Jump to content

[Virus] kan niet meer inloggen


Revolution-Designer

Recommended Posts

Goedenavond iedereen,

Ik zit met een ernstig probleem, mijn PC is zojuist getroffen door een virus, door dit virus kan ik niet meer inloggen op mijn PC.

Wanneer ik de PC aanzet gaat alles heel normaal, totdat hij mijn gegevens gaat laden.

Ik zie mijn achtergrond met muis maar verder niets, na een halve minuut krijg ik het inlogscherm voor m'n neus en kan ik mijn account aanklikken. Als ik dit doe zie ik mijn achtergrond in een flits en kom ik weer in het inlogscherm.

Als ik als administrator wil inloggen logt hij gelijk weer uit.

Op de ''Gast'' account kan ik niet inloggen aangezien ik die uitgeschakeld heb.

Weet iemand misschien een manier hoe ik mijn bestanden kan behouden zodat ik windows xp opnieuw kan installeren?

Alvast bedankt, RD :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Safe mode opstarten? Lukt dat of niet?

En je kan altijd windows herstellen waardoor je bestanden bewaard blijven, misschien helpt dat hier.

Hoe start ik Windows in safe mode en hoe kan ik windows herstellen als ik geen eens kan inloggen op mijn account?

Link to comment
Delen op andere websites

Safe mode opstarten? Lukt dat of niet?

En je kan altijd windows herstellen waardoor je bestanden bewaard blijven, misschien helpt dat hier.

Hoe start ik Windows in safe mode en hoe kan ik windows herstellen als ik geen eens kan inloggen op mijn account?

F8 drukken tijdens opstarten (nog voor windows begint op te starten). Kan ook een andere toets zijn, dat moet je zien op 't bootscreen. En windows herstellen gaat via de originele schijf.

Bewerkt: door senneken
Link to comment
Delen op andere websites

tijdens het laden op F8 drukken, hier kom je in het menu en kun je veilige modus kiezen.

Als hij het dan nog steeds doet is de kans groot dat het niet ene virus is, maar ene fout van jezelf.

Zodra je in je systeem bent scan je met ene programma zoals Malware Bytes Anti Malware of ene dergelijk programma, zoalng het maar ene virusscanner is.

Hoe weet je uberhaupt zeker dat het ene virus is? kreeg je ene melding of was er iets anders?

Bij een probleem zoals dit kun je beter zoveel mogelijk uitsluiten en mocht MBAM het virus niet uit kunnen schakelen kun je in eerste instantie nog de herstel functie van de windows disc gebruiken om eerst in je pc te kunnen komen, als je het probleem niet opgelost krijgt, ook niet met professionele hulp(zoals vna bijvoorbeeld nucia.eu) dan zit er weinig anders op dan ene format, met dit laatste zal iemand anders je meoten helpen omdat ik gene ervaring hiermee heb

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had al een tijdje last van een trage PC, en soms starte hij zonder enige reden opnieuw op.

Ik ben gistermiddag gaan scannen met AVG free edition, ik had zeker 4 virussen en 15 trojan horses.

Hierdoor ben ik er van overtuigd dat het een virus moet zijn.

Grtz RD :cya:

Edit: Veilig modus heeft niet gewerkt. :N

Bewerkt: door Revolution-Designer
Link to comment
Delen op andere websites

Ik had al een tijdje last van een trage PC, en soms starte hij zonder enige reden opnieuw op.

Ik ben gistermiddag gaan scannen met AVG free edition, ik had zeker 4 virussen en 15 trojan horses.

Hierdoor ben ik er van overtuigd dat het een virus moet zijn.

Grtz RD :cya:

Als AVG er 4 vindt zitten er waarschijnlijk veel meer op, of zijn er niet goed verwijderd. Probeer dus eerst te booten in safe mode, en te scannen met MBAM als dit lukt. If not zal je met de originele schijf je windows moeten herstellen, en als dat niet helpt (maar ik denk van wel) zal je moeten windows herinstalleren. Dan ben je dus alles kwijt. :N

Link to comment
Delen op andere websites

Zou best dom zijn als de herstel functie je misschien ook al helpt.

Het is zo goed als een format, alleen dan zonder dat je je gegevens kwijt bent.

Je douwt je schijf erin, start op vanaf de schijf, kiest windows installeren, kiest dan 'vorige versie van windows herstellen' en klaar is kees. Er staan dan misschien nog wel virussen op, maar die kan je makkelijk verwijderen met malwarebytes, of gewoon een backup maken van al je bestanden, en dan toch maar formatteren.

Vergeet niet dat wanneer je formatteert, je al je programma's kwijt bent. Als je programma's hebt zonder keycode (bijvoorbeeld illegaal), ben je ze ook kwijt. Ik heb 't hier dan over photoshop, 3ds max en andere.. :7

Bewerkt: door senneken
Link to comment
Delen op andere websites

Als je een virus hebt, dan mag je NOOIT systeemherstel gebruiken. Hierdoor wordt het juist erger, omdat virussen ook vaak in de backupgegevens zitten. Ook wordt het virus niet gewist, alleen de instellingen worden teruggezet.

Het beste kan je zoals eerder gezegd, opstarten in Veilige Modus en dan een virusscan uitvoeren.

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb precies hetzelfde probleem, ik had er ook al een topic over aangemaakt, maar voor de zekerheid volg ik deze ook even, maar is het dan een nieuw virus ofzo? want dit is wel precies tegelijkertijd

Bewerkt: door Donald-Duck
Link to comment
Delen op andere websites

Dat zou kunnen donald, in dit geval kan het ook verstandig zijn om het gevinden bestand op te sturen naar de maker vna het anti virus programma(deze av programmas hebben vaak zo'n functie).

Het kan net zo goed zijn dat je last hebt van een 'joke', deze zijn niet schadelijk maar kunnen gemene dingen met je pc doen, zoals dat.

als je scanner dingen heeft gevonden en verijdert is het daarom ook handig om te kijken wat er opgestart word.

Link to comment
Delen op andere websites

Als het lukt om in Veilige Modus te starten, dan moet je bij Start > Uitvoeren de opdracht msconfig opgeven. Klik dan op het tabblad Opstarten, en kijk eens welke onderdelen in die lijst staan.

Link to comment
Delen op andere websites

Morgenavond zal ik Windows XP opnieuw laten installeren, jammer genoeg zullen al mijn bestanden verloren gaan.

Maar aan de andere kant is mijn PC weer lekker fris en schoon en kan ik optimaal van mijn nieuwe grafische kaart genieten! :Y

Grtz RD :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...