Jump to content

Het grote: PS3 topic.

Recommended Posts

Geplaatst:
Het kan wel leuk zijn dat online gamen , en dat geloof ik ook wel. Maar ik heb er niet echt zin in , ik ben echt een single player gamer. :) En voor die 60 euro per jaar koop ik liever een leuke game , maar als het gratis is zoals op de PS3 ben ik nog niet online te vinden.

En je noemt trouwens ook games op die niet eens aangekondigd zijn , waar haal je die info vandaan als ik vragen mag?

Ik denk dat je driver 5 bedoelt met waar ik info van haal, want de andere games die ik noemde zoals the getaway zijn wel aangekondigd.

Op ign staat driver 5 wel bij en er staat ook bij [unofficial title] dus het is nog niet aangekondigd maar wel verwacht.

Ook staat in de lijst met ps3 exclusives die sony lange tijd geleden heeft gegeven (link), zie je driver bij staan.

Dat is 2005 mannetje, het is nu 2007 en het feit is dat de Xbox 360 en de Wii ruime voorsprongen hebben op de Playstation 3 en het dus veel intressanter is om voor de Xbox 360 of de Wii een game te maken. ;)

De PS3 is interessanter voor de ontwikkelaars omdat de PS3 de enige console is die nog niet gehackt is om illegale games te spelen. ;)

Geplaatst:
De Wii is ook niet gehackt hoor , Xbox 360 mischien wel maar Wii niet hoor. :7
Helaas, maar de Wii is dat wel degelijk.

Echter denk ik niet dat dit een beperkende factor is voor ontwikkelaars om games uit te geven op die consoles, anders zouden er hoogstwaarschijnlijk ook nog nauwelijks ontwikkelaars voor de PC zijn. Games zijn niet als muziek even snel te downloaden en bij games zijn er wél verschillen in belevenis: legaal heeft zo zijn voordelen die niet te verwaarlozen zijn (denk aan online spelen). Het argument dat gehackt of niet een rol speelt, wil ik dus niet geloven.

Geplaatst:

Echter denk ik niet dat dit een beperkende factor is voor ontwikkelaars om games uit te geven op die consoles, anders zouden er hoogstwaarschijnlijk ook nog nauwelijks ontwikkelaars voor de PC zijn. Games zijn niet als muziek even snel te downloaden en bij games zijn er wél verschillen in belevenis: legaal heeft zo zijn voordelen die niet te verwaarlozen zijn (denk aan online spelen). Het argument dat gehackt of niet een rol speelt, wil ik dus niet geloven.

Speelt op zen minst een kleine rol, misschien zelfs een grotere rol.

Ik ken zelfs iemand die een ps3 gaat kopen zodra die is gehackt.

Hardware verkopen gaan er wel op voorruit want sommige mensen die toch alleen offline spelen en weinig geld willen uitgeven kiezen natuurlijk voor een gehackte console, niet voor een niet gehackte.

Ontwikkelaars kijken naar de hardware sales om te bepalen waar ze spel op uit brengen. Als de hardware sales hoger zijn zullen er dus meer exclusives komen en dardoor kopen echte gamers de console die om te bouwen is (meer exclusives) en wordt het spel toch uiteindelijk meer verkocht.

Sony moet de ps3 dus laten hacken.

Het zal natuurlijk nooit zo groot verschil maken als ik hierboven zei maar het heeft denk ik wel effect.

Geplaatst:

Speelt op zen minst een kleine rol, misschien zelfs een grotere rol.

Ik ken zelfs iemand die een ps3 gaat kopen zodra die is gehackt.

Hardware verkopen gaan er wel op voorruit want sommige mensen die toch alleen offline spelen en weinig geld willen uitgeven kiezen natuurlijk voor een gehackte console, niet voor een niet gehackte.

Ontwikkelaars kijken naar de hardware sales om te bepalen waar ze spel op uit brengen. Als de hardware sales hoger zijn zullen er dus meer exclusives komen en dardoor kopen echte gamers de console die om te bouwen is (meer exclusives) en wordt het spel toch uiteindelijk meer verkocht.

Sony moet de ps3 dus laten hacken.

Het zal natuurlijk nooit zo groot verschil maken als ik hierboven zei maar het heeft denk ik wel effect.

Wat lul je nou weer dom dan, net alsof sony de ps3 gaat laten hacken...

Geplaatst:
Dat is 2005 mannetje, het is nu 2007 en het feit is dat de Xbox 360 en de Wii ruime voorsprongen hebben op de Playstation 3 en het dus veel intressanter is om voor de Xbox 360 of de Wii een game te maken. ;)

Dat komt omdat de Playstation 3 een console is voor de elite, en niet voor het pleps. Er rijden ook meer mensen in een Fiat Panda dan dat er een Ferrari hebben, wil niet zeggen dat het een betere wagen is.

Geplaatst:

Dat komt omdat de Playstation 3 een console is voor de elite, en niet voor het pleps. Er rijden ook meer mensen in een Fiat Panda dan dat er een Ferrari hebben, wil niet zeggen dat het een betere wagen is.

Je verdient het meeste geld met de 'pleps', dus waarom zou je dan een console voor de elite maken?
Geplaatst:

Omdat sommige mensen nou eenmaal een harde plasser krijgen van Gran Turismo graphics en ze dat niet krijgen van een Wii.

Geplaatst:
Omdat sommige mensen nou eenmaal een harde plasser krijgen van Gran Turismo graphics en ze dat niet krijgen van een Wii.
Maar er meer mensen ''een harde plasser'' van een Wii krijgen, die ook nog is goedkoper is. Dus waarom zou je niet voor het grote geld kiezen, wat Nintendo dus heeft gedaan?

Waar ging deze discussie eigenlijk over, dit gaat echt nergens meer over..

Geplaatst:

Sony zou echt een modderfiguur geslagen hebben als ze op de Nintendo-tour waren gegaan. Ze hebben in de loop der jaren nou eenmaal een doelgroep opgebouwd die geilt op graphics, explosies en Solid Snake. Stel je voor dat GT5 er zo uit zou zien:

Cars_GBA_01.jpg

Geplaatst:
Sony zou echt een modderfiguur geslagen hebben als ze op de Nintendo-tour waren gegaan. Ze hebben in de loop der jaren nou eenmaal een doelgroep opgebouwd die geilt op graphics, explosies en Solid Snake. Stel je voor dat GT5 er zo uit zou zien:
Maar waarom zou je daarvoor kiezen als er veel meer geld te verdienen valt met een andere doelgroep?
Geplaatst:

Cars_GBA_01.jpg

Dan zou bijna niemand het kopen denk ik. Ik niet. :D

Geplaatst:
Omdat het liefhebbers zijn die zich niet willen uithoeren aan de commercie. :engel:
Mij maak je niet wijs dat Sony een liefdanigheidsfonds is, het is gewoon een bedrijf dat zoveel mogelijk winst wil maken. Wat ze op deze manier niet gaat lukken, de verkoopcijfers zijn de keiharde feiten. ;)
Geplaatst:
;) Mwah, aan het eind van de rit zal de PS3 naar alle waarschijnlijkheid wel aan het langste eind trekken. Zo'n apparaat is nu alleen in huis gehaald door de early-adopters, maar wanneer de prijs daalt en er meer topgames voor uitkomen (categorie GTAIV) zijn ze niet meer aan te slepen. Ik schat dat hij eind 2008 / begin 2009 de Wii en 360 in zijn stof laat bijten, wat verkoopcijfers betreft dan. Want wanneer het volk kan kiezen tussen een Ferrari en een Fiat Panda voor dezelfde prijs, is het hek compleet van de dam.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...