Bierbuikje Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Share Geplaatst: 2 mei 2009 Ik kon ze niet vinden. Jij wel? Show it. http://www.koninklijkhuis.nl/content.jsp?objectid=4363Toegegeven dat het ook erg moeilijk te vinden was.. Dankje. Buitenlandse betrekkingen Contact met de samenleving Deze 2 punten ontbraken er nog aan mijn lijstje, maar van deze punten vind ik niet echt dat wij daar een koningin voor nodig hebben. Je zag Bush ook overal heen gaan en medeleven betuigen bij vanalles en nog wat, wat Obama nu ook gaat doen. Ik ben nog steeds van mening dat het koninklijk huis overbodig is. Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Jowx Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Share Geplaatst: 2 mei 2009 Deze 2 punten ontbraken er nog aan mijn lijstje, maar van deze punten vind ik niet echt dat wij daar een koningin voor nodig hebben. Je zag Bush ook overal heen gaan en medeleven betuigen bij vanalles en nog wat, wat Obama nu ook gaat doen. Ik ben nog steeds van mening dat het koninklijk huis overbodig is.En Politieke punten laat je voor het gemak even buiten beschouwing.. Wat is het voordeel van een president dan? Die zijn niet gratis.. Dat komt omdat die burger niet een leider is. Daarom is er ook geen chaos van: "De leider is dood, nu hebben we niemand die die taak kan doen."Bij een leider is dat wel zo, maar hoe los je het op? Precies, een nieuwe leider aanstellen. Na een tijdje zijn we de oude leider al vrijwel 'vergeten', net als een burger. Dus? Er is toch een verschil, dus zijn ze niet gelijk. Ofwel, de leider is belangrijker. Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Kai-ShockWave Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Share Geplaatst: 2 mei 2009 Ik denk dat we ook blij mogen zijn dat het geen buitenlander was of iemand van een islamtische afkomst. Dan was de pleuris uitgebroken... Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GwnHugo Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Share Geplaatst: 2 mei 2009 Maar ze hebben al zijn buren enz. overhoort, maar niemand wist iets van die man. Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
De Stofzuiger Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Share Geplaatst: 2 mei 2009 En Politieke punten laat je voor het gemak even buiten beschouwing.. Wat is het voordeel van een president dan? Die zijn niet gratis.. Dat beweert voor zo ver ik weet niemand hier . En een voordeel? Ik vind een van de voordelen dat het een democratisch gekozen persoon is. Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Jowx Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Share Geplaatst: 2 mei 2009 Ik vind een van de voordelen dat het een democratisch gekozen persoon is.Dat kan ook een nadeel zijn; iedere debiel met een lading geld en een goede babbel kan het worden. Het is maar hoe je het bekijkt... Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Bierbuikje Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Share Geplaatst: 2 mei 2009 (bewerkt) Deze 2 punten ontbraken er nog aan mijn lijstje, maar van deze punten vind ik niet echt dat wij daar een koningin voor nodig hebben. Je zag Bush ook overal heen gaan en medeleven betuigen bij vanalles en nog wat, wat Obama nu ook gaat doen. Ik ben nog steeds van mening dat het koninklijk huis overbodig is.En Politieke punten laat je voor het gemak even buiten beschouwing.. Wat is het voordeel van een president dan? Die zijn niet gratis.. Mijn lijstje (nog niet aangevuld met vorige 2): Benoemen van ministers samen met balkenende. Wijst een kabinetsformateur aan die helpt als er een nieuwe regering moet worden gevormd. Wordt geïnformeerd door ministers. Leest de troonrede voor. Ondertekenen van wetten. Knipt lintjes door van de plaatselijke buurtsuper. Politieke lijstje op de website: overlegt met de minister-president en spreekt regelmatig met de ministers en staatssecretarissen; ondertekent wetten en koninklijke besluiten; benoemt (in)formateurs van nieuwe kabinetten; is voorzitter van Raad van State, het belangrijkste adviesorgaan van de regering. Sinds haar 18e verjaardag is zij lid van de Raad van State. Ik heb even groen gemaakt wat hetzelfde is. En wat betreft de raad van state. Die was ik vergeten, maar daar zal ik nu even wat op zeggen. Zij is daar lid van en ze kan er ook wel lid van zijn als ze geen koningin is. We hebben het er nu over dat ik vind dat het koninklijk huis overbodig is. Je hoeft niet lid te zijn van het koninklijk huis om in de raad van state te mogen. Bewerkt: 2 mei 2009 door Bierbuikje Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Sprunk Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Share Geplaatst: 2 mei 2009 (bewerkt) Ik vind het allemaal wel overdreven dat op 5 mei festiviteiten worden aangepast. Zoals bij o.a. het concert op de