Jump to content

Het grote: PS3 topic.


Trax

Recommended Posts

Gast als ze te weinig consoles hebben kunnen ze niks anders. :bonk:

Je moet niet zo zeiken SONY kan er ook niets aan doen. :cab:

Een week geleden liep alles nog soepel en volgens plan volgens Kaz Hirai:

PlayStation 3 op tijd, aldus Kaz Hirai

Nieuws | 29 augustus 2006 - Sony zal haar woord houden en er zullen op de lanceerdatum in november twee miljoen PlayStation 3's klaar staan over de hele wereld. Daar is Kaz Hirai, president en CEO van Sony Computer Entertainment Amerika, van overtuigd. Dit terwijl de productie van de PlayStation 3 nog niet eens van start is gegaan.

Daarbij zouden er tegen van het einde van het jaar twee miljoen PlayStation 3's extra bijkomen, en voor 31 maart volgend jaar zouden er nog twee miljoen exemplaren bijkomen.

Hirai heeft ook laten weten de verkooppunten van de PlayStation 3 uit te leggen waarom er zo'n groot prijskaartje ($599) aan de PS3 hangt. De consument moet begrijpen dat de PlayStation 3 elke dollar daarvan waard is. De Blu-ray technologie en andere duurzame technologie waarmee de PS3 uitgerust is, zit er niet voor niets in. Volgens Hirai zijn er nu al games die twintig gigabyte in grootte zijn, en hiervoor zou de Blu-ray technologie aardig van pas komen.

Ook zullen PlayStation 3-bezitters meteen op de eerste dag, de dag waarop hij officieel verkocht mag worden, online kunnen gamen.

Het lijkt me nogal sterk dat er in een week zoveel gebeurt is dat er maar 25% van de 2 miljoen waar hij o zo van overtuigd was echt zijn verschenen. Maar wat doet Sony: Ze verbergen het tot op het laatste moment en Europa is wederom de dupe van deze blunder. En dan is het toch best lollig dat er nog steeds fanboys met een enorm massief bord voor hun kop lopen er nog steeds iets moois van proberen te maken en Sony proberen te beschermen. Je bent kijhard voorgelogen, face it.

Bewerkt: door Jowx
Link to comment
Delen op andere websites

Prijs verhogen? lol... dat zou geen bedrijf doen in deze situatie.

Maar 3 maand van te voren een launch-datum met 4 maand uitstellen is gwoon geen stijl. Kzou toch een compensatie wel op zn plaats vinden, ter waardering van de "PS fanboys" in Europa, Afrika, Rusland en Australie die blijkbaar van minder waarde zijn dan die in USA en Japan/Azie.

Gast als ze te weinig consoles hebben kunnen ze niks anders. :bonk:

Je moet niet zo zeiken SONY kan er ook niets aan doen. :cab:

Sony produceert ze zelf :cya: Ze kunnen er dus Alles (ja met een hoofdletter en dikgedrukt en onderstreept) aan doen.

SONY kan toch niet van tevoren voorspellen dat de ontwikkeling niet volgens schema verloopt? Ze maken zoveel consoles als ze kunnen meer kunnen ze niet doen.

Voorkomen is beter dan genezen. Als ze het better geplent hadden was dit bericht dus niet verschenen ;)

Beter plannen? Hoe wil je nou in de planning weten dat er problemen komen met de productie?

Link to comment
Delen op andere websites

Beter plannen? Hoe wil je nou in de planning weten dat er problemen komen met de productie?

Als ze beter plannen zouden er helemaal geen productieproblemen zijn, dus ja, dat hadden ze beter kunnen doen. Verder wat Jowx zei: Een week geleden zei Sony nog dat alles helemaal op schema liep, nu komt dit naar buiten en dan zijn er nog steeds mensen die het goet proberen te praten :schater:

Link to comment
Delen op andere websites

Eerder starten met de productie misschien, en niet constant maar hoog van de toren blijven blazen over een wereldwijde launch die onmogelijk blijkt te zijn.. Tuurlijk kunnen ze problemen niet plannen, maar ze kunnen er wel rekening mee houden, geen enkel productieproces verloopt zonder problemen. Sony heeft de PS3 sinds eind 2005 al uitgesteld, nu is het al 2007. Dan is er toch iets heel erg fout gegaan om een jaar uitstel nodig te hebben en dan met maar liefst 500.000 consoles op de markt te komen. Al die PR praatjes van Sony is gewoon dikke BS tegenover de consument, iedereen wordt aan het lijntje gehouden. De mensen die in begin 2006 speculeerden over een launch in 2007 werden voor gek verklaard, uiteindelijk kan je wel zien wie er voor de gek gehouden is..

