Jump to content

Het grote: PS3 topic.


Trax

Recommended Posts

tja nu kunnen we allemaal gaan zeuren maar de ps3 word wel vet! en hij is ook wel erg duur, en als ze hem nog duurder gaan maken zal sony weinig succes hebben. anyway, ik wacht gewoon tot de ps3 goedkoper word (en dat zal denk ik niet erg lang duren) en dan koop ik hem gewoon! en kijk hier maar eens welke games erop komen!

Link to comment
Delen op andere websites

Nu ja, je hebt wel voordelen,

1) geen kinderziektes

2) tegen maart zouw hij normaal in prijs gedaald zijn als hij in november zouw uitkomen, dus wie weet...

Maar volgens mij heb ik gelezen dat preorders bij game mania een import krijgen :puh: dus ik heb weeral eens geluk, ik wacht al 3dagen op een mail van gamemania die maar niet komt, maar ik denk wel dat 't waar is want met games en al gaat het daar ook zo ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Tja het is mogelijk dat als er binnen een maand een niet-al-te-grote-bug in de PS3 zit en die niet te moeilijk te verhelpen is, en ook handig is om te laten veranderen, een deel van de PAL release dit niet zou hebben. Dit typende lijkt me dat het toch niet echt voor de hand ligt :). Dr zouden dan in 2 verschillende versies PS3s uitkomen, nah...

Link to comment
Delen op andere websites

Als Sony al moeite heeft genoeg PS3's te produceren waarom zouden ze dan wel makkelijk alle kinderziektes eruit kunnen halen?

Stop A.U.B met dat gigantische fanboyisme!

Omdat ze meer tijd hebben. :bonk:

Maar waardoor ze wel veel klanten verliezen (die het wachten zat zijn).

Link to comment
Delen op andere websites

ik vond dit gisteren op ign.com:

PS3 Delayed in Europe

PAL gamers won't get their hands on Sony's next-gen monster until March 2007.

by Alex Simmons

UK, September 6, 2006 - Sony Computer Entertainment Europe has announced the launch of PlayStation 3 in PAL territories will be delayed until March 2007. In an official statement Sony blamed the slippage on a lack of key components needed to manufacturer the consoles, adding, "the revision of the launch date in the SCEE territories is caused by the delay in the mass production schedule of the blue laser diode within the Sony Group, this affecting the timely procurement of key components to be utilised in PlayStation 3."

The delay will affect gamers in Europe, Russia, the Middle East, Africa and Australasia, who won't be able to officially get their hands on a PS3 until March next year. However, the Japanese and US launches of PlayStation 3 remain unaffected, released on November 11 and November 17 respectively. Sony's plan to ship six million consoles globally by the end of the 2007 fiscal year also remains unchanged.

The blue laser diode is a key component of the PS3's Blu-Ray drive and the shortage is expected to affect other Blu-Ray products in Sony's line-up, not just PlayStation 3. However, with Microsoft claiming there'll be enough Xbox 360s to meet demand this Christmas and Nintendo's Wii expected to launch globally in the next couple of months, could the delay spell disaster for Sony? We'll bring you more news on the delay plus industry reaction throughout the day.

dus voor d emensne die gene engels kunnen!! d eps3 komt dus pas in maar 2007 uit inplaats van november

Link to comment
Delen op andere websites

Playstation vs. Sony

Vaak worden dingen gemakshalve samen gevoegd. Nintendo is de Wii, Microsoft is de Xbox 360 en Sony is de Playstation 3. Ik zie het graag anders, en ik wil het in deze column specifiek over de de laatstgenoemde hebben. Het begint er namelijk op te lijken dat Sony in oorlog is met de Playstation 3. Of de laatste sterk genoeg is om zich staande te houden? Ik hoop het het echt…

De bovenstaande introductie is uiteraard vrij kort door bocht te noemen, maar er zijn zaken die me op beginnen te vallen, en waar ik graag mij ei over kwijt wil. Ik analyseer wat er de laatste maanden gaande is, en kom tot de conclusie dat het niet goed gaat met de Playstation 3. "Goh, goed gezien slimpie" zal je waarschijnlijk denken. Nu wil ik echter een andere weg inslaan dan de meeste mensen doen. Ik accepteer dat er dingen fout gaan, en ga de Playstation 3 dus niet fel verdedigen. Anderzijds wil ik de console ook absoluut niet afkraken. Het is (helaas) veel te grijs om voor een van deze oplossingen te kiezen. Dat het slecht gaat met de Playstation 3 is namelijk niet de schuld van de console zelf. De boosdoener, dat is Sony!

