Jump to content

Niet goed genoeg


peter-de-gekste

Recommended Posts

Hallo mensen,

Ik heb gister van een vriend van mij GTA geleend en bij mij geinstalleerd om te kijken of hij goed genoeg draait, zodat ik hem zelf ook gewoon kan kopen.

Alleen draait hij vreemd genoeg niet zo soepel als dat ik had verwacht, terwijl ik er toch een nVidia GeForce 9600 GT met 1024 MB DDR3 in heb zitten..

Ook op de site: www.canyourunit.com wordt mij verteld dat het spel gewoon soepel zou moeten lopen.

Weet iemand hoe ik het spel alsnog gewoon soepel kan laten lopen zonder de instellingen al te veel op laag te zetten?

Alvast bedankt!!

Peter

Link to comment
Delen op andere websites

CPU Type QuadCore Intel Core 2 Quad Q9550, 2833 MHz (8.5 x 333)

Moederbordnaam Intel Icedale DG45ID (1 PCI, 2 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM, Audio, Video, Gigabit LAN, IEEE-1394)

Moederbord Chipset Intel Eaglelake G45

en daarbij ook nog 4GB intern. Ook de ruimte op de harde schijf is genoeg.

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo mensen,

Ik heb gister van een vriend van mij GTA geleend en bij mij geinstalleerd om te kijken of hij goed genoeg draait, zodat ik hem zelf ook gewoon kan kopen.

Alleen draait hij vreemd genoeg niet zo soepel als dat ik had verwacht, terwijl ik er toch een nVidia GeForce 9600 GT met 1024 MB DDR3 in heb zitten..

Ook op de site: www.canyourunit.com wordt mij verteld dat het spel gewoon soepel zou moeten lopen.

Weet iemand hoe ik het spel alsnog gewoon soepel kan laten lopen zonder de instellingen al te veel op laag te zetten?

Alvast bedankt!!

Peter

Koop een Xbox 360. :puh: Dan kan je ook the lost and damned krijgen. Maargoed, als je het per se op PC wilt doen, heb ik eerst even de volgende gegevens nodig, om te kunnen begrijpen wat voor 'n machine je nou eigenlijk in de kuip hebt. Alleen een goede videokaart heb je namelijk niks aan als je PC specificaties gewoon te laag zijn, dus ik wil weten:
  1. Processor
  2. RAM Geheugen
  3. Vrije Diskruimte (Harde schijf)
  4. Besturingssysteem

Schrijf eens op wat je hebt dus en dan zal ik je verder helpen. En dan nog iets... Ik lees zojuist de volgende quote op de website van de nVidia GeForce 9600 GT die jij hebt:
Get up to 2x the performance with NVIDIA SLI® technology when paired with an identical 9600-based graphics card, and PCIe 2.0 compatibility ensures you’re ready for tomorrow’s games and 3D applications.

Dit wil dus zeggen dat als je nog precies zo'n zelfde type kaart erin doet (GeForce 9600 GT dus), dat je dan ook dubbele kracht hebt. Maar probeer niet die kaart met andere soorten graphic cards te combineren! A. Omdat de GeForce dit niet ondersteunt, B. omdat het conflicten kan geven met de GeForce.

Ik denk dat ik nog van je hoor? Suc6 alvast met het verzamelen v/d gegevens. Nog 1 tip: Het programma "System Spec" is een handige freeware tool, waarmee je die systeem specificaties allemaal in 1 schermpje hebt. En het is Portable, dus het hoeft niet geïnstalleerd te worden op je PC! Je kan het gewoon meteen draaien nadat je het hebt gedownload. Nogmaals suc6.

Met vriendelijke groet,

Iscariah. ^_^

EDIT: Oei, ben zo lang met deze post geweest dat je al reacties hebt gehad.

EDIT2: Bij nader inzien, zou alles gewoon moeten werken. Probeer maar idd te patchen ofzo, zoals ikt zegt.

Bewerkt: door Iscariah
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de patch erover heen gegooit..

Maar hij loopt nog steeds niet erg soepel..

Moet ik er dan toch aan geloven om mijn settings omlaag te gooien?

Ik kan als jullie willen even een screen van mijn huidige settings maken.

EDIT: Ik denk dat dit gewoon een kwestie van wennen is. Ik heb hem namelijk ook op de ps3 en daar loopt het allemaal heel gesmeerd. En ook zit ik tegenwoordig veel GTA: SA te spelen, en daar kun je de frame limit uitzetten, waardoor dat spel gewoon heel erg snel gaat reageren.

Heeft een van jullie hier ook mee te maken gehad?

Bewerkt: door peter-de-gekste
Link to comment
Delen op andere websites

Je settings moeten er aan gaan geloven, je videokaart is niet zo 'high end' als je denkt dat deze is.

GTA4 is van nature gewoon zwaar omdat het een slechte poort is en systemrequirementslab is troep.

Oh en met SLI krijg je geen 2x zoveel performance. Er staat up to 2x, met de huidige drivers en technologie haal je ongeveer 85% performancewinst uit SLI.

Ik weet niet waar je de settings nu op hebt staan, maar ga er maar vanuit dat het spel pas vanaf medium/low echt soepel zal gaan draaien.

Link to comment
Delen op andere websites

Oke.. Ze hebben mij namelijk in de winkel verteld dat het gewoon goed was. En toen dacht ik dat ie GTA ook wel aan zou kunnen, maar dat valt een beetje tegen..

Achja, niets aan te doen

Link to comment
Delen op andere websites

Als die gast in de winkel heeft gezegd dat je met een 9600GT GTA kan spelen, heeft die man groot gelijk. Die kaart is beter dan een 8600GT en die kan ik ook op low spelen. een 9600GT kan IV aan op medium ongeveer. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Niet zo bashen op de 9600GT, hij mag dan niet meer de snelste zijn, maar die kaart is voor IV nog zeker goed, deze kaart moet die game toch zeker op medium trekken, en zeker met de systeem van de topicstarter, ik trok al op medium met mijn 9600GT en ik heb een minder snelle cpu.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...