Jump to content

Het grote: PS3 topic.


Trax

Recommended Posts

Nieuws | 8 januari 2007 - De SIXAXIS, de controller van de PlayStation 3, heeft op de CES de Technology and Engineering Emmy Award binnengesleept. Dit nieuws kwam tegelijkertijd met de aankondiging van Sony dat het één miljoen PlayStation 3's naar de Verenigde Staten had verscheept.

Ook de PlayStation 3 heeft zelf een paar prijzen in de wacht gesleept. Het won de CES Best of Innovations Award for 2007, de PC World's 20 Most Innovative Products Award en de Sound and Vision's Editor's Choice Award. De Digital Entertainment Group beloonde de PlayStation 3 met de Digital Innovation Award.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nieuws | 8 januari 2007 - Sony heeft vandaag tijdens de CES bekend gemaakt dat de PlayStation 3 in 2006 één miljoen keer is verscheept. Het heeft daarmee zijn doelstelling (die het twee keer omlaag heeft gehaald wegens de welbekende productieproblemen) van 1 miljoen stuks in 2006 behaald. Ook is de miljoen sneller gehaald dan bij de PlayStation 2 of de PlayStation Portable.

Opmerkelijk is dat de verwachting van 6 miljoen verscheepte stuks vóór maart, wanneer de PlayStation 3 in Europa moet verschijnen, niet is bijgesteld. Volgens analist Richard Doherty is het onwaarschijnlijk dat Sony de 6 miljoen vóór maart niet gaat halen.

They have not pulled back from their 6 million number. We'd be very surprised if they don't reach it.

- Richard Doherty

Niks lijkt een Europese launch voor maart nog in de weg te staan: volgens een woordvoerder was het geen kwestie van 'stelen van stand-alone Blu-ray spelers', maar groeit de productie van Blu-ray diodes dagelijks.

Update 12:18

Een kleine kanttekening: het gaat hier alleen maar om Noord-Amerika. Officiële cijfers voor Japan zijn nog niet bekend gemaakt. Famitsu spreekt echter over 500.000 verkochte consoles in Japan, wat het totaal zou brengen op 1,5 miljoen verscheepte consoles.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zeer mooie resultaten. _O_:Y

Link to comment
Delen op andere websites

Zeker wel mooie resultaten! Ik hoop alleen wel dat ze wat aan die prijs gaan doen, want ze vragen er hier bijna €200! meer voor.

Ehm... Ik weet niet of je het doorhebt maar de Playstation 3 kost € 499,- voor het pakket met een harde schijf van 20 GB en € 599,- voor een met een harde schijf van 60 GB ;).

Link to comment
Delen op andere websites

Zeker wel mooie resultaten! Ik hoop alleen wel dat ze wat aan die prijs gaan doen, want ze vragen er hier bijna €200! meer voor.

Ehm... Ik weet niet of je het doorhebt maar de Playstation 3 kost € 499,- voor het pakket met een harde schijf van 20 GB en € 599,- voor een met een harde schijf van 60 GB ;) .

Ik weet niet of jij het door hebt, maar €599 is meer dan $800 ($802.66 als je het precies wil weten). Je hebt wel gelijk, niet €200 maar wel bijna. Bewerkt: door Insanity Prawn Boy
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb geen enkel idee waar jij het idee vandaan haalt dat de PS3 € 200,- kost? Zoals de post van mij hierboven zijn er 2 pakketten van de PS3 die minimaal € 499,- kosten ;).

Hij bedoelt dat de PS3 hier in Nederland (Europa) in vergelijking €200,- duurder is.

Maar het is niet zo dat SONY daarvoor gekozen heeft.

SONY maakt aan een PAL PS3 netzoveel winst dan aan een NTSC PS3.

Het verschil zit hem echter in de strenge invoer/import rechten hier. Daardoor komen er meer kosten bij die uiteraard bij de prijs berekend worden.

