Jump to content

Het grote: PS3 topic.


Trax

Recommended Posts

-------------------------

Third parties financieren PlayStation Network

Het PlayStation Network is gratis. Gratis voor ons, that is. Sony zou volgens een gerucht op gamesite Kotaku op dit moment hard aan het onderhandelen zijn met third party uitgevers aan een constructie waarbij zij betalen voor het aanbieden van demo's van hun games.

Elke keer dat een PS3 gamer een demo download betaalt de uitgever van die gamedemo een bepaald bedrag aan Sony. Uitgevers betalen dus voor jouw gameplezier. Op deze manier zou Sony het online PS3 netwerk kunnen financieren.

Er kleven natuurlijk wel haken en ogen aan dit systeem. Niets garandeert namelijk dat gamers die een demo downloaden ook allemaal de game in de winkel aan gaan schaffen. Verder zullen demo's waarschijnlijk nog korter gemaakt worden. Een demo die namelijk teveel weg geeft, zou wel eens erg populair kunnen worden. En erg populaire demo's kost de uitgever ervan weer klauwen met geld.

Dit systeem vervangt als het ware de demodisk die bij de officiële PlayStation magazines werden meegegeven. Ook hier betaalden third party uitgevers een bepaald bedrag om hun gamedemo's op de disk te krijgen.

Het grote verschil is echter dat er dit keer geen vaste bedragen betaald worden, maar een klein bedragje voor elke download. Dat kan aardig oplopen. Ik voorspel dan ook weinig gamedemo's op het PlayStation Network van kleinere uitgevers. Alleen de groten als Electronic Arts en Ubisoft zullen waarschijnlijk bereid zijn om zoveel geld opzij te schuiven voor het aanbieden van hun demo's.

Tot slot moet nog eens onderstreept worden dat het hier gaat om een gerucht. Maar wel één met een groot waarheidsgehalte als je het mij vraagt.

Bron: Ownage.nl

-------------------------

-------------------------

Sony: 'tevreden met PS3 launch in Amerika'

Nieuws | 22 november 2006 - Dave Karraker, director of corporate communications bij Sony Computer Entertainment, heeft tegenover IGN gezegd dat Sony meer dan tevreden is met het verloop van de PlayStation 3- launch in Amerika op vrijdag 17 november.

''Sony Computer Entertainment America couldn't be more pleased with the response we have seen from consumers since the launch of PlayStation 3 on Friday [November 17]''

Bovendien werden er nog een paar leuke feites openbaar gemaakt. Zo waren Resistance: Fall of Man en Madden NFL 07 de best verkochte games. De 60GB PlayStation 3 werd vaker verkocht dan de 20GB versie - wat niet heel vreemd is, omdat er meer 60GB exemplaren in de winkels lagen. Tot slot verkochten de PlayStation 2 en de PSP beter dan normaal: een verhoging van 24% voor de PlayStation 2 verkopen en een verhoging van 29% voor de verkoop van PlayStation Portables.

Sony richt zich nog steeds op één miljoen verscheepte PlayStation 3's voor Amerika vóór het einde van 2006. De voorraden worden nu wekelijks bijgevuld.

Sportfabrikant Nike doet ook mee aan de Playstation 3- hype. De kledingfabrikant heeft een gelimiteerde 'Playstation- schoen' geïntroduceerd.

Bron: InsideGamer

-------------------------

-------------------------

Gran Turismo HD eind 2007

Gerucht | 22 november 2006 - Volgens een nieuwe releaselijst van GameStop.com komt Gran Turismo HD pas eind 2007 in de winkels. Eerder gingen er geruchten van een release 'deze winter'. Als de lijst van GameStop.com klopt, wordt dat dus eerder volgende winter.

Heel erg verbazend is dit niet: Gran Turismo Mobile voor de PSP werd eerst in 2005 verwacht, kwam toen opeens in januari 2006, maar is nu nog steeds niet te krijgen. De laatste geruchten zeggen dat hij in maart in de winkels ligt.

Bron: InsideGamer

-------------------------

-------------------------

EA: 'hopelijk meer PS3's tijdens launch in Europa'

Nieuws | 22 november 2006 - EA Europa topman Jens Uwe Intat wil dat Sony in maart 2007 meer PlayStation 3's bij launch voor Europa heeft, dan het voor Amerika en Japan had. Volgens hem is het belangrijk dat de tekorten zo klein mogelijk gehouden worden.

