Jump to content

Het grote: PS3 topic.


Trax

Recommended Posts

1SPE krachtiger dan PS2 Emotion Engine ?

crittt.JPG

Uit 1up's interview met Alex Fry (game technical director), Hamish Young (producer) en Matt Webster (exclusive producer) van Criterion Games Burnout 5 is gebleken dat zij zeer positief over de kracht van de PS3 Cell Processor zijn. Volgens de ontwikkelaars is één SPE (synergistic processing element) van de zeven (SPE's) die de PS3 bezit, krachtiger dan de gehele Emotion Engine (Processor) van de PS2.

Deze bevestiging komt omdat Criterion Games de hardware eerst heeft onderzocht (studie naar verricht). Studio's met hulpbronnen en de juiste mensen achter zich zullen uitstekende resultaten behalen op de hardware van de PS3.

Criterion Games werkt met Burnout 5 exclusief op de hardware van de PS3 dus met andere woorden, "dit word niet zomaar een port".

Als we de ontwikkelaars mogen geloven kunnen we dus, als wat hun zeggen " the most mind-blowing videogame effects ever " verwachten.

Het is leuk om te zien dat ontwikkelaars met enige wil en kennis aantonen dat zij de PS3 Hardware volledig onder te knie proberen te krijgen, wat tot betere resultaten leidt.

Criterion Games geeft hiermee een goed voorbeeld aan derest van de games industrie, hoe het dus in feite moet op de PS3.

Klik hier interview.

Aantal quotes:

Quote:

This is Criterion's first time around with the new system, and the team doesn't want to make incorrect assumptions about its capabilities. Alex Fry, the game's technical director, explains: "The first thing you have to do when you get new hardware is learn it. Beating it into submission doesn't make sense; you have to work with it." By the team's estimate, just one of the machine's seven synergistic processing elements (SPEs) has more power in it than the entire emotion engine of the PS2 .

Quote:

Thanks to the Cell processor, they're now able to truly get graphics, physics, and audio to work together as a team to create some of the most mind-blowing videogame effects ever seen. Executive producer Matt Webster explains: "Cell has lifted limitations, and those are the two areas that win--audio and physics. And, in particular, our own brand of how we use those."

Quote:

With the PS3, that's finally changed. "Now we don't ever have to walk the line on what's running physics and what's not," says producer Hamish Young. "It all is."

Quote:

But learning the technology is only part of the reason. "We know the audience is expecting a leap, and we don't want to disappoint our audience," Ward says. "If, the first time you see the cars wreck [in Burnout 5], you don't think, 'That's why I bought the PlayStation 3; the next gen is here,'--if you think, 'Eh, it's a little better,' or 'It did that last time,'--then we haven't gotten there. So that's why the first thing we have to nail is the crashing."

Quote:

Adding to the experience will be audio, which is taking a huge leap on the new hardware. Webster explains, "Audio was shortchanged on the last generation, but the PS3 has lifted the restrictions. They had 32 voices on the PS2; on the PS3, they're getting 1,000. On the PS2, they had a couple of megabytes of RAM; now, they're getting 10 times that much."

Quote:

"If you couldn't make a great game on the PlayStation 2, you can't make a good game on the PlayStation 3," says Alex Ward, the director of game design for Burnout 5.

BRON

Link to comment
Delen op andere websites

De ps3 zelf vind ik erg mooi,

maar de controllers (of consolles hoe dat ook maar heet) vind ik echt lelijk

die is nu veranderd :Y geen lompe ''boemerang'' meer maar gewoon een kleine verbetering aan de PS2 Controller ;) gewoon een toets ofso meer enz.

Link to comment
Delen op andere websites

De ps3 zelf vind ik erg mooi,

maar de controllers (of consolles hoe dat ook maar heet) vind ik echt lelijk

die is nu veranderd :Y geen lompe ''boemerang'' meer maar gewoon een kleine verbetering aan de PS2 Controller ;) gewoon een toets ofso meer enz.

De perciese verandereringen, dankzij Wikipedia:

  • Bluetooth (up to 7)
  • USB 2.0 (wired)
  • Wi-Fi (PSP)
  • Network (over IP)
  • Uitgerust met Gyroscoop (bewegingssensor)

De trilfunctie (rumble) is verdwenen, in plaats van hem zit de bewegingssenor erin, maar een mooie foto mag natuurlijk niet ontbreken, daarvoor moet je -->hier<-- klikken :).