Overigens gebeurt dit ook bij de producten van Microsoft, Nintendo en ieder ander bedrijf.

€599 is trouwens maar +/- 780 AM Dollar.

Bewerkt: door Mania-92
Link to comment
Delen op andere websites

SONY maakt aan een PAL PS3 netzoveel winst dan aan een NTSC PS3.

Ik snap nu eindelijk de rest van het verhaal, ik dacht gewoon verkeert :D. Maar ik wil je er wel op wijzen dat Sony geld verliest als er een PS3 wordt verkocht, ze verdienen geld met de games ;).

Link to comment
Delen op andere websites

SONY maakt aan een PAL PS3 netzoveel winst dan aan een NTSC PS3.

Ik snap nu eindelijk de rest van het verhaal, ik dacht gewoon verkeert :D. Maar ik wil je er wel op wijzen dat Sony geld verliest als er een PS3 wordt verkocht, ze verdienen geld met de games ;).

Dat weet ik idd, maar dat is nu niet relevant. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

-------------------------

Konami laat PS3 een beetje in de steek

Nieuws | 10 januari 2007 - Konami heeft bekend gemaakt dat zij vijf games voor de PlayStation 3 hebben gecanceld. Het gaat om de projecten Coded Arms: Assault, Gradius, Jikkyou Powerful Pro Yakyuu en twee games waar we eigenlijk nooit details van hebben gehoord.

Het doorstrepen van Gradius is jammer, maar over de andere twee games hoeven we niet al te lang te rouwen. Zo was Coded Arms Assault op de TGS behoorlijk slecht en zou het baseball spel Jikkyou Powerful Pro Yakyuu waarschijnlijk toch niet in Europa uit komen. En wie weet worden de games ooit nog uit de prullenmand gehaald om alsnog af te maken.

Bron: InsideGamer

-------------------------

-------------------------

SIXAXIS wint toch geen Emmy

Nieuws | 10 januari 2007 - In een nieuwsbericht liet Sony gisteren weten dat de SIXAXIS-controller van de PS3 een Emmy had gewonnen in de categorie Peripheral Development and Technological Impact of Video Game Controllers.

Sony blijkt zich echter vergist te hebben, er zijn namelijk ten eerste twee winnaars en ten tweede is het een andere controller van Sony die heeft gewonnen: de Dual Shock. De andere winnaar is de D-pad van Nintendo. Deze twee hebben de prijs binnengehaald, omdat ze een grote impact hebben gehad op de generatie controllers die de klassieke joystick volgde.

Bron: InsideGamer

-------------------------

-------------------------

Sony biedt excuses aan voor Emmy-vergissing

Nieuws | 11 januari 2007 - Sony heeft in een verklaring laten weten dat ze inderdaad een Emmy hebben gewonnen voor de Dual Shock- en niet voor de SIXAXIS-controller. Op 8 januari liet Sony in een persbericht weten dat ze een Emmy hadden gewonnen voor de SIXAXIS-controller. De National Academy of Television Arts and Sciences (NATAS) sprak dat echter tegen en liet weten dat Sony de prijs had gewonnen voor de Dual Shock en niet voor de SIXAXIS.

Sony betreurt de vergissing en heeft laten weten dat het foutieve persbericht te wijten is aan miscommunicatie tussen de NATAS en Sony Computer Entertainment America. Ze bevestigen dat ze de prijs inderdaad hebben gewonnen voor de Dual Shock en bieden hun excuses aan voor het misverstand.

Bron: InsideGamer

-------------------------

Wel netjes dat ze toch hun excuses aanbieden. :)

Bewerkt: door Jowx
Link to comment
Delen op andere websites

50 GB Blu-ray disk voor MGS4

Hideo Kojima is de man achter de Metal gear Solid serie. Een tijdje geleden in een interview met GamePro Magazine had Kojima het over de capaciteit van een Blu-ray disk. Fervente Microsoft-fans mogen dan nog steeds beweren dat Blu-ray onnodig groot is en dat DVD9 met 9 GB prima is, Hideo Kojima heeft duidelijk een andere mening. Hij vindt zelfs Blu-ray al te klein!

