goedkoper uit, alleen zul je het moeten doen met een paar pk minder, maar is dat nou echt zo extreem belangrijk? ik ben het met jouw eens (maar ik zou niet voor een golf gaan(heb een hekel aan volkswagen XD)) je kunt beter als je beginnend bestuurder bent tog een iets langzamer autotje nemen Reageren
Snowdog Geplaatst: 29 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 29 april 2009 (bewerkt) Waarom wil je zo graag voor zo weinig mogelijk geld een zo snel mogelijke auto? Ik weet niet wat je budget per maand is, maar ik denk dat zo'n 2.3 aardig wat benzine lust, en daarbij, beginnend bestuurder+snelle auto=dure verzekeringspremie. Ik rij zelf een golfII 1.8, lichtjes getuned (ongeveer 100-110pk), en geloof me, ik betaal me scheel aan benzine. Als je een beetje goed zoekt, vind je voor 1250,- ook wel bijvoorbeeld een nette golf en ben je volgens mij per maand een stuk goedkoper uit, alleen zul je het moeten doen met een paar pk minder, maar is dat nou echt zo extreem belangrijk? Omdat ik slechts recentelijk ben begonnen met werken, heb niet echt veel geld opgespaard, maar ik wil wel zo snel mogelijk rijden in een leuke auto. Zoals ik al zei, 250 € per maand, misschien meer. Heb bij independer gekeken en die prelude is voor slechts 96€ per maand te verzekeren met al mijn eigen info ingevuld. Benzine is geen probleem want ik zal slechts 6 km per dag rijden. Voor de langere ritten pak ik wel de wagens van mijn ouders wel en die rijden allebei op autogas. Een Golf II 1.8 die 110pk geeft vind ik gewoon te langzaam, dan kan ik mijn ma's Corolla 1.6 ook pakken ( 114 pk). Ik wil gewoon iets snellers/sportiever dan de auto's van mijn ouders, een 2.0 Citroen C5 en een Corolla 1.6... Daarom kwam ik op een 160pk 2.3 Honda Prelude. Maar ik weet nog steeds niet of er iets beters is voor de prijs . Bewerkt: 29 april 2009 door Snowdog Reageren
Sentasi Geplaatst: 29 april 2009 Rapport Geplaatst: 29 april 2009 Voor slechts 6 kilometer per dag zou ik persoonlijk niet een snelle wagen kopen. Voordat hij op temperatuur is en je hem lekker op z'n staart kan trappen, ben je al op je bestemming. Verder zit je natuurlijk zomaar aan 250,- aan onkosten per maand, denk aan de verzekering, wegenbelasting, brandstof, (onvoorziene) garagekosten. Ik betaal zelf voor mijn golf ik geloof iets van 110 euru per maand aan de verzekering, 70 euro per kwartaal aan wegenbelasting, en pak 'm beet 150 euro benzine per maand. (Daarvan krijg ik ook een deel vergoed van m'n werkgever.) Als ik jou was, zou ik nog even doorsparen, en voor wat meer geld een echt goede wagen kopen. Klinkt allemaal wel mooi natuurlijk, een dikke wagen voor weinig geld, maar vraag je ook af waarom ze voor zo'n dikke wagen niet veel geld vragen. Als je de adverteerders mag geloven, is hun wagen natuurlijk de beste, en ben je dom als je hem niet koopt. Hun belang is alleen maar om jou hun auto te verkopen. Maargoed, da's slechts mijn mening, als jij graag een Prelude wilt rijden, hou ik je niet tegen hoor. Reageren
flippie13 Geplaatst: 30 april 2009 Rapport Geplaatst: 30 april 2009 ik heb eventjes snel gekeken, en misschien vindt je dit wel wat? http://link.marktplaats.nl/248216896 heb je ook nog 500,- over om te tunen Reageren
Jacky-2007 Geplaatst: 30 april 2009 Rapport Geplaatst: 30 april 2009 (bewerkt) Als je slim bent, schaf je voor je huidige budget een kleine, degelijke auto aan, die niet zo snel zijn waarde verliest, maar wel goedkoop qua verzekering en verbruik. Dan kan je vervolgens doorsparen en over een paar maand met een breder budget meer waar voor je geld krijgen. Schaf bijv. eerst een klein Japannertje aan, geloof me, op deze manier investeer je je huidige budget, en heb je over een paar maand veel meer keuze! Bewerkt: 30 april 2009 door Jacky-2007 Reageren
flippie13 Geplaatst: 30 april 2009 Rapport Geplaatst: 30 april 2009 hier in apeldoorn hebben wij nog wel een kapotte suziki swift staan ff met de politie onderhandelen en voor een laag prijsje kan die voor jou zijn Reageren
FerryN Geplaatst: 30 april 2009 Rapport Geplaatst: 30 april 2009 Waarom wil je zo graag voor zo weinig mogelijk geld een zo snel mogelijke auto? Ik weet niet wat je budget per maand is, maar ik denk dat zo'n 2.3 aardig wat benzine lust, en daarbij, beginnend bestuurder+snelle auto=dure verzekeringspremie. Ik rij zelf een golfII 1.8, lichtjes getuned (ongeveer 100-110pk), en geloof me, ik betaal me scheel aan benzine. Als je een beetje goed zoekt, vind je voor 1250,- ook wel bijvoorbeeld een nette golf en ben je volgens mij per maand een stuk goedkoper uit, alleen zul je het moeten doen met een paar pk minder, maar is dat nou echt zo extreem belangrijk? Omdat ik slechts recentelijk ben begonnen met werken, heb niet echt veel geld opgespaard, maar ik wil wel zo snel mogelijk rijden in een leuke auto. Zoals ik al zei, 250 € per maand, misschien meer. Heb bij independer gekeken en die prelude is voor slechts 96€ per maand te verzekeren met al mijn eigen info ingevuld. Benzine is geen probleem want ik zal slechts 6 km per dag rijden. Voor de langere ritten pak ik wel de wagens van mijn ouders wel en die rijden allebei op autogas. Een Golf II 1.8 die 110pk geeft vind ik gewoon te langzaam, dan kan ik mijn ma's Corolla 1.6 ook pakken ( 114 pk). Ik wil gewoon iets snellers/sportiever dan de auto's van mijn ouders, een 2.0 Citroen C5 en een Corolla 1.6... Daarom kwam ik op een 160pk 2.3 Honda Prelude. Maar ik weet nog steeds niet of er iets beters is voor de prijs . Een golf langzaam met 110 pk? Valt wel mee hoor, en uberhaupt, je kan toch amper snel rijden op die 3 km? Ik zou een Swift pakken met die sportstoeltjes, zitten lekker, en dan moet je wel de 4 cilinder pakken, 3 cilinder is nogal brak. En een BMW voor 1250 euro is geen drol waard, voor een fatsoenlijke betaal je toch wel wat meer. En bij Honda's is het vaak dat ze afgetrapt zijn, en das zonde, vooral met een H23 blok zoals die prelude's die je aangeeft. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.