Bewerkt: door Jowx
Link to comment
Delen op andere websites

Nja dan mag ik zeiken, volgens mij heb ik daar ook het volle recht toe. K kan moeilijk het aan iemand anders wijten dan aan Sony. In mij ogen is het beleid dat zij voeren echt een aanfluiting. Zij zijn nu onderscheid gaan maken tussen waar ze het snelst het meest geld kunnen verdienen met de launch en volgens mij mag je dat gewoon niet doen. Niet dat ik de PS3 ging kopen, maar als ik voor een console zou moeten kiezen dan wordt dat wel de PlayStation.

Op zn zachtst gezegd voel ik me wat ondergewaardeerd. Ik zou het dan ook beter vinden dat Sony de gehele release datum had uitgesteld, ipv de keuze te maken die ze nou hebben gedaan. Dit is eerlijker tegenover die gamers die nu worden teleurgesteld.

Als we het nog even over Sony hebben, met deze uitstelling, is een grote fout van hun. Als je aan ziet komen dat er teweinig geproduceerd kan worden, moet je dit outsourcen, dus andere bedrijven zoeken die je mee kunnen helpen sneller te produceren. Dat ze dit niet hebben gedaan of te laat zijn gaan doen is een fout van de managers.

Bewerkt: door Preddy
Link to comment
Delen op andere websites

Nja dan mag ik zeiken, volgens mij heb ik daar ook het volle recht toe. K kan moeilijk het aan iemand anders wijten dan aan Sony. In mij ogen is het beleid dat zij voeren echt een aanfluiting. Zij zijn nu onderscheid gaan maken tussen waar ze het snelst het meest geld kunnen verdienen met de launch en volgens mij mag je dat gewoon niet doen. Niet dat ik de PS3 ging kopen, maar als ik voor een console zou moeten kiezen dan wordt dat wel de PlayStation.

Op zn zachtst gezegd voel ik me wat ondergewaardeerd. Ik zou het dan ook beter vinden dat Sony de gehele release datum had uitgesteld, ipv de keuze te maken die ze nou hebben gedaan. Dit is eerlijker tegenover die gamers die nu worden teleurgesteld.

Als we het nog even over Sony hebben, met deze uitstelling, is een grote fout van hun. Als je aan ziet komen dat er teweinig geproduceerd kan worden, moet je dit outsourcen, dus andere bedrijven zoeken die je mee kunnen helpen sneller te produceren. Dat ze dit niet hebben gedaan of te laat zijn gaan doen is een fout van de managers.

Andere bedrijven helpen die mee produceren. :bonk:

A. Je krijgt er nog geen 5.000.000 af dan

B. Dat kost tonnen met geld dus gaat prijs omhoog.

En dat ze alleen PAL uitgesteld hebben is een vrij logische keuze omdat PAL het grootste gebied is. Dus dat is vrij logish en kan ik dan ook begrijpen. SONY kunnen niet zomaar doen wat wij willen hele release uitstellen zou waanzin zijn.

Waarom extra geld uitgeven (hogere prijs dus waarschijnlijk) als het zo ook kan?

Link to comment
Delen op andere websites

En dat ze alleen PAL uitgesteld hebben is een vrij logische keuze omdat PAL het grootste gebied is. Dus dat is vrij logish en kan ik dan ook begrijpen. SONY kunnen niet zomaar doen wat wij willen hele release uitstellen zou waanzin zijn.

Waarom extra geld uitgeven (hogere prijs dus waarschijnlijk) als het zo ook kan?

Hoezo zou de hele release uitstellen waanzin zijn? Met 500.000 consolen launchen is ook waanzin. Bovendien heeft Sony de hele launch al 2 keer uitgesteld, dus een derde keer zou dan ook vrij weinig uit maken. Een release met 500.000 consoles komt haast op hetzelfde neer als niet releasen, veel verschil is er niet. Wel eens er aan gedacht dat de PS3 nu met hevige concurrentie te maken krijgt, wat dacht je alleen al van de feestdagen die ze in Europa missen. Ze geven vooral Microsoft een grote voorsprong in Europa, als Nintendo er slim gebruik van maakt en voor de feestdagen de Wii lanceert heeft Nintendo ook vrij spel t.o.v. Sony. Bovendien zorgt dit er alleen maar voor dat de pricedrop wordt uitgesteld en dat Europa straks met spellen uit de spreekwoordelijke oude doos zit, als er uberhaupt PAL spellen die voor maart 2007 zouden uitkomen wel daadwerkelijk nog uitgebracht worden. En waarschijnlijk kan je ook nog langer wachten op een PS3 die geen kinderziektes bevat, Sony heeft nu helemaal geen tijd om revisies in te voeren, de productielijn moet op volle toeren draaien om de tekorten aan te vullen. Dus voor een foutloze PS3 kan je nóg langer gaan wachten, als de launch van maart 2007 uberhaupt wel gehaald wordt. Sony gaat met deze uitstel in Europa heel veel inleveren aan Microsoft en Nintendo, marktleider blijven ze misschien nog wel, maar dan wel met een hele kleine voorsprong op de concurrentie. De goede naam die Sony met de PlayStation2 had opgebouwd wordt zo wel heel snel door het slijk gehaald. De overvloed aan negatieve berichten en de enorme prijs (terecht of niet, het blijft een duur stukje speelgoed) zorgen ervoor dat de populariteit van de PlayStation 3 behoorlijk af zal nemen bij de casual gamers waarvan Sony het toch wel moet hebben. Laat staan de enorme deuk die Blu-ray hier nu mee oploopt, want dat is hoofdzakelijk de reden voor het stagneren van de productie. Verkopen zal de PS3 zeker, maar het tijdperk van de enorme verschillen tussen Sony en de concurrentie is voorbij.

Link to comment
Delen op andere websites

Andere bedrijven helpen die mee produceren. :bonk:

A. Je krijgt er nog geen 5.000.000 af dan

B. Dat kost tonnen met geld dus gaat prijs omhoog.

Waarom extra geld uitgeven (hogere prijs dus waarschijnlijk) als het zo ook kan?

Dan ga ik hier ff op in, is ook wel mn gebied van interesse.

Werkelijk, een ander bedrijf inschakelen om een productietekort op te vangen is echt niet zo gek. Sony zou een tijdelijke allianties aan kunnen gaan om sneller bepaalde onderdelen van de PS3 te maken. Blijkbaar hebben ze zelf te weinig capaciteit om dat zelf op tijd te doen. Als een bepaald onderdeel met een kleine aanpassing ook bij andere fabrieken weg kunnen worden gehaald, kunnen ze zelf meer concentreren op het assemblen van de consoles.

Het is waarschijnlijk dat de productiekosten hoger worden, maar dit is maar relatief. Het enige verschil zou de winstmarge zijn die het bedrijf/bedrijven die de onderdelen levert/leveren. Op de onderdelen waar ik het dan over heb, je kan niet alles outsorcen, zou die marge echt niet groot zijn.

Dat het relatief is, is omdat een reputatie meer waard is dan geld. Neem een CocaCola. Wil iemand dit bedrijf kopen, dan is de prijs 90% reputatie en 10% activa (fabrieken etc). De reputatie van Sony/PlayStation was jarenlang erg hoog, en dat heeft Sony nu vooral nodig om hun PS3 te verkopen, met de felle competitie van de Wii en de Xbox360. Om die reputatie hoog te houden zou Sony niet moeten schromen om geld uit te geven. Dat verhalen op de consument zou een verkeerde marketing zijn, omdat een prijs al is vastgesteld en die niet hoger bij kan worden gesteld. Dat zou alleen maar meer negatieve invloed hebben op de reputatie.

Zie ook Microsoft, die (dik) verlies had op de Xbox, maar wel een grote spelersgroep hebben gekregen door dat verlies te leiden. Zo kan met de volgende consoles wel voorzichtig aan winst worden gedacht.

Deze loop van omstandigheden en de keuzes die Sony hierin maakt, werkt niet bepaald bevordelijk voor de verkoop van de PS3. Willen ze nu geen geld uitgeven, dan zouden ze het later in de portemonnee kunnen voelen als de verkoopcijfers tegenvallen.

Feit is dat door deze actie al minder PS3 zullen worden verkocht.

Nog een kleine disclaimer:

Aangezien Sony natuurlijk zelf geen details naar buiten brengt over de problemen die ze hebben, kan ik nooit 100% met zekerheid zeggen dat het zo gaat als dat ik beschrijf. Alleen met de feiten aanelkaar gekoppeld komt de conclusie in elk geval op hetzelfde neer, dat het geen goede marketing is van Sony.

En sorry als het wat lang is geworden.

Bewerkt: door Preddy
Link to comment
Delen op andere websites

En dat ze alleen PAL uitgesteld hebben is een vrij logische keuze omdat PAL het grootste gebied is. Dus dat is vrij logish en kan ik dan ook begrijpen. SONY kunnen niet zomaar doen wat wij willen hele release uitstellen zou waanzin zijn.

Waarom extra geld uitgeven (hogere prijs dus waarschijnlijk) als het zo ook kan?

Hoezo zou de hele release uitstellen waanzin zijn? Met 500.000 consolen launchen is ook waanzin. Bovendien heeft Sony de hele launch al 2 keer uitgesteld, dus een derde keer zou dan ook vrij weinig uit maken. Een release met 500.000 consoles komt haast op hetzelfde neer als niet releasen, veel verschil is er niet. Wel eens er aan gedacht dat de PS3 nu met hevige concurrentie te maken krijgt, wat dacht je alleen al van de feestdagen die ze in Europa missen. Ze geven vooral Microsoft een grote voorsprong in Europa, als Nintendo er slim gebruik van maakt en voor de feestdagen de Wii lanceert heeft Nintendo ook vrij spel t.o.v. Sony. Bovendien zorgt dit er alleen maar voor dat de pricedrop wordt uitgesteld en dat Europa straks met spellen uit de spreekwoordelijke oude doos zit, als er uberhaupt PAL spellen die voor maart 2007 zouden uitkomen wel daadwerkelijk nog uitgebracht worden. En waarschijnlijk kan je ook nog langer wachten op een PS3 die geen kinderziektes bevat, Sony heeft nu helemaal geen tijd om revisies in te voeren, de productielijn moet op volle toeren draaien om de tekorten aan te vullen. Dus voor een foutloze PS3 kan je nóg langer gaan wachten, als de launch van maart 2007 uberhaupt wel gehaald wordt. Sony gaat met deze uitstel in Europa heel veel inleveren aan Microsoft en Nintendo, marktleider blijven ze misschien nog wel, maar dan wel met een hele kleine voorsprong op de concurrentie. De goede naam die Sony met de PlayStation2 had opgebouwd wordt zo wel heel snel door het slijk gehaald. De overvloed aan negatieve berichten en de enorme prijs (terecht of niet, het blijft een duur stukje speelgoed) zorgen ervoor dat de populariteit van de PlayStation 3 behoorlijk af zal nemen bij de casual gamers waarvan Sony het toch wel moet hebben. Laat staan de enorme deuk die Blu-ray hier nu mee oploopt, want dat is hoofdzakelijk de reden voor het stagneren van de productie. Verkopen zal de PS3 zeker, maar het tijdperk van de enorme verschillen tussen Sony en de concurrentie is voorbij.

Weleens gedacht wat het opslaan van die consoles kost. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

En dan bestel ik der wel 1 van de jappen, die hebben dezelfde regeicode voor blu-ray dvd's enzo...

Met het risico dat je geen garantie hebt en dat de verzendkosten nogal hoog liggen bij zo'n zwaar apparaat, daarbij komt ook nog is dat ze nogal schaars zijn in Japan. Die 100.000 zijn binnen no-time uitverkocht, dus de kans dat je snel een PS3 uit Japan krijgt is vrij klein, terwijl het risico dat je neemt vrij groot is. Maar het is natuurlijk jouw keuze/geld. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

En dan bestel ik der wel 1 van de jappen, die hebben dezelfde regeicode voor blu-ray dvd's enzo...

Met het risico dat je geen garantie hebt en dat de verzendkosten nogal hoog liggen bij zo'n zwaar apparaat, daarbij komt ook nog is dat ze nogal schaars zijn in Japan. Die 100.000 zijn binnen no-time uitverkocht, dus de kans dat je snel een PS3 uit Japan krijgt is vrij klein, terwijl het risico dat je neemt vrij groot is. Maar het is natuurlijk jouw keuze/geld. :puh:

Je moet er trouwens ook nog extra belasting op betalen. ;)

Anyway die 2.000.000 volgens plan hoefde niet tot maart opgeslagen te worden. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Tja je moet er wat voor over hebben. Een uitstelling kost gewoon geld, eigen schuld. Als die 500000 opgeslagen moeten worden tot maart om je reputatie wat te redden, so be it.

Dat ze het snel releasen om de opslagkosten te verlagen zou wel erg op de kleintjes letten zijn.

Bewerkt: door Preddy
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...