''For the launch of new hardware, you will never be able to have as many [units] out there as people would like. It's better this way around than having new hardware sitting on shelves. [..] The first day is not overly important for us, it's more important that the machine keeps on selling.''

Intat geeft zelf toe dat het onmogelijk is om tekorten te vermijden: daarvoor is een nieuwe console te populair. Hij benadrukt dat het belangrijk is dat de toevoer van PlayStation 3's na de launch voldoende wordt.

Overigens heeft Intat genoeg vertrouwen om de PlayStation 3 in maart in Europa te verwachten, ondanks de eerdere problemen met de productie van de PlayStation 3.

Bron: InsideGamer

-------------------------

-------------------------

Gates: kerst 2007 barst de strijd los

Nieuws | 22 november 2006 - Zowel in Japan als de Verenigde Staten zijn de Nintendo Wii, Xbox 360 en PlayStation 3 allemaal uit en de oorlog is al uitgebarsten, maar Bill Gates gaf onlangs aan dat de echte strijd tijdens de kerstperiode van 2007 zal plaatsvinden.

In een interview met News.com gaf de oprcihter van Microsoft aan dat hij de concurrentie nog niet als een echte bedreiging ziet, maar dat het eind volgend jaar een hevig gevecht zal worden. Uit het interview:

"You know, Sony can make 80,000 bricks, and people would buy them. So the real competition -- you're going to see the impact of our innovation and all the momentum we have in Christmas 2007. This Christmas, the story is: Xbox 360 is going to sell super-well, and they'll sell the rounding error amounts they can make."

Tegen die tijd is de 360 alweer aan de derde kerstperiode toe en de strijd zal onder andere gebracht worden door mogelijke toptitels als Smash Bros. (Wii), Halo 3 (360) en Metal Gear Solid 4 (PlayStation 3).

Bron: InsideGamer

-------------------------

-------------------------

Analisten: "PS3 wint met 120 miljoen stuks"

Nieuws | 22 november 2006 - Medewerkers van Strategy Analytics hebben berekend dat de PlayStation 3 120 miljoen keer zal zijn verkocht in 2012. Volgens hen zal de Xbox 360 'maar' 60 miljoen keer verkopen, de Wii zelfs 'maar' 23 miljoen keer. Het komende half jaar zal de strijd nog fel zijn: Sony zou nog moeite moeten doen om genoeg consoles aan te leveren, terwijl de Xbox 360 lekker doorgaat met verkocht worden. Tegen het einde van 2007 zou de uitkomst van de strijd zichtbaar worden. De PlayStation 3 zou vanaf die periode wereldwijd beter verkocht worden dan de Xbox 360.

Volgens de analisten van een ander bedrijf, Yankee Group, zal de PlayStation 3 iets minder verkopen, maar nog steeds de Xbox 360 verslaan - in Noord-Amerika dan. Yankee Group denkt dat Sony 30 miljoen PlayStation 3's in 2011 naar Noord-Amerika zal hebben verscheept, tegenover 27 miljoen Xbox 360's en 11 miljoen Wii's. In het rapport van Yankee Group wordt echter niet gesproken over de andere werelddelen.

De afgelopen tijd zijn er een hoop analisten geweest die een andere visie hadden dan de medewerkers van Strategy Analytics en Yankee Group. Dit is echter één van de eerste rapporten die vlak ná de launch van de Playstation 3 bekend wordt gemaakt en niet een hele tijd ervoor.

Bron: InsideGamer

-------------------------

-------------------------

Bluetoothproblemen met PS3-controller

Gerucht | 23 november 2006 - Een redacteur van Kotaku heeft gezegd dat hij controllerproblemen heeft wanneer hij Resistance: Fall of Man online speelt. Af en toe begint zijn karakter te schieten zonder dat hij een knop heeft ingedrukt, of komt de map plotseling tevoorschijn. Het lijkt erop dat er problemen zijn met de Bluetoothverbinding. Meerdere lezers van Kotaku hebben hetzelfde probleem. Er wordt op Kotaku gespeculeerd over het feit dat de Bluetoothverbinding misschien toch stoort met de WiFi-connectie, aangezien deze problemen vooral genoemd worden bij het online gamen.

