LucasV Geplaatst: 17 februari 2006 Rapport Geplaatst: 17 februari 2006 Ja, dat is zowat het dubbele van de Xbox 360 specificaties. En de cell chip moet ook nog iets van 2 jaar voorlopen op de GeForce 6800 GT Ultra (Beste grafische kaart voor de PC). Reageren
meetlat Geplaatst: 17 februari 2006 Rapport Geplaatst: 17 februari 2006 (bewerkt) Elke PlayStation-fanaat zat er al een hele tijd op te wachten. Nu heeft Sony speciaal voor deze mensen, de specificaties van de PlayStation 3 vrijgegeven! Lees en begin maar al te kwijlen! Hier nog eens een duidelijk overzicht van de specs: CPU (Cell Processor)</f> -PowerPC-based core @ 3,2 Ghz -1 VMX vector unit per core -512 KB L2 cache -7 x SPE @ 3,2 Ghz -7 x 128b 128 SIMD GPRs -7 x 256 SRAM for SPE GPU (Graphics Processing Unit) -RSX @550 Mhz -1,8 Terraflops floating point performance -Full HD (up to 1080p) x 2 channels -Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines SPU (Sound Processing Unit) Dolby 5.1 ch, LPCM, DTS, etc. (Cell-base processing) Memory -256 MB XDR main RAM @ 3,2 GHz -256 MB GDDR3 VRAM @ 700 Mhz System Bandwidt -Main Ram 25.6GB/s -VRAM 22.4 GB/s -RSX 20 GB/s (write) + 15 GB/s (read) -SB 2.5 GB/s (write) + 2.5 GB/s (read) System Floating Point Performance -2 terraflops storage -HDD: Detachable 2.5 " HDD slot x 1 I/O -USB x 6 -Memory Stick x 1 -SD x 1 -CompactFlash x 1 Communication -Ethernet -WiFi -Bluetooth Controller -Bluetooth (up to 7) -USB (wired) -Wi-Fi (PSP) AV Output -Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p -HDMI: HDMI out x 2 -Analog: AV MULTI OUT x 1 -Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1 Disc media read only -CD (PSone, PS2, CD-DA, SACD, DualDisc) -DVD (PS2, PS3, DVD-Video) -Blu-ray Disc (PS3, BD-Video) Bron: www.gamemania.be Gamemania??? ben je een belg dan en welke ga je ? ik die in merksem Nu ben ik echt blij, dat laat microsoft weeral eens zien dat haast nooit goed kan zijn. Horen van een ps3 en dan rap een nieuwe xbox ineen zetten kan nooit goed gaan ! o ja, nutuurlijk is m'n tv een pareltje als je hem ziet staan denk je al wow ! Bewerkt: 17 februari 2006 door meetlat Reageren
LucasV Geplaatst: 17 februari 2006 Rapport Geplaatst: 17 februari 2006 Laatste nieuws: RSX-chip van PlayStation 3 is klaar Reageren
VforV Geplaatst: 17 februari 2006 Rapport Geplaatst: 17 februari 2006 (bewerkt) Gamemania??? ben je een belg dan en welke ga je ? ik die in merksem Ja, ik ben een Belg Ik ga naar de GM in Deinze (omdat dat dicht bij 't station is en als ik lang moet wachten op de bus spring ik eens binnen.) Ik ga ook soms naar de GM in Waregem (als ik daar naar de bib ga). In mijn eigen gemeente (Zulte) is er spijtig genoeg geen GM. Ook geen winkels => boeregat meer nieuws: Een releasedatum voor de PlayStation 3 is nog niet bekend en de speculaties verschillen nogal van elkaar. Nvidia is er in ieder geval al wel klaar voor want de chip die zij produceren voor de PS3 is klaar voor massaproductie. Financieel directeur van Nvidia liet weten dat zij dit fiscale jaar nog niet betaald zullen worden door Sony (het financiële jaar eindigt in april) dus met de productie zal pas gestart worden in mei. Dat de PlayStation 3 dus in de lente uit zal gaan komen lijkt niet te kloppen dus lijkt september een stuk aannemelijker. Bron: http://www.arena51.be/ps2/news/item.php?id=10765 Edit: LucasV had het al gepost maar ik vind dit bericht iets duidelijker Bewerkt: 17 februari 2006 door VforV Reageren