Als ik naar de Playstation 3 kijk zie ik een geweldige machine die met gemak zal kunnen concurreren met zowel de Xbox 360 als de Nintendo Wii. Ik zie een krachtpatser die op de lange termijn grafisch heus wel beter zal worden dan de Xbox 360. Ik zie een console die genoeg support zal gaan krijgen van ontwikkelaars. Ik zie een console die een goede live service krijgt om online gamers aan te trekken. Ik zie dat de techneuten hun best hebben gedaan om een prachtig apparaat in elkaar te zetten waar iedereen van zal kunnen genieten. Ik zie in de Playstation 3 niets minder dan mooie momenten voor elke gamer.

Maar wat doet Sony met haar console? Ze maakt de Playstation 3 op alle mogelijke manieren kapot. Het begon zoals bekend op de E3 van 2005 door filmpjes te laten zien die de Playstation 3 nooit aan zou kunnen. Een grote fout. De toevoeging van motion sensoring vind ik daarentegen een geniale zet, en het maakt van de Playstation 3 alleen maar een betere console. Geef dan echter wel gewoon eerlijk toe dat je je hebt laten "inspireren" door Nintendo. De bewering dat dit niet het geval is, is een vuile leugen. Dat men de 'boomerang' terug veranderde naar de oorspronkelijke controller is ook alleen maar goed voor de console. Dat Sony over de toedracht hiervan moet liegen is dan wel weer triest. De harde belofte dat Sony een totaal eigen 'Live-systeem' zou op zetten en zich niets van Xbox-Live aan zou trekken bleek ook gebakken lucht. De genadeklap kwam kort geleden. Sony bleef beloven dat de Playstation 3 wereldwijd gelanceerd zou worden en dat het productieproces goed verliep. Pas vlak voor het moment suprème blijkt het dat Sony voor de zoveelste maal heeft gelogen.

Sony bedriegt haar fans met leugens om de niet-fans ervan te overtuigen om fan te worden. Dit terwijl ze zo veel meer indruk hadden kunnen maken door de Playstation 3 te promoten zoals deze werkelijk is. Naar mijn mening hoeven de Playstation fanboys zich echt nergens voor te schamen. Sony fanboys moeten daarentegen accepteren dat ze genaaid worden door hun eigen bedrijf, en dat moeten ze ook niet langer pikken. Ik zou zeggen: "Fuck Sony, Go Playstation!" Met de Playstation 3 heb je een prachtige console in handen. Jammer dat Sony er kennelijk alles aan doet om de boel te verneuken… Het staat voor mij als een paal boven water: "Playstation verdient veel beter dan een bedrijf als Sony."

Bron: Ownage.nl

-------------------------

Voor de mensen die het niet snappen, dit is dus een column.. Ik kan me overigens wel vinden in dat stukje, de PlayStation 3 is een prachtding, maar Sony is het behoorlijk aan het verneuken. Fuck Sony, Go Playstation! :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het nogal een vage column. Het bevat natuurlijk feiten, maar worden volgens mij verkeerd geinterpreteerd, ik begrijp niet dat Sony in oorlog zou zijn met Playstation (3)? PS is volges mij niet een bedrijf dat binnen Sony is, maar gewoon een departement van Sony, net zoals TV productie en Platen-label. Elke euro Dollar winst en verlies komt direct bij Sony corportation terecht, niet in het budget van een PS departement, d8 ik zo.

Zie dan deze zin:

Sony er kennelijk alles aan doet om de boel te verneuken

Dit is echt de reinste onzin natuurlijk. Sony heeft totaal geen baat bij het verneuken van de PS. De ontwikkeling van alle PS komen uit het budget van Sony, en imo is voor de PS3 het grootste bedrag geinvesteerd tot nu toe. Dat Sony dit niet zou willen terugverdienen, zoals het artikel zegt, tja das gewoon onzin natuurlijk.

