Jump to content

Het grote: PS3 topic.


Trax

Recommended Posts

Snelheid BD-speler PS3

Microsoft vondt het nodig om aan te kaarten dat hun DVD speler in de xbox360 maar een snelheid had van 12x en daarmee sneller zou zijn dan de PS3 met de 2x Blu-ray speler. Zo onstonden er geruchten dat de PS3 minder snel zou laden dan de 360.

De 12x speed aan de buitenkant van de disc is een 8x speed over de gehele disc. Wat Microdoft is vergeten, is het feit dat de PS3 net zoals de 360 DVD's gewoon op 8x afspeelt, de zelfde snelheid dus.

Het is dus weer gewoon een truc van Microsoft om mensen te laten denken dat hun 360 beter is. Het zou onderhand wel tijd worden voor zowel Sony als Microsoft om op te houden met het kleineren van de concurent zijn console, ze moeten zich maar eens richten op hun eigen console!

BRON

Rechtstreeks van ownage.nl:

Wordt jij soms ook zo gek van die laatijden van de PSP? Nu snap ik dat zo een klein apparaatje geen monster processor kan hebben, maar ik word af en toe toch gillend gek als ik om de haverklap "loading.." te zijn krijg in GTA.

Echter, een groot bakbeest als de Playstation 3 zou wel zo een monster processor kunnen behuizen. Wat zeg ik, dat heeft hij ook! Toch ziet het ernaar uit dat de Playstation 3 ook geplaagd zal worden door langere laadtijden dan verwacht. De boosdoener? Blu-ray.

Hierbij komt een heel wat technisch gezwets aan te pas en als je dat wil zien maar bovenal begrijpt, verwijs ik je graag naar de bron, Ozymandias door.

Het komt erop neer dat de snelheid waarmee een Blu-ray disk gelezen wordt, veel lager is dan dat de laser een DVD'tje afleest.

'Admittedly, Blu-Ray looks dicey from several non-capacity angles. Blu-Ray movies require a 1.5x Blu-Ray drive, or 54Mbits/second. Sony announced that PS3 uses a 2x BD drive, which is 72Mbits/second or 9MB/second. The Xbox 360 uses a 12x DVD, which should give it about 16MB/second. That is significantly faster for games and will result in shorter load times. And that 12x DVD drive should be a whole lot cheaper. (Note that the PS3 drive will do 8x DVD, and even that is faster than 2x BD),' aldus Mark DeLoura, ex-Sony werknemer.

Door deze langzamere leessnelheid moet heel veel data opgeslagen worden in de Playstation 3 zelf tijdens het spelen. Dit is volgens Ozymandias dan ook de reden waarom er een standaard een harddisk in de Playstation 3 moet zitten. De PSP werkt ook volgens dit principe.. we kennen de gevolgen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet of dat allemaal waar is, de PS3 is nog geeneens te koop en ze gaan al conclusies trekken, dan zit je naar mijn mening helemaal fout. Ik heb nog nooit aan een 360 gezeten en nooit wat van gelezen. Maar ik denk wel dat de PS3 sneller word dan de 360 (geen conclusie, een gedachte), waarom dat? Omdat de PS3 later uit is. Dus de PS3 zal niet zo slecht zijn denk ik, maar zal ook niet de Wii kunnen overtreffen van Nintendo. Maar die houdt zich lekker stil, en Microsof moet gewoon zijn grote mond houden, degenen met de grootste mond, doe het nooit beter, alleen maar slechter!

Link to comment
Delen op andere websites

Snelheid BD-speler PS3

Microsoft vondt het nodig om aan te kaarten dat hun DVD speler in de xbox360 maar een snelheid had van 12x en daarmee sneller zou zijn dan de PS3 met de 2x Blu-ray speler. Zo onstonden er geruchten dat de PS3 minder snel zou laden dan de 360.

De 12x speed aan de buitenkant van de disc is een 8x speed over de gehele disc. Wat Microdoft is vergeten, is het feit dat de PS3 net zoals de 360 DVD's gewoon op 8x afspeelt, de zelfde snelheid dus.

Het is dus weer gewoon een truc van Microsoft om mensen te laten denken dat hun 360 beter is. Het zou onderhand wel tijd worden voor zowel Sony als Microsoft om op te houden met het kleineren van de concurent zijn console, ze moeten zich maar eens richten op hun eigen console!

BRON

Rechtstreeks van ownage.nl:

Wordt jij soms ook zo gek van die laatijden van de PSP? Nu snap ik dat zo een klein apparaatje geen monster processor kan hebben, maar ik word af en toe toch gillend gek als ik om de haverklap "loading.." te zijn krijg in GTA.

Echter, een groot bakbeest als de Playstation 3 zou wel zo een monster processor kunnen behuizen. Wat zeg ik, dat heeft hij ook! Toch ziet het ernaar uit dat de Playstation 3 ook geplaagd zal worden door langere laadtijden dan verwacht. De boosdoener? Blu-ray.

Hierbij komt een heel wat technisch gezwets aan te pas en als je dat wil zien maar bovenal begrijpt, verwijs ik je graag naar de bron, Ozymandias door.

Het komt erop neer dat de snelheid waarmee een Blu-ray disk gelezen wordt, veel lager is dan dat de laser een DVD'tje afleest.

'Admittedly, Blu-Ray looks dicey from several non-capacity angles. Blu-Ray movies require a 1.5x Blu-Ray drive, or 54Mbits/second. Sony announced that PS3 uses a 2x BD drive, which is 72Mbits/second or 9MB/second. The Xbox 360 uses a 12x DVD, which should give it about 16MB/second. That is significantly faster for games and will result in shorter load times. And that 12x DVD drive should be a whole lot cheaper. (Note that the PS3 drive will do 8x DVD, and even that is faster than 2x BD),' aldus Mark DeLoura, ex-Sony werknemer.

Door deze langzamere leessnelheid moet heel veel data opgeslagen worden in de Playstation 3 zelf tijdens het spelen. Dit is volgens Ozymandias dan ook de reden waarom er een standaard een harddisk in de Playstation 3 moet zitten. De PSP werkt ook volgens dit principe.. we kennen de gevolgen.

De xbox 360 kan ook maar met een snelheid van 8x dvd's afspelen. ;) Dus het is een geen nadeel noch een voordeel.

Link to comment
Delen op andere websites

http://www.scee.presscentre.com/Content/De...mp;NewsAreaID=2

06/09/2006 06:40

Sony Computer Entertainment Europe Announces New March 2007 date for European Launch of PLAYSTATION 3

London, Wednesday 6 September 2006 – Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) today announced that it would revise the launch date of its PLAYSTATION® 3 computer entertainment system in the PAL territories of Europe, Russia, Middle East, Africa and Australasia from 17th November 2006, as previously announced to March 2007.

Launch dates for Japan and North America will remain the same, which are November 11th and November 17th respectively.

The revision of the launch date in the SCEE territories is caused by the delay in the mass production schedule of the blue laser diode within the Sony Group, thus affecting the timely procurement of key components to be utilised in PLAYSTATION 3.

Europa minderwaardig aan US of Jap dan?

Bewerkt: door Preddy
Link to comment
Delen op andere websites

Om het bericht hier boven nog even te vertalen en wat aan te vullen:

----------

Release datum PS3 in Europa uitgesteld.

Het Sony Computer Entertainment Press Office meldt dat de release datum van de PlayStation 3 in Europa zal verschuiven naar maart 2007. De geplande release data in Japan en in de VS blijven staan zoals ze gepland waren. Hoewel het voor de Japanse en Amerikaanse PS3 fans ook geen feest wordt, voor de VS zijn er maar 400.000 exemplaren aanwezig op de launch dag. In Japan zijn dit er nog minder, namelijk 100.000. Sony heeft niet kunnen voorkomen dat er vertragingen zijn opgelopen in de massaproductie van het apparaat, de productie van een ''blue laser diode'' is hier grotendeels de oorzaak van.

Hoewel dit een enorme tegenslag voor Sony is blijft het zijn doelstelling aanhouden, ze willen nog steeds 6 miljoen consoles voor het einde van het fiscale jaar verschepen. De miljoenen die voor de VS en Japan beloofd waren komen op zijn vroegst pas een maand na de release datum. Over de preciese datum van de Europese release is helaas nog niks bekend, als hier meer over bekend wordt melden we dat.

Bron: FutureGaming.nl

----------

Dag feestdagen, dag wereldwijde launch, meer ruimte voor Nintendo en Microsoft, dag adverteerders die al duizenden posters met ''17 november'' hebben afgedrukt. Maar ach, zie het van de zonnige kant: Je bezit straks een console waar waarschijnlijk de fouten al zijn uit gehaald en je kan nog even naar die €600,- blijven staren. Wel weer jammer dat vooral de Europese fanbase wordt genaaid.. :schater:

Doen ze goed bij Sony! :tu::sst:

Bewerkt: door Jowx
Link to comment
Delen op andere websites

Ze zouden pas echt lef hebben om zometeen weer €600,- te vragen... btje prijscompensatie zou wel op zn plaats zijn vindik.

En waarom mogen ze dang een €600,- meer vragen? :{

Als het volgens jou redenering zou werken mochten ze hem van mij uitstellen toct 2008 lekker goedkoop. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Prijs verhogen? lol... dat zou geen bedrijf doen in deze situatie.

Maar 3 maand van te voren een launch-datum met 4 maand uitstellen is gwoon geen stijl. Kzou toch een compensatie wel op zn plaats vinden, ter waardering van de "PS fanboys" in Europa, Afrika, Rusland en Australie die blijkbaar van minder waarde zijn dan die in USA en Japan/Azie.

Link to comment
Delen op andere websites

Prijs verhogen? lol... dat zou geen bedrijf doen in deze situatie.

Maar 3 maand van te voren een launch-datum met 4 maand uitstellen is gwoon geen stijl. Kzou toch een compensatie wel op zn plaats vinden, ter waardering van de "PS fanboys" in Europa, Afrika, Rusland en Australie die blijkbaar van minder waarde zijn dan die in USA en Japan/Azie.

Gast als ze te weinig consoles hebben kunnen ze niks anders. :bonk:

Je moet niet zo zeiken SONY kan er ook niets aan doen. :cab:

Link to comment
Delen op andere websites

Prijs verhogen? lol... dat zou geen bedrijf doen in deze situatie.

Maar 3 maand van te voren een launch-datum met 4 maand uitstellen is gwoon geen stijl. Kzou toch een compensatie wel op zn plaats vinden, ter waardering van de "PS fanboys" in Europa, Afrika, Rusland en Australie die blijkbaar van minder waarde zijn dan die in USA en Japan/Azie.

Gast als ze te weinig consoles hebben kunnen ze niks anders. :bonk:

Je moet niet zo zeiken SONY kan er ook niets aan doen. :cab:

Sony produceert ze zelf :cya: Ze kunnen er dus Alles (ja met een hoofdletter en dikgedrukt en onderstreept) aan doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Prijs verhogen? lol... dat zou geen bedrijf doen in deze situatie.

Maar 3 maand van te voren een launch-datum met 4 maand uitstellen is gwoon geen stijl. Kzou toch een compensatie wel op zn plaats vinden, ter waardering van de "PS fanboys" in Europa, Afrika, Rusland en Australie die blijkbaar van minder waarde zijn dan die in USA en Japan/Azie.

Gast als ze te weinig consoles hebben kunnen ze niks anders. :bonk:

Je moet niet zo zeiken SONY kan er ook niets aan doen. :cab:

Sony produceert ze zelf :cya: Ze kunnen er dus Alles (ja met een hoofdletter en dikgedrukt en onderstreept) aan doen.

SONY kan toch niet van tevoren voorspellen dat de ontwikkeling niet volgens schema verloopt? Ze maken zoveel consoles als ze kunnen meer kunnen ze niet doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Prijs verhogen? lol... dat zou geen bedrijf doen in deze situatie.

Maar 3 maand van te voren een launch-datum met 4 maand uitstellen is gwoon geen stijl. Kzou toch een compensatie wel op zn plaats vinden, ter waardering van de "PS fanboys" in Europa, Afrika, Rusland en Australie die blijkbaar van minder waarde zijn dan die in USA en Japan/Azie.

Gast als ze te weinig consoles hebben kunnen ze niks anders. :bonk:

Je moet niet zo zeiken SONY kan er ook niets aan doen. :cab:

Sony produceert ze zelf :cya: Ze kunnen er dus Alles (ja met een hoofdletter en dikgedrukt en onderstreept) aan doen.

SONY kan toch niet van tevoren voorspellen dat de ontwikkeling niet volgens schema verloopt? Ze maken zoveel consoles als ze kunnen meer kunnen ze niet doen.

Voorkomen is beter dan genezen. Als ze het better geplent hadden was dit bericht dus niet verschenen ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...