Jump to content

BREKEND: Ernstig incident bij Paleis Het Loo


ikt

Recommended Posts

Wees toch een beetje trots op ons koningshuis. Er zijn in de wereld niet zoveel landen meer met een koningshuis, dus wees trots dat Nederland dat nog heeft. Een beetje respect mag ook wel voor je vaderland.

Misschien omdat dat niet meer in de samenleving van nu past? En respect voor een land waar een bepaalde familie gigantisch veel geld krijgt dat de inwoners moeten inleveren?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 541
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • PowerPats

    53

  • Jowx

    36

  • F1Master007

    30

  • gerbieboy6

    22

@ Filmpje : haha wat zijn we stoer. We hebben geen hersens dus we praten maar wat. Oke dat was weer een heel intelligent gesprek.

Misschien omdat dat niet meer in de samenleving van nu past? En respect voor een land waar een bepaalde familie gigantisch veel geld krijgt dat de inwoners moeten inleveren?

Wat doe je hier nog? I would say Pack your bags! :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Wat doe je hier nog? I would say Pack your bags! :cya:

Het mooie aan Nederland is dat iedereen boven de 18 de politiek in kan,en er dan misschien voor kan zorgen dat het koningshuis afgeschaft word. Als ik het ergens niet mee eens ben word ik niet een soort van ''vluchteling''.

Link to comment
Delen op andere websites

Wees toch een beetje trots op ons koningshuis. Er zijn in de wereld niet zoveel landen meer met een koningshuis, dus wees trots dat Nederland dat nog heeft. Een beetje respect mag ook wel voor je vaderland.

Misschien omdat dat niet meer in de samenleving van nu past? En respect voor een land waar een bepaalde familie gigantisch veel geld krijgt dat de inwoners moeten inleveren?

Waarom zou een Koningshuis niet meer in de samenleving passen? Omdat maar weinig landen het hebben?

En een president hoeft niet voor betaald te worden? Hun zijn zeker gratis.

Link to comment
Delen op andere websites

Wees toch een beetje trots op ons koningshuis. Er zijn in de wereld niet zoveel landen meer met een koningshuis, dus wees trots dat Nederland dat nog heeft. Een beetje respect mag ook wel voor je vaderland.

Misschien omdat dat niet meer in de samenleving van nu past? En respect voor een land waar een bepaalde familie gigantisch veel geld krijgt dat de inwoners moeten inleveren?

Waarom zou een Koningshuis niet meer in de samenleving passen? Omdat maar weinig landen het hebben?

En een president hoeft niet voor betaald te worden? Hun zijn zeker gratis.

Stuk goedkoper in ieder geval.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom zou een Koningshuis niet meer in de samenleving passen? Omdat maar weinig landen het hebben?

En een president hoeft niet voor betaald te worden? Hun zijn zeker gratis.

Als de meeste mensen in die landen tegen het koningshuis zijn past dat niet in de samenleving,en zou het afgeschaft moeten worden. Zo werkt een democratie. En een president moet ook betaald worden,maar als de meerderheid van een volk een president verkiest boven een koning(in) moet dat geen probleem zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien omdat dat niet meer in de samenleving van nu past? En respect voor een land waar een bepaalde familie gigantisch veel geld krijgt dat de inwoners moeten inleveren?

Wat doe je hier nog? I would say Pack your bags! :cya:

Dit slaat helemaal nergens op, Sa_bulldog. Als iemand tegen het koningshuis is en het een verouderd systeem vindt, mag diegene dat gerust zeggen zonder het land uit te moeten. Vooral in het buitenland staan de burgers veel meer af dan wij Nederlanders en aangezien je daar zelf weinig tot geen invloed op hebt, zorgt dit voor woede. Gelukkig maar dat het in Nederland nog redelijk is. Het feit dat mensen de koningin hier belangrijker vinden dan hun medeburger is naar mijn mening wel iets om je zorgen over te maken. Gelijkheid is nergens meer te vinden, zelfs in het jaar 2009.

Link to comment
Delen op andere websites

Een president werkt tenminste en doe goede dingen voor de samenleving :Y
Een koningshuis ook, alleen ben je te kortzichtig om daar onderzoek in te doen.
Als de meeste mensen in die landen tegen het koningshuis zijn past dat niet in de samenleving,en zou het afgeschaft moeten worden. Zo werkt een democratie. En een president moet ook betaald worden,maar als de meerderheid van een volk een president verkiest boven een koning(in) moet dat geen probleem zijn.
Goh, en waar blijkt uit dat de meeste mensen in dit land tegen het koningshuis zijn?
Het feit dat mensen de koningin hier belangrijker vinden dan hun medeburger is naar mijn mening wel iets om je zorgen over te maken. Gelijkheid is nergens meer te vinden, zelfs in het jaar 2009.
Juist het feit dat sommige niet inzien dat sommige mensen belangrijker zijn dan anderen is in mijn ogen een zorgelijk punt. Je moet echt enorme oogkleppen op hebben als je ontkent dat het erger is wanneer er een koningin sterft dan een 'normale' burger. Verschil moet er zijn, anders functioneerd een maatschappij niet. Je kan moeilijk zeggen dat alle 16.000.000 mensen in Nederland even belangrijk zijn, dan heb je 16.000.000 Nederlanders die allemaal de dienst uitmaken? Nee, dat werkt niet. Er moet iemand aan het hoofd staan, en die iemand is nou eenmaal belangrijker. Of je voor of tegen het koningshuis bent is in deze kwestie volledig irrelevant, ze zijn belangrijker en dat is gewoon een feit.
Link to comment
Delen op andere websites

Nou sorry hoor, maar dit slaat echt werkelijk nergens op. Ik hoor zoveel uitspraken over dat Koningin Beatrix niks doet enkel bezoekjes afleggen (wat ik over het algemeen hier lees). Verdiep je dan tenminste in haar werk, want ze doet wel degelijk wat. Om wat voorbeelden te noemen:

Zo vervult Koningin Beatrix taken van staatkundige aard. O.a. bij de formatie van een kabinet, als taken van ceremoniële aard, zoals het ontvangen van andere staatshoofden en buitenlandse ambassadeurs en het afleggen van staatsbezoeken.

