Jump to content

2de grafische kaart installeren

Recommended Posts

Geplaatst:

ik heb een 9500gt kaart en ik hem mijn oude grafische kaart ook nog kan ik ze ook allebei gebruiken ik wil er dan 1 gebrijken voor me computer beeldscherm en de andere voor de tv ze hebben allebei een s-video uitgang.

als ik me me beeldscherm en me tv aan 1 kaart doe dan kan ik de resolutie niet groot genoeg doen.

Geplaatst:

dit kan volges mij niet

je moet nammelijk 2 de zelfde kaarten hebben met een SLI brug er tussen.

en 2 pci slotten of 2vga dat lijkt me sterk dat je dat heb

Geplaatst: (bewerkt)

Je kunt alleen 2 grafische kaarten gebruiken als:

-Je 2 exact dezelfde kaarten hebt (of dezelfde GPU). (dus 2 8800GTs, en niet een 8600GT en een 8800GT,)

-Je moederbord SLI ondersteund

-Als je voeding het aan kan

Jij voldoet waarschijnlijk aan geen van deze 3, dus kan het helaas niet. :N

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:

-Je 2 exact dezelfde kaarten hebt (of dezelfde GPU). (dus 2 8800GTs, en niet een 8600GT en een 8800GT,): nee

-Je moederbord SLI ondersteund: week niet

-Als je voeding het aan kan: ja

oke thx

Geplaatst:

Of je moederbord SLi ondersteunt is natuurlijk makkelijk op te zoeken, je moet alleen het type van je moederbord te weten zien te komen, dat kan door de Flitskikker Infotool te downloaden of gewoon je PC openschroeven en op het bordje zelf kijken.

Geplaatst:

Maar dan nog heeft hij niet 2 dezelfde kaarten, en betwijfel ik nog steeds of zijn voeding genoeg Watt levert, en 2 PCI-e connectors heeft.

Geplaatst:

Dus je kan wel de monitor en TV tegelijk aansluiten, maar je het lukt dus niet om elk apparaat een andere resolutie te geven? Dan moet je ff naar Configuratiescherm > Beeldschem gaan. Dan het tabblad Instellingen. Je ziet dan de pictogrammen voor elke monitor. Klik op de 2e monitor. Nu kan je de resolutie van de TV instellen. Zorg er ook voor dat de optie "Bureaublad Uitbreiden" niet staat aangevinkt. Klik dan op OK.

Geplaatst:

dan komt er trouwens nog bij kijken dat je een goed moederbord moet hebben, wat hoogstwaarschijnlijk niet het geval is aangezien je een 9500gt gebruikt.. dus dan zet je moederbord je vga's automatisch in 8x/4x speed en heb je er nog amper of niks aan

Geplaatst:
dan komt er trouwens nog bij kijken dat je een goed moederbord moet hebben, wat hoogstwaarschijnlijk niet het geval is aangezien je een 9500gt gebruikt.. dus dan zet je moederbord je vga's automatisch in 8x/4x speed en heb je er nog amper of niks aan

Nee dat is AGP. De Geforce 9 serie maakt geen gebruik meer van AGP, maar van PCI Express. Maar als je de TV softwarematig kan instellen, dan hoef je geen 2e kaart te kopen.

Geplaatst:

Nee dat is AGP. De Geforce 9 serie maakt geen gebruik meer van AGP, maar van PCI Express. Maar als je de TV softwarematig kan instellen, dan hoef je geen 2e kaart te kopen.

Scrtz doelt waarschijnlijk op PCI-e slots die op 8x en 4x speed draaien, die zijn er ook.

Geplaatst: (bewerkt)

Scrtz doelt waarschijnlijk op PCI-e slots die op 8x en 4x speed draaien, die zijn er ook.

Dat is de lengte van het uitbreidingsslot. Je hebt PCI-E 1x, 2x, 4x,8x,16x. Dat is de lengte en het aantal pinnen. De snelheid wordt daar aangegeven als PCI Express 2.0 en 3.0.

Bij PCI-E 16x zijn er genoeg pinnen voor een bandbreedte van twee maal AGP 8x. PCI-E 8x of lager is kleiner dan 16x, en past daar dus geen videokaart in.

Bron in Nederlands

Uitgebreide bron in Engels

Bewerkt: door RHochstenbach
Geplaatst:

Dat is de lengte van het uitbreidingsslot. Je hebt PCI-E 1x, 2x, 4x,8x,16x. Dat is de lengte en het aantal pinnen. De snelheid wordt daar aangegeven als PCI Express 2.0 en 3.0.

Bij PCI-E 16x zijn er genoeg pinnen voor een bandbreedte van twee maal AGP 8x. PCI-E 8x of lager is kleiner dan 16x, en past daar dus geen videokaart in.

Bron in Nederlands

je hebt moederborden die wel sli/crossfire ondersteunen maar die laten de grafische kaarten op 8x draaien ipv 16x omdat ze het anders niet aankunnen.

zoals taartje al zei ja daar doelde ik op :)

Geplaatst:

Bron in Nederlands

je hebt moederborden die wel sli/crossfire ondersteunen maar die laten de grafische kaarten op 8x draaien ipv 16x omdat ze het anders niet aankunnen.

zoals taartje al zei ja daar doelde ik op :)

Oh ja dat klopt. Sorry ik heb de koffie nog niet gehad :bonk:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...