Jump to content

Het grote: PS3 topic.

Recommended Posts

Geplaatst:

nou mijn eerste post hier.

sinds ik gehoord had van gta4 heeft dat mijn intresse in de ps3 gewekt.

nou kwam ik iemand tege die mij een ps3 aanbied maar ik ben er niet zeker van of deze wel eerlijk uit de winkel komt.

kan het zijn dat ik problemen krijg als ik deze ps3 koop en ermee online ga als achteraf blijkt dat deze dus niet eerlijk uti de winkel komt?

ik hoop dat ik het in het goeie topic gevraagt heb.

mvg

Geplaatst:
nou mijn eerste post hier.

sinds ik gehoord had van gta4 heeft dat mijn intresse in de ps3 gewekt.

nou kwam ik iemand tege die mij een ps3 aanbied maar ik ben er niet zeker van of deze wel eerlijk uit de winkel komt.

kan het zijn dat ik problemen krijg als ik deze ps3 koop en ermee online ga als achteraf blijkt dat deze dus niet eerlijk uti de winkel komt?

ik hoop dat ik het in het goeie topic gevraagt heb.

mvg

Welkom op dit forum niels. Ik denk dat je er verder gewoon online meekan.

Maar ik weet het niet zeker. Dus wacht nog maar ff op verdere posts.

Geplaatst:

Ik raad je aan om hem gewoon in de winkel te kopen, of je kan het risico lopen dat er iets mis is met de Playstation en je je geld niet terug krijgt. Uit de winkel is hij zeker goed. Mischien is het een idee om te gaan kijken of hij het nog goed doet (ik weet niet waar je het wil kopen, bij iemand die hem niet meer wilt of bij een "klein bedrijfje").

Geplaatst:

Hoezo denk je dat juist de online functie niet goed zal werken? Als je een PS3 koopt die wellicht niet eerlijk uit de winkel gehaald is, dan zou ik alles even grondig testen (tenzij je die persoon natuurlijk goed vertrouwd). De enige reden waarom je niet online zou kunnen, is dat er gekloot is met de firmware, of nog logischer: als je geen verbinding hebt thuis waarmee je je PS3 (draadloos) kan verbinden maar daar ga ik niet vanuit. Informeer en test dus eerst even alles, en als het dan voordeliger uitvalt dan een PS3 uit de winkel dan heb je een erg goede deal :)

Geplaatst:
Hoezo denk je dat juist de online functie niet goed zal werken? Als je een PS3 koopt die wellicht niet eerlijk uit de winkel gehaald is, dan zou ik alles even grondig testen (tenzij je die persoon natuurlijk goed vertrouwd). De enige reden waarom je niet online zou kunnen, is dat er gekloot is met de firmware, of nog logischer: als je geen verbinding hebt thuis waarmee je je PS3 (draadloos) kan verbinden maar daar ga ik niet vanuit. Informeer en test dus eerst even alles, en als het dan voordeliger uitvalt dan een PS3 uit de winkel dan heb je een erg goede deal :)

nou ik denk dat de online functie niet werkt omdat ik dan van de server of iets gekickt zou kunnen worden. zoals dit ook met sommige spellen gebeurd als ze er op een of andere manier achterkomen dat je een valse code ofzo gebruikt.

zo dacht ik dat ze miss ook op die manier erachter zoude kenne komen dat ik een ps3 heb die "niet goed" is.

bij de pc krijg je dan een ip ban waardoor je dus nooit emer online kan spelen met dat spel. ik hoop dat ik het zo een beetje goed uitgelegt heb!

Geplaatst: (bewerkt)

nou ik denk dat de online functie niet werkt omdat ik dan van de server of iets gekickt zou kunnen worden. zoals dit ook met sommige spellen gebeurd als ze er op een of andere manier achterkomen dat je een valse code ofzo gebruikt.

zo dacht ik dat ze miss ook op die manier erachter zoude kenne komen dat ik een ps3 heb die "niet goed" is.

bij de pc krijg je dan een ip ban waardoor je dus nooit emer online kan spelen met dat spel. ik hoop dat ik het zo een beetje goed uitgelegt heb!

Ik denk dat dat niet zo snel het geval zal zijn, hooguit als diegene zich heeft misdragen. Je kan hier heel simpel achterkomen door een account aan te maken op PSN (PlayStation Network), en deze vervolgens te testen. Ik weet niet eens of ze uberhaupt je hele PS3 kunnen blokkeren omdat je hem misschien niet op een legale manier hebt gekocht, maar daar ga ik niet vanuit. Test het dus eerst door je aan te melden op PSN, en een simpel online potje tegen iemand te spelen. Als je dan echt veel voordeel uit deze deal kan halen, en als die persoon je kan garanderen dat je goed online kan, dan zou ik het zeker doen ;)

@Hieronder: Lol, wist ik niet eens :engel:

Bewerkt: door M4X
Geplaatst:
Ik weet niet eens of ze uberhaupt je hele PS3 kunnen blokkeren omdat je hem misschien niet op een legale manier hebt gekocht, maar daar ga ik niet vanuit.

Als ze de MAC-adres van je PS3 blokken moet je een nieuwe PS3 kopen om weer online te kunnen. ;)

En als ze je IP-adres blokken moet je nieuw internet nemen. :puh:

Geplaatst:

Kan je tekstverwerken op een PS3? Voor mij zou dat wel handig zijn omdat ik alleen een gare laptop op mijn kamer heb staan......

En hoe zit het met virussen van internet? Zit er automatisch een virusscanner op ofzo?

Thanks!!! :tu:

Geplaatst: (bewerkt)

Er zit geen tekstverwerker op en het typen gaat sowieso kut tenzij je een apart toetsenbord gebruikt. Je kunt trouwens Trend Micro beveiliging nemen. Is gewoon te downloaden via de browser. Ik heb al 5 maand onbeveiligd internet op de PS3 en nog geen enkel probleem gehad.

Bewerkt: door gta_rulez
Geplaatst:
Store update ziet er goed uit.. :tu:

Ziet er zeker goed uit, maar alleen het laden duurt soms lang. En hij is nog aan de legen kant. :(

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik heb een klein vraagje:

Ik weet dat de PS3 over Bluray beschikt, maar is het ook mogelijk om gewone DVD's te bekijken zoals op de PS2?

Geplaatst:

Dan zal ik het voor de zekerheid nog maar even bevestigen. Het kan inderdaad. Wij kijken thuis bijna alleen maar films op de PlayStation 3. En dit zijn lang niet allemaal Blu-Ray films, maar ook veel gewone.

Geplaatst:
Je kunt ook een dvd pakken en proberen. Volgens mij kan dat wel

Zal moeilijk gaan, ik heb op dit moment nog geen PS3. :puh:

Bedankt ASPHALT. ;)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...