Amstel, is er dit jaar gaan vuurwerk vanwege de gebeurtenissen in Apeldorn. Dat op Koninginnedag dingen zijn afgelast, is tot daaraantoe, maar dit vind ik gewoon onzin. Je kan best vuurwerk afsteken een een feestje bouwen. De overleden personen krijg je immers niet terug als je het niet doet. Bewerkt: 2 mei 2009 door Sprunk Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Jowx Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Share Geplaatst: 2 mei 2009 Ik heb even groen gemaakt wat hetzelfde is. En wat betreft de raad van state. Die was ik vergeten, maar daar zal ik nu even wat op zeggen. Zij is daar lid van en ze kan er ook wel lid van zijn als ze geen koningin is. We hebben het er nu over dat ik vind dat het koninklijk huis overbodig is. Je hoeft niet lid te zijn van het koninklijk huis om in de raad van state te mogen.Ik snap je probleem niet helemaal. Want al haar werkzaamheden zijn nodig, maar de titel is overbodig? En omdat de titel overbodig is, zijn haar werkzaamheden ook overbodig? En ze is geen lid, ze is voorzitter.. ^^ Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Bierbuikje Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Share Geplaatst: 2 mei 2009 Ik heb even groen gemaakt wat hetzelfde is. En wat betreft de raad van state. Die was ik vergeten, maar daar zal ik nu even wat op zeggen. Zij is daar lid van en ze kan er ook wel lid van zijn als ze geen koningin is. We hebben het er nu over dat ik vind dat het koninklijk huis overbodig is. Je hoeft niet lid te zijn van het koninklijk huis om in de raad van state te mogen.Ik snap je probleem niet helemaal. Want al haar werkzaamheden zijn nodig, maar de titel is overbodig? En omdat de titel overbodig is, zijn haar werkzaamheden ook overbodig? En ze is geen lid, ze is voorzitter.. ^^ Excuses. Mijn punt is dat die taken ook wel kunnen worden overgenomen door de president en dat zij overbodig is en geld kost (ons geld). Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Jowx Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Share Geplaatst: 2 mei 2009 Excuses. Mijn punt is dat die taken ook wel kunnen worden overgenomen door de president en dat zij overbodig is en geld kost (ons geld).Maar de president kost ons net zo goed geld? Dus wat is je punt? Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Donald-Duck Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Share Geplaatst: 2 mei 2009 dat is waar, maar een president zit zelf ook in de regering en neemt ook beslissingen, en dat zijn dingen die een koningin niet doet Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Bierbuikje Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Share Geplaatst: 2 mei 2009 Excuses. Mijn punt is dat die taken ook wel kunnen worden overgenomen door de president en dat zij overbodig is en geld kost (ons geld).Maar de president kost ons net zo goed geld? Dus wat is je punt? Dat hij er wat voor doet en democratisch is gekozen. Beatrix doet ook wel wat, maar is niet democratisch gekozen en doet dingen die de eerste en tweede kamer evengoed kunnen doen. Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
FerryN Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Share Geplaatst: 2 mei 2009 Excuses. Mijn punt is dat die taken ook wel kunnen worden overgenomen door de president en dat zij overbodig is en geld kost (ons geld).Maar de president kost ons net zo goed geld? Dus wat is je punt? Dat hij er wat voor doet en democratisch is gekozen. Beatrix doet ook wel wat, maar is niet democratisch gekozen en doet dingen die de eerste en tweede kamer evengoed kunnen doen. Weet je, is het niet beter als jullie reacties over wat de Konigin nou wel en niet doet in een aparte topic zetten, kun je er gelijk een mooie 'Wat vinden jullie van de Koningin' topic erover aanmaken, enigste wat jullie doen is een topic vervuilen terwijl het een grote offtopic gedoe is. Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GekkieJ01 Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Share Geplaatst: 2 mei 2009 Excuses. Mijn punt is dat die taken ook wel kunnen worden overgenomen door de president en dat zij overbodig is en geld kost (ons geld).Maar de president kost ons net zo goed geld? Dus wat is je punt? Dat hij er wat voor doet en democratisch is gekozen. Beatrix doet ook wel wat, maar is niet democratisch gekozen en doet dingen die de eerste en tweede kamer evengoed kunnen doen. Weet je, is het niet beter als jullie reacties over wat de Konigin nou wel en niet doet in een aparte topic zetten, kun je er gelijk een mooie 'Wat vinden jullie van de Koningin' topic erover aanmaken, enigste wat jullie doen is een topic vervuilen terwijl het een grote offtopic gedoe is. Dat heet discussere, we zijn hier in Opinie dus we zitten gewoon goed. Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts