lexus123 Geplaatst: 1 mei 2009 Rapport Share Geplaatst: 1 mei 2009 Ik heb het nieuws vandaag nog niet echt gevolgt rondom dit ongeluk en ik kom er nu achter dat er 7 (!) doden zijn gevallen bij het ongeluk. (bron: MSN Vandaag) Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Torritor Geplaatst: 1 mei 2009 Rapport Share Geplaatst: 1 mei 2009 De 7e dode is volgens mij een agent. Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Jowx Geplaatst: 1 mei 2009 Rapport Share Geplaatst: 1 mei 2009 Als een doodgewone bewoner doodgaat, waarom zou dat niet (zo heel erg) zijn, dan dat Barack Obama doodgaat?Wil jij die vraag even voor me beantwoorden?Precies, omdat hij veel macht heeft, populair is, en omdat mensen hem vereren.Dankjewel. Iemand met meer macht is heel simpel gewoon belangrijker dan een 'gewone' burger. Natuurlijk zijn we uiteindelijk allemaal mensen en zijn we min of meer gelijk, maar je moet gewoon inzien dat sommige mensen belangrijker zijn. Je kan moeilijk beweren dat de dood van 5 normale burgers dezelfde impact heeft op een land als de dood van vijf leden van het koningshuis. Ik heb verder niks met het koningshuis, maar je hebt echt enorme oogkleppen op je kop zitten als je dat gaat ontkennen. Daarnaast wordt hier net gedaan of de koningin geen enkele toegevoegde waarde heeft aan ons land, ook die mensen hebben behoorlijke oogkleppen voor. Er is een verschil tussen denken dat ze niks doen en weten dat ze niks doen. Jullie hebben geen flauw benul wat ze doen, maar zeiken dat kunnen jullie als de beste. Verdiep je eerst in een onderwerp voordat je alles gaat lopen afzeiken, afbranden, enzovoorts. Daarnaast vind ik het uiterst bespottelijk dat je zegt dat je liever 5 doden in het koningshuis hebt dan 5 normale burgers (mijn excuses als jij dit niet gezegd hebt, maar een ander), want je schreeuwt wel om gelijkheid maar zelf stel je ook jezelf als normale burger voorop. Hypocriet noemt dat. Volgens mij hebben veel mensen die hier het hardst lopen te schreeuwen gewoon een probleem met autoriteiten. Sommige mensen zijn nou eenmaal belangrijker als een ander, dat zie je overal terug in de maatschappij. Kijk naar een bedrijf. Als een toilletjuffrouw komt te overlijden is dat erg, maar als er iemand met een topfunctie het loodje legt is dat erger. Zijn beide mensen, maar het verschil is er duidelijk. Je kan wel roepen om gelijkheid, maar dat is er nou eenmaal niet. Als jij zo'n fan van de koningin bent, waarom stuur je vanaf nu maandelijks geen bedrag op aan de koningin, zodat ze je medeleven waardeerd?Echt weer zo'n zinloze opmerking. Hiermee laat je alleen maar zien dat je er niet tegen kan dat iemand anders een andere mening heeft. Want als dat zo is, dan gooi je er zo'n belachelijke uitspraak tegenaan. Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Apple-Mac Geplaatst: 1 mei 2009 Rapport Share Geplaatst: 1 mei 2009 (bewerkt) =Verhaal= Niemand is in mijn ogen belangrijker dan iemand. Dat het impact op het land heeft, is een tweede zaak. Maar ik richt me nu gewoon puur op personen zelf. Je kan niet zeggen dat Bill Gates belangrijker is dan iemand in Afrika om maar wat te noemen, omdat hij veel geld heeft. Daarnaast vind ik het uiterst bespottelijk dat je zegt dat je liever 5 doden in het koningshuis hebt dan 5 normale burgers (mijn excuses als jij dit niet gezegd hebt, maar een ander) Goed van je dat je meteen je excuses aanbied, want ik heb dat inderdaad niet zo gezegd. Ik snap daarom ook niet hoe je hier op komt. Ik zei enkel dat ik meer berouw had aan die 5 burgers, dan aan de Koninklijke Familie, want zij zijn voor mijn gevoel geen cent meer waard dan arme mensen uit Afrika. (Nogmaals, sorry voor je als het hard overkomt, maar dit is nou eenmaal hoe ik erover denk) Apple-Mac Bewerkt: 1 mei 2009 door Apple-Mac Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Jowx Geplaatst: 1 mei 2009 Rapport Share Geplaatst: 1 mei 2009 Niemand is in mijn ogen belangrijker dan iemand. Dat het impact op het land heeft, is een tweede zaak. Maar ik richt me nu gewoon puur op personen zelf.Is een tweede zaak? Dat is juist het punt waarom iemand belangrijker is. Dus ook als persoon.Je kan niet zeggen dat Bill Gates belangrijker is dan iemand in Afrika om maar wat te noemen, omdat hij veel geld heeft.Je kan wel zeggen dat de president van Amerika belangrijker is dan iemand in Afrika om maar wat te noemen. Wat is je punt?Ik snap daarom ook niet hoe je hier op komt. Ik zei enkel dat ik meer berouw had aan die 5 burgers, dan aan de Koninklijke Familie, want zij zijn voor mijn gevoel geen cent meer waard dan arme mensen uit Afrika.Je snapt niet hoe ik er op kom maar je geeft toe dat je iets gezegd hebt wat er bijna precies op neer komt. Beetje rare manier van denken, maar dat terzijde. Jij vind dus wel dat jij meer waard bent dan mensen van het koninklijk huis, maar je schreeuwt tegelijkertijd om gelijke behandeling. Nogmaals, erg schuin en zeer hypocriet. Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Apple-Mac Geplaatst: 1 mei 2009 Rapport Share Geplaatst: 1 mei 2009 (bewerkt) Jij vind dus wel dat jij meer waard bent dan mensen van het koninklijk huis, maar je schreeuwt tegelijkertijd om gelijke behandeling. En ook hier verzin je je eigen verhaaltje. Citeer maar eens dat IK gezegd heb dat ik mezelf belangrijker vind dan leden uit het koninklijke huis... Apple-Mac Bewerkt: 1 mei 2009 door Apple-Mac Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Jowx Geplaatst: 1 mei 2009 Rapport Share Geplaatst: 1 mei 2009 En ook hier verzin je je eigen verhaaltje. Citeer maar eens dat IK gezegd heb dat ik mezelf belangrijker vind dan leden uit het koninklijke huis...Nee, ik trek een conclusie uit je uitspraken. Je denkt niet na voordat je wat post. Jij zegt dat je minder berouw hebt aan doden in het koninklijk huis dan aan een normale burger, waaruit ik concludeer dat jij de normale burger dus belangrijker acht dan het koninklijk huis. Diezelfde redenering gebruik jij andersom, dus ontkennen heeft geen zin. Jij bent een normale burger, dus kan ik concluderen dat je jezelf belangrijker vind dan iemand uit het koninklijk huis.Mijn punt? Je kan dat inderdaad wel zeggen ja, maar of dat zo is? Waarom zou de president van Amerika belangrijker zijn dan iemand uit Afrika, buiten het feit dat hij president is...Juist omdat hij president is.. Hoezo buiten het feit dat hij president is? Waarom telt dat niet mee, want juist om die reden is hij belangrijker. Was het geen president, dan was hij niet belangrijker. Lijkt me nogal duidelijk.. Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Piet-Herr Geplaatst: 1 mei 2009 Rapport Share Geplaatst: 1 mei 2009 De afgelopen jaren is er door zowel de media als de overheid keihard gewerkt om een stereotype van een terrorist neer te zetten als een jonge moslim met een baard. Als de bestuurder daaraan had voldaan hadden ze zonder moeite z'n hele auto doorzocht op explosieven en hem vastgezet bij ook maar iets verdachts. In de ideale rechtstaat zou de politie objectief zijn, maar in de praktijk is ze dat toch niet, bewust of onbewust. Dat is niemand. Onzin, elke verdachte wordt even snel aangepakt. Deze man werd ook meteen in de auto ondervraagd, de auto werd ook nog eens direct op bommen gecontroleerd. Of je nu zwart of wit bent, als je met een auto op het publiek in rijd en de bus net mist, dan gaan ze echt niet liever doen hoor. Ik bedoel het moment dat de auto door agenten wordt tegengehouden en om moet keren, niet als 'ie al tegen die obelisk is opgereden. Waarom zou je een logische verklaring zoeken? Die is er toch niet. Voor een logische verklaring is nodig dat de dader eerst heeft nagedacht over wat 'ie ging doen, en uit alles blijkt natuurlijk dat 'ie dat niet gedaan heeft. Ohnee? GeenStijl kopte dat het misschien een vader was die zijn dochter niet mocht zien van de overheid. Blijkbaar voor zo'n iemand reden genoeg. Het gebeurd heel vaak dat iemand iets doet, ookal zijn de logische redenen nog zo klein; ze zijn er wel. Ja, daar heb je een punt. Maar ik denk bij een logische verklaring meer aan een groter geheel: Fortuyn werd vermoord omdat iemand het niet met z'n politieke ideeёn eens was en dit de enige manier was om hem te stoppen, Van Gogh werd vermoord uit geloofsovertuiging. Daar past een eventueel akkefietje met de staat niet echt tussen. Baseer je je trouwens serieus op Geenstijl? Niemand is in mijn ogen belangrijker dan iemand. Dat het impact op het land heeft, is een tweede zaak. Maar ik richt me nu gewoon puur op personen zelf.Je kan niet zeggen dat Bill Gates belangrijker is dan iemand in Afrika om maar wat te noemen, omdat hij veel geld heeft. Jij haalt twee dingen door elkaar. Zoals jij gelijkheid voorstelt is zoals het zou moeten zijn, maar helaas is die ideale samenleving nog steeds niet gevonden en is het gewoon zoals Jowx dat zegt. Uit voorbeelden met Obama, Bill Gates en Beatrix lijkt machtsverschil hier een rol in te spelen (en de letter B), maar dat is weer een verhaal apart. Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Flitskikker Geplaatst: 1 mei 2009 Rapport Share Geplaatst: 1 mei 2009 Als ik mijn maatschappijleerboek moet geloven, zou het niet erg zijn als de koning(in) zou (zijn) overlijden. De koning(in) doet zowat niets meer. Hij/zij is alleen het gezicht van Nederland. Een beetje gelukkig dat ik GTA4 enzo gewend ben, zodat ik niet ernstig geschokt raak van dingen zoals gisteren. Dit geldt waarschijnlijk ook voor anderen op het forum. (En de bloemisten zijn denk ik ook stiekem blij.)[/font] Mvg, Flitskikker Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Donald-Duck Geplaatst: 1 mei 2009 Rapport Share Geplaatst: 1 mei 2009 ja een bloemenkraampje op de hoek van die straat zou goud waard zijn, maar dat zou lullig zijn en de koningin heeft ook niet echt een heel belangrijke functie, volgens mij verdient die koninklijke familie geld met lintjes doorknippen, zou ik ook wel willen Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
.NightFlower Geplaatst: 1 mei 2009 Rapport Share Geplaatst: 1 mei 2009 (bewerkt) Als ik mijn maatschappijleerboek moet geloven, zou het niet erg zijn als de koning(in) zou (zijn) overlijden. De koning(in) doet zowat niets meer. Hij/zij is alleen het gezicht van Nederland. Nou sorry hoor, maar dit slaat echt werkelijk nergens op. Ik hoor zoveel uitspraken over dat Koningin Beatrix niks doet enkel bezoekjes afleggen (wat ik over het algemeen hier lees). Verdiep je dan tenminste in haar werk, want ze doet wel degelijk wat. Om wat voorbeelden te noemen: Zo vervult Koningin Beatrix taken van staatkundige aard. O.a. bij de formatie van een kabinet, als taken van ceremoniële aard, zoals het ontvangen van andere staatshoofden en buitenlandse ambassadeurs en het afleggen van staatsbezoeken. De Koningin ontvangt regelmatig staatshoofden en regeringsleiders van andere landen. Omgekeerd legt zij ook staatsbezoeken aan andere landen af. Hiermee wordt de band tussen de landen versterkt, wat niet alleen van diplomatiek maar ook van economisch belang is. Bewerkt: 1 mei 2009 door .NightFlower Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Donald-Duck Geplaatst: 1 mei 2009 Rapport Share Geplaatst: 1 mei 2009 (bewerkt) Ik noem het niet echt een zware baan als er af en toe een regeringsleider op bezoek komt, natuurlijk ontvangt ze deze personen namens het hele volk en moet ze er dan ook voor zorgen dat het nederland goed bekend blijft, maar een kantoorbaan is erger. natuurlijk doet ze ook nog veel meer, ze zit echt niet de hele dag niks te doen, en ze mag ook best blijven van mij, ik vind het allemaal wel goed Bewerkt: 1 mei 2009 door Donald-Duck Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
~Lance Vance Geplaatst: 1 mei 2009 Rapport Share Geplaatst: 1 mei 2009 Prins Willem Alexander heeft al een tijdje geleden laten weten dat hij het heel anders aan wil pakken en dat hij veel meer te zeggen wil hebben, dus als jullie even afwachten tot Beatrix aftreed, dan krijgen jullie de tyrannische dictator-koning waar jullie zo naar verlangen. Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Sprunk Geplaatst: 1 mei 2009 Rapport Share Geplaatst: 1 mei 2009 Wees toch een beetje trots op ons koningshuis. Er zijn in de wereld niet zoveel landen meer met een koningshuis, dus wees trots dat Nederland dat nog heeft. Een beetje respect mag ook wel voor je vaderland. Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Jesperkaj Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Share Geplaatst: 2 mei 2009 Wees toch een beetje trots op ons koningshuis. Er zijn in de wereld niet zoveel landen meer met een koningshuis, dus wees trots dat Nederland dat nog heeft. Een beetje respect mag ook wel voor je vaderland. Laatst hoorde ik nog dat ze in Duitsland helemaal van slag waren vanwege het incident. Ik hoorde namelijk ook dat ze heel erg jaloers zijn op ons koningshuis. Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts