Visser23 Geplaatst: 25 juli 2008 Rapport Geplaatst: 25 juli 2008 @BaasB Doe kost als het goed is €439,- Maar per winkel is het verschillend in verband met korting. Reageren
Ikkes Geplaatst: 25 juli 2008 Rapport Geplaatst: 25 juli 2008 Ik heb het nog even goed nagekeken. Het pakket met Rachet & Clank en Uncharted heeft stiekem toch maar één controller en kost 470 euro. Let echter wel op want ik kon zo snel geen site (en winkel) vinden waar ze hem hadden. Het pakket met GTA IV heb ik op verschillende sites nog wel als "in vooraad" gezien dus grote kans dat ze die ook nog in de winkels hebben Het verschilt overigens enorm per winkel welk pakket ze aanbieden. De ene heeft de een en de andere heeft weer andere. Het is dus gewoon even langs alle winkels gaan denk ik . Toch leuk trouwens dat we constant met meerdere personen andere dingen zeggen . Reageren
BaasB Geplaatst: 25 juli 2008 Rapport Geplaatst: 25 juli 2008 Haha, idd, tja... Maar intussen heb ik 2 pagina's vol gespamd met mijn vragen en ik denk dat ik zo ongeveer wel weet wat ik wou weten: De 80 GB komt pas op 27 augustus in de winkels te liggen en deze is niet backward compatible. Het is mogelijk om later nog extra geheugen in je PS3 te zetten. Geheugen is niet erg belangrijk, behalve voor de installatie van games en demo's (en films gebruiken natuurlijk ook wel wat GB's) DualShock controllers zijn nu ook al gewoon los te koop, daarvoor hoef je niet te wachten op het 80 GB pakket. Het enige verschil tussen DualShock controllers en normale SIXAS controllers, is dat DualShock controllers trilfunctie hebben. Heb ik één van deze dingen verkeerd begrepen, meld het dan even a.u.b. Voor overige vragen ga ik morgen wel even naar de stad, zodat ik dingen kan vragen over welke paketten de winkels hebben enzo. Hartstikke bedankt iedereen! Reageren
Dieko Geplaatst: 25 juli 2008 Rapport Geplaatst: 25 juli 2008 Zoals ik al zei is InsideGamer.nl erg betrouwbaar en is zeker geen kleine game website. Dus ze zullen er vast niet naast zitten tenzij Sony het weer omgegooid, maar dan zal dat wel aangekondigd zijn,. Ok., is goed Maar ik heb toch nog even een vraagje... Op die link die jij gaf, van Insidegamer, staan veel reacties dat de 80 GB versie niet backward compatible zal zijn, en dat hij ook geen cardreaders & extra USB-slots zal hebben. Bijvoorbeeld deze reactie: ''Hij heeft geen BC, het is gewoon dezelfde als de 40gb-versie, maar dan met een grotere hdd.'' Of deze: ''Al diegene met 60GB ps3's, je meot je echt niet genaaid voelen want deze 80 Gb vesie zal geen BC bevatten hoor, en het heeft ook 2 usb ports en geen cardslots'' Is dit waar? Want als dit waar is, hoef ik zo'n 80 GB versie niet persé te hebben. Die extra gigabytes boeien me eerlijk gezegd niet zo heel erg veel, 't gaat mij vooral om de backward compatibility en om de cardreaders. EDIT: Zelfs een reactie van Ikkes op die site: ''@Gamersheart: Nee, het is puur de 40 GB versie, maar dan met 80 GB HDD. Overigens snap ik niet waarom mensen zich genaait voelen. Ze hebben zelf toch al een PS3 gekocht en je weet dat er in deze industrie prijsdalingen en veranderingen zijn.'' Als Ikkes het zegt, denk ik dat het wel betrouwbaar is... over die cardreaders gesproken Ik heb de 40 gig met eigen cardreader Voor maar 5 euro kan je je cardreader op je ps3 aansluiten. Reageren
Youp Geplaatst: 26 juli 2008 Rapport Geplaatst: 26 juli 2008 Ja bart, op welke fucking tv thuis wil je de ps3 aansluiten? Die spellen zijn toch nét geen 50 hertz meer, maar 51? Dus ze kunnen niet op de geweldige tv. (Het kan zijn dat ik helemaal fout zit hoor :$) Reageren
BaasB Geplaatst: 28 juli 2008 Rapport Geplaatst: 28 juli 2008 Euj! Ik vraag mij af hè, ik heb mijn PS3 nu pas een paar dagen, en hij heeft nu nog maar 25 GB van de 37 GB vrije ruimte. Volgens mij kan dit nooit kloppen... Tot nu toe heb ik dit erop staan: Systeemsoftware update (die had ik toen gedownload en geïnstalleerd, ik neem aan dat het installatie bestandje van die update niet automatisch verwijderd wordt na de installatie?) Demo Battlefield: Bad Company (1,6 GB) Normale instellingen, zoals een gebruiker aanmaken, registreren bij PSN, game instellingen, enzovoort GTA IV geïnstalleerd + profiel opgeslagen Wat filmpjes, trailers en foto's, maar dat is bij elkaar maximaal 400 MB. Dus ik vraag me echt af hoe dat ding zo vol komt... Vandaar dat ik me afvroeg: Is er een manier waarop je alle bestanden kan zien die er op je PS3 staan? Want nu heb ik werkelijk geen enkel idee wat er zoveel ruimte in beslag neemt... Reageren
IV trailer Geplaatst: 28 juli 2008 Rapport Geplaatst: 28 juli 2008 (bewerkt) Euj! Ik vraag mij af hè, ik heb mijn PS3 nu pas een paar dagen, en hij heeft nu nog maar 25 GB van de 37 GB vrije ruimte. Volgens mij kan dit nooit kloppen... Tot nu toe heb ik dit erop staan: Systeemsoftware update (die had ik toen gedownload en geïnstalleerd, ik neem aan dat het installatie bestandje van die update niet automatisch verwijderd wordt na de installatie?) Demo Battlefield: Bad Company (1,6 GB) Normale instellingen, zoals een gebruiker aanmaken, registreren bij PSN, game instellingen, enzovoort GTA IV geïnstalleerd + profiel opgeslagen Wat filmpjes, trailers en foto's, maar dat is bij elkaar maximaal 400 MB. Dus ik vraag me echt af hoe dat ding zo vol komt... Vandaar dat ik me afvroeg: Is er een manier waarop je alle bestanden kan zien die er op je PS3 staan? Want nu heb ik werkelijk geen enkel idee wat er zoveel ruimte in beslag neemt... Dit is op alle ps3 zo en niks om je ongerust om te maken. Je hebt op een "lege" schijf altijd een paar gig minder dan op de verpakking. Waarschijnlijk staan hier drivers op o.i.d. EDIT: Ik keek nog even wat scherper: Ik had ook rond de 10 gig minder als ik me niet vegis op een schijf van zezstig. Bewerkt: 28 juli 2008 door IV trailer Reageren
White Gold Geplaatst: 28 juli 2008 Rapport Geplaatst: 28 juli 2008 GTA4 neemt geloof ik al een aantal Gigabyte in beslag, zo'n 5 ongeveer dacht ik. Systeemsoftware neemt zo ongeveer hetzelfde in beslag, maar kijk uit met trailers, deze zijn al gauw over de 100 MB, dus een aantal trailers is zo een paar GB. En misschien dat je nog dingen aan het downloaden bent, voor deze spullen reserveert hij ook alvast ruimte, zodat je nooit teveel hebt. Reageren
BaasB Geplaatst: 28 juli 2008 Rapport Geplaatst: 28 juli 2008 Dit is op alle ps3 zo en niks om je ongerust om te maken. Je hebt op een "lege" schijf altijd een paar gig minder dan op de verpakking. Waarschijnlijk staan hier drivers op o.i.d.EDIT: Ik keek nog even wat scherper: Ik had ook rond de 10 gig minder als ik me niet vegis op een schijf van zezstig. Haha, ja, dat weet ik. Je wordt daar meestal wel een beetje mee genaaid vind ik, maar daar had ik wel rekening mee gehouden. Ik heb de 40 GB versie, maar uiteindelijk beschikt de HDD van mijn PS3 maar over 37 GB (dat stond bij systeeminformatie). Oké, prima, daar had ik al wel een beetje rekening mee gehouden. Maar wat nu 't geval is, is dat ik nog maar 25 GB van de 37 GB over heb... Er staan dus echt al voor 12 GB aan bestanden op mijn PS3, en ik zou graag wel eens willen weten wat er dan precies zoveel ruimte inneemt. GTA4 neemt geloof ik al een aantal Gigabyte in beslag, zo'n 5 ongeveer dacht ik. Systeemsoftware neemt zo ongeveer hetzelfde in beslag, maar kijk uit met trailers, deze zijn al gauw over de 100 MB, dus een aantal trailers is zo een paar GB. En misschien dat je nog dingen aan het downloaden bent, voor deze spullen reserveert hij ook