Jump to content

Welke 1eauto


Snowdog

Recommended Posts

Een Golf II 1.8 die 110pk geeft vind ik gewoon te langzaam, dan kan ik mijn ma's Corolla 1.6 ook pakken ( 114 pk).

Ik wil gewoon iets snellers/sportiever dan de auto's van mijn ouders, een 2.0 Citroen C5 en een Corolla 1.6...

Die Corolla 1.6 heeft misschien meer kracht, maar ook meer gewicht. De oudere Golfjes (de II en de III) komen nog uit de tijd dat veiligheid de prestaties van een auto nog niet belemerde en daarom kan een Golf met 110pk prima uit de voeten, terwijl een hedendaagse auto (de Yaris bijvoorbeeld) met 110pk meer moeite heeft.

Ik denk niet dat je makkelijk een auto vind die aan jouw eisen voldoet, omdat je daarvoor gewoon te weinig geld tot je beschikking hebt. Daarnaast zou ik niet gaan voor die Prelude, omdat die een flinke inhoud heeft voor een 4 cilinder, en dat dus gepaard gaat met een pittig verbruik. En bovendien rijd je maar korte stukjes en dat komt je verbruik al helemaal niet ten goede. Als je niet uit kijkt, wordt het een dure grap.

Bewerkt: door Galiorix
Link to comment
Delen op andere websites

Mijn 1e auto was een Golf II 1.3 8v van 1987

Geen raceauto en wel netjes en lekker goedkoop.

Ik snap niet waarom je perse een snelle auto wilt. Ik kreeg, toen ik mijn 1e auto wou kopen, niet eens een CRX op naam van de verzekering (was in 2001).

Ik heb nu mijn 4e auto (Nissan Primera P10 sedan 1.6 16v van 1996) en is motorisch de zwaarste auto wat ik heb gehad. Bevalt me heel erg goed. Rijd 1:14 en haalt ook 200 kmpu op de autobahn. Ik rij zekerweten veel voordeliger als in een Prelude.

Wat ik eigenlijk zeggen wil: Koop je gewoon een lichtere auto, bijvoorbeeld een 1.6. niets mis mee en rijd vlot en voordeliger.

Link to comment
Delen op andere websites

Mja de situatie is alweer veranderd, ik hoor net dat de corolla weggaat voor de export ( zal vreemdgenoeg nog weggaan voor 1000-1200€, en das voor een auto uit 1994 met 440.000 op te teller _O_, ze zijn blijkbaar populair in africa en het midden oosten :S) en mijn pa een Toyota Avensis uit 1999 wil kopen voor mij. Moet nog even een maandje of twee afwachten wat er gebeurt maar waarschijnlijk zal ik dus een auto krijgen van mijn pa, op de voorwaarde dat mijn ouders er ook in mogen rijden willen ze nu ineens een 1999 Avensis liftback met een 2.0 motor :S.

Maarja, in ieder geval, nog even niet waard om er over te discussiëren, als ik daadwerkelijk een auto moet kopen zal ik weer eens kijken :puh:.

Link to comment
Delen op andere websites

Een fiat punto is wel een goede auto. Hij is niet te duur, maar wel mooi.

Het is ook niet meteen een heel grote auto.

Punto's zijn duur in onderhoud/onderdelen.

ohh, ik heb nog niks eraan gehad

Link to comment
Delen op andere websites

Een fiat punto is wel een goede auto. Hij is niet te duur, maar wel mooi.

Het is ook niet meteen een heel grote auto.

Punto's zijn duur in onderhoud/onderdelen.

ohh, ik heb nog niks eraan gehad

Ik heb het niet over betrouwbaarheid, ik heb het over onderhoud/onderdelen, Italianen zijn kut om aan te werken en de onderdelen zijn niet altijd even makkelijk te vinden.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...