Crusher!! Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Geplaatst: 2 mei 2009 (bewerkt) de titel zegt het al hoe maak je: Als je 3 keer iemand dood, buiten het DM gedeelte, dat je dan een kick krijgt Bewerkt: 2 mei 2009 door GTA_GAMER_JD Reageren
Ottoman 47 Geplaatst: 2 mei 2009 Rapport Geplaatst: 2 mei 2009 (bewerkt) Je kan beter zeggen: Als je 3 keer iemand dood maakt buiten het DM gedeelte, dat je dan een kick krijgt. Zo begijpen ze het beter. Bewerkt: 2 mei 2009 door Ottoman 47 Reageren
Crusher!! Geplaatst: 2 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 2 mei 2009 (bewerkt) Je kan beter zeggen: Als je 3 keer iemand dood maakt buiten het DM gedeelte, dat je dan een kick krijgt. Zo begijpen ze het beter. is goed maar hoe maak je nou zoiets EDIT: niemand? Bewerkt: 2 mei 2009 door GTA_GAMER_JD Reageren
Remi-X Geplaatst: 3 mei 2009 Rapport Geplaatst: 3 mei 2009 Wel iemand. Even een scriptje maken. Zorg ervoor dat je een DM zone maakt. Ik doe dat met IsPlayerInArea. Voorbeeld hoe ik dat doe: new Kills[MAX_PLAYERS]; new bool:InArea[MAX_PLAYERS]; public OnGameModeInit() { SetTimer("AreaCheck", 1000, true); } public OnPlayerConnect(playerid) { InArea[playerid] = false; Kills[playerid] = 0; return 1; } public OnPlayerDisconnect(playerid, reason) { if(InArea[playerid] == true) { InArea[playerid] = false; } Kills[playerid] = 0; return 1; } public AreaCheck(playerid) { new Float:px, Float:py, Float:pz GetPlayerPos(playerid, px, py, pz); if(px <= 435.8742 && px >= -69.6844 && py <= 2145.3838 && py >= 1632.2196) // Area 69 { InArea[playerid] = true; //Ja, hij is in het gebied. } else { InArea[playerid] = false; //Nee, hij is buiten de DM. } } Zo maak ik dus een DM zone. Hoe bepaal ik de coördinaten? Hier staat het op de WIKI pagina. Dan moeten we gaan kijken of iemand iemand vermoord IN de DM zone of niet. public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason) { if(InArea[killerid] == 0) //Geen playerid, want die doet niks fout. == 0, dus buiten de DM zone. { Kills[killerid]++ //Toch? Heb verder niet erg veelervaring met optellen in SA-MP... if(Kills[killerid] >= 3) { SendClientMessage(killerid, COLOR, "You've killed 3 people outside the warzone! You've been kicked!"); kick(killerid); return 1; } else { new string[256]; format(string, sizeof(string), "You've killed %d/3 poeple outside the warzone.", Kills[killerid]); SendClientMessage(killerid, COLOR, "If you kill 3 people outside the warzone, you will be kicked!"); SendClientMessage(killerid, COLOR, string); return 1; } } else { return 0; } return 1; } Niet getest, even snel gemaakt. Hopelijk werkt het Reageren
Crusher!! Geplaatst: 3 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 3 mei 2009 (bewerkt) thnx remi. maar volgens mij ben ik ff dom bezig maar ik krijg dat spul van jou niet hierin public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason) { View[playerid] = 1; GetPlayerPos(playerid,ViewX,ViewY,ViewZ); SendDeathMessage(killerid,reason,playerid); if (DM[killerid] == 0) //GEEN DM-ZONE { GameTextForPlayer(killerid,"~R~this is not a DM-zone dont kill!!~n~~n~~n~~y~SCORE -20",3000,5); SetPlayerScore(killerid,GetPlayerScore(killerid)-20); } if (DM[killerid] == 1) //WEL DM-ZONE { GameTextForPlayer(killerid,"~B~Nice kill!!~n~~n~~n~~y~SCORE +10",4000,5); SetPlayerScore(killerid,GetPlayerScore(killerid)+10); } return 1; } EDIT: De DM-zones worden afgeschermd met : SetPlayerWorldBounds() Bewerkt: 3 mei 2009 door GTA_GAMER_JD Reageren
Crusher!! Geplaatst: 3 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 3 mei 2009 (bewerkt) Oops, dat was de verkeerde knop Bewerkt: 3 mei 2009 door GTA_GAMER_JD Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.