De Stofzuiger Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Geplaatst: 2 mei 2009 'Als de meerderheid van een volk een president verkiest boven een koning(in), moet dat geen probleem zijn.' Maar als de meerderheid het koningshuis wilt behouden, wat dan? Dan mag ze toch blijven? Nou dan. Wat is je punt? Of wou je alleen even uitleggen dat dit zo in een democratie werkt?
Sprunk Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Geplaatst: 2 mei 2009 'Als de meerderheid van een volk een president verkiest boven een koning(in), moet dat geen probleem zijn.' Maar als de meerderheid het koningshuis wilt behouden, wat dan? Dan mag ze toch blijven? Nou dan. Wat is je punt? Of wou je alleen even uitleggen dat dit zo in een democratie werkt? Wat is nou eigenlijk he punt van jullie allemaal? Sommige mensen zijn nou eenmaal belangrijker dan anderen. Of jullie dat nou leuk vinden of niet. Gelijkheid is er onder de burgers, maar de Koningin staat er gewoon vrolijk boven. Of je dat nou wilt of niet. Helaas voor jou is niet alles altijd even eerlijk.
Jowx Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Geplaatst: 2 mei 2009 1: Niet iedereen kent mijn buurvrouw. Iedereen kent wel de koningin. Nogal wiedes dat het grotere impact heeft.Waarom zou iedereen de koninging wel kennen en je buurvrouw niet? 2: Als een leider zou sterven, zou de meeste chaos komen doordat we nu even zonder leider zitten. Zodra dit zich hersteld heeft, is alles weer bij het oude, net als met de dood van een burger. Nee, bij de dood van een burger zit een land niet met die zogenaamde chaos die jij beschrijft.@MegaPilot: Dit heeft met het onderwerp te maken en voegt meer aan het topic toe dan wanneer er 7000x gezegd wordt hoe erg het allemaal wel niet is. Iedereen weet dat het erg is en dat we sterkte wensen aan de betrokkenen. Maar daar is Opinie niet voor, hier is het ietwat inhoudelijker.
Bierbuikje Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Geplaatst: 2 mei 2009 1: Niet iedereen kent mijn buurvrouw. Iedereen kent wel de koningin. Nogal wiedes dat het grotere impact heeft.Waarom zou iedereen de koninging wel kennen en je buurvrouw niet? Als je buurvrouw op vakantie gaat komt het niet in het nieuws en als trix naar lutjebroek toe gaat komt het wel in het nieuws. Zij voegt niets toe aan ons land. Ik heb de taken even opgezocht. Benoemen van ministers samen met balkenende. Wijst een kabinetsformateur aan die helpt als er een nieuwe regering moet worden gevormd. Wordt geïnformeerd door ministers. Leest de troonrede voor. Ondertekenen van wetten. Knipt lintjes door van de plaatselijke buurtsuper. Dat alles kan de 1e en 2e kamer zelf ook wel doen. Puntje 2 ligt anders, daarvoor moet wel echt een onafhankelijk persoon zijn, maar wie zegt dat de koningin niet voor haar eigen voordeel een man die aan haar kant staat kiest?
-->nick<-- Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Geplaatst: 2 mei 2009 1: Niet iedereen kent mijn buurvrouw. Iedereen kent wel de koningin. Nogal wiedes dat het grotere impact heeft.Waarom zou iedereen de koninging wel kennen en je buurvrouw niet? Als je buurvrouw op vakantie gaat komt het niet in het nieuws en als trix naar lutjebroek toe gaat komt het wel in het nieuws. Zij voegt niets toe aan ons land. Ik heb de taken even opgezocht. Benoemen van ministers samen met balkenende. Wijst een kabinetsformateur aan die helpt als er een nieuwe regering moet worden gevormd. Wordt geïnformeerd door ministers. Leest de troonrede voor. Ondertekenen van wetten. Knipt lintjes door van de plaatselijke buurtsuper. Dat alles kan de 1e en 2e kamer zelf ook wel doen. Puntje 2 ligt anders, daarvoor moet wel echt een onafhankelijk persoon zijn, maar wie zegt dat de koningin niet voor haar eigen voordeel een man die aan haar kant staat kiest? Dit zijn enkele taken, er zijn er wel meer... zowiezo heb je staatsbezoeken enz. er al niet eens tussen staan.
Bierbuikje Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Geplaatst: 2 mei 2009 1: Niet iedereen kent mijn buurvrouw. Iedereen kent wel de koningin. Nogal wiedes dat het grotere impact heeft.Waarom zou iedereen de koninging wel kennen en je buurvrouw niet? Als je buurvrouw op vakantie gaat komt het niet in het nieuws en als trix naar lutjebroek toe gaat komt het wel in het nieuws. Zij voegt niets toe aan ons land. Ik heb de taken even opgezocht. Benoemen van ministers samen met balkenende. Wijst een kabinetsformateur aan die helpt als er een nieuwe regering moet worden gevormd. Wordt geïnformeerd door ministers. Leest de troonrede voor. Ondertekenen van wetten. Knipt lintjes door van de plaatselijke buurtsuper. Dat alles kan de 1e en 2e kamer zelf ook wel doen. Puntje 2 ligt anders, daarvoor moet wel echt een onafhankelijk persoon zijn, maar wie zegt dat de koningin niet voor haar eigen voordeel een man die aan haar kant staat kiest? Dit zijn enkele taken, er zijn er wel meer... zowiezo heb je staatsbezoeken enz. er al niet eens tussen staan. Ook niet echt een taak die niemand anders dan alleen beatrix kan.
Jowx Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Geplaatst: 2 mei 2009 Als je buurvrouw op vakantie gaat komt het niet in het nieuws en als trix naar lutjebroek toe gaat komt het wel in het nieuws. Zij voegt niets toe aan ons land. Ik heb de taken even opgezocht. Benoemen van ministers samen met balkenende. Wijst een kabinetsformateur aan die helpt als er een nieuwe regering moet worden gevormd. Wordt geïnformeerd door ministers. Leest de troonrede voor. Ondertekenen van wetten. Knipt lintjes door van de plaatselijke buurtsuper. Dat alles kan de 1e en 2e kamer zelf ook wel doen. Puntje 2 ligt anders, daarvoor moet wel echt een onafhankelijk persoon zijn, maar wie zegt dat de koningin niet voor haar eigen voordeel een man die aan haar kant staat kiest? Wat een onzinbeeld schets jij hier nu zeg. Ongelovelijk hoe kortzichtig je tegen het koningshuis opkijkt. (Of neerkijkt, hoe jij wilt). Je pakt een aantal taken die je alleen in je eigen voordeel uitkomen, als je echt een punt wilt maken dan noem je alle taken. Je geeft eensubjectief beeld van de taken weer, daarmee toon je een bepaalde soort angst. Wanneer je dingen weglaat geeft dat weer dat je bang bent voor die punten, want op basis van die punten voegt het dus wel wat toe. Hoe dan ook, er zijn tal van meer werkzaamheden. Tevens, als ze zogenaamd niks toevoegd en zoveel kost. Waarom komt de bevolking dan niet in opstand? Gedeeltelijk omdat er een lading makke schapen in het land leven die nergens tegen in opstand komen, maar ook gedeeltelijk omdat er mensen zijn die inzien wat het koningshuis toevoegd aan ons land. Ook niet echt een taak die niemand anders dan alleen beatrix kan.Lekker nietszeggend weer, want als Bea het niet doet moet er iemand anders voor komen. Komt op hetzelfde neer, er is iemand voor nodig. Aangezien het dus nodig is bevestig je mijn punt dat het koningshuis dus wel een toegevoegde waarde heeft.
De Stofzuiger Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Geplaatst: 2 mei 2009 ...Tevens, als ze zogenaamd niks toevoegd en zoveel kost. Waarom komt de bevolking dan niet in opstand? Gedeeltelijk omdat er een lading makke schapen in het land leven die nergens tegen in opstand komen, maar ook gedeeltelijk omdat er mensen zijn die inzien wat het koningshuis toevoegd aan ons land... Dat gebeurt nog niet,maar dat komt denk ik nog wel. Als de oudere generatie overleden is en de jongere wat ouder is.
