WaRioRZ Geplaatst: 1 mei 2009 Rapport Geplaatst: 1 mei 2009 (bewerkt) Timeslot uitschakelen Deze handleiding schrijf ik naar aanleiding van programma's die geïnstalleerd worden om de computertijd van mensen in te stellen. Dit gebeurd vooral bij jeugd waarvan de ouders vinden dat ze te veel tijd achter de pc doorbrengen. Met dit programma word hun tijd beperkt. Ik schrijf deze tutorial voor de mensen die graag stiekem wat meer pc-tijd willen Ik heb iets gevonden om dit programma tijdelijk uit te schakelen met een eenvoudig programma. Het heet AMD Fusion for Gaming. Je leest het al, dit is normaal gesproken te gebruiken voor games. Maar dit kan ook gebruikt worden om dit soort programma's af te sluiten! Volg alleen deze handleiding als je een AMD processor hebt, anders werkt het programma niet. Stap 1: Download AMD Fusion for Gaming. Hier kun je de download vinden. Stap 2: Installeer AMD Fusion for Gaming. Stap 3: Start het op en druk op het tandwieltje om naar de uitgebreide interfaceweergave te gaan. Maak een nieuw profiel aan. Bij het veldje softwareconfiguratie vink je deze aan: - Opstarttoepassingen (alle gebruikers) - Opstarttoepassingen (huidige gebruiker) - Running Applications Sla dit profiel daarna op. Stap 4: Activeer dit profiel. Je zult merken dat timeslot (of een ander programma) word uitgeschakeld samen met alle applicaties die je rechtsonder ziet in je taakbalk. Zet hierna als eerste je virusscanner weer aan. Deze word namelijk ook uitgezet. En start eventueel andere programma’s op die je aan wilt hebben. Succes! Graag alleen reageren als je hier iets aan hebt gehad en iets kwijt wilt. Bewerkt: 1 mei 2009 door WaRioRZ Reageren
PowerPats Geplaatst: 1 mei 2009 Rapport Geplaatst: 1 mei 2009 Wauw dat is handig ik heb het zelf nooit nodig gehad, maar een vriend van mij kan ik hier vast wel mee blij maken. Hij mag altijd maar 1 uurtje achter de comp Reageren
Djmaddox Geplaatst: 1 mei 2009 Rapport Geplaatst: 1 mei 2009 Het lijkt me wel een cool programma( ), mijn vriend mag ook maar heel weinig computeren en heeft ook zo een slot. Maar moet dit niet bij Computertalk-> Software staan? Reageren
FerryN Geplaatst: 1 mei 2009 Rapport Geplaatst: 1 mei 2009 Het lijkt me wel een cool programma( ), mijn vriend mag ook maar heel weinig computeren en heeft ook zo een slot. Maar moet dit niet bij Computertalk-> Software staan? Misschien zorgt zo'n tijdslot ervoor dat ie er niet tussen staat en alleen opkomt met een bepaalde commandprompt actie ofzo. Handig, maar ik heb geen tijdslot ofzo Reageren
RHochstenbach Geplaatst: 3 mei 2009 Rapport Geplaatst: 3 mei 2009 Ik kan nog herinneren dat er een functie voor Ouderlijk Toezicht in Vista was ingebouwd. Dat kon je omzeilen door gewoon naar Start > Uitvoeren te gaan, en daar net stop "Parental Control" te typen Reageren
Galiorix Geplaatst: 3 mei 2009 Rapport Geplaatst: 3 mei 2009 En aangezien AMD Fusion alleen maar heel veel processen kilt en de processor en eventueel de videokaart (mits hij van ATi is) overklokt, kan je ook makkelijk dit slot uitschakelen via taakbeheer. Het enige wat je dan moet doen is er achter komen hoe het proces heet... Reageren
Jowx Geplaatst: 4 mei 2009 Rapport Geplaatst: 4 mei 2009 Maar moet dit niet bij Computertalk-> Software staan?Niet eens zo'n heel gek idee! Bij deze verplaatst. Reageren
JeWeetZelluf Geplaatst: 5 mei 2009 Rapport Geplaatst: 5 mei 2009 handig prog. ik wist niet dat zon timeslot bestond. Gellukig heb ik dat niet gewoon eigen computertje en ik bepaal ze;f wanneer die uit of aan gaat. Reageren
Flitskikker Geplaatst: 5 mei 2009 Rapport Geplaatst: 5 mei 2009 En aangezien AMD Fusion alleen maar heel veel processen kilt en de processor en eventueel de videokaart (mits hij van ATi is) overklokt, kan je ook makkelijk dit slot uitschakelen via taakbeheer. Het enige wat je dan moet doen is er achter komen hoe het proces heet... Volgens mij heet het proces "scsrv.exe", maar dat weet ik niet zeker. Mvg, Flitskikker Reageren
WaRioRZ Geplaatst: 11 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 11 mei 2009 En aangezien AMD Fusion alleen maar heel veel processen kilt en de processor en eventueel de videokaart (mits hij van ATi is) overklokt, kan je ook makkelijk dit slot uitschakelen via taakbeheer. Het enige wat je dan moet doen is er achter komen hoe het proces heet... Volgens mij heet het proces "scsrv.exe", maar dat weet ik niet zeker. Mvg, Flitskikker Timeslot blokkeerd taakbeheer ook. Als je hele vlugge vingers hebt, kan je het misschien uitschakelen. Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 11 mei 2009 Rapport Geplaatst: 11 mei 2009 Dan kom je achter de naam en maak je een .bat file waar je het volgende in zet: taskkill /f /im [naam].exe Opslaan als .bat, uitvoeren en tadaa programma weg. Reageren
ikt Geplaatst: 12 mei 2009 Rapport Geplaatst: 12 mei 2009 Dreigen met een formatje werkt ook vaak. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.