De Koningin ontvangt regelmatig staatshoofden en regeringsleiders van andere landen. Omgekeerd legt zij ook staatsbezoeken aan andere landen af. Hiermee wordt de band tussen de landen versterkt, wat niet alleen van diplomatiek maar ook van economisch belang is.

Een kleine aanpassing en de beste heer Balkenende kan dit doen. Ik vraag me af of we er veel van zouden merken als het koningshuis afgeschaft zou worden. Van mij hoeft het niet, maar voor de rest kan het me niet zo veel schelen.
Juist het feit dat sommige niet inzien dat sommige mensen belangrijker zijn dan anderen is in mijn ogen een zorgelijk punt. Je moet echt enorme oogkleppen op hebben als je ontkent dat het erger is wanneer er een koningin sterft dan een 'normale' burger. Verschil moet er zijn, anders functioneerd een maatschappij niet. Je kan moeilijk zeggen dat alle 16.000.000 mensen in Nederland even belangrijk zijn, dan heb je 16.000.000 Nederlanders die allemaal de dienst uitmaken? Nee, dat werkt niet. Er moet iemand aan het hoofd staan, en die iemand is nou eenmaal belangrijker. Of je voor of tegen het koningshuis bent is in deze kwestie volledig irrelevant, ze zijn belangrijker en dat is gewoon een feit.

Leiderschap kan vervangen worden. Mensenlevens niet.

Iedereen is dus even belangrijk.

Bewerkt: door ZUMZUM
Link to comment
Delen op andere websites

Leiderschap kan vervangen worden. Mensenlevens niet.

Iedereen is dus even belangrijk.

Dat eerste is makkelijk praten, dat tweede klopt volledig. Dat neemt niet weg dat niet iedereen even belangrijk is, zeker niet met die beredenering. Simpel voorbeeldje; Jouw buurvrouw wordt overhoop gereden. Behalve haar naaste familieleden en kennissenkring zal verder niemand er mee zitten. Als de Koningin overhoop wordt gereden, heeft het een veel grotere impact. Of ze kan vervangen worden of niet doet er niet toe, ze is belangrijker dan je buurvrouw. Begrijp me niet verkeerd, ik begrijp best dat jullie vinden dat elk mens gelijk is aan elkaar. Dat is een mooi idealistisch beeld, maar geen realistisch beeld. In de realiteit is het gewoon een feit dat er mensen belangrijker zijn dan andere mensen, of je het daar mee eens bent heeft er geen donder mee te maken. Het is en blijft een feit.
Link to comment
Delen op andere websites

Als de meeste mensen in die landen tegen het koningshuis zijn past dat niet in de samenleving,en zou het afgeschaft moeten worden. Zo werkt een democratie. En een president moet ook betaald worden,maar als de meerderheid van een volk een president verkiest boven een koning(in) moet dat geen probleem zijn.
Goh, en waar blijkt uit dat de meeste mensen in dit land tegen het koningshuis zijn?

Nu mag jij voor mij aanwijzen waar ik gezegd zou hebben dat de meeste mensen in dit land tegen het koningshuis zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Over dat koningshuis, mijn vader is beleggingsadviseur en is tegen presidentschap aangezien je daar meer belastingen voor moet betalen. Jezus, het gaat hier over een AANSLAG en waar zijn jullie over bezig? Over wie er belangrijker is: de koningin of iemand uit het volk. Er is iets vreselijks gebeurd met veel doden en gewonden en ik vind het maar triest dat jullie zo over jullie koningshuis zitten te praten. Ik hoop dat de famillie van de slachtoffers goed opgevangen word en ik wens ze m'n medeleven toe.

Link to comment
Delen op andere websites

Als de meeste mensen in die landen tegen het koningshuis zijn past dat niet in de samenleving,en zou het afgeschaft moeten worden. Zo werkt een democratie. En een president moet ook betaald worden,maar als de meerderheid van een volk een president verkiest boven een koning(in) moet dat geen probleem zijn.
Goh, en waar blijkt uit dat de meeste mensen in dit land tegen het koningshuis zijn?

Nu mag jij voor mij aanwijzen waar ik gezegd zou hebben dat de meeste mensen in dit land tegen het koningshuis zijn.

'Als de meerderheid van een volk een president verkiest boven een koning(in), moet dat geen probleem zijn.'

Maar als de meerderheid het koningshuis wilt behouden, wat dan? Dan mag ze toch blijven? Nou dan.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat eerste is makkelijk praten, dat tweede klopt volledig. Dat neemt niet weg dat niet iedereen even belangrijk is, zeker niet met die beredenering. Simpel voorbeeldje; Jouw buurvrouw wordt overhoop gereden. Behalve haar naaste familieleden en kennissenkring zal verder niemand er mee zitten. Als de Koningin overhoop wordt gereden, heeft het een veel grotere impact.
1: Niet iedereen kent mijn buurvrouw. Iedereen kent wel de koningin. Nogal wiedes dat het grotere impact heeft.

2: Als een leider zou sterven, zou de meeste chaos komen doordat we nu even zonder leider zitten. Zodra dit zich hersteld heeft, is alles weer bij het oude, net als met de dood van een burger.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...