Merkwaardig aan dit verhaal is het dat de controller dit vreemde gedrag niet lijkt te vertonen wanneer hij met de USB-kabel aan de PS3 vast zit. Vreemd hieraan is dat de USB-kabel alleen wordt gebruikt voor het opladen van de controller en niet voor het verzenden van data. Dat wordt altijd gedaan via Bluetooth.

We heben het hier dus over een gerucht, één met nogal wat haken en ogen. We zullen moeten wachten op een reactie van Sony.

Bron: InsideGamer

-------------------------

-------------------------

Slechts 150.000 PS3's bij launch verkocht?

Dat er grote rellen rondom de Amerikaanse PS3-launch waren, was al langer bekend. Schietpartijen, knokpartijen, diefstallen, alles ging er gewelddadig aan toe. Er was een groot tekort aan PS3-consoles. AmTech analist PJ McNealy heeft onderzocht hoeveel consoles er daadwerkelijk bij de Amerikaanse launch beschikbaar waren, en kwam op een geschatte hoeveelheid van tussen de 125.000 en 175.000 duizend stuks, inclusief de 15.000 kiosk-exemplaren. Een heel stuk minder dan de beloofde 400.000 consoles welke Sony had beloofd klaar te hebben voor de Amerikaanse launch.

De Wii daarentegen had een flink stuk meer apparaten klaar met de launch. McNealy schatte het aantal Wii-consoles tussen de 425.000 en 475.000. Nintendo zelf verwacht zo'n 1.5 tot 2 miljoen consoles te hebben verscheept voordat het jaar is afgelopen. Tot dusver zijn er nog geen precieze getallen bekend van de Amerikaanse launch.

Bron: Ownage.nl

-------------------------

Bewerkt: door Jowx
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het echt jammer dat ik geen ADSL heb.

Draadloos internet op PS3, maar natuurlijk kan dat ook met de kabel...

Weer gezeur met me pa...

Nou ja, me pa wil niet dat ik een PS3 koop en me ma wel weer.

Ik ben er al voor aan het sparen ondanks dat mijn vader het niet weet.

Wie verder heeft dit probleem? :engel:

Edit: Gaat langzaam dood.... (Geld probleem)

Bewerkt: door .VíoLett,,:O
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb geen probleem :puh: heel ons gezin is computer gericht (dan bedoel ik dat we allemaal pc's hebben en der mee kunnen werken) Toen ik aan m'n pa zij van njah ps3 komt pas in maart uit, ik koop wel een 360 zij hij dat ik beter kon wachten tot maart :bier:

Bovendien nog wat handig nieuws,

Ook Windows XP op je PS3!.

Je denkt nu vast wat kan je niet met je PS3?, eerst al de berichten dat je linux fedora 5 op je PS3 kon installeren en nu ook Windows XP. Maar WindowsXP op je PS3 gaat via linux fedora 5, zeg maar als een soort van virtuele machine. Jammer genoeg zijn de foto´s niet erg duidelijk omdat het door een japaner is gemaakt.

XPPS3.jpg

BRON

Smijt je pc dus maar door 't raam want met de ps3 kan je voortaan chatten en al die zooi :klap:

Link to comment
Delen op andere websites

Smijt je pc dus maar door 't raam want met de ps3 kan je voortaan chatten en al die zooi :klap:

Oké, als jij het doet doe ik het ook. Ik zou wel graag hebben dat je bewijs toont aan de hand van een filmpje of iets dergelijks.

Naja, ik ben dat niet van plan. Ik koop liever een X-Box 360 dan een Playstation 3. De PS3 is veel te duur, ik pak dan liever iets anders. Ze kunnen evengoed een 'only-gamers' PS3 maken als ze al die opties erbij willen doen. Wat is de bedoeling anders van een gameconsole ?

Btw, check dit.

Link to comment
Delen op andere websites

Kojima mist rumble in PS3 controller

28 nov 2006 - Hideo Kojima houdt zich momenteel bezig met de ontwikkeling van Metal Gear Solid 4 voor de PlayStation3, maar vond nog even de tijd om te melden dat hij rumble mist in de controller voor Sony’s nieuwe console.

“De bediening in MGS3 werd een beetje complex, dus je kan wat directere controle verwachten in MGS4. Dat het maar even gezegd mag worden. Maar ik mis de rumble in en ik hoop nog steeds dat het terug zal komen,” aldus Hideo.

