Jump to content

Het grote: PS3 topic.


Trax

Recommended Posts

en "Zelda, Pokemon en natuurlijk Mario is waar Nintendo groot mee is geworden" zijn allemaal kinderspelletjes, ik zie niemand van mijn leeftijd (15) mario spelen of pokémon hoor !

Dat komt omdat jij een playstationfanboy bent, die geen eigen mening heeft, met de menigte meegaat, meelopertje is, alles doet wat zijn vader of moeder zegt, zicht laat beinvloeden door iedereen en alles om hem heen, een kaalkopje heeft maar toch naar hiphop luistert, tevreden bent met spellen als GTA, Tekken, Final Fantasy en Fifa Street, achter elke zin 'ouwe, gast, man' zegt, en het woord 'a'ight' op de meest onnuttige momenten in de mond neemt. Er zijn maar 3 écht goeie spellen op de Playstation 2 geweest, en dat zijn Ico, GTA III, en Shadow of the Colossus.

Ik ben 15 en ik ben trots op m'n gamecube, en m'n volgens jou kiddie-spellen. Mario heerst, Pokémon is de meest uitgebreidde RPG ooit. Zelda heeft het hoogste adventure gehalte tot nu toe. En als de kers op de taart, ziet Resident Evil 4 er stukken beter uit vergeleken met de PS2 versie, die ook nog later is uitgebracht.

Link to comment
Delen op andere websites

Daar ben ik het niet mee eens. Ik leef me meer in met de hoofpersoon/in het spel. Met goede voice acting en prachtige graphics.

Ik speel een game voor de beleving tijndens het spelen. Als ik een goed verhaal wil huur ik wel een film.

Link to comment
Delen op andere websites

Al even ging dit nieuwtje de ronde als een onzeker feit, maar het is nu officieel bevestigd dat Assasin's Creed ook naar de X-Box 360 komt, waardoor de console van hun grote concurrent; de Playstation 3, een exlusieve game ontnomen wordt. De X-Box 360 fans mogen hiermee dus erg blij zijn, want dit is een mooie game.

Het eerste kwartaal van 2007 kunnen we hem voor de 360 verwachten, en ook werd gezegd dat er een PC-titel aankomt, maar een datum is er nog niet duidelijk.

Nu kan iedereen hem spelen, en is Assasin's Creed geen reden om een PS3 te kopen. Wel goed, want anders koste deze game meer dan $600 bij elkaar, en dan zou onze geldbuidel een pak minder wegen dan momenteel. :sst:

Link to comment
Delen op andere websites

en "Zelda, Pokemon en natuurlijk Mario is waar Nintendo groot mee is geworden" zijn allemaal kinderspelletjes, ik zie niemand van mijn leeftijd (15) mario spelen of pokémon hoor !

Dat komt omdat jij een playstationfanboy bent, die geen eigen mening heeft, met de menigte meegaat, meelopertje is, alles doet wat zijn vader of moeder zegt, zicht laat beinvloeden door iedereen en alles om hem heen, een kaalkopje heeft maar toch naar hiphop luistert, tevreden bent met spellen als GTA, Tekken, Final Fantasy en Fifa Street, achter elke zin 'ouwe, gast, man' zegt, en het woord 'a'ight' op de meest onnuttige momenten in de mond neemt. Er zijn maar 3 écht goeie spellen op de Playstation 2 geweest, en dat zijn Ico, GTA III, en Shadow of the Colossus.

Ik ben 15 en ik ben trots op m'n gamecube, en m'n volgens jou kiddie-spellen. Mario heerst, Pokémon is de meest uitgebreidde RPG ooit. Zelda heeft het hoogste adventure gehalte tot nu toe. En als de kers op de taart, ziet Resident Evil 4 er stukken beter uit vergeleken met de PS2 versie, die ook nog later is uitgebracht.

1) Ik ben een fanboy, das 't enige juiste aan je zin,

2) Ik heb wel mijn eigen mening, maar dat kan je niet weten

3) Ik ga niet met demenigte mee dus ben ook geen melopertje, kan je dus al niet weten

4) Ik laat me niet beinvloeden, maar dat kan je ook al niet weten

5) Mijne kop sta vol haar, kan amper lezen wat ik nu schrijf, maar da konde dus ook al nie weten.

