Jump to content

9600GT draait niet goed


FerryN

Recommended Posts

Problem solved :Y

---------------------

Hallo,

Ik heb paar dagen geleden mijn 9600GT verkocht, nu mailt diegene die hem gekocht heeft dat de kaart het niet goed doet.

Wat kan er allemaal aan de hand zijn?

Want die kaart is in zeer goeie staat weggegaan, en heb hier altijd zonder problemen gedraaid dus ik vind het wel een beetje vreemd.

Ik heb al gevraagt of ie de drivers geinstalleerd heeft, of ie de PCI stekker erin gedaan heeft, of ie zijn bios gereset heeft, en welke kaart hij er eerder inhad.

Maar hij had de PCI stekker erin zitten, en had hiervoor een 8600GTS erin zitten.

Kan het zijn dat er iets verkeerd in zijn bios staat waardoor ie zo slecht loopt?

Alvast bedankt,

Later,

Bewerkt: door FerryN
Link to comment
Delen op andere websites

Hallo,

Ik heb paar dagen geleden mijn 9600GT verkocht, nu mailt diegene die hem gekocht heeft dat de kaart het niet goed doet.

Wat kan er allemaal aan de hand zijn?

Want die kaart is in zeer goeie staat weggegaan, en heb hier altijd zonder problemen gedraaid dus ik vind het wel een beetje vreemd.

Ik heb al gevraagt of ie de drivers geinstalleerd heeft, of ie de PCI stekker erin gedaan heeft, of ie zijn bios gereset heeft, en welke kaart hij er eerder inhad.

Maar hij had de PCI stekker erin zitten, en had hiervoor een 8600GTS erin zitten.

Kan het zijn dat er iets verkeerd in zijn bios staat waardoor ie zo slecht loopt?

Alvast bedankt,

Later,

Misschien onvoldoende voeding, of de kaart is beschadigt tijdens de verzendprocedure. Maar even ter informatie: de kaart doet het 'niet goed'. Wat wil je daar precies mee zeggen? Start ie helemaal niet op of valt soms weg oid?

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo,

Ik heb paar dagen geleden mijn 9600GT verkocht, nu mailt diegene die hem gekocht heeft dat de kaart het niet goed doet.

Wat kan er allemaal aan de hand zijn?

Want die kaart is in zeer goeie staat weggegaan, en heb hier altijd zonder problemen gedraaid dus ik vind het wel een beetje vreemd.

Ik heb al gevraagt of ie de drivers geinstalleerd heeft, of ie de PCI stekker erin gedaan heeft, of ie zijn bios gereset heeft, en welke kaart hij er eerder inhad.

Maar hij had de PCI stekker erin zitten, en had hiervoor een 8600GTS erin zitten.

Kan het zijn dat er iets verkeerd in zijn bios staat waardoor ie zo slecht loopt?

Alvast bedankt,

Later,

Misschien onvoldoende voeding, of de kaart is beschadigt tijdens de verzendprocedure. Maar even ter informatie: de kaart doet het 'niet goed'. Wat wil je daar precies mee zeggen? Start ie helemaal niet op of valt soms weg oid?

Zijn gehele pc loopt vast/bevriest, dus dan is het niet zijn voeding, want dan zou de pc uit moeten vallen en opnieuw opstarten.

Ik denk dat hij zijn pc overclocked heeft en daardoor dus niet goed in de weg zit met het videokaart geheugen of dergelijke.

Heb hem ook al aangeraden om een bios reset te doen, ik hoop dat ie het dan goed doet.

En anders moet ie een stuiter hebben gemaakt tijdens verzending, al was ie vrij goed ingepakt, de kaart zat in een anti-statische zak, en deze was dichtgemaakt, en daarom zat een soort folie die de grootste klappen toch opgevangen zou moeten hebben.

Heb hem namelijk een dag voor verzenden nog getest, en hij draaide gewoon goed.

Link to comment
Delen op andere websites

tja lastig, maar als je hem zelf hebt getest een dag van te voren moet je gewoon bij je standpunt blijven dat die het deed toen je hem opstuurde, wat er dan gebeurd kun jij verder ook niks aan doen, en tis lastig zo te zeggen want je weet niet of er een of ander prutsertje dat ding erin gebouwd heeft..

Link to comment
Delen op andere websites

Als de computer vastloopt, dan ligt het aan de voeding. Het kan zijn dat ie te weinig vermogen heeft, maar kan ook zijn dat ie een voeding heeft gehaald van ± €15 bij de Blokker of de Hema (figuurlijk dan).

Bewerkt: door RHochstenbach
Link to comment
Delen op andere websites

tja lastig, maar als je hem zelf hebt getest een dag van te voren moet je gewoon bij je standpunt blijven dat die het deed toen je hem opstuurde, wat er dan gebeurd kun jij verder ook niks aan doen, en tis lastig zo te zeggen want je weet niet of er een of ander prutsertje dat ding erin gebouwd heeft..

Ja, das waar, ik heb hem ook al gezegd van 'reset je bios eens' maar hij vroeg of dat schadelijk was, denk dat iemand met een beetje verstand van computers wel weet dat het niet schadelijk is.

En ik heb ook al gezegd dat het vreemd is dat ie bij mij het gewoon altijd goed gedaan heeft, en toen ie vervangen werd in een anti-statische zak heeft gezeten en hier thuis ook geen stuiters heeft gemaakt.

Ook schreef hij dit terug 'Ik heb nu ook dat stekkertje aangesloten uiteraard.', vind ik best wel fout klinken :S .

Toen ik hem vroeg of ie de PCI stekker had aangesloten.

Als de computer vastloopt, dan ligt het aan de voeding. Het kan zijn dat ie te weinig vermogen heeft, maar kan ook zijn dat ie een voeding heeft gehaald van ± €15 bij de Blokker of de Hema (figuurlijk dan).

Maar dan hoort een pc toch uit te vallen?

Dat had een kennis van me namelijk, als de videokaart piekstroom begon te vragen en de voeding kon dat niet geven, viel ie uit en starten ie gewoon weer op.

Maargoed, allen bedankt voor jullie reacties :Y.

------------------

Problem solved, de nieuwe eigenaar heeft een bios update gedraaid waardoor de videokaart wel goed werkt gelukkig.

Bewerkt: door FerryN
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...