alvast ruimte, zodat je nooit teveel hebt. GTA IV een paar Gygabyte? :O Van wat ik tot nu toe heb gelezen was het altijd 3340 KB (dat staat op de achterkant van het GTA IV hoesje, en bij ''hulpprogramma voor opgeslagen data'' staat er ook maar zoiets). En ik heb alleen 2 GTA IV trailers op mijn PS3 gezet, omdat ik even wou kijken hoe HD filmpjes er op onze televisie uitzagen. Die ene trailer is zo'n 65 MB, en die andere zo'n 110 MB. Verder dan nog 2 filmpjes die ik met mijn digitale camera had gemaakt, maar die zijn maar zo'n 25 MB per stuk. En dan nog een stuk of 7 foto's, maar dat neemt natuurlijk al helemaal niks in beslag. Dan kom je qua trailers, filmpjes en foto's dus uit op zo'n 240 MB. Dus ik snap eerlijk gezegd echt niet wat er nou zoveel ruimte vreet... :$ En verder ben ik niks aan het downloaden, die demo van Battlefield is tot nu toe het enige grote bestand wat ik gedownload heb. Reageren
IV trailer Geplaatst: 28 juli 2008 Rapport Geplaatst: 28 juli 2008 Dit is op alle ps3 zo en niks om je ongerust om te maken. Je hebt op een "lege" schijf altijd een paar gig minder dan op de verpakking. Waarschijnlijk staan hier drivers op o.i.d.EDIT: Ik keek nog even wat scherper: Ik had ook rond de 10 gig minder als ik me niet vegis op een schijf van zezstig. Haha, ja, dat weet ik. Je wordt daar meestal wel een beetje mee genaaid vind ik, maar daar had ik wel rekening mee gehouden. Ik heb de 40 GB versie, maar uiteindelijk beschikt de HDD van mijn PS3 maar over 37 GB (dat stond bij systeeminformatie). Oké, prima, daar had ik al wel een beetje rekening mee gehouden. Maar wat nu 't geval is, is dat ik nog maar 25 GB van de 37 GB over heb... Er staan dus echt al voor 12 GB aan bestanden op mijn PS3, en ik zou graag wel eens willen weten wat er dan precies zoveel ruimte inneemt. GTA4 neemt geloof ik al een aantal Gigabyte in beslag, zo'n 5 ongeveer dacht ik. Systeemsoftware neemt zo ongeveer hetzelfde in beslag, maar kijk uit met trailers, deze zijn al gauw over de 100 MB, dus een aantal trailers is zo een paar GB. En misschien dat je nog dingen aan het downloaden bent, voor deze spullen reserveert hij ook alvast ruimte, zodat je nooit teveel hebt. GTA IV een paar Gygabyte? :O Van wat ik tot nu toe heb gelezen was het altijd 3340 KB (dat staat op de achterkant van het GTA IV hoesje, en bij ''hulpprogramma voor opgeslagen data'' staat er ook maar zoiets). En ik heb alleen 2 GTA IV trailers op mijn PS3 gezet, omdat ik even wou kijken hoe HD filmpjes er op onze televisie uitzagen. Die ene trailer is zo'n 65 MB, en die andere zo'n 110 MB. Verder dan nog 2 filmpjes die ik met mijn digitale camera had gemaakt, maar die zijn maar zo'n 25 MB per stuk. En dan nog een stuk of 7 foto's, maar dat neemt natuurlijk al helemaal niks in beslag. Dan kom je qua trailers, filmpjes en foto's dus uit op zo'n 240 MB. Dus ik snap eerlijk gezegd echt niet wat er nou zoveel ruimte vreet... :$ En verder ben ik niks aan het downloaden, die demo van Battlefield is tot nu toe het enige grote bestand wat ik gedownload heb. Misschien dat de savegames van gta4 maar een paar mb zijn, maar ik heb ook ergens opgemerkt dat de installatie van gta4 wel 5gb is. Reageren
GTA Monster Geplaatst: 28 juli 2008 Rapport Geplaatst: 28 juli 2008 GTA IV een paar Gygabyte? :O Van wat ik tot nu toe heb gelezen was het altijd 3340 KB Is iedereen voortaan zo dom? De savefile is 3.34MB/3340 KB. Wij hebben het over de game die op de HDD van de PS3 wordt geplaatst. Deze neemt dan ook 3358 MB. Je kan trouwens ook een HDD van 320 GB erin stoppen. Raadpleeg YouTube voor meer informatie over dit 'perspectief' Als je lui bent: Reageren