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe zullen de games over 3 jaar zijn?

Van veel PS3 games hebben we trailers, screens en meer gezien. In de meeste gevallen zien de games er erg vet, mooi en gaaf uit. Dat is natuurlijk te danken aan de developers en de kracht van de PS3.

Ik lees ook veel berichten en recensies waarin word gemeld dat de betreffende games alles uit de PS3 halen. Ik vind dat altijd wat vreemd, een console die tien jaar mee zal gaan zit nu al aan het toppunt wat betreft weergave. Dan hebben we er over tien jaar toch niets aan want dan zou de PS3 al lang en breed voorbij zijn gegaan door andere consoles.

Howard Stringer, de CEO van Sony liet zich onlangs uit tegenover Cnet. Hij vertelde onder andere dat de games die nu op de PS3 uit zijn, of binnenkort uitkomen pas 20 tot 25% van de totale kracht van de PS3 benutten.

"Lost in the shuffle is the fact that the current games that are out there are only using about 20 percent to 25 percent of the [PS3's] bandwidth. Once the publishers' excitement reaches a level of intensity that they start using more of the bandwidth, that will create additional excitement,"

Dat is dus goed nieuws, de games zien zoals ik al zei er erg vet uit zo blijkt uit de laatste beelden en trailers. Dit is echter een eitje voor de PS3 om het te genereren. Vandaar de titel ook, de games zullen over drie jaar nog veel vetter zijn omdat dan pas de meerwaarde van de kracht van de PS3 gebruikt zal worden. Geloof dus niet te snel als er gemeld word dat een bepaalde game alles uit de PS3 haalt want dit kan gewoon nog niet. Bij de PS2 is het een ander verhaal, die zit bijna aan het einde van zijn levensduur en daar word met titels zoals GOW II wel alles uit de PS2 gehaald.

Zoals je ziet kan alles uit een console gehaald worden maar dit is dan richting het einde van zijn levenscyclus en niet aan het begin.

BRON

Link to comment
Delen op andere websites

------------------------

Meer Final Fantasy XIII-details bekend

Nieuws | 21 januari 2007 - In het nieuwste nummer van de tijdschriften Dengeki en Famitsu zijn enkele interessante details omtrent Final Fantasy XIII en Final Fantasy XIII Versus voor de Playstation 3 bekendgemaakt. Zo zegt Motome Toriyama, director van FFXIII:

''The intensity of the opening scene -- it's probably the most in the Final Fantasy series so far.''

De intro van het spel zal bestaan uit een real-time gevecht van gigantische proporties.

Ook wordt het verhaal enigzins uitgediept. De wereld van Final Fantasy XIII bestaat uit een onder- en een bovenwereld. Inwoners van de onderwereld vallen hun bovenburen aan, wat paniek veroorzaakt in de bovenwereld, die Cocoon heet. De inwoners van Cocoon schijnen erg bang te zijn voor de buitenwereld, maar de mensen die door de invasie van de onderwereld besmet worden met een nog onbekend virus, zullen uit Cocoon verbannen worden. Ook inwoners van Cocoon waarvan geloofd wordt dat ze heft land zullen laten neerstorten, de grootste angst van de inwoners, worden verbannen.

Ook zei Toriyama in de Dengeki dat er later dit jaar, wanneer de twintigste verjaardag van de Final Fantasy-franchise gevierd zal worden, enige verassingen op het programma zullen staan. Één verassing is al bekend: het uitkomen van Final Fantasy I en II op de PSP.

Tetsuya Nomura, karakterdesigner bij Square Enix, plaatste hier nog wat commentaar bij. Zo vertelt hij over de blonde jongen die op het einde van de nieuwste Final Fantasy XIII-trailer verschijnt, dat de jongen dusdanig groot is dat hij twee mensen tegelijk kan meetillen. Ook is er laatst besloten dat zijn schoenmaat 33 centimeter is. Tetsuya Nomura vertelde niets over de relatie tussen de hoofdpersoon, Lightning, en de blonde jongen.

