Jump to content

3kills buiten DM-zone = kick


Crusher!!

Recommended Posts

Je kan beter zeggen: Als je 3 keer iemand dood maakt buiten het DM gedeelte, dat je dan een kick krijgt. Zo begijpen ze het beter. :7

Bewerkt: door Ottoman 47
Link to comment
Delen op andere websites

Je kan beter zeggen: Als je 3 keer iemand dood maakt buiten het DM gedeelte, dat je dan een kick krijgt. Zo begijpen ze het beter. :7

is goed

maar hoe maak je nou zoiets

EDIT: niemand?

Bewerkt: door GTA_GAMER_JD
Link to comment
Delen op andere websites

Wel iemand. Even een scriptje maken.

Zorg ervoor dat je een DM zone maakt. Ik doe dat met IsPlayerInArea. Voorbeeld hoe ik dat doe:

new Kills[MAX_PLAYERS];
new bool:InArea[MAX_PLAYERS];

public OnGameModeInit()
{
SetTimer("AreaCheck", 1000, true);
}

public OnPlayerConnect(playerid)
{
InArea[playerid] = false;
Kills[playerid] = 0;
return 1;
}

public OnPlayerDisconnect(playerid, reason)
{
if(InArea[playerid] == true)
{
	InArea[playerid] = false; 
}
Kills[playerid] = 0;
return 1;
}

public AreaCheck(playerid)
{
new Float:px, Float:py, Float:pz
GetPlayerPos(playerid, px, py, pz);
if(px <= 435.8742 && px >= -69.6844 && py <= 2145.3838 && py >= 1632.2196)  // Area 69
{
	InArea[playerid] = true; //Ja, hij is in het gebied.
}
else 
{
	InArea[playerid] = false; //Nee, hij is buiten de DM.
}
}

Zo maak ik dus een DM zone. Hoe bepaal ik de coördinaten?

Hier staat het op de WIKI pagina.

Dan moeten we gaan kijken of iemand iemand vermoord IN de DM zone of niet.

public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason)
{
if(InArea[killerid] == 0) //Geen playerid, want die doet niks fout. == 0, dus buiten de DM zone.
{
	Kills[killerid]++ //Toch? Heb verder niet erg veelervaring met optellen in SA-MP...
	if(Kills[killerid] >= 3)
	{
		SendClientMessage(killerid, COLOR, "You've killed 3 people outside the warzone! You've been kicked!");
		kick(killerid);
		return 1;
	}
	else
	{
		new string[256];
		 format(string, sizeof(string), "You've killed %d/3 poeple outside the warzone.", Kills[killerid]);
		SendClientMessage(killerid, COLOR, "If you kill 3 people outside the warzone, you will be kicked!");
		SendClientMessage(killerid, COLOR, string);
		return 1;
	}
}
else
{
	return 0;
}
return 1;
}

Niet getest, even snel gemaakt. Hopelijk werkt het :7

Link to comment
Delen op andere websites

thnx remi.

maar volgens mij ben ik ff dom bezig maar ik krijg dat spul van jou niet hierin

public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason)
{
View[playerid] = 1;
  	GetPlayerPos(playerid,ViewX,ViewY,ViewZ);
SendDeathMessage(killerid,reason,playerid);

if (DM[killerid] == 0) //GEEN DM-ZONE
	{
		GameTextForPlayer(killerid,"~R~this is not a DM-zone dont kill!!~n~~n~~n~~y~SCORE -20",3000,5);
	 	SetPlayerScore(killerid,GetPlayerScore(killerid)-20);
	}
	if (DM[killerid] == 1) //WEL DM-ZONE
	{
		GameTextForPlayer(killerid,"~B~Nice kill!!~n~~n~~n~~y~SCORE +10",4000,5);
		SetPlayerScore(killerid,GetPlayerScore(killerid)+10);
	}

return 1;
}

EDIT: De DM-zones worden afgeschermd met : SetPlayerWorldBounds()

Bewerkt: door GTA_GAMER_JD
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...