6) Ik luister niet naar hiphop, kan je ook onmogelijk weten,

7) Ik heb nog nooit Tekken of Final Gantasy of fifa street gespeeld, kon je ook onmogelijk weten

8) Ik zeg niet achter elke zin gast, man of ouwe, wist je ook niet

"Pokémon is de meest uitgebreidde RPG ooit." ooit al Oblivion IV gespeeld ?

Conclusie, probeer eerst iets over me te weten eer je iets over me schrijft, en speel maar eens een keertje Oblivion en bekijk dan je Pokemonntjes nog eens.

Link to comment
Delen op andere websites

en "Zelda, Pokemon en natuurlijk Mario is waar Nintendo groot mee is geworden" zijn allemaal kinderspelletjes, ik zie niemand van mijn leeftijd (15) mario spelen of pokémon hoor !

Dat komt omdat jij een playstationfanboy bent, die geen eigen mening heeft, met de menigte meegaat, meelopertje is, alles doet wat zijn vader of moeder zegt, zicht laat beinvloeden door iedereen en alles om hem heen, een kaalkopje heeft maar toch naar hiphop luistert, tevreden bent met spellen als GTA, Tekken, Final Fantasy en Fifa Street, achter elke zin 'ouwe, gast, man' zegt, en het woord 'a'ight' op de meest onnuttige momenten in de mond neemt. Er zijn maar 3 écht goeie spellen op de Playstation 2 geweest, en dat zijn Ico, GTA III, en Shadow of the Colossus.

Ik ben 15 en ik ben trots op m'n gamecube, en m'n volgens jou kiddie-spellen. Mario heerst, Pokémon is de meest uitgebreidde RPG ooit. Zelda heeft het hoogste adventure gehalte tot nu toe. En als de kers op de taart, ziet Resident Evil 4 er stukken beter uit vergeleken met de PS2 versie, die ook nog later is uitgebracht.

Je kan ook overdrijven. :{

A. Oblivion is zeker weten uitgebreider als pokemon, niks tegen pokemon hoor

B. PS2 maar 3 echt goeie spellen? :bonk: De gamecube heeft dacht ik nog niet eens 0,05 zovaak verkocht als de ps2 laat staan dat de gamecube dan wel zogenaamde goede spellen heeft.

Link to comment
Delen op andere websites

Enne... hoe wil je een voetbal spel eigenlijk spelen op de Wii

Kijk dat vind ik nou leuk, je bent dus niet op de hoogte van het feit dat de Wii niet alleen maar een Wii-mote en een nunchuk controller heeft. Je hebt ook de zogeheten retro controller deze heeft veel weg van de oude SNES en de GameCube controller.

Qua games zit het bij Nintendo (deze keer) wel snor, De Wii krijgt veel meer third party ondersteuning als de GameCube (ik neem aan dat je dat bedoelde).

Ik begrijp je niet helemaal...

Never change a winnin concept, waarom wilden zij dan eerst die kromme controller invoeren en is de "nieuwe" dual shock niet voorzien van een rumble functie?

Verder sla je met een Wii mote ook niet om je heen als een malloot ;) , Je maakt gewoon normale rustige bewegingen.

Het is een beetje jammer dat de PS3 eerst in prijs moet zakken voordat ie echt goed verkocht gaat worden, daarmee pakt Sony het niet slim aan vind ik.

Tja je zal me ook echt niet zien vertellen dat ik alles van de Nintendo afweet oid. Ik spreek alleen van wat ik weet. Je geeft me ook gelijk dat Nintendo GC gewoon niet al te veel goeie games had. Dat dit bij de Wii gaat veranderen wist ik niet en heb dat ook niet beweerd.

Met "never change a winning concept' doel ik meer op dat ze niet ineens met een nieuwe controller aan moeten komen. Dat ze wat aanpassingen doen die beter bij de console passen zie ik meer als wat bijschaven van een concept dan het geheel veranderen.

Dat van die spastische malloot was natuurlijk een geintje, noem het een bepaald soort stijlfiguur.

Enne, die prijs. Had ik al in het "Oh wat is die PS3 toch duur" topic gezet, dit is onderdeel van de strategie die Sony gebruikt met het aanbieden van de PS reeks. Staat ook wel bekend als de "afroom" strategie.

Komt neer op:

- Hoge prijs bij launch. Die hard fans kopen de console, maakt haast niet uit welke prijs.