Is dat even pech hebben voor Kojima. Sony’s Phil Harrison vertelde vorige maand nog dat Sony helemaal geen spijt heeft van het wisselen van rumble naar de motion sensing. Volgens hem betrekt de SIXAXIS de speler veel meer bij de game. En of de SIXAXIS een goede keuze is geweest in de ogen van Kojima, weet de man zelf nog niet eens. Hij weet nog niet hoe ze het gaan gebruiken in Metal Gear Solid 4, maar ze gaan het wel gebruiken.

Bron: GameZ

-------------------------

-------------------------

Sony over downloads PlayStation 3

Nieuws | 28 november 2006 - John Hight, de director of external development bij Sony Computer Entertainment (SCE) in Santa Monica, heeft zich uitgelaten over de online mogelijkheden van de PlayStation 3. We hebben de gegeven informatie hieronder voor je opgesomd.

  • Sinds de ontwikkeling van de PlayStation 3 zat Sony al met de gedachte om complete spellen online aan te bieden. Sony vind het belangrijk dat deze spellen de 1080p resolutie en de Sixaxis-controller ondersteunen.
  • Om ontwikkelaars van spellen voor deze downloadservice te vinden, gaat Sony universiteiten af en zijn ze regelmatig op conferenties voor ontwikkelaars om nieuwe teams te zoeken.
  • Deze spellen moeten simpel en makkelijk blijven, aldus Hight.
  • De grote ontwikkelaars zijn er vooral om de 'echte' spellen voor de PlayStation 3 te produceren. Third-party ontwikkelaars zullen klassieke arcadegames brengen naar de PlayStation 3, vergelijkbaar met Xbox Live Arcade.
  • De eerste downloads in de PlayStation Store zijn niet meer dan 500MB. Dit heeft Sony bewust gedaan. Omdat de harde schijf van de PlayStation 3 veel meer ruimte bied kan men in de toekomst grotere downloads aanbieden, aldus Hight.

De PlayStation 3 komt maart 2007 in Europa uit.

Bron: Insidegamer

Link to comment
Delen op andere websites

Kojima mist rumble in PS3 controller

28 nov 2006 - Hideo Kojima houdt zich momenteel bezig met de ontwikkeling van Metal Gear Solid 4 voor de PlayStation3, maar vond nog even de tijd om te melden dat hij rumble mist in de controller voor Sony’s nieuwe console.

“De bediening in MGS3 werd een beetje complex, dus je kan wat directere controle verwachten in MGS4. Dat het maar even gezegd mag worden. Maar ik mis de rumble in en ik hoop nog steeds dat het terug zal komen,” aldus Hideo.

Is dat even pech hebben voor Kojima. Sony’s Phil Harrison vertelde vorige maand nog dat Sony helemaal geen spijt heeft van het wisselen van rumble naar de motion sensing. Volgens hem betrekt de SIXAXIS de speler veel meer bij de game. En of de SIXAXIS een goede keuze is geweest in de ogen van Kojima, weet de man zelf nog niet eens. Hij weet nog niet hoe ze het gaan gebruiken in Metal Gear Solid 4, maar ze gaan het wel gebruiken.

Bron: GameZ

-------------------------

-------------------------

Sony over downloads PlayStation 3

Nieuws | 28 november 2006 - John Hight, de director of external development bij Sony Computer Entertainment (SCE) in Santa Monica, heeft zich uitgelaten over de online mogelijkheden van de PlayStation 3. We hebben de gegeven informatie hieronder voor je opgesomd.

  • Sinds de ontwikkeling van de PlayStation 3 zat Sony al met de gedachte om complete spellen online aan te bieden. Sony vind het belangrijk dat deze spellen de 1080p resolutie en de Sixaxis-controller ondersteunen.
  • Om ontwikkelaars van spellen voor deze downloadservice te vinden, gaat Sony universiteiten af en zijn ze regelmatig op conferenties voor ontwikkelaars om nieuwe teams te zoeken.
  • Deze spellen moeten simpel en makkelijk blijven, aldus Hight.
  • De grote ontwikkelaars zijn er vooral om de 'echte' spellen voor de PlayStation 3 te produceren. Third-party ontwikkelaars zullen klassieke arcadegames brengen naar de PlayStation 3, vergelijkbaar met Xbox Live Arcade.
  • De eerste downloads in de PlayStation Store zijn niet meer dan 500MB. Dit heeft Sony bewust gedaan. Omdat de harde schijf van de PlayStation 3 veel meer ruimte bied kan men in de toekomst grotere downloads aanbieden, aldus Hight.