Tevens vertelde Tetsuya Nomura dat Final Fantasy XIII Versus, waarvan tot nu toe enkel CGI-filmpjes zijn vertoond, speciale arena's meekrijgt waarin hoogteverschillen van groot belang zijn. Ook zei hij dat Final Fantasy XIII Versus SiX Axis-ondersteuning krijgt.

Releasedata voor de games zijn nog onbekend.

Bron: InsideGamer

-------------------------

Link to comment
Delen op andere websites

PS3 launchdetails donderdag of vrijdag bekend

Als we Three Speech (een zeer betrouwbare site) mogen geloven, zal Sony deze week op een donderdag of vrijdag zijn launchdetails bekend maken. Dan komen we dus eindelijk te weten op de hoeveelste de PS3 in maart uitkomt. Het is dus nog even in spanning afwachten maar de kans is groot dat de PS3 hier 23 maart uit zal komen.

…But don’t worry - that doesn’t mean the launch itself is being delayed! Word from Sony is they’re still finalising a few details, meaning the announcement is more likely to be made Thursday or Friday of this week now. (And we’re sticking with the previously mooted March 23 launch date as 99% certain!)

BRON

Link to comment
Delen op andere websites

Prijsdaling laat nog een tijdje op zich wachten

Teminste dat blijkt uit een interview van Gameinformer die Jack Tretton van SCEA onder woorden nam. Volgens hem is de PlayStation 3 zo geadvanceerd dat het gewoon ondenkelijk is voor een snelle prijsdaling. Hij weet ook dat het een hoop geld is maar dat het elke cent waard is.

Dus voor de mensen die van plan waren om de PS3 te kopen tijdens een prijsdaling, jammer je zult toch echt iets langer moeten wachten of gelijk voor zo'n 600 Euro een prachtig apparaat binnen slepen.

bron: www.ps3focus.nl

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

EDIT: De ps3 is nu in Japan wel in de aanbieding. De prijs van de 20Gb versie is van ¥49.980 (€315) naar ¥29.980 (€253) gezakt. Dan kan je toch weer goed zien hoe we in Europa weer worden genaait. En voor de mensen die hierop reageren: Nee, het licht niet aan de BTW en ook niet aan invoerrechten. Ze hebben ook als verklaring voor de €529,99 in Ierland een slap verhaal: het BTW tarief. Dat is ook onzin, want dat is, net als in België (wél €499), 21%.

@Piet-Herr: Kijk eerst boven je voordat je iets plaatst. Ik was ruim een half uur eerder.

Bewerkt: door Insanity Prawn Boy
Link to comment
Delen op andere websites

Is het nog steeds zo dat de PS3 in Maart uitkomt? Want ik hoor soms verhalen dat hij later uitkomt.

Heeft iemand misschien de exacte informatie?

Want ik wil hem namelijk direct kopen als hij uit is. :Y

SONY heeft gezegd eind maart met launchdetails(lees launchdatum ;) ) te komen.

Hou de PS3 infosites dus in de gaten!

Boris H.

Dat ding wordt gereleased in maart ****. :cab:

Mijn fout^_^ ik bedoel eind januari

Link to comment
Delen op andere websites

Een kort verslag van een medewerker van GameZ.nl:

Ken over de PS3-verkopen in Japan

Inmiddels verschijnen er allerlei berichten dat de PS3 het niet erg goed meer doet in Japan. Onze eigen Ken woont in Japan en verheldert ons beeld.

Ken: "Ik maak iedere dag een kleine ronde langs de plaatselijke gameshops en ik begin mij steeds meer op te winden over Sony’s nu al legendarische inschattingsfout. De PlayStation 3 verkoopt op dit moment absoluut onder de maat. Binnenskamers moet bij Sony nu toch echt lichte paniek zijn ontstaan, want de feiten en de stapels onverkochte consoles in de winkels liegen er niet om.

Dat de verkoopcijfers in Japan zo tegenvallen, valt eigenlijk vrij makkelijk te verklaren. Het feit blijft dat de PlayStation 3, zeker vergelijken met de concurrentie, nogal aan de prijs is. Bovendien zijn er na het redelijk sterke begin weinig tot geen games uitgekomen die je toch nog over de streep trekken dit niet geheel onaanzienlijk bedrag uit je poeplap te trekken. Daarnaast komen er op de PlayStation 2 ook nog aardige titels uit, zoals Yakuza 2 en Tales of Destiny, en is deze zojuist wederom in prijs verlaagd.