- Als verkoop stagneert, verlaagt Sony het met een tiental euro's. Nu wordt het interessant voor mensen die het eerder te duur vonden, maar nog steeds is de prijs te hoog voor het grote publiek.

- etc etc etc, totdat het grote publiek de prijs aanvaardbaar vindt. Hier verkoopt Sony het meest.

Voorbeeldje: Stel je voor dat er 10 die hard fans zijn, 15 iets minder die hard fans en 75 grote publiek.

Zou Sony beginnen met de "grote publiek" prijs, zeg €400, dan krijgen ze: 100 * €400 = €40.000,-

Met de afroom strategie: (10*€600) + (15*€500) + (75*€400) = €43.500,-

Das 8.75% meer omzet, door alleen een andere strategie, die ook werkt(e, iig bij PS2).

Link to comment
Delen op andere websites

"Pokémon is de meest uitgebreidde RPG ooit." ooit al Oblivion IV gespeeld ?

Oblivion beperkt zich tot 1 deel, het is waarschijnlijk TeS: IV wat je bedoelt, maar een PS fanboy als jou neem ik dat niet kwalijk.

Voor verdere informatie, ik was Oblivion vergeten, ik heb dat spel zelf, maar het heeft mij tot m'n eigen spijt niet weten te boeien maar dat terzijde.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee hoor Oblivion, OblivionII III IV maar liefst 4obli's ;)

en de prijs van de ps3 is duur als je 'm alleen ziet als gameconsole, als je al de extra's ook gebruikt dan lijkt ie stukken goedkoper.

En daarmee raak je dus een deel van de doelgroep 'gamers' kwijt, omdat ze het apparaat te duur vinden en die extra's niet willen. Toch jammer, als een console z'n voornaamste doelgroep kwijt is.

Bewerkt: door Piet-Herr
Link to comment
Delen op andere websites

Havok vergelijkt hun software tussen PS3 en PC

Afgelopen week liet Havok (het bedrijf achter de beruchte Havok physics engine) zijn nieuwe Spectrum v4.0 engine in werking zien op de CEDEC Developer's Conference dat 30 augustus tot 1 September gehouden werd in Tokyo Japan.

Naast het nieuwe physics software dat de v4.0 kan behandelen werd er ook een interresante vergelijking gedaan van de software functionerend tussen de PS3 en PC. Wat blijkt is dat met name de processing speed, de PS3 bijna even snel als een triple-core PC loopt.

De Havok v4.0 heeft namelijk een zeer sterke processor nodig om de zware lading berekeningen te kunnen behandelen die de sofware zal brengen. Net wat Ray Maguire al aangaf dat de PS3 de hardware in huis heeft om goede A.I. tot stand te brengen, blijkt ook hieruit weer dat de Cell-Processor in de PS3 zeer geschikt is voor het berekenen van physics.

Het grappige hieraan is dat er een dik half jaar geleden zo'n zelfde vergelijking gedaan werd. Toen vergeleek Manji Hedges Directeur van Ageia hun PhysX PPU (Ageia PhysX GPU Card) met dat van de Cell. En gaf aan dat ze veel overeenkomsten tussen hun PPU en de Cell zagen. Ageia zei dat de Cell een enorm rekenwonder is wat oa Physics betreft.

havps3.jpg

Foto genomen van de CEDEC Developer's Conference

BRON

Link to comment
Delen op andere websites

Snelheid BD-speler PS3

Microsoft vondt het nodig om aan te kaarten dat hun DVD speler in de xbox360 maar een snelheid had van 12x en daarmee sneller zou zijn dan de PS3 met de 2x Blu-ray speler. Zo onstonden er geruchten dat de PS3 minder snel zou laden dan de 360.

De 12x speed aan de buitenkant van de disc is een 8x speed over de gehele disc. Wat Microdoft is vergeten, is het feit dat de PS3 net zoals de 360 DVD's gewoon op 8x afspeelt, de zelfde snelheid dus.

Het is dus weer gewoon een truc van Microsoft om mensen te laten denken dat hun 360 beter is. Het zou onderhand wel tijd worden voor zowel Sony als Microsoft om op te houden met het kleineren van de concurent zijn console, ze moeten zich maar eens richten op hun eigen console!

BRON

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...