Een game met degelijke gameplay in HD beeld en 5.1 surround sound is zo groot dat ook Blu-ray binnen no-time te klein wordt. Om die reden wil Hideo Kojima voor Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots een Blu-ray disk van 50 GB. Kojima doelt hiermee op de nieuwere Blu-ray disk van 50 GB, en geen standaard Blu-ray disk met twee lagen van ieder 25 GB. HD beelden en in-game muziek mogen dan veel opslagruimte kosten, zou het de enige reden zijn dat er een grotere Blu-ray disk nodig is? Wellicht heeft Kojima nog een verassing voor ons in petto.

Je kunt het zelf naluisteren in een radio prodacast, getiteld "1 up yours". Het is een één uur durende uitzending, maar het gedeelte waar het om gaat kun je hier downloaden.

BRON

_O__O__O__O__O__O__O__O__O__O__O__O__O__O__O__O__O__O__O_

Link to comment
Delen op andere websites

Is het nog steeds zo dat de PS3 in Maart uitkomt? Want ik hoor soms verhalen dat hij later uitkomt.

Heeft iemand misschien de exacte informatie?

Want ik wil hem namelijk direct kopen als hij uit is. :Y

Officieel is het nog maart, of SONY nog uit gaat stellen of binnenkort met een exacte release-date komt weet niemand. Dat blijven speculaties.

Link to comment
Delen op andere websites

Want ik wil hem namelijk direct kopen als hij uit is. :Y

Dat gaat lastig worden... Sony heeft een hele grote fanbase die de Playstation 3 als eerste willen hebben. Als je hem echt als eerste wil moet je hem nú preorderen of al gepreorderd hebben. Voor de winkels die niet aan pre-orders doen moet je er wel even voor openingstijd gaan liggen. Ik wens je in elk geval veel succes!

Link to comment
Delen op andere websites

Want ik wil hem namelijk direct kopen als hij uit is. :Y

Dat gaat lastig worden... Sony heeft een hele grote fanbase die de Playstation 3 als eerste willen hebben. Als je hem echt als eerste wil moet je hem nú preorderen of al gepreorderd hebben. Voor de winkels die niet aan pre-orders doen moet je er wel even voor openingstijd gaan liggen. Ik wens je in elk geval veel succes!

Miss zijn er voor het eerst in de geschiedenis wel genoeg consoles aanwezig. ^_^:sst:

--------------------------------

Retail Radar: Saints Row poppin' caps on PS3

EB Games, GameStop post product listings for THQ's previously Xbox 360-exclusive gangbanger for the PlayStation 3.

Conventional wisdom says one of the keys to the next-generation system wars is game exclusivity. While Microsoft has locked up several games as Xbox 360 exclusives--the next edition of Splinter Cell, the upcoming BioShock, and million-shipper Dead Rising to name a few--Sony has reportedly let some exclusives slip through its fingers.

If a product listing on retailers EBGames.com and GameStop.com are any indication, at least one Xbox 360 exclusive is jumping ship for Microsoft's chief rival.

After THQ said it had delayed an unannounced PS3 game yesterday, GameSpot user SporkFireXPS pointed out that the two stores both have a listing for a PlayStation 3 edition of Saints Row, the gang warfare action game from THQ. He wasn't the only one who speculated on that being the game in question, as Pacific Crest Securities analyst Evan Wilson told investors he believed the mystery game to be a PS3 version of Saints Row.

No details on the PS3 version are listed, except for a ship date of May 15. Saints Row was released on the Xbox 360 in late August, and THQ never announced that the game was PS3 bound.

THQ had not responded to requests for comment as of press time.

----------------------------------------------------------------------------

^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...