Jowx Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Geplaatst: 2 mei 2009 Dat gebeurt nog niet,maar dat komt denk ik nog wel. Als de oudere generatie overleden is en de jongere wat ouder is.Dat is speculeren, het kan net zo goed zijn dat de jongere generatie van mening veranderd en juist inziet wat voor belang het koningshuis heeft. Alles kan.. Als..
De Stofzuiger Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Geplaatst: 2 mei 2009 Dat is speculeren, het kan net zo goed zijn dat de jongere generatie van mening veranderd en juist inziet wat voor belang het koningshuis heeft. Alles kan.. Als.. Daarom staat er ook ''denk ik''.
Jowx Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Geplaatst: 2 mei 2009 Daarom staat er ook ''denk ik''.Dus? Dan nog hebben we er niks aan tenzij je aangeeft waarom je dat denkt. Het gaat niet om wat, maar om waarom. Wat je denkt interesseert me echt helemaal niks, maar waarom je dat denkt is interessant.. Snap je? ^^
-->nick<-- Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Geplaatst: 2 mei 2009 (bewerkt) ...Tevens, als ze zogenaamd niks toevoegd en zoveel kost. Waarom komt de bevolking dan niet in opstand? Gedeeltelijk omdat er een lading makke schapen in het land leven die nergens tegen in opstand komen, maar ook gedeeltelijk omdat er mensen zijn die inzien wat het koningshuis toevoegd aan ons land... Dat gebeurt nog niet,maar dat komt denk ik nog wel. Als de oudere generatie overleden is en de jongere wat ouder is. En de jongere wat ouder? Slecht 1 op de 10 Nederlanders is voor een republiek, dus dat valt nog wel mee. En stel we hebben een republiek? Wat dan? Gaan klagen omdat de President dan zoveel kost? Bewerkt: 2 mei 2009 door -->nick<--
Bierbuikje Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Geplaatst: 2 mei 2009 (bewerkt) Als je buurvrouw op vakantie gaat komt het niet in het nieuws en als trix naar lutjebroek toe gaat komt het wel in het nieuws. Zij voegt niets toe aan ons land. Ik heb de taken even opgezocht. Benoemen van ministers samen met balkenende. Wijst een kabinetsformateur aan die helpt als er een nieuwe regering moet worden gevormd. Wordt geïnformeerd door ministers. Leest de troonrede voor. Ondertekenen van wetten. Knipt lintjes door van de plaatselijke buurtsuper. Dat alles kan de 1e en 2e kamer zelf ook wel doen. Puntje 2 ligt anders, daarvoor moet wel echt een onafhankelijk persoon zijn, maar wie zegt dat de koningin niet voor haar eigen voordeel een man die aan haar kant staat kiest? Wat een onzinbeeld schets jij hier nu zeg. Ongelovelijk hoe kortzichtig je tegen het koningshuis opkijkt. (Of neerkijkt, hoe jij wilt). Je pakt een aantal taken die je alleen in je eigen voordeel uitkomen, als je echt een punt wilt maken dan noem je alle taken. Ik kon ze niet vinden. Jij wel? Show it. Bewerkt: 2 mei 2009 door Bierbuikje
Jowx Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Geplaatst: 2 mei 2009 Ik kon ze niet vinden. Jij wel? Show it. http://www.koninklijkhuis.nl/content.jsp?objectid=4363Toegegeven dat het ook erg moeilijk te vinden was.. (Eerste resultaat op Google, maar goed)..
ZUMZUM Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Geplaatst: 2 mei 2009 Nee, bij de dood van een burger zit een land niet met die zogenaamde chaos die jij beschrijft. Dat komt omdat die burger niet een leider is. Daarom is er ook geen chaos van: "De leider is dood, nu hebben we niemand die die taak kan doen." Bij een leider is dat wel zo, maar hoe los je het op? Precies, een nieuwe leider aanstellen. Na een tijdje zijn we de oude leider al vrijwel 'vergeten', net als een burger.
Recommended Posts