De persoon die dit heeft getypt zoekt het in de verkeerde hoek. De fouten die Sony maakt in de marketing van de Playstation 3 komt van de toenemende concurrentie die Sony nu kent. Bij de release van de PS2 had het geen concurrentie. Punt. Nu hebben ze last van 2 andere consoles die elk een concept hebben die goed is. Xbox met zn Live versie, Wii met de motion spul. Dat Sony dat ook in hun PS3 wil, is natuurlijk logisch, als het goed kan worden ingepast. Dan ga je natuurlijk niet de credits van het idee aan je concurrent geven. Je doet gewoon alsof je zelf het hebt bedacht, boeit het de kopers van de PS3 wat dat ze met een gejat idee spelen, daar wordt hun speelplezier niet minder van, juist meer.

Daarbij komt ook nog dat Microsoft ook niet schroomt om wat vuile marketing te gebruiken, door de zaken beter voor te stellen dan ze zijn. Wat dat betreft mag Sony dat ook wel doen imo. Enne, je kan niet voorstellen hoe kom sommige mensen zijn, ze geloven alles wat men leest/hoort/ziet. Als je door bepaalde berichten (binnen de grenzen dan) je concurrent wat spelers kan afjatten, waarom niet?

Dat de PAL versie van PS3 uitgesteld is ben ik volkomen mee eens dat dat een genade klap is. Slechte marketing cq planning van Sony

De persoon die het artikel heeft getypt heeft een te goed beeld van hoe concurrentie een bedrijf beinvloed. It's war outthere, waarin een bedrijf snel een verkeerd initiatief/strategie kan doen.

NB. Ik probeer Sony hier niet te verdedigen, ze hebben gewoon dom gedaan met de berichten van laatste weken. Ik wil gewoon ffies duidelijk maken dat je zo'n artikel ook maar met een korreltje zout moet nemen. Ook met mijn post moet je dat doen, zitten ook onwaarheden in, je kan nooit de waarheid weten wat er binnen de grenzen van zo'n bedrijf rondgaat, behalve als je er een hoge positie bekleed ofc :).

Bewerkt: door Preddy
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het nogal een vage column. Het bevat natuurlijk feiten, maar worden volgens mij verkeerd geinterpreteerd, ik begrijp niet dat Sony in oorlog zou zijn met Playstation (3)? PS is volges mij niet een bedrijf dat binnen Sony is, maar gewoon een departement van Sony, net zoals TV productie en Platen-label. Elke euro Dollar winst en verlies komt direct bij Sony corportation terecht, niet in het budget van een PS departement, d8 ik zo.

De titel was figuurlijk, je moet ook niet alles wat er staat letterlijk opvatten.. Het is een column, come on.. :-(

Zie dan deze zin:
Sony er kennelijk alles aan doet om de boel te verneuken

Dit is echt de reinste onzin natuurlijk. Sony heeft totaal geen baat bij het verneuken van de PS. De ontwikkeling van alle PS komen uit het budget van Sony, en imo is voor de PS3 het grootste bedrag geinvesteerd tot nu toe. Dat Sony dit niet zou willen terugverdienen, zoals het artikel zegt, tja das gewoon onzin natuurlijk.

Zie hierboven.. :cab:

De persoon die dit heeft getypt zoekt het in de verkeerde hoek. De fouten die Sony maakt in de marketing van de Playstation 3 komt van de toenemende concurrentie die Sony nu kent. Bij de release van de PS2 had het geen concurrentie. Punt. Nu hebben ze last van 2 andere consoles die elk een concept hebben die goed is. Xbox met zn Live versie, Wii met de motion spul. Dat Sony dat ook in hun PS3 wil, is natuurlijk logisch, als het goed kan worden ingepast. Dan ga je natuurlijk niet de credits van het idee aan je concurrent geven. Je doet gewoon alsof je zelf het hebt bedacht, boeit het de kopers van de PS3 wat dat ze met een gejat idee spelen, daar wordt hun speelplezier niet minder van, juist meer.

Kan wel zo zijn, maar dan moet je ook niet vreemd opkijken als je balen kritiek van de media over je heen krijgt..

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...