meetlat Geplaatst: 18 februari 2006 Rapport Geplaatst: 18 februari 2006 (bewerkt) Nog nieuws mensen ?? ik chek bijna elk half uur dit forum Hey mensen ik heb een ps3 magazine gekocht waar instaat dat Ken Kutaragi zegt dat de ps3 zeker nog iets is voor 2006 so w3lcom3 chang3 ps: voor de freaks onder ons download het ps3 lettertypehier. Bewerkt: 19 februari 2006 door meetlat Reageren
roeiertje Geplaatst: 19 februari 2006 Rapport Geplaatst: 19 februari 2006 er zijn geruchten dat de ps3 op 15 maart uitkomt. en ook 399€ zal kosten. bron :klik Reageren
MNC3 Geplaatst: 19 februari 2006 Rapport Geplaatst: 19 februari 2006 er zijn geruchten dat de ps3 op 15 maart uitkomt.en ook 399€ zal kosten. bron :klik een gerucht van maanden oud nog van 2005 als de productie kosten al 900$ dollar is moet je geen 399 € verwachten Reageren
roeiertje Geplaatst: 19 februari 2006 Rapport Geplaatst: 19 februari 2006 er zijn geruchten dat de ps3 op 15 maart uitkomt. en ook 399€ zal kosten. bron :klik een gerucht van maanden oud nog van 2005 als de productie kosten al 900$ dollar is moet je geen 399 € verwachten ik geloofde het ook niet echt. was het maar waar dat hij 399€ kost. greetz roeiertje Reageren
Jowx Geplaatst: 19 februari 2006 Rapport Geplaatst: 19 februari 2006 een gerucht van maanden oud nog van 2005als de productie kosten al 900$ dollar is moet je geen 399 € verwachten $900 ?? Als je dat van dat plaatje hebt moet je nog eens goed tellen, ik kom op $800 uit.. En dat maakt het voor mij al ongelovig. Sony kan nooit de PS3 voor een prijs hoger dan €500 op de markt brengen. Waarschijnlijk verkopen ze de eerste paar jaar met verlies zoals ze ook met de PS2 deden. Ook zullen ze moeten concurreren met Microsoft Xdoos driehonderdzestig dus zal de prijs daar wel bij in de buurt komen. Reageren
Yohan Geplaatst: 20 februari 2006 Rapport Geplaatst: 20 februari 2006 Ik ga echt geen 900euro neertellen voor een Ps3.. , En na drie jaar 320... Daar kunnen we nog over nadenken... Reageren
VforV Geplaatst: 20 februari 2006 Rapport Geplaatst: 20 februari 2006 Nieuws: Sony ontkent vertraging van launch PlayStation 3 Volgens een onderzoek van Merrill Lynch & Co. naar het reilen en zeilen van de PlayStation 3 zou de nieuwste console van Sony vertraging oplopen. De productiekosten zouden namelijk zo hoog zijn (ongeveer $900) waardoor de console in Japan pas deze herfst op de markt zou komen en eind van 2006 of begin 2007 in de USA. Sony reageerde op het rapport van de analysten van Merrill Lynch & Co. door aan te geven dat de PlayStatio 3 geen vertraging oploopt. "There is no change in our original plan to release the console in spring 2006 in Japan", liet Kei Sakaguchi, een Sony PR Manager in Tokyo weten. Dat de productiekosten van de PlayStation 3 zo hoog zijn is te verklaren door de integratie van de blue-ray disc die erin komt evenals de Cell chip. De productiekosten voor de Xbox 360 lagen ook rond de $700 en daarmee werd er een verlies van bijna $150 per console gemaakt, maar die wordt weer gecompenseerd met de software die door consumenten gekocht wordt. Dit zal ook het geval zijn bij de PS3. Productiekosten zullen in de komende 3 jaar echter flink dalen, naar schatting tot zo'n $320 in 2009 waardoor Sony haar verlies goed kan compenseren. Zoals het er nu naar uitziet zullen de de nieuwe Sony console dus eind dit jaar of begin 2007 kunnen verwachten in Europa. Bron: http://www.arena51.be/ps2/news/item.php?id=10810 Reageren
