Jump to content

xp wil niet opstarten


Donald-Duck

Recommended Posts

Ik heb een probleempje met mijn computer, namelijk windows xp wil niet opstarten. Ik zet mijn computer aan, maak een keuze tussen xp en vista (kan nog wel vista gebruiken), en als ik dan voor xp kies kom ik bij het scherm aan dat je een gebruiker moet selecteren. Maar als ik dan op mijn naam klik dan krijg ik alleen mijn achtergrond en na een minuut word je weer automatisch afgemeld. Dus dan kun je weer een gebruiker kiezen, en dan speelt het zich weer voor een 2e keer af.

Wat kan hier het probleem van zijn, ik heb de computer al opengehad en de stekkers zitten er overal goed in en volgens mij heb ik ook niet iets gedownload waar een virus in zou kunnen zitten.

Link to comment
Delen op andere websites

druk op F8 als je xp hebt geselecteerd, kies dan uit de veilige modus, hierdoor zal het niet gebeuren omdat het wss een bestandje is dat je automatisch afmeld. Scan dan op virussen met een scanner en kijk ook ff met bijvoorbeeld ccleaner wat er alemaal word opgestart.

Link to comment
Delen op andere websites

weet je ook ongeveer waar, wanneer, van wie?

want er zijn meer dan 100 pagina´s, en ongeveer de helft daarvan gaat volgens mij over pc´s die niet willen opstarten. maar in ieder geval bedankt voor de tip, zal alvast een poging tot zoeken doen.

is het toevallig deze klikkerdeklik

want ik kan wel een virusscan doen bij vista, want op vista kan ik bij dezelfde bestanden als bij xp

o, en ik heb trouwens geen schijfje van xp, dat stond er al op toen ik hem kocht

Bewerkt: door Donald-Duck
Link to comment
Delen op andere websites

als hij in veilige modus hetzelfde doet is de kans vna ene virus drastisch verkleind, er zijn weinig virussen die zich in vitale systeembestnaden nestelen, conficker was geloof ik de laatste die dat deed.

repairen is totnogtoe de enigste optie

als je dit hebt gedaan start je xp weer in de veilige modus om verdere schade van een moglwijk virus te voorkomen.

Scan hier in safemode, mocht je nog niet kunnen inloggen zul je in vista safemode moeten scannen, deze enter je op dezelfde manier als die van xp

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...