Jump to content

BREKEND: Ernstig incident bij Paleis Het Loo


ikt

Recommended Posts

enige wat we nu echt weten is dat hij het wel op het koninklijk huis had gemumt. als we die agent die met hem sprak vlak na de crash moeten geloven.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 541
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • PowerPats

    53

  • Jowx

    36

  • F1Master007

    30

  • gerbieboy6

    22

Nou die Karst.T die lag bijna dood in die auto, dat hij dan een keer over onzin praat kan. Een belangrijke les voor Nederland dat bevestigt maar weer dat in Nederland ook aanslagen kunnen gebeuren. Toch triest wat er gisteren is gebeurd :-(

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vraag me af hoe hij begraven word, want zeker te weten als hij in een openbare begraafplaats word gezet, dat zijn graf gelijk helemaal vernield word door boze lui. dat kan ik ook wel begrijpen. Maarja laten we maar niet zover in de toekomst kijken. Eerst maar bekommeren over de slachtoffers.

Bewerkt: door PowerPats
Link to comment
Delen op andere websites

Dader Koninginnendagdrama overleden

APELDOORN - Karst T., de de man die gisteren in Apeldoorn het drama veroorzaakte, is vannacht aan zijn verwondingen overleden.

foto008_624502d.jpg Het dodental van het drama komt daarmee op zes. De 38-jarige inwoner van Huissen werd donderdag geopereerd. Hij overleed vannacht in het ziekenhuis aan zijn verwondingen, meldt de NOS op basis van vertrouwelijke bronnen. De politie kent zijn motief niet en beschikt alleen over zijn verklaring van vlak na het incident. Daarbij stelde hij dat zijn actie was gericht tegen het Koninklijk Huis.

Twaalf mensen raakten gewond, waarvan vier zeer ernstig. De gewonden zijn volgens burgemeester Fred de Graaf van Apeldoorn drie kinderen (9, 15 en 16 jaar), zes mannen en vier vrouwen. Bij de gewonden gaat het volgens De Graaf om kneuzingen, botbreuken, hersen- en schedelletsel. De later overleden vijfde persoon was volgens woordvoerster Marjon Antoons van het Lukas-ziekenhuis in Apeldoorn een van de gewonden.

De verdachte was niet bekend bij politie, justitie of de inlichtingendienst AIVD. Donderdag deed de politie huiszoeking in zijn woning in Huissen, hoofdofficier L. Goossens kon nog geen mededelingen doen over de resultaten daarvan. De man wordt verdacht van een aanslag op leden van het Koninklijk Huis en moord, dan wel doodslag. „Op het eerste staat dertig jaar”, aldus Goossens.

Justitie heeft vier locaties aangemerkt als plaats-delict. Een van die vier is de hoek van de Boslaan/Jachtlaan. Daar kreeg de verdachte eerder op donderdagmorgen een stopteken, dat hij opvolgde. Goossens: „De andere drie zijn de plaats waar hij door de afzetting brak, de plek waar hij op het monument botste en zijn woning.”

De Nationale Recherche doet onderzoek naar de gebeurtenis en de toedracht. Ook wordt onderzocht of er eventueel anderen betrokken zijn bij de aanslag. Vooralsnog zijn daar geen aanwijzingen voor.

De verdachte reed donderdagmiddag rond 12.00 uur tijdens de koninginnedagviering in Apeldoorn dwars door de mensenmenigte heen richting de open bus waarin de koninklijke familie werd vervoerd. De auto miste de bus en kwam tot stilstand tegen het monument 'De Naald' op de kruising van de Loolaan en de Jachtlaan. De verdachte is ter plaatste aangehouden en is vervolgens vervoerd naar het ziekenhuis.

Bij de doorzoeking van de woning van de verdachte zijn geen wapens, explosieven of aanwijzingen in de richting van meer verdachten aangetroffen.

Bron!

PS: In de vorige bronnen waren de redenen van zijn overlijden nog niet vrijgegeven.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het net idd gehoord dat hij verleden is.. Staat op Telegraaf dat een combinatie van de crisis en de aankomende pandemie de doorslag heeft gegeven om waarschijnlijk dit te doen. En tegen dit soort mensen kan je ook niks doen op zo'n optocht. Je kan volgend jaar wel overal betonblokken gaan neerzetten, maar er kan ook een of andere gek in het publiek een granaat in de open bus gooien of misschien wel een aanval uit de lucht...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ging mijn PS2 halen, en even boodschappen doen.

Ik kwam thuis mijn ps2 was geen goede plug, dus ff Nederland 1 aangezet.

Hoorde ik veel over de crash.

Het is zo triest wat hier gebeurt is, veel mensen hebben dit gezien, waaronder ook veel kinderen.

Dit is een Koninginnedag om nooit te vergeten.

@Amigo48, bij mij staat er: "BREKEND: Ernstig incident bij Paleis Het Loo".

Wat is er verkeerd aan?

Link to comment
Delen op andere websites

Het was te verwachten dat hij het niet zo overleven, ik denk ook niet dat we nu nog iets aan die feiten hebben. Hij is toch dood, kan niet gestraft worden. Ik denk ook niet dat hij begraven word, maar gecremeerd..

Link to comment
Delen op andere websites

Zijn er filmpjes van voor, dus nu zie je alleen dat hij tegen het monument aan rijd bijna.

En daarvoor, moet er tog ook iets gebeurt zijn, zijn er die filmpjes?

Want ik denk dat iemand dat wel gefilmt heeft hoor..

Maar ik ben eerder verbaasd als iemand het nu niet weet.

Link to comment
Delen op andere websites

Mensen die het hebben gefilmd, werden verzocht in te leveren bij de politie volgens mij, dus daarom is er niet zoveel van mensen op Youtube maar van de TV ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Zijn er filmpjes van voor, dus nu zie je alleen dat hij tegen het monument aan rijd bijna.

En daarvoor, moet er tog ook iets gebeurt zijn, zijn er die filmpjes?

Want ik denk dat iemand dat wel gefilmt heeft hoor..

Maar ik ben eerder verbaasd als iemand het nu niet weet.

Wil je dat zien dan? Lijkt me een verschrikkelijke klap die daar was, je hoort het al bij sommige filmpjes wanneer de camera op de bus gericht is wat voor een klap je hoort op de achtergrond. Lijkt me niet echt een heel leuk beeld..

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb wel wat gezien, maar dat was al vreselijk, mijn vriend stond echt dichtbij en zag alles, lijkt me echt geen pretje zo hoor. Je ziet alle ledematen enzo, je ziet mensen vliegen, op sommige foto's zie je nog spullen vliegen, echt, het is maar beter geweest dat we voor de TV het gezien hebben dan op de plaats waar het gebeurd is, want dan is het nog veel erger. Je moet echt weten wat een drama dit nu is voor de familie, vooral voor hen is het natuurlijk nu moeilijk om alles te verwerken. Op RTL Nieuws van gisteravond zag ik een man en die had zijn 73-jarige vader verloren, en heel veel dansgroepen en nog wat verstandelijke gehandicapten zaten bij de gewonden. Of we ooit nog zo makkelijk bij de Koninklijke Familie kunnen komen is een goede vraag, want wat nou als het geen bus was? Dan was de hel echt losgebarsten hoor.

RIP en mijn condoleances gaat naar de nabestaanden.

Bewerkt: door Gtaboy107
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb gister ook gezien, ik vindt het echt heel erg. Die man reed met opzet vol in het publiek, ik heb het helemaal gevolgd. Ik heb net het journaal gezien, de dader is overleden...

Link to comment
Delen op andere websites

De bloemen die gisteren bij het paleis moesten liggen zijn nu rond een boom gelegd op het kruispunt als herdenking. Vele mensen komen terug om met elkaar te praten. Te herdenken, en steun te zoeken. Vandaag worden er door heel Apeldoorn herdenkingsogelijkheden gesteld zoals bijvoorbeeld in de grote kerk..

Bron: NOS journaal van een kleine 10 minuten geleden..

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...