Iedere keer als ik mijn ronde maak zie ik stapels PlayStation3’s achter de toonbank. Zowel de 20GB als 60GB variant zijn in overvloed verkrijgbaar en tweedehands is de 60GB versie inmiddels zelfs op hetzelfde prijspeil als een 20GB nieuw. De Nintendo Wii heb ik slechts één keer nieuw in de winkel zien liggen en ook daar had de desbetreffende winkel er nog maar twee van. De daling van de verkoopcijfers van de Wii hebben alles te maken met Nintendo’s slechte bevoorrading. Iedere zending is in mum van tijd uitverkocht en Nintendo hoeft er niet eens grootschalig voor te adverteren."

Bron: GameZ

-------------------------

Ik zou me nu toch wel zorgen beginnen te maken als ik Sony was. Misschien dat meneer Kuturagi zich eindelijk begint te beseffen dat de meeste gamers geen 600 euro over hebben voor een gameconsole. Overigens hebben een aantal Japanse winkels de prijs van de PS3 verlaagd:

Prijsdaling PS3 laat nog even op zich wachten

Nieuws | 23 januari 2007 - Volgens Jack Tretton, baas van SCEA, zal het wel even duren voordat de prijs van de PS3 omlaag gaat. Toen GameInformer hem vroeg of de prijs van de PS3 net zo snel en drastisch omlaag zal gaan als bij de PS2 het geval was was, zijn antwoord "nee, de PS3 is namelijk veel krachtiger en kost veel meer geld om te maken." Hoewel het volgens hem veel moeilijker zal zijn om de kosten van de PS3 te drukken, denkt hij dat de consumenten de huidige prijs wel willen betalen.

Toch loopt de PS3-verkoop niet erg hard in Japan en hebben een aantal winkels in Japan de 20GB afgeprijst van 49,980 Yen (315 Euro) naar 39,980 Yen(253 Euro). Overigens zit de hele hardwareverkoop in Japan nu even in een dal: ook de Wii en de Xbox 360 verkopen minder.

Bovendien is het logisch dat Jack Tretton niet zegt dat er al snel een prijsdaling zal plaatsvinden. Als hij dat wel zou doen zouden veel consumenten kunnen besluiten te wachten op die daling en daarmee zou Tretton zijn eigen glazen ingooien.

Bron: Insidegamer

-------------------------

Link to comment
Delen op andere websites

Meneer Ken moet zich inderdaad zorgen gaan maken. Als de Playstation 3 nu al slecht verkoopt in Japan en met in het achterhoofd de komst van 'Lost Odyssey' en daarbij de al beschikbare 'Blue Dragon' zullen veel Japanse RPG fans zich toch al snel op de Xbox 360 storten en daarbij de Playstation 3 laten schieten. Microsoft zal met het succes van beide games snel meer Xbox 360 exclusieve RPG's willen aankondigen en zo de Japanse Xbox 360 bezitters naar hun hand houden.

Daarintegen heeft de Playstation 3 ook veel exclusieve RPG's in de maak die met een eventuwele prijsdaling de verkoop toch een flinke boost kunnen geven, z'on grote boost dat hij de Xbox 360 voorbijschiet durf ik niet te voorspellen.

De Wii heb ik achterwege gehouden omdat die zich op een andere doelgroep richt.

Link to comment
Delen op andere websites

EDGE: PLAYSTATION 3 OP 23MAART

EDGE kennen we als een toonaangevend gamemagazine in Groot-Brittannië, vandaar dat we hun berichtgeving over de Europese PlayStation 3 launch zeer serieus nemen.

Volgens EDGE heeft een betrouwbare bron, die uiteraard anoniem wil blijven, aan hun bevestigd dat de PlayStation 3 op 23 maart zal launchen in Europa. De prijs in Engelse ponden is gewoon £425, die al eerder bekend was. Ook de semi-officiële Sonyblog Three Speech zegt zeker te weten dat de console op 23 maart in de winkels zal liggen. Volgens hun zal eind deze week de officiële bekendmaking van Sony komen.

bron: www.gamed.nl

Bewerkt: door Insanity Prawn Boy
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...