PowerPats Geplaatst: 28 juli 2008 Rapport Geplaatst: 28 juli 2008 GVD ik voel me wel serieus in de naad genomen nu ik net een nieuwe 40 gb ps3 heb gekocht terwijl er eind deze maand een 80 gb komt voor dezelfde prijs Reageren
GTA Monster Geplaatst: 29 juli 2008 Rapport Geplaatst: 29 juli 2008 GVD ik voel me wel serieus in de naad genomen nu ik net een nieuwe 40 gb ps3 heb gekocht terwijl er eind deze maand een 80 gb komt voor dezelfde prijs Hier het zelfde. Schooiers bij Sony! Reageren
BaasB Geplaatst: 29 juli 2008 Rapport Geplaatst: 29 juli 2008 GTA IV een paar Gygabyte? :O Van wat ik tot nu toe heb gelezen was het altijd 3340 KB Is iedereen voortaan zo dom? De savefile is 3.34MB/3340 KB. Wij hebben het over de game die op de HDD van de PS3 wordt geplaatst. Deze neemt dan ook 3358 MB. Je kan trouwens ook een HDD van 320 GB erin stoppen. Raadpleeg YouTube voor meer informatie over dit 'perspectief' Als je lui bent: Uhm, je kan ook gewoon je bek houden hoor... Je hebt inderdaad gelijk met die 3358 MB, maar dan hoef je nog niet zo mongolisch te reageren. Vergissen is menselijk. En wie is hier nou dom, met je ''meer informatie over dit perspectief''. Weet je überhaupt wel wat perspectief betekent? Raadpleeg het woordenboek voor de exacte betekenis. Als je lui bent: perspectief Maar voor de rest hartstikke bedankt voor je hulp hoor. Reageren
Wienish Geplaatst: 30 juli 2008 Rapport Geplaatst: 30 juli 2008 Dit is op alle ps3 zo en niks om je ongerust om te maken. Je hebt op een "lege" schijf altijd een paar gig minder dan op de verpakking. Waarschijnlijk staan hier drivers op o.i.d.EDIT: Ik keek nog even wat scherper: Ik had ook rond de 10 gig minder als ik me niet vegis op een schijf van zezstig. Haha, ja, dat weet ik. Je wordt daar meestal wel een beetje mee genaaid vind ik, maar daar had ik wel rekening mee gehouden. Ik heb de 40 GB versie, maar uiteindelijk beschikt de HDD van mijn PS3 maar over 37 GB (dat stond bij systeeminformatie). Oké, prima, daar had ik al wel een beetje rekening mee gehouden. Maar wat nu 't geval is, is dat ik nog maar 25 GB van de 37 GB over heb... Er staan dus echt al voor 12 GB aan bestanden op mijn PS3, en ik zou graag wel eens willen weten wat er dan precies zoveel ruimte inneemt. GTA4 neemt geloof ik al een aantal Gigabyte in beslag, zo'n 5 ongeveer dacht ik. Systeemsoftware neemt zo ongeveer hetzelfde in beslag, maar kijk uit met trailers, deze zijn al gauw over de 100 MB, dus een aantal trailers is zo een paar GB. En misschien dat je nog dingen aan het downloaden bent, voor deze spullen reserveert hij ook alvast ruimte, zodat je nooit teveel hebt. GTA IV een paar Gygabyte? :O Van wat ik tot nu toe heb gelezen was het altijd 3340 KB (dat staat op de achterkant van het GTA IV hoesje, en bij ''hulpprogramma voor opgeslagen data'' staat er ook maar zoiets). En ik heb alleen 2 GTA IV trailers op mijn PS3 gezet, omdat ik even wou kijken hoe HD filmpjes er op onze televisie uitzagen. Die ene trailer is zo'n 65 MB, en die andere zo'n 110 MB. Verder dan nog 2 filmpjes die ik met mijn digitale camera had gemaakt, maar die zijn maar zo'n 25 MB per stuk. En dan nog een stuk of 7 foto's, maar dat neemt natuurlijk al helemaal niks in beslag. Dan kom je qua trailers, filmpjes en foto's dus uit op zo'n 240 MB. Dus ik snap eerlijk gezegd echt niet wat er nou zoveel ruimte vreet... :$ En verder ben ik niks aan het downloaden, die demo van Battlefield is tot nu toe het enige grote bestand wat ik gedownload heb. 3,34 MB maar? Dat kan nooit o.O Naja, ik wil even melden dat ik genaaid ben met PS, of ja, mijn ouders.. Ze hadden een financiele meevaller en wilde mij eens wat cadeau doen, dus de PS3 voor zo'n 600 of 700 euro toendertijd, weet al niet meer.. had ik 'm eindelijk, 3 weken later kwamen er reclames op tv: 399 euro xD Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.