Djmaddox Geplaatst: 3 mei 2009 Rapport Geplaatst: 3 mei 2009 Hallo, Zoals de titel al aangeeft wil ik een dual boot. Alleen heb ik geen idee van hoe dat moet enzo. Nu heb ik XP lopen en ik wil toch even een kijkje nemen bij Vista. Dus eigenlijk wil ik gewoon Vista erbij doen. En ik wil XP erbij houden voor als ik Vista toch stom vind en dat ik dan weer terug kan overspringen naar XP. Kan iemand mij nu vertellen hoe ik Vista erbij kan doen? Greetz. Reageren
Sprunk Geplaatst: 3 mei 2009 Rapport Geplaatst: 3 mei 2009 Hier word alles duidelijk uitgelegd (wel engels) klik Succes ermee Reageren
Donald-Duck Geplaatst: 3 mei 2009 Rapport Geplaatst: 3 mei 2009 (bewerkt) tadaa staat al een heleboel op uitgelegd, dit heb ik ook gebruikt sprunk was mij voor, maar mijne is nederlands Bewerkt: 3 mei 2009 door Donald-Duck Reageren
Djmaddox Geplaatst: 3 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 3 mei 2009 Bedankt voor het snelle reageren, Maar ik heb toch nog een vraag. Als ik in het begin moet kiezen tussen XP of Vista, En ik kies bijvoorbeeld XP, Wordt hij dan slomer? Met slomer bedoel ik nog voordat ik dual boot had gedaan? Of blijft het gewoon hetzelfde als eerst? Reageren
MegaPilot Geplaatst: 3 mei 2009 Rapport Geplaatst: 3 mei 2009 (bewerkt) Een dualboot vertraagt je pc(heb ik gehoord). Maar als je een snelle PC hebt, maakt het niet veel uit. @ hieronder: Thx voor de correctie! Bewerkt: 3 mei 2009 door MegaPilot Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 3 mei 2009 Rapport Geplaatst: 3 mei 2009 Een dualboot vertraagt je pc(heb ik gehoord). Maar als je een snelle PC hebt, maakt het niet veel uit. Dit klopt niet. Ik heb een een dual boot en merk geen verschil (en ik heb géén snelle pc ). En ook als je strikt naar de feiten kijkt zie je dat het niet kan kloppen: er staat altijd maar 1 besturingssysteem tegelijk aan, dus de een kan de ander nooit vertragen. Reageren
Djmaddox Geplaatst: 3 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 3 mei 2009 (bewerkt) Een dualboot vertraagt je pc(heb ik gehoord). Maar als je een snelle PC hebt, maakt het niet veel uit.@ hieronder: Thx voor de correctie! Is dit een snelle pc? Amd Athlon x2 6000+ @ 3,11Ghz. 2GB Dual Channel Corsair XMS @ 800Mhz. HDD 750GB @ 7200RPM. ASUS M2V. 8800GTS. 520Watt Voeding. EDIT: @ hierboven, dat dacht ik dus ook maar ik wou het even zeker weten. EDIT2: Oh, ik lees nu het bericht van Killerzero pas goed door XD. Nou, nu weet ik tenminste dat het niet slomer zal worden. Bedankt allemaal Bewerkt: 3 mei 2009 door djmaddox Reageren
Sprunk Geplaatst: 3 mei 2009 Rapport Geplaatst: 3 mei 2009 Je PC is een 6/10 als ik het zo even mag uitdrukken. Reageren
Djmaddox Geplaatst: 3 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 3 mei 2009 (bewerkt) Je PC is een 6/10 als ik het zo even mag uitdrukken. Maarja het maakt blijkbaar niet uit, dus ik zal het vanavond even proberen ^^. Bewerkt: 20 mei 2009 door Djmaddox Reageren
Djmaddox Geplaatst: 20 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 20 mei 2009 Ok, Ik heb nu XP op m'n PC en Windows 7 op een cd'tje liggen. Ik ben toch maar gegaan voor 7 aangezien dat (geloof ik) beter is(en sneller). Maar moet ik dat gewoon hetzelfde doen als Vista installeren? Andere partitie maken en het daarop installeren? Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 20 mei 2009 Rapport Geplaatst: 20 mei 2009 Ok, Ik heb nu XP op m'n PC en Windows 7 op een cd'tje liggen. Ik ben toch maar gegaan voor 7 aangezien dat (geloof ik) beter is(en sneller). Maar moet ik dat gewoon hetzelfde doen als Vista installeren? Andere partitie maken en het daarop installeren? Ja, gewoon zorgen voor een andere partitie/schijf, en daarop Windows Se7en installeren. Windows Se7en ziet Windows XP automatisch, en zal dus zelf automatisch de goede dualboot aanmaken. Reageren
Ymosky Geplaatst: 20 mei 2009 Rapport Geplaatst: 20 mei 2009 Uh... maar als ik het goed begrijp heb je dus eerst die XP geinstalleerd en je wilt daarna een partitie gaan maken? Voor zover ik weet kun je niet achteraf een extra partitie gaan maken (als die windows XP er al op staat) maar moet je dat doen voordat je begint met de installatie van het eerste besturingssyteem, in dit geval XP. Reageren
Thundercover Geplaatst: 20 mei 2009 Rapport Geplaatst: 20 mei 2009 Partities kun je ook aanmaken als er al een besturingssysteem op staat of zelfs als je het tweede besturingssysteem installeert. Bij Vista en 7 zit er standaard software voor ingebakken om je partities te beheren terwijl je besturingssysteem is geladen, maar voor XP moet je dacht ik wel een apart programma downloaden. Ik heb daar zelf weinig ervaring mee, omdat ik partities al bij de installatie aanwijs, maar via Google kan je er vast wel één vinden. Reageren
Crypteq Geplaatst: 20 mei 2009 Rapport Geplaatst: 20 mei 2009 (bewerkt) Klopt in Windows XP kan je (volgens mij) de partitie 's niet aanpassen.... Deze optie is wel in vista en 7 gekomen. Je zou een programma kunnen downloaden of een live Cd van linux downloaden, dan je wel de partitie 's aanpassen. Edit: Thundercover was me voor Bewerkt: 20 mei 2009 door BC7 Reageren
Djmaddox Geplaatst: 20 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 20 mei 2009 (bewerkt) Klopt in Windows XP kan je (volgens mij) de partitie 's niet aanpassen....Deze optie is wel in vista en 7 gekomen. Je zou een programma kunnen downloaden of een live Cd van linux downloaden, dan je wel de partitie 's aanpassen. Edit: Thundercover was me voor Ik heb 1 750GB schijf in mn PC, verdeeld in 3 partities, namelijk C schijf(staat XP op en kleine programma's), D schijf, vol met games en de E schijf als backup. Laatst zat mijn C schijf vol(hij was toen 15Gig) en ik kon hem gewoon groter maken naar 40Gig(wat ik ook heb gedaan) Maar ik moet dus gewoon een partitie maken en daar 7 opzetten? Bewerkt: 20 mei 2009 door Djmaddox Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.