De PlayStation 3 komt maart 2007 in Europa uit.

Bron: Insidegamer

Online spellen maken het soms nog even iets leuker, zeker als je andere mensen (misschien wel vrienden) tegen kan spelen zodat je niet helemaal naar elkaar moet komen voor een multiplayertje (je moet wel allebei een PS3 hebben). Zelf vind ik dat de PS3 een grote aanwinst kan maken met de online-mogelijkheden, maar ben ik bang dat ik er geen geld voor over heb, om online te kunnen spelen (ik verdien niet genoeg om al die online games te kunnen spelen en leves te dowloaden)

Link to comment
Delen op andere websites

'Sony heeft 200.000 PS3s verkocht'

Larry Probst, CEO van Electronic Arts in de Verenigde Staten, heeft tegenover Reuters in New York verklaard dat de verkoop van de PlayStation3 niet naar zijn wens is gegaan. Het was minder groots dan hij had verwacht. Ja, de console is overal uitverkocht. Volgens Probst heeft Sony echter slechts 200.000 consoles verkocht in de Verenigde Staten.

Sony wilde er zelf 400.000 bij de launch verkopen, maar dit heeft het bedrijf dus niet gehaald. Probst heeft wel aardige verwachtingen. Hij denkt dat Sony tot eind 2006 een totaal van 500.000 tot 800.000 consoles in de Verenigde Staten zal uitleveren aan de winkels.

Bron: Ownage.nl

Link to comment
Delen op andere websites

Namco: "break-even punt voor PS3-titels half miljoen"

30 nov 2006 - We hebben allemaal al begrepen dat het ontwikkelen van next-gen games geen goedkope aangelegenheid is. Maar wat betekent dat nou voor de uitgevers?

Takeo Takasu, hoofd van Namco Bandai, heeft aangegeven dat ze 500.000 verkochte exemplaren voor elkaar moeten krijgen om quitte te spelen.

Een PS3-titel wordt dan ook winstgevend als deze meer verkoopt dan 500.000 stuks. Takeo Takasu geeft aan dat hij tevreden is over de verkoop van hun laatste PS3-titels (Mobile Suit Gundam: Crossfire en Ridge Racer 7)

Bron: GameZ

-------------------------

Dat zou niet zo goed zijn voor de kleinere ontwikkelaars :N

-------------------------

PS3-productie volgend jaar goedkoper

Nieuws | 5 december 2006 - Doordat de Cell-Chip in de PS3 volgend jaar goedkoper geproduceerd kan worden, zullen de productiekosten van de PS3 omlaag gaan. In een presentatie van IBM is verteld dat de chip op dit moment een grootte heeft van 90 nanometer en volgend jaar slechts een omvang zal hebben van 65nm (1 nanometer is 0,000000001 meter). De verandering in de productie van de chip betekent dat deze goedkoper geproduceerd kan worden.

Hoewel lagere productiekosten het voor Sony wellicht mogelijk maakt om de prijs van de PlayStation 3 omlaag te halen, is het nog maar de vraag of dit ook gaat gebeuren. Sony maakt namelijk behoorlijk wat verlies op elke PS3 die ze verkopen. De meevaller in de productiekosten wordt daarom wellicht gebruikt om dat verlies op te vangen.

Bron: Insidegamer

-------------------------

Bewerkt: door Piet-Herr
Link to comment
Delen op andere websites

Geen idee of dit al ooit is gepost:

Is de PS3 echt zo duur?

Xbox 360: €400,-

Controller Battery: €20,-

Wifi add-on: €80,-

1 jaar Xbox Live abonoment: €60,-

HD-DVD add-on: €200,-

Totaal: €760,-

PS3: €600,-

Controller Battery: Zit in basispakket

Wifi add-on: Zit in basis pakket

Online Gaming: Gratis

Blu-ray: Zit in basis pakket

Totaal: €600,-

Bron: OPM

Je hebt natuurlijk niet alle dingen nodig maar het meeste is toch handig. De meeste Xbox gamers hebben bovendien toch een Controller Battery gekocht en een Live Abo.

Bewerkt: door ASPHALT
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...