meetlat Geplaatst: 20 februari 2006 Rapport Geplaatst: 20 februari 2006 (bewerkt) De ps3 kost idd 900$ om te maken maar ze verkopen de eerste paar jaar hun CONSOLE met verlies maar maken winst met de spelletjes nadien zal de console nog in prijs dalen waardoor ze wel winst zullen makan aan hen console. Ik vind het heel vreemd maar tog werkt het zo hoor ps: 900€ zou belachelijk zijn ook he wie zou het kopen, bovendien moten ze rekening houden met de prijs van de concurrent en ook een betaalbare prijs. In dat boekje van mij vind ik dit wel een interresant artikel. Cell Damage The PS3's central processor kicks more butts than those currently available for demonstration purposes. IBM is making the PlayStation3's central processor, wich is called the 'cell'. Boring, eh? Shut up, listen (or read) and learn. The Cell is an evolution of a powerPC chip that runs at 3.2GHz. That's pretty much as fast as you're going to get in an off-the-shelf device. Thing is, the cell is actually built from eight individual processors that all run at this frenetic speed and even thought only seven can work at any one time it boosts the power of the cell to enable 218 gigaflops - or 218 billion floating point operations per second. The xbox 360 manages just just over half of this figure, weighing in at 115 gigaflops. The Langham Palace Office Tower is the 82n tallest building in the world. If that were 115 gigaflops then 218 gigaflops is equal to Tapei 101 in Taiwan, the tallest building in the world. So there you go. Cell is even to big for King Kong to climb. Bewerkt: 21 februari 2006 door meetlat Reageren
VforV Geplaatst: 22 februari 2006 Rapport Geplaatst: 22 februari 2006 Fabricagekosten PS3 geanalyseerd De analytici zitten weer niet stil. Deze keer hebben de kostprijs van het fabriceren van een PlayStation 3 geanalyseerd. Het resultaat mocht er zeker zijn. Sony betaalt namelijk voor het fabriceren van één PS3 maar liefst tegen de 900 dollar! Deze hoge kostprijs wordt vooral veroorzaakt door de Blu-Ray drive en de Cell processor die samen ongeveer 580 dollar kosten. Door de hoge prijs zou de PS3 volgens de analytici zeker en vast uitgesteld worden en zou Sony Microsoft achterna gaan op vlak van tekorten bij de lancering. Het resultaat van al dat analyseren was een kleine ramp voor Sony: hun aandelen in Japan daalden namelijk opeens pijlsnel. Maar wat heeft Sony hier zelf op te zeggen? De Gamegigant ontkent dat er vertraging zal opgelopen worden. Sony blijft vasthouden aan een release in de lente in Japan. We houden je zeker op de hoogte van verdere ontwikkelingen!. Bron: http://www.gamemania.be/go2/modules.php?op...dex&page_id=551 Reageren
Mania-92 Geplaatst: 23 februari 2006 Rapport Geplaatst: 23 februari 2006 Irritante analitisie ook. Eerlijk waar ze lullen wat uit een nek en daar verdienen ze ook nog geld mee. Reageren
meetlat Geplaatst: 26 februari 2006 Rapport Geplaatst: 26 februari 2006 Maar dat zegt iedereen tog al lang dat ps3 pas iets is voor de lente/zomer ??? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.